راه‌هايي براي جلوگيري از كاهش بازديدكنندگان

جلوگيري از كاهش بازديدكنندگان

اشتباهات در طراحي وب, كاهش بازديدكنندگان

هنگامي كه وب‌سايتي درباره كسب‌وكار در حال آماده‌شدن است، امكان وقوع اشتباهات زيادي وجود دارد. به‌همين علت در اينجا فهرستي از بزرگ‌ترين اشتباهاتي را كه ممكن است شركت‌ها هنگام طراحي دوباره وب‌سايت‌شان يا ساخت يك سايت جديد انجام دهند، تهيه كرده‌ايم تا آنها را بشناسيد و از آنها دوري يا اصلاح‌شان كنيد.

فراموش‌كردن مخاطبان اصلي
تيم مديريت پروژه و اعضاي توسعه يك وب‌سايت، مخاطبان آن نيستند، بلكه مشتريان مخاطب شما خواهند بود. بيشتر شركت‌ها اين مساله را فراموش كرده و به‌جاي توليد محتوايي كه قابل‌پسند مشتريان باشد تا آنها را جذب كند، محتواي مورد علاقه خودشان را در وب‌سايت قرار مي‌دهند. مشتريان بايد احساس كنند شما آنها را در نظر گرفته‌ايد، بنابراين تا حد امكان بايد مشتريان و بازديدكنندگان خود را بشناسيد تا وب‌سايتي به آنها ارائه كنيد كه دقيقا با مخاطب صحبت كرده و مطالب مورد نظر او را نشان دهد. به ياد داشته باشيد در حالي كه ممكن است تصور كنيد وب‌سايت شما درباره خودتان است (درباره محصولات و خدمات شما)، در واقع مشتريان هدف اصلي قرار گرفته‌اند.

نداشتن نسخه مناسب براي موبايل
امروزه تقريبا ۲۰ درصد از ترافيك وب ازطريق دستگاه‌هاي موبايل ايجاد مي‌شود. اگر سايت شما مشتري‌تان را مجبور به استفاده از يك واسط غيرموبايلي كند، ممكن است آن مشتري ديگر به سايت شما بازنگردد. راه‌حلش اين است كه مطمئن شويد سايت شما براي نمايش در دستگاه‌هاي موبايل بهينه‌سازي شده است. اگر پلتفرم مورد استفاده شما اين گزينه را ندارد، چند ابزار و سرويس‌هاي كم‌هزينه در اختيار شما خواهد بود تا به شما در توليد نسخه موبايل وب‌سايت‌تان كمك كند.

تغيير URL و هدايت‌نكردن آدرس‌هاي قديمي
هنگامي كه درباره برخي اشتباهات بزرگ وب‌سايت‌ها از بازديدكنندگان پرسيده مي‌شود، بيشتر آنها به اين مشكل اشاره مي‌كنند كه در خلال طراحي دوباره سايت، شركت‌ها فراموش مي‌كنند تمام صفحه‌هاي قديمي‌شان را به‌سمت صفحات جديد هدايت كنند. اين مساله يك تجربه كاربري بسيار بد را نتيجه مي‌دهد و همچنين بهينه‌سازي موتورهاي جستجو را نيز با مشكل مواجه مي‌كند؛ زيرا مقداري از لينك‌هاي قديمي به ساختار جديد URL انتقال داده نمي‌شود.
براي حل اين مشكل بايد قبل از آن كه به‌طور كامل به سايت جديد برويد مدتي با آن كار كنيد تا مطمئن شويد تمام URLها به‌طور صحيح به وب‌سايت جديد هدايت شده ‌است. اين كار بسادگي با استفاده از ابزاري نظير ردگيري لينك (Xenu’s Link Sleuth Xenu) امكان‌پذير است. از XML قديمي نقشه سايت كپي بگيريد و تمام لينك‌هاي آن را بيازماييد تا ببينيد كدام‌يك از آنها به خطاي ۳۰۱ منجر مي‌شود.

محتواي قديمي يا ايستا
سازمان‌ها نياز دارند تا در دنياي جستجوي امروزي يافته شوند. موتورهاي جستجو از محتوا به‌عنوان بزرگ‌ترين عامل براي رتبه‌بندي وب‌سايت‌ها استفاده مي‌كنند. بنابراين بايد به‌طور مرتب محتواي جديد، مرتبط و قابل شرح (به‌منظور بهينه‌سازي موتورهاي جستجو) در سايت خود قرار دهيد.

يكپارچه‌نشدن با سايت‌هاي رسانه اجتماعي
براي موفق‌شدن در دنياي امروز كه برپايه رسانه‌هاي اجتماعي است، شركت‌ها بايد لينك‌هايي به كانال‌هاي رسانه اجتماعي خود در وب‌سايت‌شان و در صفحه اصلي ارائه كنند. اگرچه اين كار بسادگي و به‌وسيله توابعي كه در صفحه‌هاي محتوا كار گذاشته مي‌شود انجام مي‌گيرد، ولي اگر يك سازمان بخواهد سايت خود را در مركز توجه قرار دهد، بايد از عناصر و المان‌هاي اجتماعي استفاده كند.

استفاده از فلش
با وجود مشكلاتي كه فلش ايجاد مي‌كند، هنوز شركت‌هاي زيادي وجود دارد كه در وب‌سايت‌هايشان از اين ابزار استفاده مي‌كنند. اگر يك سايت فروش را مديريت مي‌كنيد، فلش مي‌تواند تاثيرات منفي زيادي در شانس شما براي فروش بگذارد؛ زيرا نمي‌تواند در دستگاه‌هاي سيار از جمله محصولات سيار شركت اپل (آيفون، آيپد و…) اجرا شود. همچنين موتورهاي جستجو نمي‌توانند به محتوايي كه به‌وسيله فلش فراهم مي‌شود، دسترسي داشته باشند. به اين معني كه نمي‌توانيد به همان سادگي كه سايت‌هاي برپايه جاوا را براي موتورهاي جستجو بهينه‌سازي مي‌كنيد، سايت‌هاي فلش را بهينه كنيد.

تعبيه‌نكردن فرم ثبت‌نام بازاريابي ايميلي در صفحه اصلي
به كساني فكر كنيد كه براي فشردن دكمه «خريد» آماده نيستند، ولي به حرف‌ها و محتواي شما علاقه دارند و مشتاقانه مي‌خواهند براي دريافت آگهي‌هاي فروش يا هر ايميل تبليغاتي و اخبار مربوط به محتواي شما ثبت‌نام كنند، درحالي كه دكمه يا فرم ثبت‌نام در وب‌سايت شما پيدا نمي‌شود. بازاريابي ايميلي يكي از بهترين كانال‌هاي بازاريابي براي بازگشت سرمايه است و اگر گزينه خاص اين منظور يا ثبت‌نام براي بازاريابي ايميلي در صفحه اصلي خود (يا ديگر صفحات مهم وب‌سايت) نداريد، مشتري‌ها و فرصت‌هاي بالقوه زيادي را از دست خواهيد داد. (براي افراد و شركت‌هايي كه به‌دنبال راه‌اندازي بازاريابي ايميلي و اينترنتي هستند، سرويس‌هايي كه توسط Aweber و MailChimp ارائه مي‌شود پيشنهاد شده ‌است).

انجام‌ندادن آزمون‌هاي تجربه كاربري
خودداري از انجام آزمون‌هاي تجربه كاربري (قابليت استفاده سايت و تجربه‌اي كه كاربر در برخورد با سايت شما به‌دست مي‌آورد) يكي از بزرگ‌ترين اشتباهات رايج وب‌سايت‌هاست. بيشتر شركت‌ها نگران هزينه‌اي هستند كه ممكن است به آنها تحميل شود؛ ولي بسادگي مي‌توان از يك همكار كه در كار توسعه شركت نداشته، درخواست كرد يكسري كارها را در طرح‌بندي جديد انجام دهد. اين كار ساده مي‌تواند مشكلات پنهان و دردسرساز را آشكار كند.

بررسي‌نكردن كارايي سايت در مرورگرهاي گوناگون
يكي از بزرگ‌ترين اشتباهاتي كه مشاهده مي‌كنيم اين است كه بعد از آماده‌شدن وب‌سايت آن را در تمام مرورگرها و همچنين در صفحه‌هايي با اندازه‌هاي مختلف آزمايش نمي‌كنيم. شايد به‌نظر بسيار ساده برسد، ولي گاهي اوقات عناصر صفحه در برخي مرورگرها كار نمي‌كنند يا حتي قالب سايت ممكن است به‌هم بريزد. به‌همين علت است كه تمام حرفه‌اي‌هاي دنياي وب پيشنهاد مي‌كنند قبل از شروع به كار سايت، آن را روي چند مرورگر مختلف (اينترنت اكسپلورر، فايرفاكس، كروم و سافاري) و همچنين روي چند دستگاه سيار (آيپد، آيفون، اندرويد و… ) اجرا كنيد.

فراهم‌نكردن امنيت سايبري
نرم‌افزارهاي آنتي‌ويروس تنها شما را كمي از دسترس خارج مي‌كند. حمله‌هايي كه باعث مي‌شود يك سرويس قطع شود (DDoS) نه‌تنها روز به روز درحال افزايش است، بلكه مي‌تواند به‌وسيله ارسال خوشه‌هاي مخرب و هدفمند در ترافيك وب كه براي از كار انداختن يك وب‌سايت طراحي شده‌است، تبادلات سايت و سرويس‌هايي را كه به كاربران مي‌دهيد به كلي مختل كند. طبق بررسي‌هاي انجام‌شده‌، به گفته ۶۷درصد فروشندگاني كه حمله‌هاي DDoS را تجربه كرده‌اند، ضرر آنها از قطع وب‌سايت در هر ساعت بيش از صدهزار دلار بوده است؛ حدود دو ميليون دلار در روز. راه مقابله با اين‌گونه حملات اين است كه همواره سيستم‌عامل و آنتي‌ويروس خود را به‌روز نگه داريد و علاوه بر آن، سايت خود را زير نظر داشته و به‌طور منظم فايل پشتيبان را تهيه و در محلي ذخيره كنيد.

دنبال‌نكردن واكنش بازديدكننده
بهترين راه براي اين كه متوجه شويد در وب‌سايت شما چه‌چيزي مناسب و چه‌چيزي نامناسب است، استفاده از برنامه‌هاي تحليلي و اندازه‌گيري ارقام به‌دست آمده است. اين كار بهترين راه درك رفتار كاربران شماست و نشان مي‌دهد آنها چه‌چيزي را مي‌خواهند و به چه‌چيزي علاقه ندارند. با اين حال، بسياري از كسب‌وكارها از نصب ابزار پايه‌اي هم غافل هستند درحالي كه به‌عنوان مثال گوگل يك ابزار تحليلي قدرتمند ارائه كرده كه رايگان و براي استفاده و نصب راحت است .

منبع:noorportal.net

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *