تصویری جدید از فاجعه تروریستی امروز در عراق

فاجعه تروریستی

منابع خبری: در حمله تروریستی الشوملی عراق بیش از 70 نفر کشته شدند

بغداد- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند: درحمله تروریستی که عصر امروز – پنجشنبه- در منطقه الشوملی در 120 کلیومتری جنوب شرقی بغداد در استان بابل عراق رخ داد، بیش از 70 نفر کشته شدند که اکثر آنها ایرانی هستند.

به گزارش ایرنا ، برخی منابع خبری همچنین تعداد قربانیان حادثه تروریستی عصرپنجشنبه در استان بابل عراق را بیش از 80 نفر ذکر کردند.
خبرگزاری رویترز با انتشار خبری فوری در این زمینه اعلام کرد که گروه تروریستی – تکفیری داعش با انتشار بیانیه ای آنلاین مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
خبرگزاری اسکای نیوز نیز اعلام کرد : تاکنون 20 زخمی این حادثه تروریستی به مراکز درمانی در استان بابل منتقل شدند.

ایران انفجار تروریستی امروز در عراق را به شدت محکوم کرد

بهرام قاسمی

سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی امروز در عراق را به شدت محکوم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجار تروریستی و انتحاری امروز در عراق که منجر به کشته و مجروح شدن تعداد کثیری از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و مردم عراق و  تمامی خانواده های  قربانیان این حادثه شوم و هولناک ابراز همدری کرد.

قاسمی با توجه به  انتشار اخباری مبنی بر شهادت تعدادی از هموطنان عزیز ایرانی در این جنایت هولناک اظهار داشت: وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد  با جدیت تمام در حال بررسی موضوع و هر گونه اقدام لازم در این خصوص  می باشند.

وی افزود: به محض دریافت و تایید اخبار تکمیلی ، موضوع  به آگاهی  مردم شریف ایران خواهد رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اینگونه اقدامات از پیش طراحی شده و ددمنشانه را ناشی از استیصال تروریست ها و در واکنش به  شکست های پیاپی آنان خواند و افزود: این  اقدامات وحشیانه و غیر انسانی ، در عزم دولت و ملت عراق و نیز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت مظلوم عراق در مبارزه بی امان با تروریسم، خللی ایجاد نخواهد کرد.

بر اثر وقوع انفجاری در یک پمپ بنزین در ناحیه «الشوملی» واقع شرق شهر حله مرکز استان بابل شماری از زوار به شهادت رسیدند.

خبرگزاری رویترز، گزارش داد که در این انفجار بیش از 80 تن به شهادت رسیده‌اند.

یکی از مقام‌های بلندپایۀ پلیس عراق به خبرگزاری فرانسه گفت: «در زمان (حمله) دست‌کم هفت اتوبوس زائران داخل جایگاه سوخت بودند.»

یک منبع اطلاعاتی نیز خاطر نشان کرد: «سرنشینان این اتوبوس‌ها ایرانی، بحرینی و عراقی بودند. خودروها و نیروهای امدادی در حال عزیمت به محل حادثه هستند.»

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته و مدعی شده است که شمار کشته و زخمی‌های انفجار 200 نفر است.

همچنین “پیر حسین کولیوند” رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه حادثه تروریستی حله عراق 71 شهید داشته است، گفت: تعداد شهدای ایرانی این حادثه تروریستی به 20 نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای ما در حال رسیدگی به مجروحان این حادثه تروریستی هستند، افزود: تاکنون در این حادثه تروریستی 71 نفر به شهادت رسیدند که تعدادی از آنها از هموطنانمان هستند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین عنوان کرد: تاکنون شهادت 20 زائر ایرانی در این حادثه تروریستی توسط نیروهای ما در عراق تایید شده است که این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: نیروهای بهداشت و درمان ما در عراق در حال جمع‌آوری زائران زخمی این حادثه تروریستی و رسیدگی به آنها هستند و به زودی اسامی شهدا و زخمی‌های این حادثه اعلام می‌شود.

فاجعه حله ، حادثه تروریستی ، عراق

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *