جزئیات حادثه خونبار در منا + تصاویر

جزئیات حادثه خونبار در منا + عکس

 حادثه-منا-13

حج تمتع امسال بار دیگر شاهد حادثه ای خونبار بود. در پی ازدحام جمعیت در مراسم رمی جمرات “حادثه منا” شکل گرفت و تعداد زیادی از حاجی ها کشته و زخمی شدند.

آخرین جزئیات از حادثه منا

روز پنجشنبه در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

سعید اوحدی در خصوص آخرین آمار زائران فوتی و مجروحان اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز، آخرین روز ایام تشریق است، به همین دلیل بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از منا به مکه بازمی گردند، ترافیک سنگینی در شهر مکه وجود دارد که تردد را بسیار مشکل کرده است. به همین دلیل تردد به بیمارستان ها برای شناسایی امروز به کندی انجام شد و بعد از نماز مغرب و اعشاء عملیات جدی تری برای شناسایی زائران فوت شده و مجروح و همچنین مفقودین انجام می دهیم.

وی گفت: بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۱۳۶ زائر فوتی، ۹۹ زائر مجروح و بستری در بیمارستان هستند که وضع عمومی آنها خوب است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: از ۳۶۹ زائری که به کاروان ها مراجعه نکرده بودند، پس از بررسی های تیم جستجو تعدادی از آنها در میان زخمی ها بودند و در نهایت مفقودین به ۳۲۵ نفر کاهش یافت.

اوحدی با اشاره به اینکه از امروز به بعد زائران کاروان ها در هتل ها متمرکز هستند، اظهار داشت: از این به بعد عملیات جستجو دقیقتر و با سرعت بیشتری انجام می شود که امیدواریم تعداد بیشتری از گمشدگان مجروح و یا به کاروان های خود بازگردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ اکیپ و تیم فعال برای جستجو شناسایی مفقودین و فوت شده ها تشکیل شده است، توضیح داد: بیمارستان های منا و عرفات ظرف دیروز و امروز به طور کامل جستجو شد و تیمی نیز برای شناسایی زائران به جده اعزام شدند که هشت نفر را در بیمارستان جده شناسایی کردیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه تعدادی زائران مجروح نیز در بیمارستان طائف هستند، افزود: برای ورود به شهر طائف نیاز به مجوز مقامات عربستان داریم که این کار را آغاز کرده ایم و از فردا با گرفتن مجوز برای شناسایی مجروحان به این شهر می رویم.

به گفته اوحدی، دغدغه اصلی ما شناسایی تمامی زائران است برای اینکه بتوانیم نگرانی را از خانواده ها و بستگان آنها برطرف کنیم به همین دلیل اینکه در میان مفقودین و یا کشته شدگان، مسئولان و افراد شناخته شده باشند را نمی دانیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تا شب گذشته تریلی ها اجساد را در سردخانه ها تخلیه می کردند، اضافه کرد: با تهیه آلبومی در سردخانه ها توانستیم ۹۰ نفر از زائران فوتی را که در یکی از سردخانه ها بودند، شناسایی کنیم و از فردا نیز با توجه به اینکه شرایط عادی می شود و ساده تر شدن ترددها امیدواریم بتوانیم وضعیت جامع ترو آمار دقیق تری از تعداد مجروحان، مفقودین و جان باختگان حادثه منا به دست آوریم.


تائید درگذشت محسن حاجی حسنی و امین باوی در حادثه منا

محسن حاجی حسنی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن مالزی در سال جاری که همراه با کاروان نور به حج تمتع اعزام شده بود در فاجعه منا به رحمت خدا رفت.

تا لحظاتی پیش وی جزء مفقودان بود، اما مصطفی حاجی حسنی کارگر برادر و استاد وی، خبر فوت این قاری بین المللی را تایید کرد.

حاجی حسنی متولد ۱۳۶۹ مشهد مقدس است که در اولین حضورش در مسابقات با کسب مقام دوم کشور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی به مسابقات مالزی اعزام و به مقام اول مالزی رسید. این قاری بین المللی طبق رسم همه ساله به دلیل کسب عنوان نخست بین المللی به حج تمتع اعزام شد.

بنابر این گزارش طبق خبر های رسیده پیکر امین باوی عضو گروه تواشیح باقر العلوم خوزستان در سرد خانه های مکه شناسایی شده و درگذشت وی هم قطعی است.

حادثه-منا-7حادثه-منا-9حادثه-منا-8

خاکسپاری جانباختگان تهرانی در حادثه منا در یک قطعه ویژه در بهشت زهرا

ابوالفضل قناعتی با اشاره به اینکه شورای شهر تهران و شهرداری آمادگی هر گونه کمک را به خانواده های جانباختگان در حادثه منا را دارند، اظهار داشت: در جلسه پیش رو تلاش خواهیم کرد که تسهیلاتی را برای خانواده های متوفیان در این حادثه در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: تک تک اعضاء شورای شهر تهران ضمن تآکید بر بی تدبیری و بی برنامه ریزی و بی کفایتی دولت آل سعود، از مسئولان دولتی درخواست دارم تا کشته شدن هموطنان را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

قناعتی به برنامه ریزی مدیریت شهری برای حمایت از خانواده های جانباختگان تهرانی در حادثه منا اشاره کرد و گفت: در این زمینه تهسیلاتی مد نظر قرار دارد که به زودی از سوی شهرداری اجرا خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همچنین به خاکسپاری جانباختگان تهرانی در این حادثه اشاره کرد و افزود: بنا داریم تمامی این عزیزان را در یک قطعه به خاک بسپاریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین کمک های از سوی مدیریت شهری برای خانواده های جانباختگان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت آل سعود در مراسم حج امسال بی کفایتی خود را در اجرای مراسم نشان داد به طوری که در پی ۳ اتفاق در مکه، تعداد قابل توجهی از زائران جان خود را از دست دادند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *