خانم های ایرانی چه خودروهایی را انتخاب میکنند؟

%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8

به همین دلیل، در یک نظرسنجی که به مدت 6 ماه و به طور انتخابی در میان خانم‌های حدودا 20 الی 45‌ ساله، اعم از خانه‌دار، دانشجو، استاد دانشگاه، پزشک، کارمند و سایر مشاغل صورت گرفت، از آنها خواستیم که سلیقه و نظرات خود در خصوص انتخاب و خرید اتومبیل مورد نظرشان را با پاسخ به سوالات طرح شده، بیان کنند که اگرچه تعداد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی غیر‌رسمی، کمتر از 300 نفر است اما تا حدی می‌تواند نشان‌دهنده مشخصات یک خودرو مناسب از نظر خانم‌های ایرانی باشد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از خودرو امروز، لازم به ذکر است که تقریبا 65 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی دارای خودرو شخصی هستند و از این تعداد، حدود 70‌ درصد آنها مالک خودروهای داخلی، 29 درصد مالک خودروهای وارداتی و کمتر از یک درصد نیز مالک خودروهای وارداتی لوکس (با قیمتی بیش از 200 میلیون تومان) هستند.

صفر کیلومتر یا دست دوم؟

تقریبا 75 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی، خرید خودرو صفر کیلومتر را به دست دوم ترجیح می‌دهند و دلیل این امر را،اطمینان از سلامت قطعات و تجهیزات و همچنین حس خوشایند نو‌بودن کابین و ادوات خودرو می‌دانند، اما 25 درصد دیگر معتقدند که معمولا به جای یک اتومبیل صفرکیلومتر می‌توان یک مدل کامل‌تر یا به نوعی ایده‌آل‌تر را با همان قیمت و به صورت کارکرده خریداری کرد، ضمن اینکه این گونه از اتومبیل‌ها، مرحله افت قیمت اولیه خود را نیز پشت سر گذاشته‌اند و به نوعی، حساسیت‌های یک اتومبیل نو و صفرکیلومتر را دارا نیستند.

 خانم‌های ایرانی اصولا چه خودروهایی را انتخاب می‌کنند؟

داخلی یا وارداتی؟

بیش از 90 درصد این خانم‌ها، تمایل دارند که خودرو خارجی یا در واقع همان وارداتی را خریداری کنند و این درحالی است که بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، صاحب خودرو داخلی بودند. بدین ترتیب وقتی صحبت از توان خرید خودرو در بازه زیر 100 میلیون تومان و همچنین انتخاب میان خودروهای ایرانی و چینی شد، حدود 55 درصد آنها به اتومبیل‌های چینی (وارداتی و یا مونتاژ داخل) و 45 درصد دیگر نیز به دیگر خودروهای داخلی رأی دادند، هرچند که همگان معتقد بودند، در صورت افزایش کیفیت و امکانات خودروهای داخلی، خرید اتومبیل ایرانی را به دلیل سهولت در تامین قطعات و همچنین گسترده بودن شبکه خدمات پس از فروش آنها، در اولویت قرار می‌دهند.

کدام کلاس خودرویی؟

اگر تصور می‌کنید که اکثر خانم‌ها خودروهای‌ هاچ‌بک را می‌پسندند، باید بگوییم که تقریبا 40 درصد آنها کلاس سدان (خصوصا سدان‌های متوسط) و 30 درصد نیز شاسی‌بلندهای کوچک را می‌پسندند و با این حساب، دیگر رأی‌ها مختص مدل‌های‌ هاچ‌بک و همچنین کوپه است که البته مورد آخر، بیشتر توسط شرکت‌کنندگان جوان مطرح شده است.

کم‌مصرف و اقتصادی یا سریع و پر‌قدرت؟

بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که خودروهای کم‌مصرف و اقتصادی را خریداری کنند و در واقع معتقدند که این گونه از خودروها، هم از لحاظ هزینه‌های نگهداری به‌صرفه‌تر هستند و هم اینکه با توجه به میزان رانندگی آنها در طول روز، کمتر به پمپ بنزین مراجعه خواهند کرد. همچنین از آنجایی که بیشتر آنها، مخالف تعویض مکرر و زود‌هنگام اتومبیل بودند، خرید یک اتومبیل اقتصادی و کم‌استهلاک را به یک اتومبیل پر‌قدرت و نسبتا پر‌خرج ترجیح می‌دهند.

 خانم‌های ایرانی اصولا چه خودروهایی را انتخاب می‌کنند؟

گیربکس دستی یا اتوماتیک؟

همان‌طور که انتظار داشتیم، حدود 80 درصد خانم‌ها به دلیل سهولت در رانندگی، تمایل به خرید خودروهای اتوماتیک دارند و البته دیگر شرکت‌کنندگان این نظرسنجی معتقدند که بیشتر به رانندگی با گیربکس‌های دستی عادت کرده‌اند و این مسئله برایشان اهمیت چندانی ندارد، خصوصا اینکه از نظر بعضی از آنها، اختیار عمل در خودروهای گیربکس دستی بیشتر از مدل‌های اتوماتیک است و در واقع ترجیح می‌دهند که خودشان دنده مناسب را انتخاب کنند.

رنگ بدنه و پوشش داخلی

برخلاف تصور معمول، حدود 60 درصد خانم‌ها، نه‌تنها رنگ‌های روشن را انتخاب نکردند، بلکه تمایل به خرید خودروهای مشکی‌رنگ دارند و بعد از آن هم، رنگ‌های سفید، قهوه‌ای متالیک، نوک مدادی متالیک و قرمز در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار می‌گیرند. در مورد رنگ پوشش و تریم داخلی خودرو نیز باید بگوییم که بیشترین رأی، مختص رنگ‌های روشن (خصوصا کرم) بود.

تجهیزات و امکانات رفاهی مهم

از نظر خانم‌های شرکت‌کننده در این نظر‌سنجی، ظاهر خودرو، سطح ایمنی، کیفیت ساخت و البته مرغوبیت سیستم تهویه مطبوع و همچنین ترمزها، به عنوان مهم‌ترین ملاک در انتخاب اتومبیل شناخته می‌شوند و علاوه بر این انتظار دارند که خودرو آنها دارای سیستم صوتی خوب، اتاق راحت و جادار، فرمان نرم، آینه پشت آفتابگیر، سنسور پارک عقب (ترجیحا همراه با دوربین)، سیستم کروز کنترل و همچنین میدان دید مناسب باشد.

 خانم‌های ایرانی اصولا چه خودروهایی را انتخاب می‌کنند؟

منبع:ایران جیب

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *