جفت گیری کبوتر و فصل جفت گيري كبوتر

مست-کردن-جفت گیری کبوترکبوتر

 

آموزش روش مست کردن کبوتر برای جفت گیری

 هر پرورش دهنده ای به خوبی می داند که برای انجام یک جفت گیری موفق باید پرنده ها را مست نمود تا انرژی و تمایل کافی برای جفت گیری و در نتیجه تخم گذاری داشته باشند، یکی از مهم ترین عواملی که در مست کردن پرنده ها و بخصوص کبوتر ها تاثیر گذار خواهد بود، تغذیه صحیح و اصولی می باشد. هم چنین علاوه بر تغذیه مناسب عوامل زیاد دیگری در مست شدن این پرنده ها دخیل هستند که در این مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین این موارد آشنا سازیم .
جفت گیری کبوتر
چکیده مقاله
فصل جفت گیری کبوترها نیز مانند فصل جفت گیری هر پرنده دیگری در فصول گرم سال مانند بهار و تابستان صورت می گیرد، معمولا پرورش دهندگان حرفه ای در اوایل بهار کبوترها را جفت می اندازند تا جوجه ها با رسیدن پاییز کاملا بالغ شوند و سرمای پیش رو آنها را بیمار نسازد. اما در حالت کلی در صورت مهیا بودن شرایط جفت گیری و تخم گذاری کبوترها تا اوایل پاییز ادامه خواهد داشت. علت مست نمودن کبوتر ها این است که کبوتر های ماده تمایل بیشتری به جفت گیری با کبوتر های مست دارند.

چگونه کبوترمان را مست کنیم؟

فرقی ندارد که شما چه نژادی از کبوتر ها را پرورش می دهید. همه کبوتر ها دارای ویژگی های ذاتی یکسانی هستند و در صورتی که کبوتر های شما بالغ باشند، با رسیدن فصل بهار نشانه هایی از مستی در آنها بروز خواهد کرد اما برای تقویت آنها و انجام جفت گیری موفق بهتر است موارد اشاره شده در این مقاله را انجام دهید. اما قبل از آن باید با نشانه های مهم در تشخیص جنسیت کبوتر های نر از ماده آشنا شوید که در ادامه توضیح داده خواهد شد.
پس از شناسایی جنسیت کبوتر و حصول اطمینان از نر بودن کبوتر مورد نظر مرحله بعدی تست سالم بودن پرنده می باشد، زیرا برخی از پرنده ها به دلیل ناتوانی ذاتی قادر به جفت گیری نیستند به عنوان مثال پرنده های فلج  و یا دارای پاهای کج  و یا ضعیف توانایی لازم برای برقراری یک رابطه کامل را ندارد و برخی از کبوتر ها نیز بر اثر عوامل دیگری دچار جراحت و یا شکستگی شده اند که در این حالت نیز قادر به جفت گیری نخواهند بود و ناگفته نماند که برخی از کبوتر های نر کم هوش هستند و توانایی تشخیص جفت خود را ندارند.
اما پس از شناسایی و انتخاب کبوتر های نر و سالم نوبت به تغذیه و تقویت آنها خواهد رسید. دانه ها و تخم های گرم مانند تخم کتان، گاودانه و شاهدانه دارای انرژی بسیار زیادی هستند و می توانند کبوتر شما را برای جفتگیری آماده کنند، بنابراین برنامه غذایی کبوتر را بر روی این دانه ها متمرکز کنید. تمیز بودن کبوتر به او حس اعتماد به نفس خواهد داد بنابراین هفته ای دو الی سه مرتبه کبوتر تان را با ظرف آب گرم استحمام دهید، اگر هوا گرم و آفتابی است می توانید این ظرف آب را در زیر آفتاب قرار دهید و اجازه بدهید کبوترتان به شخصه آب تنی کند و سپس در مقابل آفتاب خودش را خشک کند، این سبب خواهد شد تا کبوتر تان خودش را پاکیزه و جذاب بداند و به راحتی به سمت جنس مونث خواهد رفت و پیشنهاد رابطه را خواهد داد.
قفس کبوتر ها باید طوری باشد که به راحتی پرواز کنند این کار باعث آزاد شدن انرژی زیاد ذخیره شده در بدن کبوتر خواهد شد و قدرت بدنی او را برای انجام یک جفت گیری موفق افزایش خواهد داد و پرنده شما را شاداب تر و سرحال تر خواهد کرد. مکان پرورش آنها را تمیز نگه دارید وجود فضولات زیاد در قفس باعث بیماری کبوتر های نر و ماده خواهد شد زیرا بوی ساطح شده از فضولات حاوی آمونیاک بوده و آمونیاک برای سیستم تنفسی کبوترها و انسان ها مضر می باشد.
« مست کردن کبوتر »

روش های تشخیص کبوتر نر از ماده

مطمئناً هر پرورش دهنده حرفه ای می داند که تشخیص جنسیت کبوتر ها شرط اصلی برای جفت انداختن آنها می باشد زیرا اگر ما قادر به شناسایی جنس نر از ماده نباشید قطعا نخواهید توانست آنها را مجبور به جفت گیری کنید و نهایتا از آنها جوجه کشی کنید. بنابراین نکات زیر برای تشخیص جنسیت کبوتر هایتان کمک کننده خواهد بود :

1- توجه به صدای کبوترها :
معمولا کبوتر نر بیشتر از کبوتر ماده اواز میخواند و آوازش رساتر و محکم تر است و هر چه به دوره جفت گیری آنها نزدیک تر شویم آواز پرنده نر محکم تر و خشن تر خواهد شد.

2- توجه به جثه کبوترها :
در تمامی کبوتر ها جنس نر نسبت به جنس ماده جنثه بزرگتر و وزن بیشتری دارد و به راحتی با توجه به آنها می توان جنس نر را مشخص نمود.

3- توجه به نوک کبوتر ها :
کبوتر نر نسبت به کبوتر ماده نوک بزرگتر و باد کرده تری دارد که می توان با توجه به آن جنسیت پرنده را مشخص نمود.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *