دلایل قتل معاون وزیر صنعت در هاله ای ازابهام

ابهام , دلایل, قتل
هنوز یک هفته از ترور دادستان زابل نگذشته که خبر کشته شدن مرموز معاون پارلمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت در آخرین ساعات شب گذشته، همه را شوکه کرد. با اینکه در همان ساعت های اولیه پس از قتل، پلیس اعلام کرد که احتمالا انگیزه قتل شخصی بوده و تروری در کار نیست، اما به نظر می رسد گزینه ترور و قتل امنیتی همچنان مطرح است.

گفته می شود صفدر رحمت آبادی برای شرکت در جلسه ای از خانه حارج شده بود. اهالی و رهگذران خیابان گلبرگ ساعت  20 و 4دقیقه شب گذشته،19 آبان، متوجه شدند یک پژو پارس با چراغ روشن از مسیر اصلی منحرف شده است. بلافاصله یک ماموران راهنمایی و رانندگی خود را به خودرو رساند و با جسد غرق به خون راننده که مرد میانسالی بود روبه رو شد.

پس از حضور ماموران نیروی انتظامی در صحنه حادثه، مشخص شد که معاون پارلمانی وزارت صنعت،معدن و تجارت از ناحیه سر و سینه مورد اصابت تیر قرار گرفته و به قتل رسیده است و بازپرس ویزه قتل، مامورن بررسی صحنه جرم، کارآگاهان اداره قتل پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تشکیل تیم مشترک ماموریت پیدا کردند تا این قتل و انگیزه های آن را بررسی کنند.

با توجه به حساسیت موضوع، «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات هم چند ساعت بعد در محل سوءقصد به «صفدر رحمت آبادی» معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر شد و در جریان تحقیقات قرار گرفت.

به گفته یکی از ماموران پلیس حاضر در محل حادثه ، بررسی ها نشان می دهد دو گلوله از داخل خودرو به مقتول شلیک شده و توجه به پیدا شدن پوکه های دو گلوله در داخل خودرو، به احتمال قوی ضارب در داخل خودرو در حال گفت وگو با رحمت آبادی بوده است.با توجه به نبود آثار درگیری بر روی بدن مقتول و انحراف خودرو از مسیر اصلی ، ماموران در فرضیات خود احتمال دادند، شلیک گلوله به طور ناگهانی بوده و در زمان تیراندازی مرحوم رحمت آبادی در حال رانندگی با سرعت پائین بوده است.

با منتشر شدن خبر این قتل، بلافاصله انگیزه ترور مطرح شد اما رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ اعلام کرد که احتمالا قتل معاون وزیر صنعت با انگیزه‌های شخصی رخ داده و موضوع ترور و مسایل سیاسی در کار نبوده است.

سرهنگ علیرضا محرابی گفت:« کارشناسان پلیس در حال بررسی موضوعات برای کشف سرنخ ‌هایی از علت و عامل این قتل هستند.»

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت هم گفت و گوی کوتاهی با رسانه ها داشت و اعلام کرد که جزئیات این حادثه فردا و پس از بررسی های پلیس مشخص می شود و البته وزارت صنعت نیز در رسیدگی به این پرونده هر چه لازم باشد انجام خواهد داد.

اما گفت و گوی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره مشخص می کند که هنوز احتمال ترور معاون وزیر صنعت، رد نشده است.علاءالدین بروجردی گفت:« پس از این حادثه تماس‌هایی با پلیس و مقامات امنیتی داشتیم و با توجه به اینکه گفته شده تیراندازی به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از داخل خودرو صورت گرفته، مقامات امنیتی در حال تحقیق در این رابطه هستند تا ابعاد موضوع را روشن کنند.باید منتظر گزارش نهایی پلیس در این رابطه باید با ببینیم آیا این این قتل امنیتی بوده است یا خیر.»

ابهام , دلایل, قتل


از کنگاور تا اسلام آباد غرب و وزارت صنعت

صفدر رحمت ابادی متولد کنگاور بود اما بیشترین فعالیت های سیاسی و دولتی او در اسلام اباد غرب انجام شد. او در دهه 60 و اوایل دهه 70، ریاست ستاد بسیج اقتصادی و ریاست بازرگانی این شهر را برعهده داشت و مدیرکلی هماهنگی و امور مجلس وزارت بازرگانی سابق و سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس وزارت صنایع سابق هم در کارنامه کاری او ثبت شده است.

رحمت آبادی پس از ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن، باحکم مهدی غضنفری (وزیر بازرگانی و وزیر صنعت، معدن و تجارت در دولت محمود احمدی نژاد)، در مردادماه ۱۳۹۰ به عنوان معاون هماهنگی و امور مجلس وزارت تازه تأسیس صنعت ، معدن و تجارت منصوب شد و در دولت یازدهم و با آغاز وزارت محمدرضا نعمت زاده، در سمت معاونت پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابقا شد.

منبع:mehrnews.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *