خود ارضایی زنان و دختران

خود-ارضایی-زنان-و-دختران

خود ارضایی زنان و دختران : قبل از پرداختن به خود ارضایی زنان و دختران به این می پردازیم که  خود ارضایی چیست و چه تاثیراتی دارد می پردازیم و بعد خود ارضایی زنان و دختران را شرح خواهیم داد همراه ما باشید تا از دیدگاه مشاوره تنظیم خانواده و مشاوره اختلالات جنسی به خود ارضایی زنان و دختران می پردازیم

خود ارضایی :

خودارضایی در مردان را استمناء و درزنان را استشهاء می گویند که یکی از روشهای میل جنسی محسوب می شود.

خودارضایی به این صورت انجام می گیرد که افراد با انگیزش و هدف تحریک اندام جنسی از سوی خودش و یا گاهی ممکن است از طریق آلات مصنوعی و ابزارهای ماشینی به همانند سازی آمیزش جنسی در ذهنشان می پردازند.

و این عمل را تا رسیدن به اوج لذت جنسی ادامه می دهند. و این عمل هم در مردان و زنان متفاوت است یعنی در مردان رسیدن به اوج لذت جنسی همراه با بیرون پاشیدن منی و در زنان بصورت اسپاسم در ناحیه مهبل است .

دلایل خود ارضایی زنان و مردان

دلایلی که می توان برای خود ارضایی زنان و مردان ذکر است این است که گاهی زنان و مردان برای رسیدن به لذت جنسی این عمل را انجام می دهند اما دلایل دیگری هم وجود دارد

مثل

۱- رهایی از تنش های جنسی مخصوصا در مواقعی که شریک جنسی در دسترس نیست

۲- گاهی خودارضایی برای رفع اضطراب و رسیدن به آرامش از سمت زنان و مردان صورت می گیرد

۳- در نوجوانان علاوه بر لذت جنسی گاهی به دلیل کنجکاوی های جنسی صورت می گیرد

۴- گاهی هم گزارش شده است که خودارضایی با هدف پیشگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی یا بارداری صورت می گیرد قابل ذکر است پزشکان در بعضی نارسایی های جنسی استمناء تجویز می کنند.

جهت اطلاع از مقالات مشابه مثل مردان و زنان چگونه ارضا می شوند و انزال زودرس و راه های درمان آن چیست؟ به صفحه ی اصلی ما مراجعه کنید

تاثیر خود ارضایی زنان و دختران در سلامتی روان 

در گذشته خودارضایی در زنان و مردان از انحرافات جنسی محسوب میشد و این عمل را منع می کردند بدین صورت که در اروپا در قرن نوزدهم پزشک ها و معلمانی که این عمل را از بقیه می دیدند

بدنبال ریشه کن کردن خودارضایی بودند زیرا این کار را یک بیماری می دانند و والدینشان را نسبت به این عمل گوش به زنگ می کردند توجه داشته باشید از دیدگاه پزشکی و روانشناسی هنوز مدرکی دال بر این که خودارضایی ضرر دارد وجود ندارد.

و این باور که خودارضایی عوارضی مثل مشکلات عصبی، سیاهی دور چشم، کوری، سکته قلبی و یا لرزش دست را بوجود می آورد یک باور اشتباه است که هنوز در بین مردم رایج است.

خود ارضایی چه زمانی آسیب زا است

روانشناسان خود ارضایی را امروزه یک فعالیت جنسی طبیعی، سالم و مطلوب می دانند اما توجه داشته باشید خودارضایی زنان و دختران و چه در مردان تا زمانی مشکل ساز نیست که فرد را از برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی اش باز ندارد و یا باعث بی میلی و عدم لذت از رابطه جنسی در فرد نشود.

و اگر این رفتار باعث نشود با اختلالات جنسی همراه شود آسیبی به بدن و روان فرد نمی زند .

باور غلط نسبت به خود ارضایی :

خودارضایی در ریزش مو و مشکلات پوستی مثل آکنه و مشکلاتی نظیر ضعف منی و نطفه هییچ تاثیری ندارد و یا در ظاهر فرد مثل سیاهی چشم و مسائل دیگر بی تاثیر است.

یکی دیگر از شایعات دیگر در این زمینه مشکلات در قلب و قوس کمر است. توجه داشته باشید از دیدگاه دکتران روانشناس نیز این عمل تا زمانی که از نگاه خود فرد عملی بد نباشد و نسبت به این رفتار عذاب وجدان نداشته باشد مشکلی ایجاد نمی کند.

خود ارضایی و قاعدگی در زنان :

خودارضایی در زنان باعث کاهش فشارهای عصبی قبل از قاعدگی می شود و یکی از مسائلی که طی پژوهش ها صورت گرفته اند آن دست نیافته اند این است که خودارضایی در زنان باعث می شود در چگونگی رسیدن به ارگاسم بیشتر آشنا شوند

و در پسران هم خودارضایی باعث افزایش زمان انزال و کنترل بیشتر بر آن می شود. تصورات جنسی در مورد خود در زمان خود ارضایی می تواند در درخواست انتظارات معقول از شریک جنسی نیز مفید باشد.

خود ارضایی و پروستات در مردان

استمناء مخصوصا در سنین بالای ۵۰ سال به دلیل دفع عوامل بیماری زا از داخل پروستات از بروز این بیماری می تواند جلوگیری کند

اما قابل ذکر است که اگر در این عمل زیاده روی شود در مردان می تواند از عوامل پروستات در آینده شود طی یک پژوهش صورت گرفته دراسترالیا به این نتیجه رسیدند که خودارضایی یا انزال درمردان( ۲۰ تا ۳۰ سال) به طور متوسط ۵ بار در هفته انزال را تجربه کرده بودند به طور قابل توجهی از خطر ابتلا به سرطان پروستات جلوگیری شده است.

خود ارضایی و مشکلات اجتماعی

توجه داشته باشید خود ارضایی زنان و دختران و مردان را شرح دادیم و باورهای غلط را هم بازگو کردیم اما توجه داشته باشید خودارضایی اجباری یک نوع اختلال و ناهنجاری جنسی محسوب می شود

زیرا فرد به دلیل انجام خودارضایی زیاد حتی از نظر اجتماعی و شغلی هم دچار مشکل میشوند و از عوارض روانی آن بی حوصلی ، اضطراب ، تشویش یا مصرف مواد مخدر می باشد. که گاهی به آن اعتیاد به خودارضایی می گویند در ادامه مقالات خودارضایی زنان و دختران ومردان به روش های خود ارضایی و خودارضایی از نگاه ادیان می پردازیم.

مقالات مشابه مسائل جنسی را مثل درمان اختلال بیزاری جنسی ، رابطه جنسی در دوران قاعدگی ، رابطه جنسی در دوران بارداری

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *