جفت گیری جغد چگونه است؟

جفت گیری جغد Owl mating (2)

جفت گیری جغد Owl mating : تولید مثل و جفت گیری جغد ها چگونه هست و جغد چگونه جفت گیری می کند؟ غذای جغد مینیاتوری و قیمت جغد و روش نگهداری جغد مینیاتوری را در سایت ایران16 ببینید.

جغد پرنده ای از راسته بوف سانان است که در سراسر کره خاکی به غیر از قاره جنوبگان زندگی می کند. بوف ها پرندگانی هستند که شب ها شکار می کنند به همین دلیل به شبشکران معروف هستند. در باور عموم جغد جزء پرنده ای شوم محسوب می شود اما به دلیل این که موش غذای این پرنده محسوب می شود ، بسیار مفید است زیرا برای از بین بردن موش ها می توان از آن ها استفاده کرد.

صدا کردن و فرا خواندن رایج ترین بخش جفت گیری جغد هاست. جغد های نر سر جای خود باقی می مانند و با صدا کردن ماده ها را به سوی خود جذب می کنند. جغد های نر بعد از اینکه ماده رسید ، از خودشان صدا تولید می کنند و حتی برای او به شکار می روند و غذا می آوردند. تمیزد کردن جغد ماده نیز در این روند انجام می شود تا رضایت جغد ماده را برای تولید مثل کسب کنند.

 

جفت گیری جغد Owl mating

ویژگی های ظاهری جغد

جغد تنها پرنده ای است که چشمانش همانند انسان در جلوی صورت قرار گرفته است. با این حال جغدها نمی توانند چشمان خود را حرکت دهند و برای دیدن محیط های اطراف باید سر و گردن خود را بچرخانند.

صورت و پاهای جغدها مملو از پر است. جنس نر و ماده جغدها شبیه به هم هستند ولی جغد ماده دارای جثه بزرگتری نسبت به جنس نر است. اندازه گونه های مختلف متفاوت است و می تواند از 15 سانتی متر تا 76 سانتی متر را شامل شود.

جغد دارای قدرت بسیار بالای شنوایی و بینایی است. قدرت بینایی این پرنده به قدری بالا است که می تواند شکار را در تاریکی های شب نیز مشاهده کند. برخی از جغدها نیز با استفاده از قدرت شنوایی بالایی که دارند شکار را دنبال می کنند.

 

جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating

تغذیه جغد

جغدها با توجه به اندازه و محل زندگیشان از انواع موش ، سمور ، خرگوش و سنجاب تغذیه می کنند. جغدها برای کشاورزان نعمت محسوب می شوند زیرا می توانند موش های مزرعه را شکار کنند و به عنوان غذا بخورند. برخی از جغدها از حشرات تغذیه می کنند.

برخی دیگر به درون آب شیرجه می زنند و ماهی های درون آب را شکار می کنند. جغد پس از شکار طعمه ، آن را با استفاده از منقار تیزی که دارد تکه تکه کرده و می خورد. اگر شکار اندازه کوچکی داشته باشد ، آن را درسته قورت می دهد و استخوان هایش را با عملی شبیه سرفه خارج می کند.

 

جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating

نگهداری و پرورش جغد

برای نگهداری و پرورش جغد باید توجه کنید که این پرنده دارای شرایط نگهداری خاصی است و در ایالات متحده به کسانی که آموزش های لازم را دیده اند و مجوز لازم در این زمینه را دارند ، اجازه پرورش جغد داده می شود. جغد ذاتا پرنده ای وحشی است و هنگام نگهداری در خانه احتمال حمله آن به اشیای مختلف من جمله بالش ، پتو ، سایر پرندگان و حتی افراد نیز وجود دارد. از طرف دیگر شب و روز جغد متفاوت است. فعالیت جغد در شب شروع می شود و مخصوصا در دوران جفت گیری سر و صدای زیادی را به وجود می آورد.

 

جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating جفت گیری جغد Owl mating

عکس جفت گیری جغد Owl mating

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *