آموزش دانلود از یوتیوب: ۱۳ روش دانلود از یوتیوب با کامپیوتر و با گوشی

آموزش دانلود از یوتیوب با گوشی و کامپیوتر

دانلود از یوتیوب یکی از دغدغه های اصلی کاربران این رسانه ی اجتماعی است. آیا ویدئوی مورد علاقه‌تان را پیدا کرده‌اید و می‌خواهید آن را برای خود ذخیره کنید؟ اگر این طور است به جای درستی آمدید. در این نوشتار با آموزش دانلود از یوتیوب با گوشی و کامپیوتر می توانید در هر صورت به هدف خود برسید. در این جا ۱۳ روش دانلود از یوتیوب از طریق وب سرویس ها ، برنامه ها، اپلیکیشن ها، بروزرها(مرورگرها) و…در کامپیوتر و موبایل اعم از اندرویدی و آی او اسی آموزش داده می شود. هم چنین در این جا گزینه های زیادی پیش روی شما است که به راحتی می توانید از یوتیوب فیلم های مورد علاقه تان را دانلود کنید.

۱۳ روش دانلود از یوتیوب

دانلود از یوتیوب به همین سادگی

دانلود از یوتیوب اصلا کار سختی نیست. چون جای درستی آمده اید. ابزارهای متعدد و مختلفی برای دانلود از یوتیوب و تبدیل ویدئوهای یوتیوب در دسترس‌تان وجود دارد. اگر برنامه‌ی VLC Player را نصب کرده باشید، می‌توانید ویدئوها را با استفاده از آن مستقیما از یوتیوب دانلود کنید. اگر ترجیح می‌دهید از یک وب‌گاه استفاده کنید، گزینه‌های زیادی وجود دارند که دانلود از یوتیوب را حتی از دستگاه‌‌های اندرویدی نیز آسان می‌کنند. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از ابزارهای خط فرمان (CMD) بدون دست‌وپنجه نرم کردن با آگهی‌های تبلیغاتی مختلف در وب‌گاه‌ها، ویدئوهای مورد علاقه‌تان را با دانلود از یوتیوب تماشا کنید.

یک برنامه‌ی جانبی (extension) مرورگر مفید نیز وجود دارد که اگر از فایرفاکس یا کروم استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق آن دانلود ویدئوهای‌تان را مدیریت کنید. افزون بر این ها می توانید از اپلیکیشن ها برای دانلود یا ذخیره سازی یا دیدن آفلاین ویدیوهای یوتیوب روی موبایل های اندرویدی بهره ببرید. در این نوشتار روش های دانلود از یوتیوب در سه مقوله ی کلی معرفی می شوند. اکثر این روش ها می توانند برای انواع سیستم ها ، انواع بروزرها ،‌و انواع موبایل ها جواب دهند. پس حتما می توانید از بین این روش ها به ویدئوهای مورد علاقه تان برسید

الف: دانلود از یوتیوب با استفاده از سایت ها، وب سرویس ها و برنامه ها

آموزش دانلود از یوتیوب ۱: استفاده از Yout

۱. Yout را جست‌وجو و پیدا کنید.

Yout وب‌گاهی است که به سرعت و به آسانی URL یوتیوب را بهURL ‌”‌یوت‌”‌ (URL قابل دانلود) تبدیل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد MP۴ها (ویدئو) و MP۳های (فایل صوتی) مورد نظرشان را دانلود کنند. این خدمات به صورت برخط (‌آنلاین) است و تا حجم خاصی رایگان است.

۲. URL ویدئوی‌تان را پیدا و در Yout وارد کنید.

صفحه‌ی اصلی Yout بسیار ساده و حاوی یک کادر مخصوص برای وارد کردن URL است.

۳. منتظر بمانید تا Yout شما را به یک URL جدید هدایت کند.

Yout یک URL جدید می‌سازد (“yout”را جایگزین”youtube” می‌کند). وقتی به نشانی جدید هدایت شدید، می‌توانید ویدئو را به صورت mp۴ (تصویری) یا mp۳ (فقط صوتی) ذخیره کنید.

– البته درحال‌حاضر، این وب‌گاه بر اساس قوانین کپی ‌رایت ایالات متحده مسدود شده است.

آموزش دانلود از یوتیوب ۲: با Any Video Converters

روش دانلود از یوتیوب

سه محصول متفاوت تحت مجموعه‌های Any Video Converter وجود دارد: Any Video Converter free،  Any Video Converter Pro، و Any Video Converter Ultimate.

با Any Video Converter freeware می‌توانید ویدیوهای یوتیوب را به صورت رایگان دانلود کنید. در حالی که pro. و Ultimate به شما اجازه می‌دهند ویدیو آنلاین را از سایت‌های بسیار دیگری مانند   vimeo، vevo، dailymotion، break، nicovideo  و غیره دانلود کنید. به علاوه، می‌توانید ویدیوی دانلود شده را به فرمت‌های سازگار با  PMPs (مدیا پلیرهای جیبی)، تبلت‌ها، و گوشی‌های هوشمند خود ویرایش یا تبدیل کنید (حتی از ویدیوهای یوتیوب فایل صوتی تهیه کنید).

نحوه‌ی دانلود یوتیوب با  Any Video Converter

مرحله‌ی ۱. برنامه را دانلود و نصب کنید.

مرحله‌ی ۲. برنامه را باز کنید؛ روی Add URLs  کلیک کنید تا پنجره‌ی دانلود باز شود.

مرحله‌ی ۳. URL  را کپی و در قسمت خالی داخل پنجره پیست (الصاق) کنید.

مرحله‌ی ۴. روی دکمه‌ی « Start Downloading» کلیک کنید تا ویدیو دانلود شود.

 

آموزش دانلود از یوتیوب ۳: دانلود با یک «Kiss»

از بین روش‌های ذکر شده در اینجا، این روش تنها موردی است که فقط مختص یوتیوب است. برای دانلود یوتیوب، فقط لازم است قبل از « YouTube» در URL خود «kiss» را اضافه و آن را به «kissyoutube» تبدیل کنید. به عنوان مثال، URL ما این است

www.youtube.com/watch?v=eRxHs29gRsQ حالا یک « kiss» اضافه کنید، URL به www.kissyoutube.com/watch?v=eRxHs29gRsQ  تغییر می‌کند. بعد مرورگر URL  را تفکیک و به پنجره‌ای مانند پنجره‌ی زیر پرش خواهد کرد.

روش دانلود از یوتیوب

آموزش دانلود از یوتیوب ۴: دانلود با RealPlayer

وقتی RealPlayer را دانلود کردید، آنگاه از دانلود کننده‌ی RealPlayer نیز برخوردار خواهید بود. تقریبا هر زمان که یک ویدیو را تماشا کنید، RealPlayer به صورت خودکار ظاهر خواهد شد، و می‌توانید ویدیو را در پنجره‌ی آن دانلود یا فهرست دانلودها را پاک کنید.

آموزش دانلود از یوتیوب ۵: دانلود با Keepvid.com

روش دانلود از یوتیوب

Keepvid.com یکی از محبوب‌ترین وبسایت‌های دانلود از یوتیوب است. و روش این وبسایت نسبتا ساده است. فقط کافی است وبسایت را باز و سپس URL  را کپی (copy) و در نوار مربوطه پیست (paste) و بعد گزینه‌ی دانلود را کلیک کنید. اما چنین وبسایتی جاوا-لازم است یعنی قبل از آنکه قادر به دانلود باشید لازم است که پلاگین‌های (افزایه‌های) جاوا را در مرورگر خود نصب کنید.

آموزش دانلود از یوتیوب ۶: دانلود از یوتیوب با سایت های دیگر

استفاده از سایت دانلود کننده‌‌ی ویدئوهای یوتیوب (دانلود از یوتیوب با سایت)

۱. یکی از وب سایت ها یا وب‌گاه‌های دانلودکننده را انتخاب کنید.

می‌توانید با استفاده از وب سایت ها وب‌گاه‌های دانلودکننده، از طریق رایانه یا با استفاده از مرورگر اندروید ویدئوهای دلخواه‌تان را دانلود کنید. این وب‌گاه‌ها با دستگاه‌های iOS کار نمی‌کنند زیرا راهی برای ذخیره‌ی مستقیم ویدئو به دستگاه در این محیط عامل وجود ندارد. وب‌گاه‌های محبوب دانلودکننده عبارت هستند از: Keepvid، Savido، Clipconverter، و Videograbby.

– اگر می‌خواهید از این وب‌گاه‌ها استفاده کنید، پس حتما به فکر نصب یک مسدودکننده‌ی تبلیغات (ad blocker) باشید. بسیاری از وب‌گاه‌های دانلودکننده از یوتیوب پر از تبلیغات هستند، و برخی از آنها پنجره‌های باز شو (pop-ups) متعددی ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند دائما از جاهای دیگری سر در بیاورید، یا روی دستگاه‌‌تان ابزارهای تبلیغاتی مزاحم (adware) نصب می‌کنند.
– روش نصب مسدودکننده‌ی تبلیغات به نوع مرورگرتان بستگی دارد.

۲. ویدئوی مورد علاقه‌تان را باز کنید.

به وب‌گاه یوتیوب بروید و صفحه‌ای را که در آن ویدئوی مورد نظرتان قرار دارد، باز کنید. آن صفحه را باز نگه دارید.

– اگر از اندروید استفاده می‌کنید، می‌توانید ویدئوی مورد نظرتان را در برنامه‌ی یو تیوب باز کنید.

۳. در یک صفحه‌ی دیگر، یکی از وب‌گاه‌های دانلودکننده را باز کنید.

یک صفحه‌ی جدید باز کنید و به یکی از وب‌گاه‌های دانلودکننده بروید. در این مرحله، گزینه‌های فراوان و خوبی وجود دارند، و بیش‌تر آنها کیفیت‌های مختلفی به شما ارائه می‌دهند:

۴. نشانی ویدئو یا همان URL را از صفحه‌ی یوتیوب کپی کنید.

اکنون به صفحه‌ی یوتیوب برشد که ویدئوی مورد نظرتان در آن باز است؛ و نشانی ویدئو یا همان URL ویدئو را از بالای صفحه (همان کادری که آدرس وب‌گاه در آن نوشته می‌شود و در بالاترین جای صفحه قرار دارد) به طور کامل کپی کنید. اگر دستگاه اندروید دارید و از برنامه‌ی یوتیوب استفاده می‌کنید، کلید “‌ Share‌”‌ را بزنید و ‌”‌ Copy link ‌”‌ را انتخاب کنید.

۵. نشانی ویدئو را در کادری که در وب‌گاه دانلودکننده تعبیه شده است، وارد کنید.

وسط همه‌ی وب‌گاه‌های دانلودکننده کادر مخصوصی برای این کار تعبیه شده است. نشانی یا همان URL ویدئو را در آن کادر وارد (Paste) کنید.

۶. دکمه‌ی دانلود را بزنید.

وب‌گاه دانلودکننده نشانی ویدئو را جست‌وجو می‌کند و صفحه‌ای جدید با پیوند (لینک) دانلود باز می‌شود.

– اگر از Videograbby استفاده کنید، ویدئو به صورت خودکار، در قالب (فرمت) MP۴، و با بالاترین کیفیت دانلود می‌شود.

۷. قالب (فرمت) و کیفیت دانلود دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

بیش‌تر وب‌گاه‌های دانلودکننده گزینه‌های دانلود فراوانی برای دانلود ویدئو ارائه می‌کنند. بیشتر قالب‌های (فرمت)‌ ویدئوی به صورت MP۴ هستند، که به عنوان بهترین فرمت برای اجرا در دستگاه‌‌های مختلف شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید ویدئوی خود را بعدا در آی‌پد یا آی‌فون نیز داشته باشید، آن را با فرمت MP۴ دانلود کنید.

– گزینه‌های مختلفی برای کیفیت ویدئوها وجود دارد؛ هم‌چنین برخی از فایل‌ها ممکن است فقط تصویری و برخی دیگر فقط صوتی باشند. بالاترین کیفیت یک فایل که هم صوت و هم تصویر داشته باشد، ۷۲۰p (۷۲۰ x ۱۲۸۰) است. حتی اگر ویدئویی با کیفیت ۱۰۸۰p نیز پیدا کنید، باید صوت و تصویر آن را به صورت مجزا دانلود نمایید، زیرا یوتیوب این‌گونه ویدئوها را به این شکل پردازش می‌کند.
– اگر فقط حالت صوتیِ یک ویدئو را از یوتیوب می‌خواهید، گزینه‌ی MP۳ را انتخاب کنید.

۸. پیوند (لینک) را بزنید تا دانلود آغاز شود.

اگر در این حالت، به جای دانلود ویدئو، خودِ ویدئو شروع به نمایش کرد، به مرحله‌ی قبل برشد ( Back را بزنید)، روی پیوند (لینک) کلیک راست کنید، و گزینه‌ی “‌Save link as‌”‌ را انتخاب کنید. فایل ویدئو در دستگاه رایانه یا اندرویدتان شروع به دانلود می‌کند.

۹. ویدئوی دانلودشده‌ی‌‌تان را در دستگاه‌تان به نمایش در آورید.

وقتی دانلود ویدئو به اتمام رسید، آن را با برنامه‌ی پخش‌کننده‌ی دستگاه‌تان را اجرا کنید. چنان‌چه در اجرای آن به مشکل برخوردید، می‌توانید از پخش‌کننده‌های رایگان و متن باز نظیر VLC Player یا MPC-HC استفاده کنید. این برنامه‌ها قالب‌های (فرمت‌ها) مختلف را باز و اجرا می‌کنند و اگر فایل ویدئویی‌تان به درستی دانلود شده باشد، حتما آن را اجرا خواهند کرد.

 

آموزش دانلود از یوتیوب ۷: استفاده از برنامه‌ی جانبی DownloadHelper

۱. برنامه‌ی جانبی مناسب مرورگرتان را پیدا کنید.

DownloadHelper یک برنامه‌ی جانبی است (پیش‌تر به این برنامه‌های جانبی”add-on” می‌گفتند) که به صورت جداگانه برای کروم و فایرفاکس وجود دارد؛ این برنامه‌ی جانبی به شما کمک می‌کند تا ویدئوهایی با جریان داده‌های رمزگذاری‌نشده را از هر وب‌گاهی نظیر یوتیوب دانلود کنید. این برنامه‌ی جانبی برای ویندوز، مَک، و لینوکس در دسترس است.

۲. برنامه‌ی جانبی DownloadHelper را نصب کنید.

این برنامه‌ی جانبی به شما امکان می‌دهد تا با سرعت بیش‌تر ویدئوهای برخط (آنلاین) از جمله ویدئوهای یوتیوب را دانلود کنید.

– در فایرفاکس، در گوشه‌ی بالای سمت راست صفحه‌ی مرورگرتان روی کلید منو (☰) کلیک و گزینه‌ی “Add-ons” و سپس گزینه‌ی “Get Add-ons” را انتخاب کنید.

– در کروم، در گوشه‌ی بالای سمت راست صفحه‌ی مرورگرتان روی کلید منو (☰) کلیک و گزینه‌ی “More Tools” و سپس گزینه‌ی “Extensions” را انتخاب کنید؛ پس از آن، پایین بیایید و به دنبال گزینه‌ی “Get More Extensions” بشد.

– “video downloadhelper” را جست‌وجو کنید و سپس بر روی گزینه‌ی”Install” که در کنار Video DownloadHelper قرار دارد، کلیک کنید. برنامه‌ی جانبی مورد نظرتان به صورت خودکار نصب خواهد شد.

– پس از نصب Video DownloadHelper، مرورگرتان را ببندید و دوباره باز کنید.

– با جست‌وجو در اینترنت نیز به راحتی می‌توانید به صفحه‌ی دانلود این برنامه‌ی جانبی دسترسی پیدا کنید.

– مراحل گفته ‌شده، برای دانلود هر برنامه‌ی جانبی مفید هستند؛ ولی برای راحتی حال خوانندگان گرامی این مقاله، برای دانلود این برنامه‌ی جانبی می‌توانید به راحتی در بند اول این بخش، بر روی نام فایرفاکس یا کروم کلیک کنید (.م)

۳. ویدئوی مورد نظرتان را باز کنید.

ویدئویی را که در نظر دارید آن را دانلود کنید، جست‌وجو و باز نمایید. برای دانلود کردن ویدئو باید صفحه‌‌ای را که ویدئو در آن قرار دارد، باز کنید.

۴. بر روی گزینه‌ی Video DownloadHelper در نوارابزار کلیک کنید.

در گوشه‌ی بالا، سمت راست صفحه‌ی مرورگرتان گزینه‌ی متحرکی وجود دارد که علامت DownloadHelper است. بر روی آن کلیک کنید تا گزینه‌های مختلفی از فرمت‌ها و کیفیت‌های ویدئویی برای‌تان باز شود.

۵. فرمت مورد نظرتان را انتخاب کنید.

معمولا بهترین گزینه‌ی این فهرست، فرمت MP۴، با بالاترین کیفیت موجود است. با انتخاب این گزینه می‌توانید ویدئوی مورد نظرتان را با کیفیتی دانلود کنید که در رایانه یا هر دستگاه دیگری قابلیت پخش ویدئوهای HD قابل مشاهده باشد. اگر می‌خواهید ویدئوی‌تان را در گوشی‌های نسبتا قدیمی تماشا کنید، بهتر است فرمت و وضوح تصویر (resolution) مناسب با آن را انتخاب نمایید.

۶. محل ذخیره‌ی فایل ویدئویی‌تان را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب یکی از فرمت‌های موجود، پنجره‌ی Save As ظاهر می‌شود، و به شما امکان می‌دهد محل و یک نام برای دانلود فایل مورد نظر انتخاب کنید.

۷. منتظر بمانید تا دانلود تمام شود.

بعد از انجام کارهای بالا، دانلود آغاز می‌شود. می‌توانید فرآیند دانلود را در بخش مدیریت دانلود مرورگرتان زیر نظر بگیرید.

۸. فایل ویدئوی‌تان را باز کنید.

فایل ویدئویی دانلود‌شده‌ی‌تان را در مکانی که پیش‌تر آن را تعیین کرده بودید، بیابید و بر روی آن کلیک کنید تا شروع به اجرا کند. اگر فایل را با فرمت MP۴ دانلود کرده باشید، احتمالا توسط همه‌ی برنامه‌های پخش‌کننده قابل اجرا باشد. چنان‌چه در پخش آن دچار مشکل شدید، VLC Player یا MPC-HC را امتحان کنید. هر دوی این‌ها، برنامه‌ی پخش‌کننده‌ی رایگان و متن‌ بازی هستند که می‌توانند فرمت‌های ویدئویی مختلفی را پخش کنند.

 

آموزش دانلود از یوتیوب ۸: استفاده از VLC Player

۱. اگر برنامه‌ی VLC Player را در دستگاه خود نصب کرده‌اید، از این روش استفاده کنید‌.

VLC Player برنامه‌ی پخش رسانه‌ای محبوبی است، و از این‌که آن را در دستگاه‌تان نصب کرده‌اید بسیار خوشحال خواهید شد. با استفاده از VLC Player می‌‌توانید به فایل‌های اصلی موجود در سِروِر یوتیوب دسترسی داشته باشید، و این امکان را دارید تا ویدئوها را مستقیما در رایانه‌تان دانلود کنید.

– VLC Player را می‌توانید به صورت رایگان از org دانلود کنید. این برنامه رایگان و متن باز است، و هیچ شخصی از نصب این برنامه نفع مالی نمی‌برد.
– اگر دوست ندارید دائما با تبلیغات، برنامه‌های جانبی، یا CMD سر و کار داشته باشید، استفاده از این برنامه شدیدا توصیه می‌شود. هم‌چنین، فایل ویدئویی دانلودشده از این طریق، دارای بالاترین کیفیت ممکن خواهد بود.

۲. نشانی یا همان URL ویدئوی مورد نظر در یوتیوب را کپی کنید.

به وب‌گاه یوتیوب بروید، ویدئوی مورد نظر را بیابید و نشانی‌اش را کپی کنید. دقت کنید، حتما تمام URL را بدون کم‌وکاست کپی کرده باشید.

۳. VLC Player را باز کنید.

وقتی URL را کپی کردید، برنامه‌ی VLC Player را اجرا کنید.

۴. بر روی منوی”Media” کلیک و”Open Network Stream” را انتخاب کنید.

با این کار صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود.

۵. نشانی یا URL ویدئوی یوتیوب را در کادری که برای این منظور تعبیه شده است، وارد (پِیست) کنید.

حتما دقت کنید URL به صورت کامل وارد شده باشد.

۶. گزینه‌ی”Play” را کلیک کنید تا ویدئو اجرا شود.

ویدئوی مورد نظرتان در VLC پخش می‌شود.

۷. روی گزینه‌ی “Tools” کلیک و”Codec Information” را انتخاب کنید.

هم‌چنین می‌توانید دکمه‌های Ctrl/⌘ Command+J را بر روی صفحه کلید (کیبورد) رایانه‌تان فشار دهید.

۸. بر روی متن موجود در بخش پایین”Location” راست کلیک و سپس بر روی گزینه‌ی “Select All” کلیک کنید.

با این کار همه چیز را در آن بخش انتخاب کنید.

۹. متن انتخاب‌شده را کپی کنید.

برای کپی کردن متن انتخاب‌شده، هم می‌توانید راست کلیک و سپس گزینه‌ی”Copy” را انتخاب کنید، یا دکمه‌های Ctrl/⌘ Command+C را روی صفحه کلید فشار دهید.

۱۰. یک صفحه‌ی مرورگر جدید باز کنید و متن کپی‌شده را در آن وارد کنید.

با این کار، ویدئو به صورت مستقیم بر روی مرورگرتان اجرا می‌شود.

۱۱. بر روی ویدئو در مرورگر کلیک راست و سپس گزینه‌ی “Save video as” را انتخاب کنید.

با این کار پنجره‌ی Save As باز می‌شود.

۱۲. مکان دانلود ویدئو و یک نام برای آن انتخاب کنید.

ویدئوها با این روش، به صورت خودکار”videoplayback” نام‌گذاری می‌شوند. می‌توانید این نام را به صورت دل‌خواه تغییر دهید و مکان مورد نظرتان را برای ذخیره‌ی فایل ویدئو انتخاب کنید.

۱۳. ویدئو را ذخیره کنید.

ویدئوی موردنظر با بالاترین کیفیت ممکن در رایانه‌تان دانلود، و در مکان مورد نظر ذخیره می‌شود.

 

آموزش دانلود از یوتیوب ۹: دانلود با استفاده از youtube-dl

۱. اگر به استفاده از CMD تمایل دارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید.

این برنامه‌ی رایگان و متن باز که به زبان پایتون نوشته شده است می‌تواند با نوشتن چند دستور CMD به شما در دانلود از یوتیوب کمک کند ، چون به راحتی همه‌ی ویدئوهای یوتیوب را دانلود کند. اگر از این روش استفاده کنید، دیگر نگران تبلیغات و پاپ‌آپ‌هایی که در روش‌های دیگر وجود دارد، نخواهید بود. youtube-dl برای ویندوز، مک، و لینوکس وجود دارد. اگر استفاده از CMD گیج و نگران‌تان می‌کند، بهتر است از روش‌های دیگر موجود در این مقاله استفاده کنید.

۲. به وب‌گاه youtube-dl بروید

مرورگرتان را باز کنید و وارد این نشانی شوید: rg۳.github.io/youtube-dl/. این یک صفحه‌ی گیت‌هاب (پروژه‌ی متن باز) است که در آن قادر خواهید بود به همه‌ی فایل‌های مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید.

۳. فایل‌های youtube-dl را دانلود و نصب کنید.

طرز انجام این کار بستگی به محیط عامل‌تان دارد:

– ویندوز – فایل EXE ویندوز را دانلود کنید (youtube-dl.exe). این فایل را می‌توانید در صفحه‌ی دانلود بیابید. این فایل را در نشانی زیر در رایانه‌تان ذخیره کنید: C: \Users\…
– مک –پنجره‌ی ترمینال (Terminal) را باز کنید و دستور زیر را در آن وارد کنید:

– /usr/bin/ruby -e “$(curl -fsSL

https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/master/install)”

این دستور یک HomeBrew در رایانه‌تان نصب می‌کند و به شما امکان می‌دهد نرم افزارهایی غیررسمی نصب کنید. بعد از نصب HomeBrew، برای نصب youtube-dl، این دستور را بنویسید:    brew install youtube-dl.

۴. صفحه‌ی ویدئو را در مرورگرتان باز کنید.

ویدئوی مورد نظرتان را بیابید و آن را باز کنید. آن را باز نگه دارید تا در موقع لازم، URL آن را کپی کنید.

۵. CMD یا Terminal را باز کنید.

اگر تاکنون آن را باز نکرده بودید، اکنون این کار را انجام دهید. CMD باید به صورت خودکار با نام کاربری شما بالا بیاید. در غیر این صورت، خودتان باید آن را بنویسید (همان نشانی که youtube-dl.exe را در آن ذخیره کردید).

۶. دستور را وارد کنید تا ویدئوی مورد نظرتان دانلود شود.

دستور زیر را وارد کنید تا ویدئوی مورد نظرتان دانلود شود. اگر از نسخه‌ی پیشرفته‌ی ویندوز یا مک استفاده می‌کنید، می‌توانید نشانی ویدئو یا همان URL آن را مستقیما در Terminal یا CMD کپی و پِیست کنید. ولی اگر از نسخه‌های پایین‌تر ویندوز استفاده می‌کنید، نشانی ویدئو را باید به صورت دستی وارد کنید:

youtube-dl + نشانی ویدئو

مثلا:

youtube-dl https: //www.youtube.com/watch?v=KFvQ۸RrInJU

۷. منتظر بمانید تا ویدئو دانلود شود.

وقتی دستور را اجرا کردید، ویدئو با بالاترین کیفیت ممکن شروع به دانلود می‌کند.

– اگر این دستور در ویندوز کار نکرد، بررسی کنید آیا youtube-dl.exe را در مکان مذکور ذخیره کرده‌اید یا خیر. هم‌چنین آن‌چه در ابتدای CMD مشاهده می‌کنید، باید این‌گونه باشد:

C: \Users\نام کاربری

۸. فایل ویدئوی دانلود شده را بیابید.

وقتی دانلود ویدئو پایان یافت، می‌توانید آن را در همان نشانی مذکور بیابید.

۹. ویدئوی دانلود شده را اجرا کنید.

به صورت خودکار، ویدئوها با فرمت MP۴ دانلود می‌شوند که در هر پخش‌کننده‌ای قابل اجرا هستند. اگر در اجرای آنها دچار مشکل شدید، نرم‌افزارهای پخش متن باز VLC یا MPC-HC را امتحان کنید.

ب: دانلود از یوتیوب با استفاده از مرورگرها ( بروزرها)

آموزش دانلود از یوتیوب ۱۰: کروم (Chrome)

روش دانلود از یوتیوب

به یک افزایه (پلاگین) از  Chrome Web Store نیاز است. روی Window در نوار منو -> Chrome Web Store کلیک، و Ultimate YouTube Downloader را جستجو کنید.

بعد از دانلود آن، تجربه‌ی دانلود ویدیو بسیار راحت خواهد بود. می‌توانید تنها با یک کلیک بر روی دکمه‌ی دانلود که در زیر ویدیو قرار دارد از یوتیوب و سایر سایت‌ها دانلود انجام دهید. حتی می‌توانید نسخه‌ی MP4  یا نسخه‌ی FLV  را دانلود کنید. به علاوه، می‌توانید کیفیت ویدیو را نیز انتخاب کنید (720p HD, 480p, 360p, 240p).

روش دانلود از یوتیوب ۱۱: فایرفاکس (Firefox)

روش دانلود از یوتیوب

به اد-آنز (Add-ons) نیاز است. روی Tools  در نوار منو – >  Add-on کلیک کنید، و افزایه‌ی DownloadHelper یا NetVideoHunter را جستجو و نصب کنید. هر بار که یک ویدیو را پخش یا به موسیقی گوش کنید، آیکون DownloadHelper  می‌چرخد، در حالی که آیکون NetVideoHunter  چشمک می‌زند.

add-ons به انتظار برای پردازش ویدیو نیاز ندارد، اما زمان برای هر ویدیوی دانلود شده به تقریبا ۸ دقیقه محدود شده است. به عبارت دیگر، برای یک ویدیوی ۱۶ دقیقه‌ای باید دو بار روی add-on کلیک کرد.

 

آموزش دانلود از یوتیوب ۱۲: سافاری (Safari)

روش دانلود از یوتیوب

بعد از باز کردن URL، وقتی ویدیو شروع به اجرا می‌کند چند ثانیه روی آن توقف کنید، و منتظر بمانید تا نوار پیشرفت خاکستری ‌رنگ ویدیو پر شود. بعد روی Window  در نوار منو -> Activity کلیک کنید، و خطی (لاینی) را که نمایانگر ویدیوی شما است پیدا کنید، دوبار روی آن کلیک کنید تا دانلود آغاز شود.

با این روش، به هیچ دانلود کننده‌ یا نرم‌افزاری نیاز نخواهید داشت، اما باید تا پردازش شدن کامل ویدیوها کمی منتظر بمانید.

ج: دانلود از یوتیوب با استفاده از اپلیکیشن های موبایل

آموزش دانلود از یوتیوب ۱۳: دسترسی آفلاین به ویدیوهای یوتیوب با TubeMate روی گوش های

صحبت از گوشی‌های هوشمند و عادات تماشای ویدیو از طریق تبلت که می‌شود، دیدن ویدیوهای یوتیوب به صورت آنلاین یکی از فعالیت‌های اوقات فراغت مطلوب مردم به حساب می‌آید. اما وقتی که آفلاین و خارج از خانه هستید، به داده‌های اینترنت دسترسی ندارید و از وای‌فای خبری نیست چطور؟

ما برایتان توضیح می‌دهیم که چگونه فقط طی چند مرحله‌ی ساده از یوتیوب به سیستم اندروید گوشی خود دانلود انجام دهید.

گام ۱. TubeMate 3.0.13 را دانلود و نصب کنید (باید ابتدا گزینه‌ی اجازه‌ی دانلود از منابع ناشناس را فعال کنید)
گام ۲. وارد یوتیوب شوید و ویدیوئی را که می‌خواهید دانلود کنید بیابید.
گام ۳. گزینه‌ی Share را بزنید، TubeMate را انتخاب کنید سپس وضوح تصویر (resolution) را مشخص کنید و بعد گزینه‌ی دانلود را کلیک کنید.

ما این مراحل را به تفصیل در قسمت زیر توضیح می‌دهیم، اما قبل از آن که شروع کنید باید بدانید که به واقع گوگل دوست ندارد برای تماشای ویدیوها، پلتفرمش را دور بزنید. به همین دلیل است که  TubeMate یا سایر دانلودکننده‌های یوتیوب را در Google Play نخواهید یافت.

ما نیز از این شیوه دفاع نمی‌کنیم، و در همین راستا فقط ویدیوهای خودمان را برای گرفتن یک بک‌آپ (نسخه‌ی پشتیبان) آفلاین دانلود می‌کنیم.

همچنین توجه داشته باشید گوگل  YouTube Go app  خودش را دارد که به عنوان دانلودکننده‌ی رسمی یوتیوب شناخته‌ شده است، هرچند در واقع فقط برای ذخیره کردن داده‌ها در کشورهایی که دسترسی محدود به شبکه‌های سلولی دارند طراحی شده است.

یوتیوب همیشه بهترین وبسایت برای شکار مطالب جالب و به اشتراک گذاشتن یافته‌های جذاب است، چون منبع بی‌پایانی از ویدیوهای بی‌نظیر برای جماعتی آنلاین فراهم می‌آورد که در آن تمام اقشار می‌توانند مهارت‌ها و استعدادهای خلاقانه‌ی خود را به معرض نمایش بگذارند، و فیلم‌ها، رویدادها، و نمایش‌های عالی ضبط شده‌ را بارگذاری کنند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیررضا مصطفایی و کامروا ابراهیمی

منبع: ویکی‌هاو-wikihow و any-video-converter و techadvisor

آموزش دانلود از یوتیوب: ۱۳ روش دانلود از یوتیوب با کامپیوتر و با گوشی

دانلود از یوتیوب بدون نرم افزار

دانلود از یوتیوب با سایت

چگونه از یوتیوب دانلود کنیم

آموزش دانلود از یوتیوب

دانلود از یوتیوب بدون فیلتر شکن

روش های دانلود از یوتیوب

 

منبع : سایت بازده

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *