تولیدمثل خفاش | جفت گیری خفاش ها

161e16eeb5367598ae9ce1dcc81a6fd7

تولیدمثل خفاش | جفت گیری خفاش ها چگونه است و خفاش ها چگونه لانه می سازند

خفاش چگونه لانه میسازد خفاش ها معمولا در غارها برای خودشان لانه می سازند علت این امر هم حساسیت خفاش ها به نور می باشد در واقع خفاشها تمایل دارند در مکانهای تاریک لانه بسازند در این مقاله به لانه سازی پرندگان بطور کل و خفاشها به طور خاص اشاره شده است

پرندگان چگونه خانه می سازند؟

روشی که پرنده ها برای لانه سازی استفاده می کنند به سایز، رژیم غذایی و مکانشان بستگی دارد. همچنین به مواد در دسترس برای لانه سازی و عادتهای اکتسابی تولیدمثل گونه ی پرنده ها ارتباط دارد. برخی از پرنده ها به هیچ وجه لانه نمی سازند، اما از سازه های موجود برای سرپناه و حفاظت از تخم ها بهره مند می شوند. بسیاری از گونه ها برای کارکردهای اولیه ی لانه ها از جمله تخم گذاری و بزرگ کردن جوجه ها لانه می سازند. هر یک از گونه ها عادات لانه سازی مخصوص به خود را دارد، اما بسیاری از پرندگان برای جداسازی تخم ها و جوجه ها، از شکارچیان زمینی، بالاتر از سطح زمین لانه می سازند.

لانه های قوی از افتادن تخم ها و جوجه های تازه به دنیا آمده جلوگیری می کند. همچنین لانه حفاظی برای تخم ها است، زمانی که مادر بر روی تخم ها می خوابد گرمای لازم را فراهم می کند. لانه های معمولی از کناره ها و زیر لانه دارای پوشش هستند. در میان بسیاری از گونه ها، پرنده ماده دارای غریزه برای آماده سازی لانه است. اگرچه، در برخی از گونه ها، پرنده نر کمک می کند یا لانه را می سازد.

پرنده ها برای چگونه لانه ساختن آموزش نمی بینند. پرنده وقتی که اولین لانه اش را می سازد، هرگز حتی سازه ی لانه ای را هم ندیده است. تا آنجا که مشخص است، هر نوع پرنده لانه اش را به سبک خودش می سازد و لانه را به همان خوبی که در بار نخست ساخته، در سالهای آتی نیز می سازد. این کار با غریزه هدایت می شود مانند آنکه هریک از پرنده ها نوعی الگوی ساخته شده دارند. درحالیکه طرح هریک از گونه ها ثابت می ماند، ممکن است برای ساخت لانه مواد مشابه جایگزین شود. برای مثال، یکبار رکوردی ثبت شد که الیکایی در محل شاخه های بلند و باریک از سنجاق مو استفاده کرده است. لانه ای با چند تخم یا جوجه، زمان حساسی در تاریخ زندگی یک پرنده است. تلفات سنگین اند. آنها قربانی طوفان ها، حوادث، یا هریک از موارد فهرست طولانی پستانداران، مارها و پرندگان شکاری هستند. لانه هایی که بر روی زمین اند، مانند لانه ی چکاوک ها و بلدرچین معمولی، برای محافظت در برابر دشمنان، درمیان علف ها مخفی ساخته میشوند. بسیاری و شاید بیشتر پرندگان آوازخوان، لانه های خود را بالاتر از سطح زمین در تکه های خاربن، بیشه های خاردار و کلاف های درخت مو می سازند. این لانه ها به قدری خوب پنهان شده اند که ما به ندرت متوجه می شویم این همسایه های تابستانی را داشته ایم، تا زمانیکه برگها در فصل پاییز می ریزند و لانه ها در معرض دید قرار می گیرند. پرستوها لانه های بسیار استادانه و جالبی می سازند. آنها در طویله یا زیر پل ها، لانه هایی فنجانی شکل از گِل، بنا می کنند و با پرِ مرغ می اندودند. گلوله هایی از گِلِ مرطوب به محل موردنظرشان فشار می دهند و با پهنای برگ و علف های مرده آن را محکم می کنند. اغلب این اتفاق می افتد که پرستوها هر سال به خانه های قدیمی شان بازمیگردند و فصل بهار را فقط با بهبود و بازسازی خانه هایشان شروع می کنند.

خفاش ها

خفاش ها پستانداران معمولا کوچکی هستند که پرواز می کنند در واقع تنها پستاندارانی که بال دارند و اندامهای حرکتی پیشین و بندهای دوم تا پنجم آنها بسیا رشد کرده است و یک غشای پوستی نازک برای پرواز به آنها متصل است که این غشا اندامهای حرکتی پشتی و در بعضی دم را نیز در بر می گیرد. آنها قادر به پرواز کردن هستند. نام علمی آنها Chiroptera بوده و به معنی “دست های بال مانند” است. بالهای خفاش با بالهای بقیه پرندگان متفاوت است و به گونه دیگری ساخته شده، اما در عوض پوست بالهای خفاش جنسی شبیه چرم دارد و دارای خاصیت ارتجاعی است که باعث میشود بالهایش در طول استخوان هایی که دست ها و انگشتان خفاش را حرکت میدهند کشیده شود. به شکل مقابل نگاه کنید و ببینید که چگونه بالها مرتب و ماهرانه اطراف بدن خفاش پیچیده شده اند.

همانند بقیه پستانداران، خفاش ها نیز دندان و مو دارند و برای ادامه زندگی نسل شان بچه می زایند. هنگامی که یک خفاش ماده آماده به دنیا آوردن نوزاد است، موقعیت و حالت قرار گرفتنش را طوری تنظیم میکندکه بتواند به طور عمودی از سرش آویزان بماند، به این منظور که درست در لحظه تولد، بچه اش را با دم خود بگیرد.

بچه خفاش توسط مادرش برای مدتی طولانی پرستاری و مراقبت میشود. خفاش های مادر، بچه هایشان را نزدیک خود نگه می دارند و برای گرم نگه داشتن و حفاظت از بچه هایشان بالهای خود را به دور آنها میپیچند.

در شب، یک نوزاد خفاش، برای یافتن غذا به موهای تن مادرش می چسبد و همراه او می رود. وقتی که وزن بچه خفاش سنگین شود، مادر به تنهایی برای یافتن غذا می رود و آنرا را برای بچه به لانه می آورد. این روش ادامه پیدا می کند تا زمانی که خفاش جوان چهار هفته از تولدش بگذرد و خودش بتواند شروع به شکار کند و به همراه مادر برای یافتن غذا به بیرون از محل زندگی بروند.

خفاش ها در آب و هوای سرد ممکن است در بهار و پاییز کوچ کنند، سرپناهی را در غارها پیدا کرده و به خواب زمستانی بروند. در پاییز، وزن خفاش ها زیاد می شود و لایه ای از چربی به بدنشان اضافه می شود. اگر خفاشی قبل از رسیدن بهار و گرم شدن هوا از خواب زمستانی بیدار شود، به احتمال خیلی زیاد از گرسنگی خواهد مرد. می دانید چرا ؟

به این دلیل که متابولیسم بدن خفاش ها به گونه ایست که وقتی بیدار هستند بسیار سریع ذخیره غذایی شان مصرف شده و به پایان می رسد.

کلیپ تولیدمثل خفاش

 

خفاش چگونه لانه میسازد؟

لانه ی این موجودات در غار ها و بسیار یافت می شود . خفاش ها به دلیل حساسیتی که نسبت به نور دارند ، در مکان های تاریک لانه ی خود را می سازند.

توسعه و افزایش مکان های زندگی انسان باعث شده که خفاش ها برای زندگی جای دیگری نداشته باشند و به طور متناوب ناچار به یافتن مکان هایی برای لانه کردن و بزرگ کردن بچه هایشان هستند. پشت بام های خالی، اتاق های زیر شیروانی، ساختمان های متروکه و انبارها، همه مکان هایی گرم و امن برای زندگی و پنهان شدن خفاش ها می باشند.

متاسفانه رسانه های خبری، گاه و بیگاه به بیان داستان های مهیبی از پیدا شدن خفاش ها در ساختمان ها و خطرات و پیامدهای ناشی از آن می پردازند که در این مورد رسانه ها مقصرند. به علاوه برخی شرکت های کنترل کننده بلا های غیر مترقبه و نیز شرکت هایی که به منظور به دام انداختن حیوانات تله گذاری می کنند، ترس مردم از خفاش ها را دستمایه کار خود قرار می دهند و هزینه های گزافی را برای بیرون کردن و یا کشتن غیرقانونی خفاش های مهاجر از منازل افراد وحشت زده، دریافت می کنند.

بعضی اوقات خفاش ها به دنبال لانه ای موقت در زیر برآمدگی های ایوان خانه ها هستند. این خفاش ها به انسان حمله نمی کنند. آنها فقط برای مدت زمانی کوتاه به دنبال یک پناهگاه امن هستند. اگر کاری به کارشان نداشته باشیم، تا وقتی هوا سرد است بدون هیچگونه آزاری برای خودشان زندگی می کنند. هر چند برخی افراد با آویزان کردن یک ورق آلومینیم یا بالونی پر از گاز هلیم در نزدیکی محلی که خفاش لانه کرده، موفق می شوند او را وادار به ترک لانه اش کنند. چنین کارهایی ممکن است خفاش را از انتخاب مسیرش برای یافتن لانه در آن مکان منصرف کند.

خفاش چگونه لانه میسازد  ,خفاش  ,لانه خفاش ,لانه ی خفاش ,جیوه خفاش ,خفاش شب گیلان هو فین اللی عاملی فیها خفاش ,لانه سازی خفاش ,ماجرای خفاش شب ,محل زندگی خفاش ها ,عکس لانه خفاش,  غذای خفاش چیست؟ ,عش خفاش ,نقاشی خفاش برای کودکان,اطلاعاتی در مورد خفاش ,خفاش خون آشام ,تحقیق در مورد خفاش ,تحقیق درباره خفاش,مقاله درباره خفاش ,مقاله در مورد خفاش  زندگی خفاش برای کودکان ,نام دیگر خفاش

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *