جفت گیری گوزن , نبرد تن به تن گوزن‌ها برای جفت‌گیری در بهار | فیلم

جفت گیری گوزن

جفت گیری گوزن , نبرد تن به تن گوزن‌ها برای جفت‌گیری در بهار | فیلم

 خانواده گوزن ها بسیار پرجمعیت است و شامل ۴۷ گونه از جمله گوزن کانادایی، elk، گوزن شمالی و گوزن سفید و شاخ بلند و بزرگ می شود. تمامی این سم داران به واسطه شاخ های بلند، بدن ها و گردن های کشیده، پاهای بلند و باریک و دم کوتاه خود شناخته می شوند.

اندازه گوزن ها بسیار متفاوت بوده و این جانداران ابعادی از بسیار بزرگ تا بسیار کوچک را دارا هستند. کوچکترین نوع گوزن بنا به اطلاعات منتشره از سوی سازمان ARKive project گوزن پودوی جنوبی نام دارد که وزن آن صرفا ۹ کیلوگرم بوده و انواع بالغ آن نیز تنها ۳۶ سانتی متر قد دارند.

بزرگترین گوزن جهان ۱۱هزار سال پیش از این منقرض شده و گوزن ایرلندی نام داشته است. اندازه این حیوان غول پیکر از سم تا شانه هایش به ۲٫۱ متر می رسیده و به گفته موزه دیرین شناسی دانشگاه کالیفرنیا شاخ های آن تا ۳٫۶۵ متر طول داشته اند. بزرگترین گوزن حال حاضر دنیا گوزن شمالی نام دارد که اندازه آن از سم تا شانه به ۲ متر هم رسیده و وزنش حدود ۸۲۰ کیلوگرم می باشد.

تمامی انواع گوزن ها دارای شاخ هستند به جز گوزن آبی چینی و به جز گونه ی گوزن کانادایی صرفا انواع نر گوزن ها شاخ دارند. بنا به اطلاعات Animal Diversity Web یا (ADW)دانشگاه میشیگان، شاخ این حیوانات از ساختارهای استخوان مانندی که اصطلاحا پایک نامیده می شود رشد می کند. پایک ها با “نرمه” هایی پوشیده شده اند که غنی از اعصاب و شریان های خونی می باشند. وقتی شاخ حیوان به طور کامل رشد می کند نرمه از میان می رود و گوزن برای زدودن آثار باقیمانده آن شاخ خود را به درخت یا دیگر گیاهان دور و برش می مالد.

برخی گوزن ها، به جای شاخ زائده هایی کوتاه دارند. سایر گونه ها مثل گوزن شمالی شاخ هایشان از ساختارهای شاخه شاخه بزرگی تشکیل شده است. نرها از شاخ خود در رقابت طی فصل جفت گیری استفاده می کنند و پس از آن شاخ هایشان را از دست می دهند.

گوزن ها در سرتاسر جهان به جز استرالیا و قطب جنوب وجود دارند. درحالیکه همه قاره ها گونه های مختلفی از گوزن ها را دارا هستند، آفریقا صرفا یک گونه به نام گوزن قرمز Barbary را داراست. گوزن جنوبی پودو بومی شیلی و آرژانتین می باشد. از جمله گوزن هایی که در آمریکای شمالی و جنوبی معمول است گوزن دم سفید است. گوزن ها در اکوسیستم های بسیار متنوعی زندگی می کنند. به عنوان مثال در تالاب ها، جنگل های برگ ریز، چمنزارها، جنگل های بارانی، کوهستان و بوته زارهای خشک می توان این حیوانات را مشاهده کرد. برخی اوقات حتی وقتی سکونتگاه های انسانی به زیستگاه این جانور بسیار نزدیک می شود، گوزن ها در مناطق شهری هم مشاهده می شوند.

گوزن ها حیواناتی بسیار اجتماعی بوده و در گروه های بزرگ که اصطلاحا گله نامیده می شوند حرکت می کنند. معمولا سرپرستی گله را نری غالب به عهده دارد، اما در برخی گونه های این حیوانات گله ها برحسب جنسیت از هم جدا می شوند. برخی اوقات ماده ها گله خاص خود را داشته و نرها نیز همگی در یک گله حرکت می کنند. در برخی موارد دیگر نیز گله ای از نرها مراقب گله ماده ها هستند. برخی گله های گوزن های کانادایی بنا به آمار ADW تا ۱۰۰هزار عضو هم دارند.بیشتر گوزن ها طی روز فعال هستند، هرچند که فعال ترین اوقات آنها را باید طی طلوع و گرگ و میش دانست. آنها روز خود را به جستجوی غذا می گذرانند.

elk, جفت گیری حیوانات, دنیای حیوانات, گوزن, گوزن شمالی

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *