جفت گيري نهنگ به چه شکل است؟

جفت گيري نهنگ Whale mating (1)

در این فیلم جفت گيري نهنگ Whale mating و اسپرم نهنگ در تولید مثل نهنگ ها / کلیپ جفتگيري نهنگ دنیای حیوانات – جفت گیری و اسپرم نهنگ ها – Sperm Whales در ایران 16 ببینید.

جفت گيري نهنگ Whale mating

عکس جفت گيري نهنگ Whale mating

دنیای حیوانات – جفت گیری و اسپرم نهنگ ها – Sperm Whales

گونه‌های مختلف نهنگ با هم جفتگیری می‌کنند!

نهنگ دریایی قطب شمال و نهنگ خاویاری، نهنگ‌هایی با اندازه‌ی متوسط و دارای دندان هستند. آن‌ها تنها نهنگ‌های دندان‌دار ناحیه‌ِ قطب شمال هستند. هر چند این نهنگ‌ها خویشاوندان نزدیک محسوب می‌شوند و اندازه‌ی تقریباً یکسانی دارند، ولی این دو گونه در ریخت‌شناسی و رفتار تفاوت‌هایی با هم دارند. اکنون آنالیزهای ایزوتوپی و دی‌ان‌ای از اسکلت نهنگ‌ها نشان داده است که این دو گونه، امکان جفت‌گیری از یکدیگر را دارند.
در سال ۱۹۹۰ یک جمجمه‌ِ غیرمعمولی متعلق به نهنگ دندان‌دار در گرینلند غربی کشف شد. با توجه به ریخت‌شناسی آن، دانشمندان حدس می‌زنند که این گونه ترکیبی از نهنگ قطب شمال و نهنگ خاویاری است. دکتر «الین لورنزن» متصدی موزه‌ی تاریخ طبیعی دانمارک، می‌گوید: «تا جایی که ما می‌دانیم، این اولین و تنها شاهد برای جفت‌گیری این دو گونه نهنگ است. بر اساس شکل جمجمه و دندان‌ها می‌توان گفت که این نهنگ ترکیبی از نهنگ قطب شمال و نهنگ خاویاری است، ولی تا کنون نمی‌توانستیم این موضوع را تایید کنیم. اکنون داده‌هایی داریم که می‌توانیم ثابت کنیم که این نهنگ ترکیبی بوده است.»
دکتر لورنزن و همکارانش نشان دادند که جمجمه‌ی کشف شده متعلق به یک نهنگ نر از نسل اول ترکیب یک نهنگ قطبی ماده و یک نهنگ خاویاری نر است. این نهنگ ترکیبی به طرز عجیبی از هر دوی نیاکان خود بزرگ‌تر بوده است و دندان‌های متفاوتی داشته است.
جفت گيري نهنگ Whale mating
تصویر جفت گيري نهنگ Whale mating
«مایکل اسکویریند» از دانشگاه کپنهاگ، می‌گوید: «این نهنگ مجموعه‌ی عجیب و غریبی از دندان‌ها را دارد. آنالیز ایزوتوپی نشان داده است که رژیم غذایی این حیوان از نیاکان خود متفاوت بوده است و احتمالاً به همین خاطر دندان آن با نیاکان خود تفاوت دارد. نیاکان این نهنگ ترکیبی غذای خود را در عمق کمی از آب پیدا می‌کنند، ولی این نهنگ ترکیبی کف دریا را به دنبال غذا حفر می‌کرده است.»
محققین دلیل جفت‌گیری این دو گونه‌ی متفاوت با یکدیگر را نمی‌دانند. دکتر لورنزن می‌گوید: «ما ژنوم‌های این دو نوع نهنگ را آنالیز کردیم و هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر جفت‌گیری بین این دو گونه در ۱.۲۵ میلیون سال گذشته پیدا نکردیم. بنابراین جفت‌گیری این دو یا خیلی نادر بوده و یا رخدادی جدید است. تا جایی که ما می‌دانیم این مورد تا کنون ثبت نشده بود.»
فیلم جفت گيري نهنگ Whale mating

پس چطور این کار را می‌کنند؟ پستانداران خشکی مانند ما، با بیرون دادن هوا و لرزاندن تارهای صوتی صدا تولید می‌کنند. شیارنهنگان بافت چین‌خورده U شکلی دارند که میان ریه‌هایشان و اندام‌های انعطاف‌پذیر بزرگی که کیسه‌های حنجره‌ای نامیده می شود، قرار گرفته است. از آنجا که نمی‌توان اندام‌های داخلی یک نهنگ زنده را هنگام آواز خواندن دید از این مسئله مطمئن نیستیم، اما فکر می‌کنیم وقتی یک نهنگ آواز می‌خواند، انقباض ماهیچه‌های گلو و سینه هوای ریه را از میان بافت چین خورده به درون کیسه‌های حنجره‌ای حرکت می‌دهد، و باعث لرزش باف چین خورده U شکل می‌شود. مثل گروه کری که در کلیسای جامع آواز بخوانند صدای تولید شده در کیسه‌های حنجره‌ای تشدید می‌شود تا آوازها به قدری بلند باشند که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر هم شنیده شوند. نهنگ‌ها برای آواز خواندن نیازی به بیرون دادن هوا ندارند. در عوض، هوا در ریه‌های آنها بازیابی می‌شود تا دوباره صدا تولید کنند.

جفت گيري نهنگ Whale mating

ما می‌توانیم با استفاده از میکروفون‌های زیرآبی به نام هیدروفون به این آوازها گوش کنیم. این کار به ما کمک می‌کند وقتی امکان مشاهده یا نمونه‌های ژنتیکی در دسترس نیست، گونه را دنبال کنیم. به طور مثال دانشمندان توانسته‌اند وال‌های آبی گریزان را در سراسر دنیا با استفاده از آوازشان از هم تمیز دهند. اما در نتیجه فعالیت انسان، سر و صدا در اقیانوس رو به افزایش است. کشتی‌رانی، سونار نظامی، ساخت و ساز زیر آب، و لرزه سنجی برای نفت به وفور اتفاق می‌افتند و ممکن است این‌ها با ارتباط نهنگ‌ها تداخل پیدا کنند. اگر سر و صدای آدم‌ها خیلی بلند باشد، ممکن است بعضی نهنگ‌ها از تغذیه اصلی و جفت‌گیری صرف نظر کنند. و دیده شده که نهنگ‌های گوژپشت در واکنش به صدایی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری آواز خواندن خود را کاهش داده‌اند. محدود کردن فعالیت انسان در مسیرهای مهاجرت و سایر زیستگا‌های بحرانی، و کاهش آلودگی صوتی در تمام اقیانوس ممکن است به اطمینان یافتن از بقای نهنگ‌ها کمک کند. اگر نهنگ‌ها بتوانند به آواز خواندن ادامه دهند و ما بتوانیم به گوش کردن ادامه دهیم، شاید روزی واقعاً بفهمیم چه می‌گویند.

نتیجه باورنکردنی جفت گیری نهنگ و دلفین

نهنگی که تا کنون تقریبا از چشم علم دور مانده بود برای نخستین بار مشاهده شد.
به گزارش ایران ناز جسد این نهنگ ها که مادر و فرزند نر او هستند، در سواحل نیوزیلند یافت شد. محققان دانشگاه اوکلند می گویند این نهنگ های دندان دار و منقار دار موسوم به Mesoplodon traversii گونه ای هستند که پیش از این فقط از روی چند استخوان شناسایی شده بودند.
راشل کانستنتین پژوهشگران دانشگاه اوکلند گفت: این نخستین بار است که این گونه نهنگ که بیش از پنج متر طول دارد به طور کامل مشاهده می شود و خیلی خوش شانس بودیم که دو نمونه از آن ها را یافته ایم. وی افزود: تا کنون تمام آنچه که درباره این گونه نهنگ می دانستیم از بخشی از اسکلت جمجمه او بود که در نیوزلیند و شیلی طی یک دوره 140 ساله یافته شده بود.
نتیجه باورنکردنی جفت گیری نهنگ و دلفین
کشف این نهنگ امروز از آن جهت بسیار چشمگیر و قابل توجه است که انسان تا کنون تقریبا از این پستاندار عظیم الجثه دریایی هیچ نمی دانست. این پژوهشگران ابتدا فکر کردند این نهنگ ها عادی هستند اما بررسی های DNAحاکی از ناشناخته بودن آنها بود.
محققان با مطرح کردن اینکه نمی دانند چرا این گونه دریایی این قدر گریزان بوده است، یک پاسخ احتمالی برای آن دارند و می گویند شاید این نهنگ منقار دار فقط گونه های نهنگی بوده اند که دور از ساحل و در اعماق اقیانوس می زیسته و همان جا نیز می مرده اند و تعداد بسیار اندکی از آنها به ساحل رسیده اند.

تصاویر تولید مثل نهنگ و جفت گيري نهنگ Whale mating

 تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ  تولید مثل نهنگ

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *