به بهانه سالروز تولد “مرتضی پاشایی” / “یکی هست” که دیگه نیست

سالروز تولد مرتضی پاشایی

به گزارش میزان، بیستم مرداد ماه سالروز تولد “مرتضی پاشایی” خواننده پاپ کشور است. مرتضی پاشایی ۲۰ مرداد ۱۳۶۳ به دنیا آمد و ۲۳ آبان ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت.

او از سال ۱۳۸۹ با انتشار اینترنتی قطعات خود شروع به کار کرد. مرتضی پاشایی در پاییز سال ۱۳۹۱ باانتشار آلبوم “یکی هست”  که شامل ۱۲ قطعه بود، به جمع خوانندگان آلبوم دار پاپ ایران پیوست.

ترانه سراهای این آلبوم، مهرزاد امیر خانی و علی بحرینی و آهنگسازی این آلبوم را خود مرتضی پاشایی انجام داده و کار تنظیم را نیز مرتضی پاشایی و میلاد ترابی انجام داده‌ بودند که ترانه «یکی هست» از این آلبوم به عنوان تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل از تلویزیون پخش شد.

از آذر سال ۹۲ پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد. مرتضی پاشایی مدت‌ها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد که سرانجام با تشدید بیماری اش از روز جمعه ۱۶ آبان ماه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بهمن بستری شده بود. علت انتقال این خواننده به بخش مراقبت‌های ویژه تب شدید عنوان شد. به‌دلیل شرایط خاص مرتضی پاشایی، پزشکان ملاقات با وی را ممنوع کردند؛ بااین‌حال، عصر یکشنبه ۱۸ آبان تعدادی از هنرمندان برای ملاقات با او و افزایش روحیه مرتضی پاشایی در بیمارستان بهمن حاضر شدند و لحظاتی کوتاه در کنارش بودند. همچنین در ۲۰ آبان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مدیرعامل انجمن موسیقی ایران از وی عیادت کرده‌بودند.

در آذر سال ۹۲ پزشکان تشخیص دادند مرتضی پاشایی بیماری سرطان دارد. مرتضی پاشایی عصر جمعه ۱۶ آبان ۹۳ به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد. پاشایی به‌علت شرایط وخیم بیماری سرطان و بر اثر این بیماری، صبح روز جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ دار فانی را وداع گفت.

حاشیه‌های پس از فوت این خواننده پاپ تا مدت‌ها پس از مرگ وی ادامه داشت و خبرهای ضد و نقیض گوناگونی در مورد این خواننده و به ویژه در مورد آثار وی منتشر شد؛ حتی خانمی خود را نامزد پاشایی معرفی کرد که خانواده مرتضی پاشایی این خبر را کاملاً تکذیب کردند. پدر مرتضی پاشایی در خرداد ماه ۱۳۹۴ (هفت ماه پس ار فوت مرتضی پاشایی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: (شرایط) همه اعضای این خانواده به گونه‌ای است که در امور مادی و مالی استغناء داشته و هیچ گونه چشم داشتی به اموال حرام و ناحق نداشته‌اند اما متأسفانه عده‌ای از افراد، اهداف ناروای خود را به ما نسبت داده و با فرافکنی، سعی در تشویش اذهان عمومی داشته تا از طریق این جوسازی‌ها بتوانند به قول معروف کلاهی از این نمد برای خود بدوزند.

وی با تأکید بر این موضوع که مرتضی پاشایی در مورد واگذاری امتیاز تولید و پخش آخرین آلبوم به یادگار مانده از خود با هیچ فرد یا موسسه‌ای قراردادی منعقد نکرده و مالکیت مادی و معنوی این اثر هنری متعلق به خانواده وی می‌باشد عنوان داشت: کسانی که ادعای سهم خواهی و بعضاً شراکت در این آلبوم را دارند می‌بایست بدانند که ادعای آنان فاقد وجاهت حقوقی و قانونی است. همه عوامل دخیل در تولید این آلبوم، حقوق مادی خود را گرفته، حتی بعضی از آنها بیش از مبالغ متعارف نیز دستمزد خود را دریافت کرده‌اند.  به هر حال، آلبوم آخر پاشایی پس از درگذشت وی، در ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ منتشر شد و در بدو انتشار، با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

روحش شاد …

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *