دعوا بین پرویز پرستویی و شریفی نیا + افشای پشت پرده سینما

پرویز پرستویی در سخنانی آتشین از خجالت شریفی نیا درآمد و پردهای دیگر از پشت پرده سینمای ایران را به نمایش گذاشت

پرویز پرستویی در سخنانی آتشین از خجالت شریفی نیا درآمد و پردهای دیگر از پشت پرده سینمای ایران را به نمایش گذاشت. شخصا در نسل قبل بازیگران سینما چنین تضادها و مناقشات عمیق را ندیده ام. منظورم آن پنج بازیگر نسل پیشین است که قریب چهل سال دوشادوش هم، تئاتر و تلویزیون و سینما را تجربه کردند. عزت الله انتظامی، داوود رشیدی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز و جمشید مشایخی ….

صحبتهای جنجالی پرویز پرستویی , علت دعوای پرستویی
دعوای پرویز پرستویی و شریفی نیا + افشای پشت پرده سینما

نه این که همیشه و همواره روابطشان گل و بلبل باشد اما در نهایت احترام همدیگر را حفظ کرده اند. نصیریان در فیلم گاو ظاهر میشود و میداند اعتبار فیلم مال انتظامی خواهد شد، انتظامیدر آقای هالو ظاهر میشود و میداند فیلم مال نصیریان است. محمدعلی کشاورز در سلطان صاحب قران میداند که نقش اول را جمشید مشایخی دارد در کمال الملک نصیریان به نقش اول مشایخی رضایت میدهد در هزار دستان هم هر پنج نفر در کنار هم نقشهای کوچک و بزرگی را ایفا میکنند…در تمام این مدت شما نمیتوانید اظهار نظر مکتوب و موثقی از این نسل بازیگران ممتاز علیه هم به دست آورید…در میان سینماگران هم همین گونه است.

هروقت از مهرجویی خواسته شد برای مراسم تجلیل از کیمیایی بیاید، آمد، کیارستمی پشت صحنه فیلم کیمیایی می آید و کیک تولد اورا با هم میبرند، بیضایی در ستایش از مهرجویی در انظار عمومی حرف میزند، کیمیایی به مدح کیارستمی میپردازد و تقوایی و مهرجویی و کیمیایی و بیضایی بارها و بارها در یک قاب قرار میگیرند و از اظهار نظر علیه هم می گریزند. احترام همدیگر را حفظ میکنند آن هم با آنکه دنیاهایشان گاه فاصلهای کهکشانی با یکدیگر دارد… به این میگوییم اخلاق حرفهای … اما در سینمای این سالها خرافه صادق بودن و صریح بودن همه چیز را با خود برده است.

این نسل دلش صراحت و جنجال میخواهد و هنرمندانش هم به دام این صراحت و بازی صداقت افتاده اند. همان بازی علی دایی –علی کریمی و یا قلعه نویی –نکونام عینا در میان هنرمندان تکرار میشود.صداقت و شجاعت دوستان را فریفته خود کرده .مثل دایی و قلعه نویی ونکونام و کریمی.حرفهای نیشدار به سبک برنامه نود و فوتبالیستها. در مورد بازیگران زن ترجیح میدهم چیزی نگویم که پروندهای مفصل و به غایت خواندنی است. فقط اشاره کنیم به حرفهای تندی که حاتمی کیا علیه فرهادی و کیارستمی زد و بدون علت موجه فضا را متشنج کرد تا گروهی برایش دست بزنند.آیا می ارزید؟ این داستان آخر از آدم برفی شروع شد.وقتی که در فیلم جنجالی و بازیگر محور داود میرباقری چهار بازیگر زبردست نقشهای مهم فیلم را تقسیم کردند:اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، داریوش ارجمند و پرویز پرستویی.هرچهار تن در اوج ظاهر شدند و سالها پس از آن فیلم هرکدامشان بخشی از موفقیت فیلم را مرهون بازی خود می دانند.این چهار تن در پروژه بزرگ میرباقری یعنی سریال پرتماشاگر امام علی (ع)هم همبازی بودند. اما حاصل آن هم مجموعه ای از اظهار نظرهای غیر دوستانه این چهار بزرگ درباره یکدیگر بود. حالا پرستویی در مورد شریفی نیا آن فرمول را تکرار کرده است.در اوج عصبانیت شریفی نیا را نواخته است. نمیدانیم این اختلافات بر سر مسائل حرفهای است؟ موضع گیریهای صنفی یا جهت گیریهای سیاسی .اما هرچه هست نتوانستیم علت این حجم خشم توفانی را درک کنیم.

با این مقدمات اصل مطلب را بخوانید: چند روز پس از صحبتهای محمدرضا شریفی نیا درباره بازیگران سینمای ایران و نقشهایی که به او پیشنهاد شده، پرویز پرستویی به این سخنان واکنش نشان داد و گفت درجایی که شریفی نیا باشد پا نخواهد گذاشت. به گزارش پارسینه به نقل از خبرآن لاین، محمدرضا شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون در بخشی از گفت و گویش با روزنامه سینمایی بانی فیلم به بازیگرانی پرداخته بود که آنها را وارد سینما کرده است. او در همین مصاحبه گفته بود که نقش رضا مارمولک را در فیلم «مارمولک» کمال تبریزی قرار بوده او بازی کند. پرویز پرستویی که نقش رضا مارمولک را به شکل درخشانی در این فیلم اجرا کرده، حالا به شریفی نیا پاسخ داده و گفته که «خدا آن روز را نیاورد که بخواهم جایگزین شریفی نیا شوم.» پرستویی که با ایسنا گفتوگو کرده، اظهارات شریفی نیا درباره نقش رضا مارمولک را از اساس کذب خوانده و گفته: «این موضوع مهمی نیست و ممکن است یک نقش به چند نفر پیشنهاد شود اما چیزی که آزارم میدهد خلاف واقعگویی است. کاملا مطمئنم منوچهر محمدی، تهیه کننده «مارمولک» که فیلمنامه از طرح ایشان شکل گرفت، پیشنهاد این نقش را به کسی نداده و از همان ابتدا که فکر این فیلم را مطرح کرد، نقش رضا مارمولک را به من پیشنهاد داد؛ زمانی که حتی نه نویسنده و نه کارگردان انتخاب شده بود. خوشبختانه در طول 46 سال بازیگری که هیچ ادعایی هم در کارم ندارم، جایگزین کسی نبوده ام.» پرستویی با بیان اینکه اگر این گفته ها از سوی شخص دیگری مطرح میشد، جواب نمیداده است، اظهار کرده: «همیشه گفته ام جایی که شریفی نیا باشد حضور پیدا نمیکنم. حتی اگر بفهمم نقشی قبل از من به او پیشنهاد شده باشد، قطعًا قبول نمیکنم، هدفی که سالها دنبال کرده ام. برنامه «هفت» بارها من را برای حضور در استودیو دعوت کرده است و یکی از دلایل اصلی که نپذیرفتم، نشستن ایشان روی آن صندلی است. متأسفانه آنقدر اعتماد به نفس دارد که هر چه به ذهنش می آید، میگوید.»

شریفی نیا در این مصاحبه گفته بود که بازیگران بسیاری را به سینمای ایران معرفی کرده یا برای بازی نقش هایی پیشنهاد داده که برایشان موفقیت به همراه داشته است. در بین بازیگرانی که شریفی نیا از آنها اسم برده، نام بازیگرانی چون زنده ‌یاد خسرو شکیبایی، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، پارسا پیروزفر و… به چشم میخورد. پرستویی با اشاره به این صحبتها گفته: «متأسفانه در بین اسامی که نام برده شد از خسرو شکیبایی اسم برده شده که تعصب زیادی روی او دارم و متأسفانه دستش از دنیا کوتاه است و این من را بسیار اذیت کرد. ایشان مدعی شده خسرو شکیبایی را برای «سالاد فصل» انتخاب کرده و جایزه گرفته است. زمانی که شکیبایی در تئاتر و سینما بازیگر حرفه ای بود، شریفی نیا هنوز بازیگر نشده بود و قبل از «سالاد فصل» هم شکیبایی در «هامون» جایزه گرفته بود.» پرستویی ادامه داده: «یا ویشکا آسایش که در سریال «امام علی (ع)» توسط دایی اش مازیار پرتو معرفی شد و ایشان مدعی معرفی این بازیگر شده است، همچنین لیلا حاتمی. درواقع شریفی نیا مدعی است همه جماعت سینما را او معرفی کرده و همه نقشها هم برای او نوشته میشود و هنگامیکه وقت ندارد، به سراغ بازیگر دیگری میروند. واقعًا باید به ایشان دست مریزاد گفت که آنقدر پرکار هستند و سرشان شلوغ است.»

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *