با ۱۰ تا از ثروتمندترین فوتبالیست های ایران که تبدیل به ستاره شدند آشنا شوید

ثروتمندترین فوتبالیست های ایران

ثروتمندترین فوتبالیست های ایران

فوتبالیست هاي‌ ایران را باید قشری دانست که اصطلاحا «پولدارند»؛ افرادی که سردمدار آن ها را باید علی دایی دانست. فردی که درکنار موفقیت هاي‌ بزرگ فوتبال، حالا یکی از مردان بزرگ بیزینس است.

فردی که اگر کمی هم شهرت پشت سر داشته باشد، مسیر موفقیت رابا سرعتی ورای تصور خواهد پیمود. فوتبالیست ها اتفاقا از همین دست افراد موفق هستند. بطور عامیانه فوتبالیست ها را باید قشری دانست که اصطلاحا پولدارند؛ افرادی که از نگاه همگان غم آب و نان ندارند. اما این دلیل نمیشود انها به قراردادهای چند صد میلیونی فوتبال بسنده کنند و به فکر این نباشند که سرمایه هاي‌ خودرا در کارهای دیگر بکار نگیرند. این قشر که کم تعداد هم نیستند، از چند سال پیش ودر پی بالا رفتن دست مزد بازیکنان فوتبال، یکی پس از دیگری پا در فضای کسب و کار گذاشتند.

ویدئوی ثروتمندترین فوتبالیست هاي‌ ایران

 

۱- علی دایی

ثروتمندترین فوتبالیست های ایران
gettyimages

علی دایی ان روز که از اردبیل راه تهران را برای ادامه تحصیل در پیش گرفت، شاید فکر نمیکرد روزی آن قدر پولدار شود که مهم ترین رکن زندگی در دنیای مدرن امروز، برایش در اولویت چندم قرار بگیرد. دایی را باید مرد عدد یک اقتصاد فوتبال و حتی ورزش ایران دانست. او که از کنار فوتبال به همه ی جا رسید و همه ی نیازهای مالی خود و اطرافیان نزدیکش را مرتفع کرد، اینروزها علاوه بر عضویت در اتاق بازرگانی تهران، بعنوان یک تاجر جوان همان‌ گونه به دنبال ساخت یک شهرک توریستی در اطراف چالوس است.

آقای گل فوتبال جهان علاوه بر مالکیت چندین فروشگاه و گالری کفش و لباس در مراکز خرید یوسف آباد، منیریه، میدان محسنی و میلاد نور، نمایندگی انحصاری محصولات آدیداس و نایک را هم در ایران دارد ودر کنار این‌ها یک کمپانی تولید البسه ورزشی را هم از چند سال پیش با نام و برند خود ایجاد کرده و پوشاک ورزشی تعداد زیادی از باشگاه ها را تولید میکند.

دایی البته درکنار تمام تلاش هایش در حوزه کسب و کار در تمام این سال‌ها هیچ گاه از فوتبال فاصله نگرفته و بعد از کنار گذاشته شدن از پرسپولیس، دو فصل است هدایت تیم فوتبال راه آهن را برعهده دارد. حرفه اي که دایی در ان هم مثل حوزه اقتصاد، تحصیل و بازی فوتبال موفق بوده و قراردادهای کلانی به واسطه جاذبه شخصی و جایگاهش منعقد می‌کند. ناگفته نماند درکنار همه ی این‌ها دایی دستی هم در کارهای خیر دارد.

۲- خداداد عزیزی

ثروتمندترین فوتبالیست های ایران
gettyimages

چهره پر دردسر، جنجالی، پرحاشیه اما با نمک دهه ۷۰ و ۸۰ فوتبال ایران را هم باید یکی از مردان موفق در حوزه کسب و کار و فعالیت هاي‌ اقتصادی دانست. او که به لطف درخشندگی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۹۸ و ثبت حماسه ملبورن به اسطوره فراموش نشدنی ما ایرانی ها بدل شدت و بلافاصله راه فوتبال اروپا و کشور کشور آلمان را در پیش گرفت، پس از پایان دوران حرفه اي فوتبال، اگر چه یکی از مربیان خاص و پرحاشیه اما کم اثر فوتبال کشور هم به شمار میرود، در طول همه ی این سال‌ها نشان داده است که شم اقتصادی خوبی دارد و بسیار با مهارت فکرش را دراین مسیر بکار گرفته است. او ابتدای فعالیت اقتصادی خودرا با سرمایه گذاری در حوزه پوشاک ورزشی آغاز کرد و همراه با مجید ساعدی فر کمپانی تولید پوشاک «مجید» راکه معروف ترین برند داخلی است، راه اندازی کرد.

خداداد اما خیلی زود به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری در حوزه پوشاک وقت اتلاف کردن است و دارایی اش را دربخش هاي‌ دیگری بکار گرفت. از معاملات املاک تا ساختمان سازی و این اواخر هم واردات قطعات خودرو های خارجی. او البته اینروزها بخشی از سرمایه خود رابه شهر دبی برده و یک شرکت تولید قطعات یدکی خودرو هم در کشور سنگاپور احداث کرده است.

این شرکت بنظر میرسد درآمد بسیاری برای حماسه ساز ملبورن دارد و وی را راضی نگه داشته است. خداداد اخیرا و بعد از یک دوره حضور در باشگاه ابومسلم بعنوان مدیر فنی، فعالیت خاصی در حوزه فوتبال ندارد.

۳- علی کریمی

ثروتمندترین فوتبالیست های ایران
gettyimages

عدد هشت تاریخی فوتبال ایران، سال‌ها قبل قبل از آنکه ردای جادوگری بر تن کند، در کرج مسافرکشی میکرد. او یک پیکان گوجه اي داشت. دورانی که بعنوان یک پدیده در فتح تهران بازی می‌کرد. او وقتی که به پرسپولیس هم پیوست، قبل و بعد از تمرین با ماشین خود کار میکرد تا خرج خودرا دربیاورد. از ان روز که فوتبال و زندگی روی خوشش رابه علی کریمی نشان داد، توانست به اندوخته هاي‌ مالی بسیار دست یابد.

حضور چند ساله در سطح اول فوتبال دنیا و مهمتر از ان؛ عقد قراردادهای میلیاردی با تیم هاي‌ عربی حوزه خلیج فارس، رفته رفته از علی کریمی مردی پولدار و اقتصادی ساخت. او جدا از تمام موفقیت هاي‌ ریز و درشتش در فوتبال و البته منهای تمام محبوبیتی که دراین حوزه برای خود به دست آورد، در حوزه کسب و کار هم مردی است که توانایی زیادی دارد.

کریمی فعالیت خودرا در فضای اقتصادی و کسب و کار از شراکت با حامد کاویانپور در بحث ساخت و ساز آغاز کرد ولی در ادامه به تیم دو نفره خداد و مجید ساعدی فر در شرکت پوشاک «مجید» پیوست و سرمایه گذاری دراین حوزه را آغاز کرد و امروز هم به تنهایی ساخت و ساز ساختمان را در دستور کار دارد. کریمی اخیرا ویلایی در منطقه خوش آب و هوای لواسان ساخته که چند میلیارد هزینه روی دستش گذاشته است. کریمی هم مثل علی دایی، اهل بذل و بخشش بین فقرا و ایتام است.

۴- کریم باقری

10 تا از ثروتمندترین فوتبالیست های ایران
gettyimages

کریم باقری هم از جمله تبریزی هاي‌ محبوب فوتبال ایران، علی الخصوص باشگاه پرسپولیس است. کریم باقری از جمله آخرین نفرات نسل طلایی فوتبال ایران بود که اتفاقا در همان دوره ترانسفر دایی و خداداد، او نیز در سطح اول فوتبال کشور آلمان و باشگاه آرمینیا بیلیفلد توپ می زد.

«آقا کریم» هواداران پرسپولیس، برخلاف دایی و خداداد که بعد از پایان دوران حرفه اي فوتبالشان راه بازار کسب و کار را در پیش گرفتند، در همان دوران فوتبالی اش از آنجا که علاقه بسیاری به «ولوهای زردرنگ» سوئدی داشت، با کمک پدرش هر چه پول داشت در همین راه هزینه کرد و چند دستگاه از همین کامیون ها خرید. کریم باقری به همراه پدر همسرش هم یکی از تجار مشهور فرش ایران و تبریز در دنیای فرش است.

تجارتی که بنظر سود بسیاری برای مرد کم حاشیه فوتبال ایران داشته و او به منابع مالی تعداد زیادی از این راه رسیده است. باقری اینروزها از دور و نزدیک با باشگاه پرسپولیس همکاری میکند.

۵- مهدی مهدوی کیا

10 تا از ثروتمندترین فوتبالیست های ایران
gettyimages

مهدی مهدوی کیا از ان دست بازیکنانی است که به واسطه حضور قریب به یک دهه اي در فوتبال کشور آلمان، سرمایه بسیاری کسب کرده است. او که به واسطه سال‌ها حضور در تیم فوتبال هامبورگ، امروز به یکی از اسطوره هاي‌ این باشگاه متمول و بزرگ آلمانی بدل شده است، در فضای اقتصاد و کسب و کار علاقه زیادی به ملک دارد و تقریباً همه ی داشته هاي‌ مالی اش را در مسیر خرید املاک، ان هم در کشور آلمان و تهران بکار گرفته است.

موشک سال هاي‌ گذشته هامبورگ، اگر چه اینروزها کم فروغ تر از همیشه از جمله کاپیتانان پرسپولیس به شمار می‌رود، اخیرا سرمایه گذاری دربخش صادرات و واردات را نیز آغاز کرده و حتی علاقه زیادی به زمین هاي‌ کشاورزی پدرش در یکی از روستاهای اراک دارد.

۶- قلعه نویی

ثروتمندترین فوتبالیست ایران
gettyimages

ژنرال استقلالی ها آن قدر درگیر مربیگری در لیگ برتر است که کمتر فرصت رسیدن به امور دیگر را دارد. او که همیشه مدعی است بزرگ ترین قرارداد مالی تاریخ فوتبال ایران رابه خاطر استقلال رد کرده، بیشترین درآمدش از محل مربیگری در لیگ برتر است. او که حالا بعنوان پرافتخارترین مربی فوتبال ایران سالانه مبالغ تعداد زیادی از باشگاه هاي‌ لیگ برتر می‌گیرد، درکنار فعالیت در حوزه فوتبال، بخشی از سرمایه بسیار زیاد خودرا صرف خرید یک مبل فروشی در خیابان ولیعصر کرده است و البته بدش هم نمی‌آید در بازار ساخت و ساز دارایی اش رابه کار گیرد. در مورد ژنرال آبی ها شنیده می‌شود که او استخر و سونای پرطرفداری هم دارد.

۷- غلام پیروانی

ثروتمندترین فوتبالیست

«شاغلام» برخلاف چهره و خلق و خوی سنتی اش، یکی از پولدارترین هاي‌ فوتبالی به شمار میرود. ارث به جا مانده از خانواده پدری برای برادران پیروانی خوش یمن بودو دراین بین فقط غلام بود که علاوه بر حضوری فعال در کار خرید و فروش زمین، شغل پدر را ادامه داد و گاوداری مدرنی راکه یادگار پدرش بود، حفظ کرد و سرپا نگه داشت. البته بدلیل مشغله زیاد کاری، مدیریت این گاوداری رابه عهده یکی از نزدیکانش گذاشته است و خود فقط گاهی به آنجا سر می‌زند تا خیالش از بابت تنها یادگار پدرش، آسان باشد.

۸- فرهاد مجیدی

ثروتمندترین فوتبالیست
gettyimages

کاپیتان تازه به استقلال برگشته آبی ها هم که می‌توان نقش علی کریمی را در پرسپولیس، در استقلال به او داد، به واسطه سال‌ها حضور در فوتبال کشور های حوزه خلیج فارس، سرمایه بسیاری جمع کرده و خودرا از جمله مردان موفق اقتصادی فوتبال ایران می‌داند. مجیدی تقریباً همه ی داشته هاي‌ مالی خودرا دربخش ساختمان هاي‌ شهر دبی سرمایه گذاری کرده و یکی از مالکان بزرگ ساختمانی دراین شهر تفریحی، اقتصادی است.

۹- جواد نکونام

ثروتمندترین فوتبالیست
gettyimages

کاپیتان تیم ملی فوتبال و البته تیم استقلال، یکی از خوش پوش ترین چهره هاي‌ فوتبالی است و شاید بهمین دلیل است که به بازار عطر و ادکلن توجه زیادی دارد و حالا در واردات عطرهای خارجی یکی از فعالترین ها به شمار می‌آید. البته نکونام درکنار این تجارت شیک و البته پول ساز، با تنی چند از دوستان خودش تولیدی پوشاک و لوازم ورزشی هم تاسیس کرده است. نکونام از آخرین قرارداد خود با باشگاه اوساسونا، مبلغ زیادی دریافت کرد که درکنار ان علی فتح الله زاده هم مبلغ زیادی برای حضور او در استقلال هزینه کرد.

۱۰- حامد کاویانپور

ثروتمندترین فوتبالیست
gettyimages

حامد کاویانپور؛ شاید جمع دارایی هایش یک چندم علی دایی و دیگران نباشد ولی این هافبک سابق ملی پوش تیم پرسپولیس، یک مدرسه فوتبال تاسیس کرده که همه ی امکانات و سهام ان متعلق به خودش است.

او درکنار آموزش فوتبال به نونهالان علاقه مند، علاقه بسیاری هم به بازار خودرو و علی الخصوص خودرو های گران قیمت خارجی دارد. کاویانپور یک نمایشگاه بزرگ ماشین دارد که طبق معمول بازیکنانی نظیر علی کریمی و دیگران، ماشین هاي‌ گران قیمت خودرا طبق معمول از طریق این بازیکن سابق پرسپولیس خریداری میکنند.

ثروتمندترین فوتبالیست های ایران

منبع : برترین ها

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *