مواجه با حیوانات وحشی در طول مسیر و سفر

فصل_جفت_گیری_حیوانات

مواجه با حیوانات وحشی در طول مسیر و سفر

این نوشته برای دوستانی است که سفر می کنند به مناطق ناشناخته، سفر می کنند به دوردست ها و سفر می کنند تا این دنیای پیچیده را بهتر بشناسند.

ما متاسفانه در گیلان خبرهای خوبی از حیات وحش نداریم، حیات وحش زیبا گاهی اوقات ممکن است دردسرهایی نیز در کنار زیبایی هایش داشته باشد، در صورتیکه می خواهید در هنگام مواجه با حیوانات تصمیمات بهتری بگیرید

دیدن حیات وحش معمولا یکی از جذابیت های است که مردم را به خود جذب می کند. در طبیعت حیوانات بسیاری وجود دارند که عده ای مانند گرگ و خرس، درنده و خطرناک هستند، ولی حیوانات دیگری مانند کل و بز و گوزن خطری برای انسان ندارند. بیشتر برخوردهایی که حیوانات دارند مهربانانه است، ولی احتمال دارد حیواناتی را ببینید که تنها از حضور شما وحشت کرده اند و برای مراقبت از یکدیگر به تکاپو می افتند، ولی اینگونه فکر می کنید که قصد آزار شما را دارند.

حتی حیوانات کوچکی مانند موش می توانند خسارات زیادی به وسایل شما وارد نمایند و غذای شما را بخورند، اینکه بدانید چگونه مانع از این کارها شوید و وقتی با حیوانات درنده روبه رو شدید، چه کاری انجام دهید، برای شما و آن حیوانات، مهم است.

یکی از مسائلی که طبیعت گردان و کوه نوردان ممکن است با آن مواجه شوند، برخورد با حیوانات وحشی در طبیعت است. اگر چه این رویارویی در کشور ایران ممکن است به ندرت اتفاق بیافتد، اما آمادگی روحی و روانی و همچنین مجهز بودن از نظر وسایل و تجهیزات در این خصوص، امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

با سه رویکرد زیر این موضوع را بررسی خواهیم کرد: 1) مرحله پیشگیری از رویارویی 2) هنگام رویارویی 3) درگیری

♦ پیشگیری از رویارویی:

هر طبیعت گرد باید تمام تلاش خودش را بکند تا با حیوانات وحشی روبه رو نشود.

مقابله_با_حیات_وحش

نکته دوم پیش از رویارویی با حیوانات این است که به صورت گروهی سفر کنید و از اعضای گروه فاصله نگیرید. دیدن این صحنه توسط حیوانات وحشی، انگیزه نزدیک شدن آنها به شما را از بین می برد.

نکته سوم در مکان هایی که اثراتی از حیوانات وحشی می بینید مانند شنیدن صدای زوزه گرگ حتما در اطراف اردوگاه آتش روشن کنید، این کار از نزدیک شدن حیوانات جلوگیری می کند.

نکته چهارم، شب ها از ادوگاه دور نشوید. احتمال حمله ی حیوانات در شب خیلی بیشتر است. یک حصار الکتریکی در اطراف کمپ راه اندازی کنید. این حصار جریان ضعیف الکتریکی به وجود می آورد که از نزدیک شدن حیوانات جلوگیری می کند.

نکته پنجم هنگام نزدیک شدن به بیشه زارها یا محدوده ای که احتمال وجود خرس می رود، سر و صدا ایجاد کنید و حتما از نور پیشانی خود استفاده نمایید. بسیاری از حملات خرس ها به انسان به دلیل غافلگیری خرس از رویارویی با انسان است. سرو صدا و ایجاد نور در شب می تواند از بروز غافلگیری جلوگیری کند.

فصل جفت گیری حیوانات

♦ هنگام رویارویی با حیوانات در طول سفر:

به همراه داشتن وسایلی از قبیل اسپری فلفل، ترقه (به ویژه ترقه هایی که پشت سر هم عمل می کنند) نوعی از دستگاه های مولد صدا یا سوت هایی که صدای آنها برای حیوانات وحشی آزار دهنده است، کپسول های دودزا، یک چاقوی بزرگ که چاقو حتما می بایست در دسترس باشد و به کمربند آویزان شده باشد، اگر هیچ کدام از این وسایل را نداشتید از باتون، کلنگ کوه پیمایی، تبریخ و چوب یا سنگ استفاده کنید.

ابتدا سعی کنید به آرامی در حالی که حواستان به آن حیوان است، عقب نشینی کنید تا اگر ناخواسته وارد قلمروی آن حیوان شده اید، از حمله به شما منصرف شود.

اگر زمان کافی برای رفتن به یک کلبه، صخره یا بالای درخت را دارید، هر چه سریعتر این کار را انجام دهید. حیوانات وحشی برخلاف سگ، در صورتی که مقدمات و انگیزه کافی برای حمله فراهم باشد و حتی در صورت فرار شما نیز حمله می کند.

بر ترس خود غلبه کنید و اگر زمان کافی دارید از خوراکی های تنظیم کننده آدرنالین خون استفاده کنید. پسته یا انگور استفاده کنید زیرا برخی حیوانات وحشی بوی آدرنالین خون شما را حس می کنند و از آن طریق به ترس شما پی می برند.

سعی کنید خودتان را بزرگ تر از آنچه هستید، نشان دهید. پانچو، کوله یا هر چیز دیگر را دست بگیرید و دست های خود را باز کنید. محکم و با صلابت راه بروید، برخی از حیوانات مانند گرگ به دنبال فرد ضعیف، پیر و ناتوان می گردند.

سکوت در این مواقع کار خوبی نیست، سر و صدا کنید، نعره بکشید و اگر چوب دستی دارید به زمین یا درخت بکوبید. این کار هم در حیوان ایجاد وحشت می کند و هم صدای شما را به گوش افرادی که احتمالا در نزدیکی شما هستند می رساند.

از اسپری فلفل نیز می توانید استفاده کنید، حمل اسپری فلفل باید مطابق با قوانین جاری کشور باشد، دقت داشته باشید که نباید در بر خلاف جهت باد استفاده کنید که این به نفع رقیب شماست.

♦ هنگام درگیری با حیوانات در طول سفر:

در مبازره ی تن به تن با حیوانی مثل گرگ یا سگ یا گرگاس (نژادی که از جفت گیری گرگ نر و سگ ماده به وجود می آید)، دست چپ خود را داخل کوله پشتی کنید و انتهای آن را با دست بگیرید.

مقابله با سگ و گرگ وحشی در طبیعت

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *