جفت گیری حیوانات: ۳۰ خفن ترین عادت جفت گیری حیوانات

همه می‌دانید که حیوانات هم مثل انسانها رابطه جنسی دارند اما اینکه دقیقا چگونه این کار را انجام می‌دهند سوالی است که برای بسیاری از شما پیش می آید. رسوم جفت گیری حیوانات در برخی از گونه های جانوری واقعا عجیب است. برای مثال: آیا می‌دانستید آلات تناسلی حشرات، در طول جفت‌گیری می‌ترکند؟ یا این‌که برخی از ماهی‌ها می‌توانند تغییر جنسیت بدهند؟

۳۰ عجیب ترین عادت جفت گیری حیوانات

کنجکاو شدید؟ ۳۰ عجیب ترین عادات جفت گیری حیوانات را این‌جا بخوانید.

جفت گیری حیوانات ۱: زنبور عسل

بیضه‌های انفجاری

جفت گیری حیوانات

چرخه تولید مثل زنبور عسل، شگفت‌انگیز است- و پیچیده. اما این‌جا یک داستان کوتاه وجود دارد: یک ملکه، به صورت انتخابی، در یک ” سلول ملکه” در کندو تولید مثل کرده و از ژله رویال تولید شده توسط زنبورهای کارگر تغذیه می‌کند تا از نظر جنسی بالغ شود.

ملکه باکره‌ای که بدون این‌که توسط رقیبانش کشته شود، به بزرگسالی می‌رسد، با تعداد زیادی زنبور عسل نر ( از میان ده‌ها هزار زنبور نر مجرد و مناسب در کلونی) پرواز جفت‌گیری خواهد داشت. اما این نرها را خوشبخت خطاب نکنید زیرا در طی جفت‌گیری، آلات تناسلی آنها منفجر شده و به درون ملکه می‌جهد!

با این‌که عجیب است اما از نظر تکاملی معقول به نظر می‌رسد: آلت تناسلی که وارد ملکه شده است، مانند یک درپوش تناسلی عمل می‌کند تا مانع از باردار شدن ملکه توسط نرهای دیگر شود. اما این را باید به نرهای مرده‌ای گفت که آلت تناسلی‌شان منفجر شده است.

 

توجه: این استراتژی بسیار موفق است زیرا ظاهرا توسط حیوانات دیگر نیز به کار می‌رود، مانند عنکبوت زنبوری نر).

جفت گیری حیوانات ۲: بونوبو

عشقبازی نه جنگ

جفت گیری حیوانات

چه کسی گفته خشونت، تنها راه‌حل جنگ برای غذا یا قلمرو است؟ بونوبوها به جای جنگیدن، رابطه جنسی دارند! در واقع، به نظر می‌رسد ساختار اجتماعی آنها حول رابطه جنسی می‌چرخد.

بونوبوها از رابطه جنسی به عنوان احوال‌پرسی، راهی برای حل مشاجره‌ها، آماده شدن برای جنگ و لطف در قبال مبادله غذا استفاده می‌کنند. آنها بوسه زبانی دارند، رابطه جنسی دهانی انجام می‌دهند، رابطه جنسی رو در رو و همچنین رسم دفاع با آلت تناسلی دارند.

 

ریچارد رانگام و دیل پترسون در کتاب خود در ۱۹۹۶ به نام: میمون‌ها و خاستگاه خشونت انسانی می‌نویسند:

” شامپانزه‌ها و بونوبوها، هردو از یک نیا هستند که به صورت انسان تکامل یافته‌اند، و بونوبو، یکی از آرام‌ترین و گونه غیرتهاجمی پستانداران روی زمین است. آنها راه‌هایی را برای کاهش خشونت ایجاد کرده‌اند که به تمام جامعه‌شان نفوذ کرده است. آنها به ما نشان می‌دهند که رقص تکاملی خشونت، غیر قابل تغییر نیست.”

جفت گیری حیوانات ۳: کرم پهن

عشقبازی و جنگ

جفت گیری حیوانات

برای کرم‌های پهن، رابطه جنسی بیشتر شبیه به جنگ است تا عشق. مانند همه نرم تنان دریایی، کرم‌های پهن، دو جنسه هستند ( دستگاه‌های تناسلی نر و ماده دارند). در این مورد، دستگاه تناسلی نر شبیه به دو آلت تناسلی خنجر مانند است که از آن برای شکار و جفت‌گیری استفاده می‌کنند. در طول جفت‌گیری، دو کرم پهن با هم می‌جنگند (دفاع با آلت تناسلی) تا یکدیگر را زخمی کنند و از زخمی شدن خود جلوگیری کنند.

بازنده که زخمی می‌شود، اسپرم را از طریق پوست خود جذب کرده و کنار می‌رود تا مادر شدن را متحمل شود.

جفت گیری حیوانات ۴: قناری پر سرخ

یک بادکنک قرمز بزرگ شگفت‌انگیز

جفت گیری حیوانات

طاووس‌های نر زیبا، هیچ برتری بر قناری پر سرخ ندارند! یک قناری پرسرخ نر، یک کیسه گلو دارد که می‌تواند با کار سخت – چیزی حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد- به صورت یک بادکنک قلبی شکل بزرگ قرمز درآید. سپس، سر خود را به این سو و آن سو تکان می‌دهد، بال‌ها را تکان داده و از ماده می‌خواهد تا نگاهش کند.

قناری پر سرخ ماده، با نری که بزرگ‌ترین و براق‌ترین بادکنک را دارد جفت‌گیری می‌کند. در طول رابطه جنسی، پرنده نر، بال‌هایش را روی چشمان ماده می‌گذارد تا حواس ماده به نرهایی که بادکنک‌های بهتر دارند پرت نشود!

 

جفت گیری حیوانات ۵: مار جورابی پهلو قرمز

جفت‌گیری مقعدی

جفت گیری حیوانات

واقعیت عجیب ۱. جفت‌گیری مقعدی مارهای جورابی پهلو قرمز، یک جاذبه گردشگری در مانیتوبا در کاناداست. زیرا هنگامی که مار جورابی پهلو قرمز ماده از خواب زمستانی بیدار می‌شود، فرومونی از خود آزاد می‌کند که صدها مار نر در آن حوالی را جذب می‌کند تا به سمتش رفته و یک کلاف جفت‌گیری بزرگ به وجود می‌آورند.

واقعیت عجیب۲. مانند بسیاری از مارها، مارجورابی نر دو آلت تناسلی در هر طرف بدن خود دارد که همی پنیس گفته می‌شود. مار نر، سعی در استفاده از آلت تناسلی که بهتری وضعیت را دارد می‌کند تا با مار ماده در مرکز کلاف جفت‌گیری، جفت‌گیری کند.

واقعیت عجیب ۳. دو واقعیت بالا، خیلی عجیب نیستند اما این واقعیت بسیار عجیب است که یک مار دو جنسه وجود دارد که فورمون‌هایی مانند فورمون‌های ماده آزاد می‌کند ( و صدها مار نر دیگر را برای جفت‌گیری فریب می‌دهد). چرا؟ دانشمندان فکر می‌کنند که این کار، به مار دو جنسه گرما و محافظت می‌دهد.

 

پاداش: از علم روز:

کلاف‌های جفت‌گیری مقعدی مار جورابی قرمز، یک جاذبه گردشگری در مانیتوبا و منبع بسیاری از داستان‌هاست. یک زوج، در تابستان، روی یک گودال مار خالی خانه ساختند فقط برای این‌که ملکی داشته باشند، سپس با هزاران مار جورابی پهلو قرمز که برای خواب زمستانی خود در پاییز برمی‌گشتند، مواجه شدند. این زوج خانه خود را تغییر دادند.

جفت گیری حیوانات ۶: کفتار

ماده‌هایی که بیضه دارند!

جفت گیری حیوانات

کفتارهای ماده، رییس خانواده هستند. آنها از نرها بزرگ‌تر و قوی‌تر هستند. و البته تهاجمی‌تر. آنها حتی بیضه دارند.

یک کفتار ماده، یک آلت تناسلی کاذب دارد، در واقع یک کلیتوریس بزرگ، که قادر به نعوظ است. برای جفت‌گیری، کفتار نر باید آلت تناسلی خود را در آلت تناسلی کاذب کفتار ماده بگذارد. این کار برای نرها سخت است اما به سختی زایمان کفتار ماده از طریق آلت تناسلی نیست!

فرانک لارنس زیست شناس، یک مسئله عجیب دیگر را درباره کفترها توصیف می‌کند- روشی که به یکدیگر سلام می‌کنند:

” کفتارهای خالدار، پس از جند ساعت جدا شدن، شروع به احوالپرسی می‌کنند که شامل بالا بردن پاها و نشان دادن آلت تناسلی کاذب است. ماده‌های رده پایین معمولا احوالپرسی را شروع می‌کنند و این تنها حالت نعوذ به صورت تسلیم است. فرانک می‌گوید: “این نمایش غیر عادی، بدون خطر نیست، هر کفتار، دستگاه تناسلی خود را در معرض هر آرواره قدرتمندی قرار می‌دهد”. ” در موقعیت‌های نادر، هنگامی که تهاجم به جنگیدن می‌رسد، آسیب به وجود آمده می‌تواند به اندازه‌ای شدید باشد که توانایی تولید مثل طرف آسیب‌دیده را نابود کند”.

جفت گیری حیوانات ۷: منکین

رقص برای جذب کردن ماده‌ها

جفت گیری حیوانات

رقص و رقص! منکین‌ها برای تحت تاثیر قرار دادن ماده‌ها می‌رقصند. مایکل جکسون هم به گردشان نمی‌رسد!

جفت گیری حیوانات ۸: زرافه

در دوران میل جنسی نیستی؟ نه ممنون!

جفت گیری حیوانات

با این گردن‌های دراز، جفت‌گیری برای زرافه‌های نر کار سختی است. بنابراین، هنگامی که یک زرافه نر، زرافه ماده‌ای را می‌بیند، از روشی به عنوان ” روش مشغول کردن” استفاده می‌کنند تا ببینند آیا زرافه ماده میل جنسی دارد یا نه. اول، زرافه نر به پشت زرافه ماده می‌زند تا باعث ادرار شود. سپس، ادرار ماده را می‌چشد. اگر مزه آن برایش خوشایند بود، شروع به عشقبازی می‌کند.

در واقع، عشقبازی، کلمه‌ای ثقیل است: زرافه نر، زرافه ماده را دنبال می‌کند تا زمانی که زرافه ماده به او اجازه نزدیکی بدهد.

جفت گیری حیوانات ۹: پنگوئن امپراتور

تشنه عشق

جفت گیری حیوانات

پنگوئن‌های امپراتور، موضوع مستند راه پیمایی پنگوئن‌ها در ۲۰۰۵، ازدواجی عجیب دارند. زوج‌های پنگوئن، زندگی خود را جدا از یکدیگر می‌گذرانند و یک بار در سال در اواخر مارس، پس از مسافرت ۱۱۲ کیلومتر- پیاده یا لیز خوردن روی شکم- برای رسیدن به مکان تولید مثل، یکدیگر را می‌بینند.

در آن‌جا، پنگوئن‌ها با ایجاد صدایی شیپور مانند، به دنبال جفت خود می‌گردند. پنگوئن‌های نر، معمولا در یک جا می‌مانند، سرهای‌شان را روی سینه گذاشته و ماده‌ها را صدا می‌زنند. هنگامی که یکدیگر را یافتند، سینه به سینه می‌ایستند، برای هم خم شده و آواز می‌خوانند.

حالا، خود جفت‌گیری:

مانند بیشتر پرندگان، پنگوئن‌ها، اندام تناسلی بیرونی ندارند. درست است، پنگوئن‌های نر، آلت تناسلی دارند اما ماده‌ها واژن ندارند. اسپرم نر، در بیضه‌ها تولید شده و در ریزشگاه (نوعی سوراخ چند منظوره برای تصفیه کردن، ادرار کردن و تولید مثل) آنها ذخیره می‌شود. پنگوئن ماده نیز یک ریزشگاه دارد که به تخمدان‌ها می‌رسد. پنگوئن ماده، به صورت باز روی زمین دراز می‌کشد و پنگوئن نر، ریزشگاه خود را در ریزشگاه ماده فشار می‌دهد و اسپرم‌ها را وارد آن می‌کند.

هنگامی که تخم گذاشته شد، پنگوئن امپراتور ماده، آن را با دقت به پیش همسر خود می‌برد ( اگر تخم با یخ برخورد کند، یخ بسته و می‌میرد) و او تخم را با قرار دادن زیر چند لایه پوست، گرم نگه می‌دارد تا زمانی که تخم بشکند. پنگوئن ماده فورا برای تغذیه به دریا برمی‌گردد و نر را برای دو ماه بدون غذا ترک می‌کند. پنگوئن‌های نر به صورت گروهی دور هم گرد آمده تا گرمای بدن را در سرما و محیطی که بادها در آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حفظ کنند. هنگامی که ماده برمی‌گردد، همسر خود را از میان شیپور هزاران پنگوئن، پیدا می‌کند.

هنگامی که مستند راهپیمایی پنگوئن‌ها پخش شد، بحث‌هایی را ایجاد کرد و مسیحیان آن را نمونه تک همسری اعلام کردند. مشخص شد که پنگوئن‌های امپراتور، به صورت سریالی، تک همسر هستند، به این معنی که در فصل جفت‌گیری، آنها فقط یک همسر دارند. به هر حال، اگر نتوانند یکدیگر را در فصل بعد پیدا کنند ( اکثرا نمی‌توانند- فقط ۱۵ درصد زوج‌ها یکدیگر را در سال بعد و فقط ۵ درصد در سال سوم پیدا می‌کنند) همسران جدیدی انتخاب می‌کنند.

جفت گیری حیوانات ۱۰: دلفین

دست او نیست.

جفت گیری حیوانات

این‌جا چیزی درباره فلیپر (دلفینی در برنامه تلویزیونی) وجود دارد که احتمالا نمی‌دانید: این دلفین، یک آلت تناسلی قابل جمع شدن دارد. و اگر این مسئله به اندازه کافی جالب نیست، یک چیز دیگر وجود دارد: آلت تناسلی او گیرکننده است و می‌چرخد. در واقع، یک دلفین نر می‌تواند از آلت تناسلی خود مانند دست برای جست‌وجوی اشیا استفاده کند.

دلفین‌های نر، میلی جنسی بسیار قوی دارند. می‌توانند در روز با چندین دلفین، به دفعات جفت‌گیری کنند. خبر بد این‌جاست: جفت‌گیری دلفین‌های نر خیلی طول نمی‌کشد. زمان میانگین انزال آن ها، ۱۲ ثانیه است.

یک واقعیت دیگر این است که دلفین‌های نر، میل جنسی حریصی دارند: آنها با اشیاء غیر جاندار و حتی حیوانات دیگر مانند لاک پشت‌های دریایی نزدیکی می‌کنند. هنگامی که دسته‌ای دلفین نر، به یک دلفین ماده برمی‌خورند، زمانی را صرف اجبار کردن او برای جفت‌گیری می‌کنند.

جفت گیری حیوانات ۱۱: دلقک ماهی پرکولا

مادرت، پدرت بود!

جفت گیری حیوانات

در انیمیشین در جست‌وجوی نمو، انیماتورها فراموش کردند یک چیز را درباره دلقک ماهی بگویند: آنها می‌توانند تغییر جنسیت دهند!

دلقک ماهی‌ها به صورت گروه‌هایی متشکل از جفت تولید مثل نر و ماده زندگی می‌کنند، و البته چند نر که تولید مثل نمی‌کنند. یک طبقه بندی محدود بر اساس اندازه وجود دارد: بزرگ‌ترین آنها ماده است، بزرگ‌ترین بعدی نر و باقی، نرهایی هستندکه تولید مثل نمی‌کنند.

اگر ماده بمیرد ( یا صید شود)، نر، جنسیتش را تغییر داده و ماده می‌شود! سپس بزرگ‌‌ترین نرهایی که تولید مثل نمی‌کنند، ارتقا یافته و نر مسئول تولید مثل می‌شوند.

جفت گیری حیوانات ۱۲: پاندای غول پیکر

پورن پاندا با درجه X!

جفت گیری حیوانات

برای مدتی، مسئولان باغ وحش، برای نگه داشتن پانداها در قفس به منظور تولید مثل مشکل داشتند. در واقع، پانداهای نر و ماده، علاقه کمی به رابطه جنسی نشان دادند- تا زمانی که شخصی در پایگاه تحقیق بر پانداهای غول پیکر چنگدو در استان سیچوان چین، پیشنهاد کرد به پانداها فیلم پورن نشان داده شود!

حالا هنگامی که پانداها به بزرگسالی می‌رسند، مسئولان باغ وحش، ویدئوهای شهوت‌انگیز از رابطه جنسی پانداها را به عنوان بخشی از آیین شروع جفت‌گیری پخش می‌کنند.

جفت گیری حیوانات ۱۳: لاک پشت‌های غول پیکر گالاپاگوس

بلندترین گردن برنده می‌شود.

جفت گیری حیوانات

برای تعیین این‌که با چه کسی جفت‌گیری شود، لاک پشت‌های غول پیکر گالاپاگوس، روی پاهای‌شان ایستاده و گردن‌شان را می‌کشند. لاک پشت‌های کوتاه‌تر می‌بازند و می‌گذارند بلندترها و بزرگ‌ترها جفت‌گیری کنند.

لاک پشت پیروز با غریدن و بالا و پایین بردن سر، برای جذب ماده تلاش می‌کند. هنگامی که جفت پیدا کرد، به سرعت به سمت ماده دویده و پاهای او را فشار می‌دهد تا هنگامی که او پاهای خود را بکشد و این کار را با بی‌تحرک کردن او انجام می‌دهد. سپس با او جفت‌گیری می‌کند.

جفت‌گیری می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد، که در طول آن، نر با صدای بلند خر خر می‌کند. به نظر بسیار هیجان زده می‌آید زیرا مدت زیادی را منتظر رابطه جنسی مانده است. ۴۰ سال طول می‌کشد تا لاک پشت غول پیکر گالاپاگوس به بلوغ جنسی برسد.

خوب، برای لاک پشت‌های نر بازنده چه اتفاقی می‌افتد؟ نرهای نا امید با سنگ‌ها و دیگر نرهای بازنده نزدیکی می‌کنند.

جفت گیری حیوانات ۱۴: حلزون باغچه

نیزه‌های عشق

جفت گیری حیوانات

دستگاه تناسلی حلزون روی گردنش قرار دارد، دقیقا پشت ساقه چشم‌ها. عجیب نیست؟ بخوانید.

حلزون‌ها نر و ماده هستند، یعنی اندام‌های تناسلی نر و ماده را دارند، اما خود باروری نمی‌کنند.

قبل از این که دو حلزون جفت‌گیری کنند، نیزه عشق که از کلسیم ساخته شده را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند. مردم فکر می‌کردند این نیزه‌های تیز، هدیه غذایی هستند، مانند این‌که شما به کسی که دوستش دارید، جعبه شکلات می‌دهید.

حالا، دانشمندان فکر می‌کنند که این نیزه‌ها هدف بد دیگری دارند. مخاط روی نیزه‌ها اجازه می‌دهند که اسپرم‌های بیشتری در رحم حلزون ذخیره شود ( و این به داشتن میل جنسی در آنها کمک می‌کند).

هیچ سودی برای حلزون هدف وجود ندارد ( ضربه دیدن ممکن است خطرناک هم باشد زیرا حلزون‌ها، تیراندازهای بدی هستند). در واقع، حلزون‌ها نه تنها برای قرار گرفتن در وضعیت بهتر به یکدیگر تنه می‌زنند بلکه، این کار را برای جلوگیری از آسیب دیدن نیز انجام می‌دهند!

جفت گیری حیوانات ۱۵: ساس

لقاح دلخراش

جفت گیری حیوانات

این‌جا یک جوانمردی برای‌تان داریم: ساس نر، حتی دستگاه تناسلی ماده را اذیت نمی‌کند. به جای آن، ساس نر، از دستگاه تناسلی شمشیر مانند خود برای سوراخ کردن بدن ساس ماده و ریختن اسپرم خود در آن استفاده می‌کند.

دانشمندان برای این کار، نام جالبی در نظر گرفته‌اند: لقاح دلخراش!

جفت گیری حیوانات ۱۶: جوجه تیغی

ادرار کردن مکان را نشان می‌دهد

جفت گیری حیوانات

سریع: جوجه تیغی‌ها چگونه جفت‌گیری می‌کنند؟ اگر جواب بدهید: ” با دقت”، فقط نیمی از آن را درست گفته‌اید- “عجیب” هم بخشی از جواب است. در واقع، جوجه تیغی‌ها عادت جفت‌گیری بسیار عجیبی دارند:

قبل از هر چیز، جوجه تیغی‌های ماده، فقط ۸ تا ۱۲ ساعت در سال به فعالیت جنسی علاقه دارند! دوم، برای نزدیکی با یک ماده در فصل کوتاه جفت‌گیری، یک جوجه تیغی نر، روی پاهای عقبی خود ایستاده، به سمت او راه می‌رود و از فاصله تقریبا ۲ متری، بر روی او ادرار می‌پاشد و جفت خود را از سر تا پا خیس می‌کند.

اگر ماده، تحت تاثیر قرار نگرفته باشد، جیغ زده و ادارار را از روی خود بیرون می‌اندازد. اما اگر آماده باشد، پشت بدون خار خود که در زیر شکم قرار دارد را نشان داده و به نر اجازه می‌دهد تا از عقب با او نزدیکی کند ( این تنها حالت بی‌خطر برای جوجه تیغی‌هاست). هنگامی که جفت‌گیری شروع می‌شود، ماده، ارضا نشدنی است. او نر را مجبور می‌کند که تا زمانی که کاملا خسته شود، با او نزدیکی کند. اگر خیلی زود خسته شود، ماده او را برای بودن با یک نر دیگر ترک می‌کند.

جفت گیری حیوانات ۱۷: مایت قرمز

باغبان عشق

جفت گیری حیوانات

مایت (هیره) قرمز که به اندازه حروف این جمله است، عادت جفت‌گیری خاصی دارد.

مایت نر، اسپرم‌های خود را روی سرشاخه‌ها یا ساقه‌ها آزاد می‌کند که دانشمندان به آن ” باغچه عشق ” می‌گویند، سپس یک دنباله نرم را در آن نقطه می‌گذارد. هنگامی که ماده به این دنباله برخورد می‌کند، آن را دنبال می‌کند تا “هنرمند” را ببیند. اگر از کارش خوشش بیاید، روی اسپرم‌ها می‌نشیند.

به هر حال، اگر نر دیگری در باغچه بیاید، دنباله نر قبلی را دور انداخته و دنباله خود را می‌گذارد!

جفت گیری حیوانات ۱۸: مرغ کریچ ساز

تزیین‌کننده وسواسی بستر مجرد

جفت گیری حیوانات

مرغ کریچ ساز نر، برای جذب جفت، یک ساختار بسیار پیچیده به نام آلاچیق می‌سازد. این آلاچیق از سرشاخه درست شده و معمولا شبیه یک کلبه است.

پرنده نر، آلاچیق “بستر مجرد” را با انواع اشیاء مانند هدیه تزیین می‌کند: گل، پر، سنگ و حتی پلاستیک‌ها و شیشه‌های دور انداخته شده. صدها تکه به صورت تک رنگ چیده می‌شوند (مثلا تمام اشیاء آبی). پرنده، بسیار حساس است و اگر آلاچیقش را به هم بریزید بسیار عصبانی می‌شود ( مثلا با گذاشتن سنگ ریزه‌هایی با رنگ‌های متفاوت در آلاچیق).

مرغ کریچ ساز نر، ساعت‌ها را صرف چیدن اشیاء می‌کند. در واقع، تمرکز خود را فقط بر رفتن به آلاچیق‌های نرهای دیگر و دزدیدن وسایل و به هم ریختن مکان آنها می‌گذارد.

جفت گیری حیوانات ۱۹: مکک

مهاجمان پنهانی

جفت گیری حیوانات

مکک‌های نر برای نگاه کردن به عقب یک مکک ماده، هزینه ( به شکل میوه) پرداخت می‌کنند.

در واقع، این همه چیز نیست: آنها برای زل زدن به عکس میمون‌های معروف ( نرهای رتبه بالا) در دسته خود نیز هزینه می‌دهند.

به هر حال، اگر این رفتار خیلی بدی برای شما نیست، در مورد این فکر کنید: مکک‌های نر هنگامی که در ضعیف‌ترین حالت خود هستند: در طول ارگاسم، با دشمنان خود مبارزه می‌کنند.

مهاجمان معمولا از مکر قابل توجهی استفاده می‌کنند تا بدون ایجاد هیچ شکی، به قربانی نزدیک شوند. ممکن است آنها با کم نگاه کردن به قربانی، بی‌تفاوتی را نشان دهند، مثلا ماسه‌ها را بکنند یا تظاهر به جمع آوری سنگ‌ریزه کنند. اما هنگامی که قربانی آنها ارضا می‌شود، آنها روی آن پریده، او را می‌زنند، گاز می‌گیرند و کرک‌های او را می‌کشند.

جفت گیری حیوانات ۲۰: مورچه آتشین

ملکه و کارگران در مورد میزان رابطه جنسی کلونی بحث می‌کنند.

جفت گیری حیوانات

مورچه‌ها، ساختار اجتماعی پیچیده‌ای دارند. برخی دانشمندان چنین فکر می‌کردند که مورچه‌های کارگر، همه ماده‌هایی هستند که ملکه ( یک ماشین تخم‌گذار ساده) را کنترل می‌کنند و برادرهای خود را هنگامی که هنوز لارو هستند می‌کشند.

مشخص شد که ملکه چیز بیشتری برای گفتن دارد: او تعداد تخم‌های نر و ماده‌ای که می‌گذارد را کنترل می‌کند.

اما چرا نسبت جنسیت کلونی مهم است؟ یک ملکه می‌خواهد با تولید یک ملکه دیگر که به زنبورهای نر برای جفت‌گیری و تولید کلونی نیاز دارد، مسیر خود را ادامه دهد. مورچه‌های کارگر، هیچ استفاده‌ای برای نرها ( که بعد از جفت‌گیری می‌میرند) ندارند.

بنابراین، ملکه و دخترانش در مورد یک نتیجه تقریبا خشن بحث می‌کنند: هنگامی که به مورچه‌های نر نیاز دارند، ملکه، کلونی را پر از تخم‌های نر می‌کند. کارگران ماده، بسیاری از برادران خود را می‌کشند، اما نمی‌توانند همه آنها را بکشند.

جفت گیری حیوانات ۲۱: خرگوش دریایی

زنجیره جفت‌گیری

جفت گیری حیوانات

خرگوش‌های دریایی مانند تمام خزندگان دریایی (کرم پهن را در بالا ببینید)، نر و ماده هستند. اما این تمام قضیه نیست- آنها نر و ماده‌های موثری هستند! هنگامی که خرگوش‌های دریایی جفت‌گیری می‌کنند، زنجیره جفت‌گیری از چندین حیوان را تشکیل می‌دهند.

خرگوش دریایی در جلو، برای آن که دقیقا پشت سرش است نقش ماده را بازی می‌کند. گاهی وقت‌ها، حتی یک دایره غول پیکر تشکیل می‌دهند که تمام حیوانات درون آن با خوشحالی جفت‌گیری می‌کنند.

جفت گیری حیوانات ۲۲: آرگونات

آلت تناسلی جدا شدنی

جفت گیری حیوانات

آرگونات یا ناتیلوس کاغذی، گونه عجیبی از اختاپوس است. اول این‌که، آنها یک دوریختی جنسی متفاوت دارند. این یک بحث علمی درمورد تفاوت در اندازه بدن بین نرها و ماده‌هاست. یک آرگونات ماده تا حدود ۱۰ سانتی‌متر رشد می‌کند با پوسته‌ای که به بزرگی ۴۵ سانتی‌متر است. آرگونات نر فقط ۲ سانتی‌متر طول دارد.

اما دلیل حضور آرگونات در این فهرست مهم است. آرگونات نر، یک توپ از منی را در یک شاخک خاص به نام هکتوکوتیلوس تولید می‌کند. هنگامی که ماده‌ مورد نظر را می‌بیند، نر، آلت تناسلی خود را جدا می‌کند تا خود آلت به سمت ماده شنا کند.

آلت تناسلی شناکننده جداشدنی، ابتدا در ۱۸۰۰ مورد توجه یک طبیعت شناس ایتالیایی قرار گرفت که آن را با یک کرم انگلی اشتباه گرفته بود.

جفت گیری حیوانات ۲۳: مارمولک علفزار بیابان

رابطه جنسی؟ نه ممنون! ما خودمان تولید مثل می‌کنیم.

جفت گیری حیوانات

یک مارمولک علفزار بیابان، چگونه رابطه جنسی دارد؟ یک سوال خوب! هیچ نری وجود ندارد- تمام مارمولک‌های علفزار بیابان ماده هستند، بنابراین اصلا نمی‌توانند رابطه جنسی داشته باشند. پس چگونه تولید مثل می‌کنند؟ آنها تک‌زایی می‌کنند:

در زندگی عجیب یک مارمولک علفزار بیابان، تولید مثل توسط جماع کاذب جایگزین می‌شود، که در آن دو ماده نقش یک نر را که با ماده نزدیکی می‌کند بازی می‌کنند (بعدا نقش‌ها را عوض می‌کنند).

ظاهرا، این کار برای تحریک تخم‌گذاری در هر دو مارمولک لازم است. هنگامی که تخم‌ها باز شدند، همه آنها ماده‌های بدون لقاح از مارمولک مادر هستند.

جفت گیری حیوانات ۲۴: مایت خارش‌زا

برادران از طریق جماع با محارم

جفت گیری حیوانات

پس از این‌که متولد شدند، مایت‌های خارش‌زا، دور مادر خود می‌چرخند، او را نیش زده تا مایعات بدن‌ش را بمکند.

مایت‌های نر، از نظر جنسی، بالغ متولد می‌شوند. در واقع، آنها به محض به دنیا آمدن خواهرشان، با او جفت‌گیری می‌کنند.

جفت گیری حیوانات ۲۵: حلزون موزی

آلت تناسلی چسبیده؟ آن را بجو!

جفت گیری حیوانات

حلزون موزی، بخت آور سانتا کروز در دانشگاه کالیفرنیا، عادت جفت‌گیری عجیبی دارد. قبل از همه این‌که یک آلت تناسلی بزرگ دارند. اندازه آلت تناسلی متوسط یک حلزون موزی، ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است. این بسیار شگفت‌انگیز است، زیرا طول کل بدن او ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

حلزون‌های موزی نر و ماده هستند، بنابراین دو حلزون، یکدیگر را بارور می‌کنند. برای جفت‌گیری مناسب، یک حلزون، جفتی در اندازه خود انتخاب می‌کند- اگر در اندازه‌گیری اشتباه کند، آلت تناسلی‌اش در طول جفت‌گیری گیر می‌کند.

این فقط یک اشتباه خجالت آور نیست، حلزون دیگر، آلت تناسلی چسبیده را گاز می‌گیرد، عبارتی که دانشمندان با رعایت حسن تعبیر به آن “اپوفالیشن” (apophallation) می‌گویند.

جفت گیری حیوانات ۲۶: قلابچه ماهی

اجازه بده بخشی از تو باشم.

جفت گیری حیوانات

قلابچه ماهی، ماهی دریایی در آب‌های عمیق، به دلیل زائده تیغ‌دار بر روی سرش که از آن به عنوان طعمه برای گرفتن شکار استفاده می‌کند، این نام را گرفته است. این ماهی، عادت جفت‌گیری غیرعادی دارد. چون زمان خود را در زیر اقیانوس می‌گذراند، پیدا کردن جفت، مشکل است- اما گونه‌ها این مشکل تکاملی را به زیبایی حل کرده‌اند.

در ابتدا، دانشمندان، گیج شده بودند زیرا هیچ قلابچه ماهی نری را نگرفته بودند. همچنین، تمام قلابچه ماهی‌های ماده، یک توده روی بدن خود داشتند که شبیه انگل بود. بعدها دانشمندان کشف کردند که این توده، باقی مانده ماهی نر است.

قلابچه ماهی‌های نر کوچک، بدون دستگاه گوارش متولد می‌شوند بنابراین هنگامی که از تخم درمی‌آیند، باید به سرعت یک ماده پیدا کنند. هنگامی که نر، یک ماده را پیدا می‌کند، به سرعت بدن‌ش را گاز گرفته و آنزیمی را آزاد می‌کند که پوست نر و بدن ماده را هضم می‌کند تا آنها را مانند یک آغوش، به هم پیوند دهد. ماهی نر، از بین می‌رود، و به توده‌ای بر بدن قلابچه ماهی ماده تبدیل می‌شود.

هنگامی که ماده آماده تولید مثل است، زائده نر آن‌جاست، آماده آزاد کردن اسپرم برای بارور کردن ماده.

جفت گیری حیوانات ۲۷: کشتی چسب

آلت تناسلی قابل تورم

جفت گیری حیوانات

کشتی چسب‌ها، سخت پوستانی که خود را به زیر کشتی می‌چسبانند تمام عمر خود را به یک جا می‌چسبند.

پس چگونه جفت‌گیری می‌کنند؟ راه‌حل بسیار آسان است: کشتی چسب، یک آلت تناسلی قابل بزرگ شدن دارد که به ۵۰ برابر اندازه آن تبدیل می‌شود. در واقع، او بلندترین آلت تناسلی را نسبت به طول بدن، در قلمرو حیوانات دارد.

جفت گیری حیوانات ۲۸: مگس میوه

بلندترین اسپرم دنیا

جفت گیری حیوانات

عنوان بلندترین اسپرم دنیا در واقع به یک مگس میوه ریز به نام دورسوفیلا بی‌فورکا تعلق دارد. هنگامی که اسپرم پیچیده شده به صورت راست قرار بگیرد، در حدود ۵ سانتی‌متر است که تقریبا ۱۰۰۰ برابر بلندتر از اسپرم انسان است. در واقع، بیضه‌های یک مگس میوه، ۱۱ درصد حجم بدن نر را در بر می‌گیرد.

مشخص شد که اسپرم بسیار بلند، به دلیل لوله تولیدمثل بلند ماده تکامل یافته است که مانند یک مانع است و با مواد شیمیایی قوی که اسپرم‌های ضعیف را از بین می‌برد، کامل می‌شود.

جفت گیری حیوانات ۲۹: اردک دریاچه آرژانتین

بسیار با استعداد، حتی می‌تواند یک ماده را در کمند بگیرد

جفت گیری حیوانات

ممکن است اردک دریاچه آرژانتین کوچک باشد اما دل‌تان برای آن نسوزد. اردک نر پرندگان پا کوتاه، بلندترین آلت تناسلی را در میان گونه‌های پرنده دنیا دارد.

اندازه اردک دریاچه آرژانتین، از سر تا دم، ۴۳ سانتی‌متر است. ممکن است این، اندازه آلت تناسلی پیچ مانند آن در زمان باز شدن باشد. سر آلت تناسلی نرم و مانند قلم مو است که اردک نر از آن برای تمیز کردن اسپرم‌های مانده از جفت قبلی استفاده می‌کند.

دانشگاه کوین مک کراکن آلاسکا، توضیح می‌دهد که اردک‌ها بی‌بند و بار هستند و ممکن است آلت تناسلی بلند آنها یک تطابق تکاملی برای جذاب‌تر شدن نرها برای ماده‌ها باشد. اردک نر از آلت تناسلی خود برای گرفتن ماده‌ای که از او فرار می‌کند نیز استفاده می‌کند.

جفت گیری حیوانات ۳۰: گوریل

بزرگ، اما نه خیلی بزرگ

جفت گیری حیوانات

اجازه بدهید این مقاله طولانی را با گوریل‌، بزرگ‌ترین میمون به پایان برسانیم.

قوت: گوریل‌های نر بالغ که پشت نقره‌ای گفته می‌شوند، غول پیکرند (حدود ۱۹۳ کیلو. گاهی حتی بیشتر). گوریل پشت نقره‌ای در گروهی متشکل از ۵ تا ۳۰ ماده زندگی می‌کند که تمام طول سال با آنها جفت‌گیری می‌کند. رقابت کمی برای ماده‌ها وجود دارد زیرا یک پشت نقره‌ای بزرگ، ترسناک است و می‌تواند در برابر رقیبان از گروه خود محافظت کند.

ضعف: آلت تناسلی ۴ سانتی‌متری. (بله. رقابتی بین ماده‌ها وجود ندارد. خاطرتان هست؟) بنابراین، به یاد داشته باشید که اگر دفعه بعدی کسی به شما گفت گوریل ۳۷۰ کیلویی- ممکن است فقط خواسته باشد توهین کند!


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: neatorama

جفت گیری حیوانات: ۳۰ عجیب‌ترین عادت جفت گیری حیوانات

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *