اهانت به قوم ایرانی در سریال بانوی عمارت!

1276299857-talab-org

اهانت به قوم ایرانی در سریال بانوی عمارت!

متأسفانه در قسمت ۲۲ سریال بانوی عمارت در دیالوگ بازیگران شاهد اهانت و توهین به خلج زبانان بودیم، پس‌ازاین توهین مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان به‌سرعت در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار پیگیری و واکنش نسبت به این بی‌احترامی شدند.

سابقه دیرینه‌ای در اهانت به اقوام ایرانی دارد، از استفاده هجو از لهجه‌های اقوام گرفته تا به‌کارگیری ناقص و نامطلوب فرهنگ‌ها در ساخت برنامه‌های بی‌کیفیت بر پایه‌ی تحریف و تمسخر فرهنگ اقوام،بر کسی پوشیده نیست که قومیت‌ها در ایران ثابت کرده‌اند که در هر اقلیمی بوده‌اند در ادوار تاریخ از تمامیت ارضیایران دفاع کرده‌اند.

سریال بانوی عمارت از آذرماه امسال هر شب از شبکه سه پخش می‌شود، نوی عمارت که از شبکه سراسری پخش می‌شود،داستان این سریال ملودرام عاشقانه‌ای از مقطع تاریخی دوره قاجار را روایت می‌کند که در لایه‌های زیرین آن به شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان نیز می‌پردازد.

مجموعه تلویزیونی “بانوی عمارت”به تهیه‌کنندگی مجید مولایی در ۳۶  قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تهیه‌شده و از آذرماه امسال هر شب از شبکه سه پخش می‌شود.

این سریال ملودرامی عاشقانه است که مقطعی از تاریخ قاجار را روایت می‌کند و در لایه‌های زیرین به شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان می‌پردازد. تهران، کاشان و قزوین شهرهایی است که این مجموعه تلویزیونی در آن تصویربرداری شده است.

متأسفانه در شب گذشته در قسمت ۲۲ سریال بانوی عمارت در دیالوگ بازیگران شاهد اهانت و توهین به خلج زبانان بودیم، موضوعی که اگر آن را نهادینه شدن توهین به قومیت‌ها در سطح جامعه بخوانیم، به نظر اغراق نکرده‌ایم.

در دیالوگ یکی از بازیگران این سریال عنوان شد: «زبان خر را خلج می‌داند و زبان تو را

زبان خلجی از گویش‌های مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان است، پس‌ازاین توهین مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان به‌سرعت در فضای مجازی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار پیگیری و واکنش به این اهانت از سوی نماینده مردم منطقه درصحن علنی مجلس شدند.

موج اعتراضات مردم خلج زبان شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان به‌سرعت در فضای مجازی منتشر شد و کاربران توئیتری با هشتک #بانوی_ عمارت به این اهانت واکنش نشان دادند.

 

 

 

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

پیگیری اهانت به خلج زبانان در سریال بانوی عمارت در صحن علنیمجلس

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس در واکنش به اهانت سریال بانوی عمارت به خلج زبانان گفت: آشتیان و فراهان همواره در تاریخ مردان بسیار بزرگی را تربیت‌کرده که در مدیریت کشور سهم بسزا داشته و منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی و … به کشور ایران بوده‌اند.

وی افزود: گویش بخش قابل‌توجه ای از مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان خلجی است و مردم این شهرستان‌ها به گویش زیبای خلجی سخن می‌گویند.

حسینی اظهار کرد: زبان خلجی یک گویش بسیار کهن و دارای تاریخ قابل‌احترام بین مردم منطقه است اما در شب گذشته در سریالی از شبکه سراسری این زبان مورد بی‌احترامی قرار گرفت که موجب ناراحتی و دل خوری بسیاری از مردم فهیم خلج زبان این سه شهرستان شد.

نماینده تفرش آشتیان و فراهان در مجلس خاطرنشان کرد: به‌عنوان نماینده مردم مراتب اعتراض و ناراحتی خود و مردم شریف منطقه را به مسئولین صداوسیما اعلام کرده‌ایم و خواستار برخورد با عوامل سریال شدم، اگرچه که کارگردان این سریال در واکنش به این اعتراض در صفحه اینستاگرام خود از مردم عذرخواهی کرد اما همچنان خواسته مردم از طریق نماینده خود در صحن علنی پیگیری خواهد شد

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *