دستگیری سازنده استیکرهای دانشجویان

دستگیری سازنده استیکرهای دانشجویان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: شخصی که با استفاده از نرم افزار جاسوسی اقدام به تهدید و اخاذی دختر 19 ساله در فضای مجازی کرد، توسط این پلیس دستگیر شد.

دستگیری بارگذاری کننده نرم افزار جاسوسی و استراق سمع

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرگرد مرتضی ابوطالبی افزود: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد که شخصی با تلفن عمومی مرتب با بنده تماس گرفته و اطلاعات بسیار دقیق و ریزی از زندگی شخصی و خصوصی بنده دارد و حتی می‌داند که چه صحبت‌هایی بین من و خانواده‌ام رد و بدل می‌شود و برای افشاء نکردن آن مرتب از بنده درخواست پول کرده و قصد اخاذی دارد که رسیدگی به پرونده با موضوع تهدید و اخاذی در دستور کار کارگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی فنی توسط کارشناسان این پلیس موفق به شناسائی و دستگیری متهم به هویت معلوم در مرکز استان شدند.
رییس پلیس فتا استان یزد افزود: متهم در بازجویی‌های انجام گرفته به اتهام صورت گرفته اعتراف و ادعا کرده که بنده برنامه نویس کامپیوتر هستم و نرم‌افزاری را دو سال گذشته به درخواست یکی از دوستانم که می‌خواست همسرش را کنترل کند، نوشتم و به وی فروختم که پس از چندی برای سرگرمی وکنجکاوی و سرک کشیدن از زندگی مردم، آن را با عنوان نرم افزاری برای رتوش و ویرایش عکس در یک گروه تلگرامی قرار دادم و با توجه به نصب و استفاده بالای کاربران با خود به این نتیجه رسیدم که می‌توانم از آن برای کسب درآمد نیز استفاده کنم و به همین دلیل از شاکیه درخواست پول کرده و هم اکنون از اقدام خود پشیمانم .
سرگرد ابوطالبی در مورد چگونگی عملکرد این نرم افزار با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و توضیحات متهم گفت: این برنامه به طور خودکار، در فواصل زمانی 20 دقیقه‌ای، میکروفون گوشی را فعال و اقدام به ضبط کردن صداهای اطراف می‌ کرد و پس از اتصال گوشی به اینترنت فایل‌های ضبط شده به ایمیل متهم ارسال شده است.
این مقام انتظامی از کاربران فضای مجازی خواست بر روی لینک با عناوین گوناگون که در گرو‌ه‌ها و کانال‌های اجتماعی بارگذاری می‌ شود، خودداری کنند و برای آپدیت یا دانلود نرم افزار‌های مورد نظر از سایت‌های معتبر استفاده کنند.

**سازنده استیکرهای دانشجویان به دام پلیس افتاد
رئیس پلیس فتا شهرستان قدس از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی دانشجویان دانشگاه آزاد توسط پلیس فتا این شهرستان خبر داد .
سرهنگ دوم حاجعلی صالحی گفت: با اعلام شکایت تعداد شش نفر از دانشجویان دختر دانشگاه آزاد واحد شهرقدس مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی‌شان در فضای مجازی توسط فرد یا افراد ‌ناشناس و تهیه استیکرهای نامناسب از این تصاویر کارشناسان این پلیس را ترقیب به پیگیری این پرونده کرد.
این مقام انتظامی افزود: با توجه به تعدد شکات پرونده و انتشار تصاویر متعدد و همچنین ایجاد استیکر در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و انتساب مطالب کذب نسبت به شکات پرونده‌، به صورت ویژه اقدامات گسترده‌ای انجام شد در ابتدا از تمام شکات به صورت دقیق تحقیق و در تحقیقات اولیه مشخص شد هیچ فردی از شاکیان با فردی به هویت رضا رابطه دوستی داشته و بنا به دلایلی رابطه دوستی خود را با وی قطع کرده است لذا پس از اقدامات مهندسی بر روی کانال مذکور و همچنین حساب کاربری متهم مشخص شد فرد مذکور با خط مشخصی در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کند.
سرهنگ صالحی گفت: ماموران پلیس فتا پس از اخذ مجوز قضایی به محل سکونت متهم در شهرستان شهریار عزیمت و با ترفند‌های پلیسی متهم را در یکی از پاتوق‌هایش دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
رئیس پلیس فتا شهرستان قدس ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی گردید اما پس از روبرو شدن با مستندات جمع آوری شده‌، متهم به ناچار لب به اعتراف گشوده و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی دلیل اعمال مجرمانه خود را سو استفاده مادی و معنوی و انتقام جویی از شکات مخصوصاً شاکیه مورد نظر اعلام داشت که پرونده متشکله به همراه طرفین به مرجع قضایی ارجاع و متهم طبق قرار صادره روانه زندان شد.
این مقام انتظامی خطاب به شهروندان گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان بستر امنی جهت ایجاد روابط دوستانه و تبادل تصاویر و مطالب خصوصی نمی‌باشد چرا که افراد سودجو‌ از این فضا ‌برای اخاذی و فریب افراد ساده لوح نهایت استفاده را می‌برند.

‌** دستگیری کلاهبردار پیامکی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت‌: فردی که با ارسال پیام‌های فریبنده تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی کاربران را فریب داده و اقدام به سرقت از حساب آنان می‌نمود توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 100 میلیون ریال از حساب وی سرقت گردیده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت قبل از سرقت، پیامکی مبنی بر اینکه در قرعه کشی همراه اول برنده شده‌ام دریافت کردم و فریب خورده و با فردی که پیامک را ارسال کرده بود تماس برقرار کردم و فرد کلاهبردار با چرب زبانی و ترفندی خاص اینجانب را به سمت دستگاه عابر بانک برده و با شگردی خاص اقدام به سرقت از حساب کرد.
این مقام انتظامی ادامه ‌داد: با جمع آوری مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، نهایتاً متهم خارج از استان اصفهان شناسایی که با اعزام اکیپی از مامورین این پلیس دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد.
رییس پلیس فتا استان اصفهان اضافه کرد: متهم در برابر شواهد و قرائن موجود صراحتا به بزه انتسابی اقرار و به چندین فقره کلاهبرداری دیگر با همین شیوه و شگرد اعتراف کرد.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: کاربران فریب پیامک‌های دروغین که تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی هستند را نخورده و در صورت دریافت اینگونه پیامک‌ها از خطوط اعتباری تلفن همراه به موضوع مشکوک شده و مراتب را سریعاً به پلیس فتا گزارش دهید.

** دستگیری عامل انتشار محتویات منافی عفت
فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار استان خراسان رضوی گفت: عامل انتشار محتویات منافی عفت و اخلاق در فضای سایبر، توسط پلیس فتا شهرستان رشتخوار از شهرستان‌های تابعه استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ ابوالحسن وفایی گفت: با توجه به رصد و پایش فضای سایبری از سوی کارشناسان پلیس فتا شهرستان رشتخوار، کارشناسان در یکی از شبکه‌های اجتماعی متوجه فعالیت گروهی غیر اخلاقی با اعمال منافی عفت عمومی شده و اقدام لازم در خصوص شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی و مدیر گروه آغاز شد.
وی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و تحقیقات فنی در مورد متهمی در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
سرهنگ وفایی ادامه داد: متهم که مردی 23 ساله بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، سیم کارت یکی از اهالی روستا‌های تابعه شهرستان رشتخوار را به عنوان قرض گرفتم و بدون اطلاع وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضویت پیدا کرده و سپس سیم کارت را پس داده و پس از راه‌اندازی گروه، افرادی را در آن عضو کرده و سپس با انگیزه شوخی و تفریح اقدام به انتشار مطالب غیر اخلاقی و منافی عفت کردم.
فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار گفت: متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

**حذف رقیب با انتشار اکاذیب در فضای سایبر
رییس پلیس فتا استان خراسان‌رضوی از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت‌های شهروند مشهدی در فضای سایبر خبرداد.
سرهنگ جواد جهانشیری گفت: با طرح شکایت آقایی مبنی بر مزاحمت فردی ناشناس در فضای سایبر، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه به کارشناسان پلیس فتا گفت، همسرم را چندی پیش از دست داده‌ام و برای تجدید روحیه و زندگی مجدد قصد ازدواج با یکی از مشتریانم را داشتم اما به ناگهان متوجه شدم وی از سوی فردی ناشناس مورد تهدید واقع شده و قصد برهم زدن این رابطه‌ را دارد.
این مقام انتظامی ادامه ‌داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات شاکی و مستندات موجود تحقیقات خود را آغاز و پس از اقدامات فنی و عملیات زبده پلیسی توانستند رد متهم را در فضای سایبری شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم که زنی جوان بود را دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل کردند.
سرهنگ جهانشیری ادامه داد: متهمه که زنی 36 ساله بود در مواجهه با ادله فنی جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد، مدت چهار سال است که منشی شاکی هستم و در جریان بسیاری از امور وی قرار دارم و خیال می‌کردم پس از دست دادن همسر بیمارش، حتما من کاندیدی برای همسری وی خواهم بود اما پس از اینکه متوجه شدم شاکی قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد از همین روی با اخذ سیم کارت سرقتی و عضویت در شبکه اجتماعی و به دست آوردن شماره نامزدش، تعدادی فیلم و کلیپ برای وی ارسال کردم و وانمود کردم شاکی فردی بی‌مسئولیت و خوش‌گذران است و در نهایت با تهدید از وی خواستم تا از ازدواجش منصرف شود.
رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی تصریح کرد: متهم با توجه به مستندات موجود و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد.

** کلاهبرداری تلفنی از داخل زندان ترفند نخ نما شده شیادان
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب تهران از کشف و دستگیری عامل برداشت غیر قانونی به مبلغ 110 میلیون ریال توسط پلیس فتا در شهرستان قدس خبر داد.
سرهنگ دوم حاجعلی صالحی گفت: در پی وصول گزارشی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی به مبلغ 110 میلیون ریال توسط افراد ناشناس، پرونده مورد توجه کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: متهم پس از برقراری تماس تلفنی با مالباخته و اعلام اینکه شما در جوایز خوش حسابی یکی از اپراتورهای تلفن همراه برنده جایزه شده‌اید، توانسته شاکی را با ترفند خاصی پای دستگاه عابر بانک بکشاند و ضمن گرفتن رمز دوم و سایر اطلاعات مورد نیاز‌، اقدام به برداشت غیرقانونی به مبلغ صد و ده میلیون ریال از حساب ایشان کرده و حساب شاکی را خالی کند .
سرهنگ صالحی گفت: مأموران پلیس فتا با بررسی اسناد و مدارک موجود متوجه شدند پول پس از انتقال از حساب بلافاصله به حساب فرد دیگری منتقل و همدست متهم اقدام به خرید از یک طلافروشی در سطح شهر تهران کرده است .
وی ادامه ‌داد: با اقدامات فنی و بررسی‌های پلیسی انجام گرفته نهایتا پس از چندین مورد تحقیق و احضار مرتبطین با این پرونده‌، عامل اصلی که از محبوسان ‌زندان رجایی شهر کرج بود، مورد شناسایی قرار گرفت که از داخل زندان با خط تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری تلفنی از شهروندان در شهرستان های مختلف‌ می‌کرد‌، لذا پرونده پس از تکمیل در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته و متهم با تشدید قرار وثیقه مجدداً روانه زندان شد‌.

** کشف بیش از 20 هزار عدد قرص ترامادول
فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از موفقیت ماموران گیت بازرسی پلیس فرودگاه مشهد در کشف 20 هزار و 600 عدد قرص ترامادول در این فرودگاه خبر داد.
سردار حسن مهری با اشاره به موفقیت ماموران گیت بازرسی پلیس فرودگاه مشهد در کشف 20 هزار و 600 عدد قرص ترامادول در این فرودگاه، افزود: ماموران گیت بازرسی پلیس فرودگاه مشهد هنگام کنترل بار همراه مسافران در حال خروج از کشور به مقصد استانبول به دو نفر با هویت معلوم در خصوص حمل و انتقال مواد مخدر مشکوک شدند.
وی افزود: پس از انجام بازرسی‌های تکمیلی از این دو متهم که از اتباع خارجی بودند تعداد 20 هزار و 600 عدد قرص ترامادول کشف و ضبط شد. این تعداد قرص ترامادول که به وزن 6 کیلو و 790 گرم است به طرز ماهرانه ای در داخل قوطی‌های سوهان جاساز شده بود.
سردار مهری گفت: در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و متهمان به همراه َقرص‌های مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

** اعتراف سارقان نوجوان به 29 فقره سرقت
سه نوجوان به سرقت از 29 خودرو در استان خراسان جنوبی اعتراف کردند.
سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: با طرح شکایت های مردمی مبنی بر سرقت از خودروها به خصوص در حوالی مرکز شهر و بازار بیرجند ، رسیدگی به پرونده ها به طور جدی در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
به گفته سردار شجاع تحقیقات و بررسی های اولیه نشان می داد بیشتر سرقت ها در محل های خلوت و نزدیک ظهر رخ داده بود و بیشترین اقلام مورد سرقت هم کارت های بانکی، وجه نقد و فلش بوده است.
وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان در ادامه بررسی های خود با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی و اجرای طرح کنترلی با کلانتری های شهر یک سارق را در حال سرقت دستگیر کردند.
وی ادامه داد: سارق نوجوان در مقر پلیس به همدستی دو نفر دیگر از دوستانش در سرقت ها اعتراف کرد که با هماهنگی های لازم همدستان وی دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند. این متهمان که بین 11 تا 13 سال سن دارند در همان ابتدا به 29 فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.
سردار شجاع با اشاره به این که تجزیه و تحلیل 29 پرونده توسط کارآگاهان نشان می دهد که بیشتر سرقت ها از خودرو های بدون دزدگیر و حتی با درهای باز و شیشه های پایین انجام شده است ، افزود: یکی از متهمان در اعتراف های خود عنوان کرده است که سرقت را برای تامین هزینه مواد مخدر والدینش انجام داده است .
وی با بیان اینکه هر سه متهم به مقام قضائی معرفی شدند، اضافه کرد:نظارت نداشتن خانواده ها بر فرزندان ، آن ها را به سمت و سوی انتخاب دوست ناباب سوق می دهد.

**اتوبوس حامل کالای قاچاق در ماکو توقیف شد
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و 50 میلیون ریال در ماکو خبر داد.
سردار ناصر اصلانی گفت: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری در محور ماکو – بازرگان، به یک دستگاه اتوبوس به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شده و آن را توقیف کردند.
وی با اشاره به اینکه در بازرسی از اتوبوس توقیفی، 11 هزار و 762 قلم انواع کالا و البسه قاچاق کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ، ارزش کالاهای مکشوفه یک میلیارد و 50 میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متهم دستگیر شد، افزود:متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شد.

**توقیف بیش از 42 تن برنج قاچاق
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 42 تن و 400 کیلوگرم برنج قاچاق با ارزشی بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال در شهرستان ‘ کوار ‘ خبر داد.
سردار احمد علی گودرزی گفت: مأموران انتظامی شهرستان کوار در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری پیرامون برخورد با قاچاق کالا، نسبت به ایجاد ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی این شهرستان اقدام کردند.
وی ادامه داد: مأموران موفق شدند در این خصوص دو دستگاه کامیون را متوقف، 42 تن و 400 کیلوگرم برنج قاچاق کشف و چهار نفر را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله ها بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است، گفت: خودرو ها و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شدند.
گودرزی درپایان افزود: مأموران انتظامی استان فارس در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

**توقیف پتوهای قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا استان اصفهان از کشف یک محموله پتوی خارجی به ارزش دو میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.
سرهنگ حمید امیرخانی گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند. و در بازرسی از آن 43 بسته انواع پتوی خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.
سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه دو میلیارد ریال اعلام شده است.در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

**کشف لیموهای قاچاق
فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف حدود 11 تن لیموی عمانی قاچاق به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال در شهرستان اهواز خبر داد.
سردار محمد رضا اسحاقی گفت: پلیس آگاهی این استان با انجام اقدامات تخصصی یک دستگاه کامیون حامل لیموی قاچاق را در پلیس راه اهواز – بندر امام (ره) شناسایی و متوقف کردند.
سردار اسحاقی افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی حدود 11 تن لیموی عمانی قاچاق فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد کارشناسان ارزش کالای کشف شده را سه میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
منبع: ایرنا

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *