درمان قطعی بواسیر , شقاق , فیستول

فیستول-مقعد-و-نحوه-درمان-آن-600×360

درمان قطعی بواسیر , شقاق , فیستول Definitive treatment of hemorrhoids, fissures, fistulas

فیستول مقعد و نحوه درمان آن : آبسه مقعد به دنبال خودش در ۵۰% موارد منجر به بیماری دیگری نیز می شود، زیرا آبسه مقعد علت بعدی یعنی بیماری فیستول اطراف معقد است . بیماری آبسه پرآنال یا به زبان عامیانه (دومل یا کورک داخل معقد)نیز نامیده  می باشد.فیستول مقعد و نحوه درمان آن را در ادامه توضیح خواهیم داد.

فیستول مقعد و نحوه درمان آن

آبسه به دو قسمت تقسیم می شود: در ۵۰% موارد دیگر تکرار نمی شود ولی در ۵۰% موارد تبدیل به بیماری ای به نام فیستول میگردد.

معنی فیستول

به این معنی است ،کانالی که به ۲ حفره یا ۲ فضای متفاوت راه دارد، مانند تونل که یک سر تونل در بیرون معقد و در پوست اطراف معقد وی بوده و سر دیگر تونل داخل کانال رکتوم که بستگی به عمق و رد شدن آن از بین عضله های نگهدارنده دارنده دارد.انواع و اقسام فیستول ها را ایجاد می نماید.

فیستول مقعد و نحوه درمان آن

درمان های متفاوت فیستول

فیستولهای سطحی و عمقی ناحیه سوپره آنال هست ،که هرکدام درمان خود را دارند که همگی درمان ها هم به سادگی نیستند، بعضی ها خیلی ساده و برخی ها بسیار مشکل می باشند و باعث مسئله برای بیمار می شوند، یعنی بیمار آبسه اش خالی می شود ولی بعد از ۲ یا ۳ ماه در همان قسمت شروع به ورم کردن نموده و کم کم نشتی می دهد و به مرور یک سوراخ را ایجاد شده که در واقع تاییدی است بر ایجاد فیستول.

منشاء فیستول

منشا این فیستول یا آبسه بد کار کردن شکم می باشد حالا یا به صورت یبوست شدید یا اسهال مکرر، خیلی از بیماران را داریم که که دچار اسهال های مکرر هستند به علت بیماریهای روده بزرگ، همین اسهال های شدید باعث ایجاد زخم در آن ناحیه می شود و از آن زخمها میکروب به اطراف معقد نفوذ پیدا کرده و ایجاد آبسه می نماید.

کارکرد صحیح دستگاه گوارش

 همگی این بیماریها به کارکرد صحیح دستگاه گوارش بر می گردد. همیشه باید این مسئله را مدنظر قرار دهیم که هر شخص به دفع اش اهمیت لازم و وقت کافی را داشته باشد و حتماً یک ساعت خاصی را برای آن قائل بشویم.بیماری های نشیمنگاه را به موقع درمان نمایید تا تبدیل به توده های ناحیه تناسلی نشود.

نداشتن عجله در اجابت مزاج

فیستول مقعد و نحوه درمان آن : نبایستی این کار با عجله باشد و همچنین بایستی این عمل به موقع باشد و در محیطی آرام به راحتی انجام گیرد. خیلی ها هستند که اول صبح قبل از خوردن صبحانه این کار را انجام می دهند، خیلی ها هم هستند که بعد از خوردن و بعضی ها هستند که شبها این کار را انجام می دهند. در هر صورت یک سیکل منظم در هر ساعتی از روز بهتر از این است که سیکل منظمی نداشته باشیم و هر ساعتی که پیش آمد این اتفاق بیافتد.

نداشتن سیکل منظم برای اجابت مزاج

اکثر بیمارانی که مراجعه می کنند سیکل منظمی برای این عمل ندارند. به عنوان مثال اکثر بیماران بیان می نمایند،که صبح مجبوریم با عجله به سر کار برویم و راحت نمی توانیم در منزل اجابت مزاج کنیم.اکثراً سر کار به دسشویی رفته که در آن محل راحتی و نظافت کامل وجود نداشته و مدفوع به طور کامل دفع نمی شود و مقداری از مدفوع می ماند که این امر منجر به یبوست ( بواسیر )  بیشتر،خشکی بیشتر و بالاخره شکل گیری این بیماری ها می شود.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *