خطرات جدی استفاده دائم از اینترنت

teens-phones-and-social-media

این روزها کمتر جمعی از جوانان و نوجوانان را می توان یافت که بدون استفاده از گوشی های هوشمند به گذراندن اوقات خود بپردازند. کارشناسان حوزه سلامت روان و اعصاب از همه گیر شدن این معضل خبر می دهند، جوانان و نوجوانانی که عدم استفاده از گوشی هوشمند برایشان به کابوس تبدیل شده است در معرض بیماری های روانی قرار گرفته اند.

محققان بسیاری در زمینه گرایش جوانان به استفاده از فضای مجازی و اینترنت تحقیقات عمده به عمل آورده اند اما به تازه گی متخصصان اعصاب و روان پژوهشکده کانادایی، تحقیق جامعی در خصوص میزان اعتیاد و شدت وابستگی به فضای مجازی در دانش آموزان را آغاز کرده اند. پژوهشگران تعداد ۲۵۴ دانشجوی تازه وارد دانشگاه مک مستر (McMaster University) را مورد تحقیق و آزمایش دوگانه  IAT (تست شدت اعتیاد به اینترنت)  قرارداده اند. طی این تحقیقات از بین ۲۵۴ دانشجوی این دانشگاه، شاخص های اعتیاد حاد به اینترنت در ۳۳ دانشجو به صورت واضح تشخیص داده شد. در بررسی دوم، از میان دانشجویان این دانشگاه ۱۰۷ نفر علائم بحرانی اعتیاد به اینترنت را دارا بودند. این تحقیقات بر روی دانشجویان در سطح بالاتری نیز انجام شده است که طی آن علائم بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و تنش های عصبی مورد آزمایش قرار گرفته است. میزان بحران روحی در افراد مبتلا به اعتیاد فضای مجازی و اینترنت به نسبت دیگر دانشجویان در سطح بالاتری قرار دارد.

در این تحقیق همچنین پژوهشگران ثابت کرده اند که ارتباط بسیار نزدیکی میان استفاده بی رویه از اینترنت و بحران های روحی وجود دارد که برای اثبات و تعمیم این مساله نیاز به انجام تحقیقات منسجم و گسترده تری بر روی اقشار مختلف جامعه می باشد. به گفته مدیر تیم تحقیقاتی دانشگاه مک مستر؛ ون امرینگن (Van Ameringen) هیچگونه درمان شیمیایی برای این نوع از اعتیاد در حال حاضر وجود ندارد و تنها راه درمان از عوارض این نوع بیماری نظیر افسردگی، اضطراب و تنش های عصبی جلوگیری از سو مصرف اینترنت و فضای مجازیست.

باکاهش یافتن سن استفاده از گوشی های هوشمند بحران های استفاده بی رویه از این پدیده دهه اخیر نیز افزایش یافته است. با کنترل استفاده از فضای مجازی به آسانی می توان از این گونه پیامدها جلوگیری کرد.

منبع: msn

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *