جدی شدن خطر زلزله تهران!

زلزله تهران

دکتر پیرحسین کولیوند درباره میزان آمادگی اورژانس در زمان وقوع بحران در پایتخت، گفت: باید توجه کرد که حوزه پدافند غیر عامل وزارت بهداشت در این مدت و در حوادثی که اتفاق افتاده، واقعا خوب کار کرده است؛ به طوریکه به گفته خود سازمان پدافند غیرعامل یکی از دستگاه‌هایی که در این حوزه عملکرد خوبی داشته، وزارت بهداشت بوده است. نشانه‌اش هم این است که ما در زلزله کرمانشاه هیچ دارو و تجهیزاتی کم نداشتیم و این موضوع به آمادگی‌های پدافندی ما بازمی‌گردد.

زلزله تهران

دپوی دارویی و تجهیزاتی کافی در پایتخت

وی با بیان اینکه مطمئنا در تهران هم به اندازه کافی دپوی دارویی و تجهیزاتی وجود دارد، افزود: بویژه ذخیره‌های استراتژیک مورد پیش‌بینی ما کافی است. به عنوان مثال در زمینه خون و فرآورده‌های خونی هیچ کمبودی نداشته و میزان ذخایرمان کاملا کافی است. بنابراین در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد.

بیمارستان‌هایی که دسترسی به آنها سخت است

کولیوند با اشاره به سخت بودن دسترسی به بیمارستان‌های جنرال پایتخت در زمان بحران، به دلیل حجم ترافیک، ادامه داد: وزارت بهداشت برای حل این معضل طرح‌هایی را اجرا کرده و یا در دست انجام دارد. به عنوان مثال یکی از این طرح‌ها استفاده از ظرفیت مترو و اورژانس هوایی برای انتقال مصدومین در زمان وقوع بحران است. همچنین ساخت بیمارستان‌های جدید در محل‌های مناسب و کم‌ترافیک در حال اجراست. بنابراین سعی می‌کنیم که با پیشبرد این طرح‌ها مساله دسترسی آسان به بیمارستان‌های تهران در زمان بحران را حل کنیم.

سرپرست اورژانس کشور تاکید کرد که در این زمینه از ظرفیت همه مکان‌هایی مانند پارکینگ‌ها و… که بتوانیم آنها را در شرایط اورژانس تبدیل به بخش‌های خدمت‌رسانی کنیم، استفاده خواهیم کرد. بنابراین استفاده از مکان‌های مناسب، به عنوان بخش‌های خدمت‌رسان در زمان بحران، در دستور کار ما قرار دارد و همه تجهیزات لازم برای این مکان‌ها به صورت دپو آماده است.

اورژانسی‌ها در انتظار تصمیم مجلس

کولیوند در ادامه صحبت‌هایش بر لزوم لحاظ شدن سختی کار، برای نیروهای اورژانس تاکید و اظهار کرد: ما از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم واقعا در این حوزه به اورژانس و وزارت بهداشت کمک کند. در حال حاضر هم طرح بهره‌وری نیروهای اورژانس که همچنان در مجلس مانده است و هم در زمینه سخت و زیان‌آور بودن شغل اورژانس به کمک نمایندگان مجلس نیاز داریم.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که نیروهای اورژانس در بدترین شرایط و دلخراش‌ترین حادثه‌ها حضور پیدا می‌کنند. در اربعین امسال شاهد بودیم که یکی از تکنسین‌هایمان که در حال خدمت‌رسانی تلفنی بود، متوجه شد پدرش در تصادفی که در آنجا اتفاق افتاده بود، حضور داشته و فوت شده است. حال باید پرسید چه شرایطی سخت‌تر از شرایط کاری نیروهای اورژانس وجود دارد. خوشبختانه در این زمینه رایزنی‌هایی با نمایندگان مجلس داشته‌ایم و در انتظار رای نمایندگان مجلس هستیم. بر این اساس امیدوارم مجلس در این زمینه واقعا به ما کمک کند.

ایسنا

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *