خصوصیات مدیر وب‌ سایت های حرفه ای

مدیر وب‌ سایت های حرفه ای چه خصوصیاتی دارند؟

خصوصیات مدیر وب‌ سایت های حرفه ای

مدیر وب‌ سایت های حرفه ای چه خصوصیاتی دارند؟

مدیر وب‌ سایت های حرفه ای چه خصوصیاتی دارند,در این مقاله شما با ویژگی ها و خصوصیات مدیر سایت های موفق آشنا خواهید شد.

 

بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند.

 

۱٫ پشتیبانی کاربران و تعامل با آنها

بعضی از مدیران سایت‌ها یا دغدغه پشتیبانی از کاربران ندارند و یا در تعامل با مردم خجالتی هستند. دلیلش آن است که اغلب مدیران سایت افراد فنی هستند که بیشتر ترجیح می‌دهند پشت کامپیوتر باشند تا با کسی صحبت کنند.

 

اگر می‌خواهید سایت موفقی داشته باشید، تردید را کنار بگذارید. گوش شنوا برای مشکلات و نظرات کاربران داشته باشید و به آنها پاسخ مناسب بدهید. مطمئن باشید این «شنیدن نظرات» برایتان هم نفع معنوی دارد و هم وضعیت اقتصادی سایتتان را بهتر می‌کند.

 

۲٫ استقلال از پلاتفرم

برخی از گردانندگان یا مدیران سایت‌ها نسبت به فناوری خاصی تعصبات جانبدارانه دارند. اما برخی دیگر فقط یک چیز برایشان مهم است:سایت خوب و موفقی داشته باشند.

 

خودتان را به فناوری‌ها و فایل‌ها گره نزنید. اجرای ایده‌ها و رویاهایتان را موکول به انجام شدن این یا آن تغییر فنی در سایت یا ظاهر گرافیکی آن نکنید. بعضی از صاحبان سایت‌ وسواس عجیبی نسبت به یک جور منو یا افکت خاص یا یک انیمیشن فلش دارند.

 

این سایت‌ها هیچگاه در ردیف سایت‌های موفق و کامیاب قرار نمی‌گیرند. مهم تامین علایق کامپیوتری و گرافیکی شما نیست، مهم رضایت مردم است. مستقل باشید.

 

دوراندیش و با برنامه باشید. خودتان را به این آبجکت و آن فایل و این تکنیک گره نزنید. همیشه آمادگی پذیرش ایده‌های بهتر و ایجاد تغییر را داشته باشید. من خودم سال‌ها از فناوری‌های مایکروسافت استفاده کردم، ولی حالا می‌بینم سایت‌های PHP هم حتی می‌توانند بهتر و کم‌دردسرتر باشند.

 

۳٫ انگیزه

بدترین سم برای به شکست کشاندن یک سایت، به کار گماشتن یک مدیر بی‌انگیزه است. اگر خودتان مدیر سایت خودتان هستید واقعا از خودتان بپرسید هدفتان از ورود به اینترنت چیست و این اقدام چه فایده‌ای برای زندگی و کسب‌و‌کار شما دارد؟

 

اگر می‌خواهید فرد دیگری را به مدیریت سایت منصوب کنید، مطمئن شوید او به اندازه کافی انگیزه داشته باشد.

 

او را در سود و زیان مادی و معنوی سایت سهیم کنید. داشتن مهارت‌های فنی کافی نیست. اگر مدیر یک سایت دورنمایی برای کار خویش نبیند، به کارش دل نخواهد بست. بهترین نرم‌افزار و زیباترین سایت هم زیر دست چنین مدیری به گل خواهد نشست.

 

۴٫ مهارت در انتخاب محتوای خوب

اینترنت عرصه ارائه محتوای دیجیتال است. خواه این محتوا معرفی یک کالای فیزیکی باشد، خواه یک مقاله جدید، در هرصورت داشتن سطح قابل قبولی از مهارت در نوشتن و تولید مطلب لازم است.

 

یک کار بد و ناشیانه آن است که محتوای سایت خود را با مطالبی که از سایت‌های دیگران کپی کرده‌اید پر کنید. رک و راست بگویم: خودتان را گول می‌زنید. کاربران اینترنت افرادی هستند که دست کم سطح متوسطی از هوشمندی را دارند.

 

چرا به سایت شما بیایند؟ به سایتی می‌روند که تولید کننده اصلی محتوا است. بهترین کار آن است که وقت بگذارید و کمی خلاقیت به خرج دهید.

 

مطمئن باشید پاداش مطالبی که خودتان با زحمت تهیه کرده‌اید را با افزایش فروش و درآمد سایت خواهید گرفت، به شرطی که برنامه‌ای برای کسب درآمد از سایت داشته باشید. محتوای اصیل و دست اول یکی از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت وب است.

 

۵٫ اصول بازاریابی و تبلیغ

در زمینه بازاریابی و تبلیغ بی‌اطلاع نباشید. بعضی از مدیران سایت‌ا خیلی ساده‌لوحانه فکر می‌کنند و اطلاع درستی از ماهیت پیچیده مبارزه بی‌امان سایت‌ها برای ربودن میدان موفقیت از یکدیگر ندارند.

 

کافی است گاهی سری به موتور جستجوی گوگل بزنید و همان واژه دیروز یا پریروز را جستجو کنید تا بالا و پایین شدن رتبه سایت‌ها را به چشم خود ببینید. برای موفقیت سایتتان باید با چشمان باز و آگاهی کامل از اصول بازاریابی حرکت کنید.

 

همچینین کسب مهارت «تبلیغ‌نویسی در وی» برای مدیران سایت ضروری است. این مهارتی است که سال‌ها آن را تدریس می‌کنم و سعی می‌کنم در مقالات بعدی به آن بپردازم.

 

۶٫ اختصاص وقت کافی

برخی از صاحبان سایت‌ها تصور ساده‌انگارانه‌ای از مکانیزم عملکرد یک سایت دارند. آنها فکر می‌کنند همینکه مطالب خوب و نرم‌افزار خوبی برای مدیریت محتوای سایت داشته باشیم، کار تمام است و سایت خود به خود موفق می‌شود.

 

برای مدیریت سایت خود باید هر روز وقت کافی اختصاص دهید. منظور از مدیریت، مطلب گذاشتن نیست، منظور بررسی و تحلیل اوضاع است.

 

باید مدام از خودتان بپرسید چگونه می‌توانم فلان کار را بهتر و سریعتر انجام دهم؟ چطور می‌توانم درآمد سایت را افزایش دهم؟

 

چرا فلان مکانیزم تبلیغی یا بازاریابی نتایج دلخواه را به بار نمی‌آورد؟ آیا کاربران از خدمات سایت راضی هستد؟ آیا پیشنهادات آنها را بررسی کرده‌ام؟ هیچ راه میانبری وجود ندارد. برای کامیابی سایتتان وقت بگذارید.

 

۷٫ طرح و برنامه‌ای برای توسعه سایت

یکی از نکات ظریفی که سایت‌های موفق رعایت می‌کنند، داشتن طرح و برنامه‌ای برای توسعه سایت است. توسعه جزو ذاتی یک سایت وب است. یک سایت بدون توسعه، حتی با بهترین مطالب و خدمات، بزودی روندی نزولی را آغاز خواهد کرد.

 

مردم سایت‌هایی که مرتب تغییر و تحولاتی در آن صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنند بهتر شوند را دوست دارند. داشتن نرخ رشد منظم، یکی از استراتژیک‌ترین روش‌ها برای موفقیت یک سایت وب است.

 

۸٫ بررسی سایت‌های رقیب

مگر می‌شود موفق بود و رقیب نداشت؟ موفقیت یک وضعیت نسبی است و در قیاس با وضعیت سایت‌های دیگر قابل اندازه‌گیری است. پس اگر می‌خواهید سایت موفقی داشته باشید، رقبای خود را بشناسید.

 

مغرور نباشید و به سایت آنها سربزنید. از رقبای خود بیاموزید. بررسی سایت‌های رقیب یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای تدوین برنامه توسعه سایت خودتان است.

 

یک روش ساده برای یافتن سایت‌های رقیب استفاده از دستور related در جستجوی گوگل است. اگر می‌خواهید رقبای سایت johnboghossian.com را بیابید کافی است در گوگل عبارت related:johnboghossian.com را جستجو کنید.

 

۹٫ مصرف کننده خوبی باشید

یک سایت در حقیقت یک کارگاه تولید اطلاعات است. بعضی از مردم تصور درستی از ماهیت «مفهوم تولید» ندارند و با خیالپردازی‌های خود در این زمینه زندگی می‌کنند. واقعیت آن است که تا مصرف کننده خوبی نباشید، امکان ندارد تولیدکننده خوبی باشید.

 

این یک اصل مهم در زندگی است. مثلا اگر می‌خواهید آهنگساز خوبی باشید باید ابتدا چند سال موسیقی خوب و با کیفیت بشنوید تا آرشیو ذهنی قوی داشته باشید.

 

اگر می‌خواهید نویسنده خوبی بشوید باید چند سال کتاب‌ها و آثار نویسندگان معروف را بخوانید و بیاموزید. باید کالای پدیدآورندگان موفق را مصرف کنید تا راز موفقیت آن را حس کنید.

 

خیلی‌ها دلشان می‌خواهد یک فروشگاه آنلاین داشته باشند اما تاکنون حتی یک بار هم آنلاین خرید نکرده‌اند! اگر می‌ترسید آنلاین خرید کنید، چه توقعی از مردم دارید؟!

 

۱۰٫ دانش فنی و مطالعه

حتی اگر می‌خواهید مدیریت سایت‌ را به فرد دیگری واگذار کنید، بکوشید دست‌کم در ماههای نخست بخشی از وقت خود را صرف کلنجار رفتن با سایت‌تان و بهبود آن کنید.

 

اگر حاضر نیستید از ساعات اصلی کار روزانه برای سایت‌تان صرف کنید و اوقات فراغت و زمان استراحت در منزل را برای این کار در نظر گرفته‌اید، به این معنی است که هنوز نقش وب‌سایت را در کسب‌و‌کارتان جدی نگرفته‌اید.

 

در این صورت وب‌سایت هم به همان اندازه به شما خروجی خواهد داد. وب‌سایت‌تان هم شما را جدی نخواهد گرفت! برای خروج از این دور باطل وقت بگذارید.

 

دانش فنی خود را بالا ببرید. بر ترس‌های خود درباره بی‌اطلاعی از فناوری غلبه کنید. در اینترنت مدیرانی که دانش فنی کم یا غیرقابل اتکایی درباره فناوری وب دارند اغلب شکست می‌خورند. البته مواظب باشید از در این کار افراط نکنید.

 

اگر بیش از حد درگیر جزئیات فنی شوید از موارد بسیار مهم‌تری مانند بازاریابی و رشد کسب‌و‌کارتان باز می‌مانید!

 

 

 

منبع:مجله خلاقیت

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *