احتمال دیدار اوباما و روحانی در مراسم تدفین ماندلا

اخبار,اخبارسیاست خارجی ,دیدار اوباما و روحانی

اخبار سیاست خارجی – گاردین خبر داد: احتمال دیدار اوباما و روحانی در مراسم تدفین  ماندلا

گاردین در گزارشی نوشت انتظار می رود حسن روحانی و باراک اوباما در جریان مراسم تدفین نلسون  ماندلا برای اولین بار با یکدیگر دیدار کنند.

گاردین در گزارشی نوشت: انتظار می رود در مراسم تشیع جنازه نلسون  ماندلا نخبگان سیاسی و فرهنگی از سراسر جهان حضور پیدا کنند و احتمال برخوردهای متفاوت سیاسی میان رهبران جهان و فرصت های دیپلماتیکی غیرمعمولی را ایجاد کند. به طور مثال تجسم روح آشتی ماندلا می تواند پشت صحنه اولین دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا باشد.

حسن روحانی و باراک اوباما در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل به مدت ۱۵ دقیقه با یکدیگر گفتگوی تلفنی داشتند، در حالی که رهبران جهان آماده ادای احترام به قهرمان مبارزه با آپارتاید می شوند انتظار می رود این عزاداری به یکی از رویدادهای جهانی با حضور قدرتمندترین چهره ها تبدیل شود.

طبق گزارش گاردین، باراک اوباما و همچنین روسای پیشین جمهور آمریکا، نخست وزیر و اعضای خانواده سلطنتی انگلستان و رهبران سراسر دنیا از چین، ایران، کوبا و فلسطین نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. در عین حال هنوز حضور عمر البشیر رئیس جمهور سودان و رئیس جمهور سوریه مشخص نشده است.

طبق گمانی زنی ها ۹ روز مراسم عزاداری رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی با مراسم عزاداری پاپ ژان پل دوم، پرنسس دایانا، جان کندی و وینستون چرچیل مقایسه خواهد شد. درعین حال جاذبه  ماندلا بدون مرزهای دینی و ژئوپولیتیکی خواهد بود.

مردم آفریقای جنوبی روز سه شنبه با گردهم آیی در استادیوم ژوهانسبورگ  یاد ماندلا را گرامی می دارند. روز یکشنبه به عنوان عزاداری ملی در این کشور اعلام شد و جاکوب زوما درخواست کرد در کلیساها ، مساجد و کنیسه ها برای رهبر پیشین آفریقا دعا بخوانند. پیکر نلسون ماندلا برای مومیایی شدن به پروتوریا فرستاده خواهد شد تا برای سه روز در ساختمان شهرداری قرار گیرد.

به گزارش پیام نو،  مراسم تدفین رسمی ماندلا در پروتوریا خواهد بود اگرچه اخبار روز جمعه از انتقال مراسم به شهر کونو محل تولد ماندلا حکایت دارد. پیکر ماندلا در کنار قبر فرزندان و اقوامش در روستای شرقی کیپ دفن خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی – نامه نیوز

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *