تصاویر ۱۵۰ سال قبل کربلا، نجف و سامرا

چهارمین شاه قجر در سفر خود به عتبات (نجف، کربلا و سامرا) در ۱۵۰ سال پیش به همراه عکاس ویژه‌اش از تمامی مقابر، بقاع متبرکه، مساجد و مستندات فرهنگی شیعه عکسبرداری کرد، همچنین سفر عکاسان ویژه مظفرالدین شاه از این سرزمین مقدس نیز در ۱۱۰ سال پیش انجام شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در این باره اظهار داشت: با ظهور عکاسی در اروپا  بعد از 3 سال در دوره قاجار دوربین عکاسی توسط ناصرالدین شاه به ایران وارد شد و عکاسی به عنوان یک هنر و صنعت مورد توجه او قرار گرفت.

وی افزود: در نمایشگاه «مکاشفه و تماشا» بیش از 80 قطعه عکس از نخستین عکاسان ایرانی دوره ناصرالدین شاه قاجار مانند «آقا رضا اقبال السلطنه» (عکاسباشی)، «ابوالقاسم ابن محمد تقی نوری» و «هانس گئورگ برگر» عکاس معاصر آلمانی که حاصل 3 سفر این عکاسان به قلب جهان شیعه بوده است به نمایش گذاشته می شود.

نصرتی اظهار کرد: ناصرالدین شاه در سفر خود به عتبات عالیات (نجف، کربلا و سامرا) در حدود 150 سال پیش به همراه عکاس ویژه اش از تمامی مقابر، بقاع متبرکه، مساجد و مستندات فرهنگی شیعه عکسبرداری کرد، سفر عکاسان ویژه مظفرالدین شاه از این سرزمین مقدس نیز در 110 سال پیش انجام شد، همچنین«هانس گئورگ برگر» عکاس معاصر آلمانی در سال های 1379 تا 1384 هجری شمسی با سفر خود به حوزه های علمیه شیعه در شهرهای مختلف ایران تصاویر مختلفی را از دریچه دوربین خود ثبت کرده است.

ناصرالدین شاه در سفر خود به عتبات عالیات (نجف، کربلا و سامرا) در حدود 150 سال پیش به همراه عکاس ویژه اش از تمامی مقابر، بقاع متبرکه، مساجد و مستندات فرهنگی شیعه عکسبرداری کرد

مدیر میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: نمایشگاه «مکاشفه و تماشا» از آرشیو آلبوم خانه کاخ گلستان و آرشیو شخصی عکاس معاصر آلمانی انتخاب شده و یک طرح فرهنگی مشترک میان آلمان و ایران است. همچنین نشست تخصصی عکاسی در این رابطه در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود.

نمایشگاه «مکاشفه و تماشا»با حضور سفیر و وزیر فرهنگ آلمان، سفرای کشورهای مختلف و مدیر مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه کشورمان در عمارت شمس العماره افتتاح می‌شود.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *