سوالات احکام رابطه نامشروع و زنا

جنسی
511
دسته‌بندی نشده

سوالات شرعی در مورد احکام رابطه نامشروع

سوالاتی در مورد زنا، رابطه جنسی با زن شوهردار، رابطه جنسی با محارم، سکس با نامحرم و …

سؤال: در هنگام صحبت کردن با خانم ها،در صورتی که هیچ فکر نامناسبی در ذهن نداشته باشی، ولی بطور نا خداگاه از انسان آبی بیرون بیاید،آیا این آب اندک حکم منی را دارد؟

پاسخ: رطوبتی که در اثر هم صحبت شدن با خانم ها از مردی خارج شود حکم منی را ندارد ولی یقینا اگر مردی در اثر صحبت با خانم نامحرمی به گناه مبتلا می شود از صحبت با او لذت جنسی ببرد کار حرامی انجام می دهد و باید از هم کلام شدن با نامحرم پرهیز کرد. رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: « از گفتگو با زنان بپرهیز بدرستی که هیچ مردی با نانحرم سخن نمی گوید مگر اینکه در دلش نسبت به او رغبت و میل پیدا می کند!!!».

از آیات و روایات دینی بدست می آید که خطرناکترین چیزی که جامعه را به فساد و نابودی می کشاند و سبب نزول بلا و دردهای بی درمان هست ارتباط نامحرمان با یکدیگر و رعایت نکردن عفت و پاکدامنی در جامعه می باشد . و شما دوست عزیر چطور می فرمایید : در صورتی که هیچ فکر نامناسبی در ذهن نداشته باشی ولی بطور ناخودآگاه آبی از انسان بیرون آید!!!.

این جمله شما علامت آلوده شدن شما به لذت گفتگو با نامحرم است بنابراین باید استغفار نمایید و از چنین گفتگوهایی که منجر به گناه می شود بپرهیزید.

*****

سؤال:به تازگی با آقایی نامزدشدیم و با اطلاع والدین صحبت میکنیم ولی تا ماه آینده امکان محرم شدن نداریم گا هی صحبتهای ایشان مرا تحریک میکند از نظر شرعی برای من گناه دارد؟ نام مرجع: آیت الله مکارم شیرازی(مدظله)
پاسخ:بله اگر هم کلام شدن با نامحرم موجب تحریک غریزه جنسی شود حرام است و اگر چاره ای ندارد ترک آن واجب است. سعی کنید راهی را پیدا کنید که هر چه زودتر عقد رسمی انجام گیرد که به گناه آلوده نشوید
*****
سؤال:من در گذشته با دختری در حد ملاعبه وبازی بدنی رابطه داشتم اما اکنون پشیمونم و احساس میکنم به هم علاقه مند شدیم. طی این رابطه هیچگاه دخولی صورت نگرفته و فقط در حد ملاعبه بوده. آیا این دختر به من حرامست؟ آیا من میتونم با اون ازدواج کنم و عقد ما صحیح است؟ لطفا مثل گذشته راهنماییم کنید تا راهم رو پیدا کنم. نام مرجع: آیت الله سیستانی(مدظله)
پاسخ: دوست عزیز پیام شما را مطالعه کردم و از مطالبی که نوشتید خوشحال شدم که اولا: دارای وجدانید و قصدتان سوء استفاده نبوده و الان هم به دلیل تدینی که دارید پشیمان شده اید و عذاب وجدان دارید. یقینا اگر از کردار گذشته توبه کنید خداوند رحمان توبه پذیر است و شما را میبخشاید. ثانیا: تصمیمی که گرفته اید بسیار ارزشمند است و درخور تحسین؛ این دختر به شما حرام نشده است و عقدتان صحیح است. ان شاء الله خداوند زندگی پر خیر و برکت و پر سعادت در محضر خودش و اولیاء دینش خصوصا حضرت بقیه الله الاعظم نصیبتان بفرمایید
*****
سؤال: مدتها تلاش کردم برای ازدواج موقت و دایم، از خانمها به خاطره مشکله جنسی و جسمی که داشتم کسی با من رابطه نمی گیره. میخواستم بدونم که میتونم با یک پسر رابطه عاطفی برقرار کنم فقط در حد بوس و …؟ اگه نه. میتوانم با دختران خیابانی نزدیکی کنم؟ خیلی جلق میزنم خسته شدم راهنمائیم کنید؟ به سکس نیاز دارم نماز و روزه هم میگیرم خودم را زیاد کنترل کردم ولی دیگه نمی توانم کمکم کنید نام مرجع: آیت الله بهجت (قدس سره)
پاسخ:در حالی که دختران و پسران جوان زیادی وجود دارند که علیرغم داشتن غریزه و قوای قوی و جسمانی به معشوق حقیقی (خدا و امام زمان علیه السلام) فکر می کنند و اوقات شبانه روز خود را در مسیر جاده ها و جمکران می گذرانند و هر جمعه به یاد آن حضرتند شایسته نیست حضرتعالی چنین افکاری پیدا کنید. یکی از نگاههای حرام نگاه آلوده و شهوت آمیز حتی به هم جنس می باشد چه برسد به جنس مخالف نامحرم!!!. تازه شما نوشته اید می خواهم با پسری رابطه عاطفی داشته باشم در حد…! یا با دختران خیابانی نزدیکی کنم! یا نوشته اید که خیلی جلق می زنید! یا به سکس علاقه زیادی دارید! تنها توصیه ای که می توان به شما نمود این است که تمام این افکار را که از وساوس شیطان است از خود دور کنید و با توکل به خداوند سعی در ازدواج داشته باشید. یقینا اگر در همین راه گام بردارید خداوند به شما کمک می کند. .و اگر خلاف آن گام بردارید خداوند شما را به حال خودتان رها می کند و لطف و رحمت خود را از شما دریغ می کند. تقوا پیشه کنید و به یاد جوانانی که از هیجان جوانی و شور غریزی خود گذشتند و پا در رکاب در محضر امام علیه السلام ندای نائب امام یعنی خمینی بت شکن را لبیک گفته و جبهه ها را به خون خود رنگین نمودند تا اسلام زنده بماند، شما حداقل در مبارزه با نفس اماره از شهوت حرام بگذرید و چنین افکاری را از خود دور کنید. همانگونه که گفته شد فقط ازدواج چاره شما هست. در امر تقوا و رعایت شرایط ایمانی موفق باشید
*****
سؤال: دختری 16 ساله ام که 1 سال پیش پسر عمه ام به من ابراز علاقه کرد و چند ماهی با هم رابطه داشتیم که من متوجه شدم اخلاقمان به هم نمی خرد اما من به شدت به او وابسته شدم وچون فامیلیم هم دیگر را میبینیم و این باعث عدم توانایی من تو فراموش کردنش میشود هر بار که میخوام فراموشش کنم چند روز بعد دیگه نمیتونم تحمل کنم در ضمن کسی ازرابطه ی ما خبر نداره و من میدونم خوانواده هامون هم با هم کنار نمیان اما نمیتونم فراموشش کنم واقعا نمیتونم پسر عمه ام هم 20 ساله است کمکم کنید
پاسخ: از نظر معارف اسلام رابطه ی دو نامحرم با یکدیگر حتی اگر فامیل نزدیک باشند جایز نیست و حرام محض است، و چنین اشخاصی مشمول غضب خدا قرار می گیرند نسبت به رابطه ایی که با یکدیگر داشته اید استغفار کنید و فریب شیطان را نخورید، خصوصا این که می فرمایید خانواده های شما با یکدیگر هماهنگی نخواهند داشت.
در صورتی که واقعا قصد ازدواج در کار باشد لازم است پسر عمه شما مطابق عرف معمول عمل کند و رسما از شما خواستگاری نماید و با هماهنگی دو خانواده با یکدیگر این سنت نبوی اجرا شود در غیر این صورت اگر مطمئن هستید مانعی در کار خواهد بود صرفنظر کنید و از گناه ارتباط نابجا فاصله بگیرید. توکل به خدا کنید و ایمانتان را قوی سازید هر کس روبه خدا رود خداوند برایش بهترین ها را فراهم می کند. موقع تحویل سال برای تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بسیار دعا کنید که عید واقعی ما زمان ظهور حضرت است. التماس دعا و موفق باشید.
*****
سؤال: من پسر 24 ساله از تهران هستم. در بین دوستانم کسی هست که در ظاهر پسر است، اما احساسات و میل جنسی اش دخترانه است (درمورد میل جنسی اینکه ظاهرا علاقه ای به ارضا شدن از طریق آلت مردانه اش ندارد وبیشتر قسمت بیضه ها تا مقعدش -و خصوصا مقعدش- تحریک پذیر است). محبت شدیدی بین ماوجود دارد. اگر بخواهیم ارتباط نزدیک تری داشته باشیم و رابطه ی جنسی نیز داشته باشیم، چه باید کرد تا از جهت شرعی بدون مشکل باشد؟ بعضی می گویند او باید حتماتغییر جنسیت بدهد و بعد رسما ازدواج کنید؛ اما این کار انجام نشدنی است، چرا که شرایط اجتماعی هر دومان اقتضا نمی کند. ساده ترین راهی که باعث شرعی شدن رابطه ی مامی شود چیست؟ ارتباط کنونی ما به نحوی است که از همه نظر برای رابطه ی نزدیک تر ورابطه ی جنسی تمایل داریم. صرفا اجازه ی شرع مانده!
پاسخ: مطالبی که شما راجع به دوستتان می گویید قابل تأمل است ولی فعلا تکلیف شما این است تا زمانی که جنسیت قطعی او محرز و معلوم و معین نشده است انجام هر کاری خلاف شرع است ابتدا باید اگر قابل علاج است، علاج شود و اگر قابل علاج نیست هر گونه ارتباطی با وی نامشروع و گناه است و هیچ راهی برای ارتباط و تماس جنسی با وی وجود ندارد .
*****
سؤال: سلام جوانی22 ساله هستم و به به طور وحشتناکی علاقه ی شدیدی به ارتباط نا مشروع بامحارم دارم و علیرغم تمام خویشتنداری ها می ترسم خدایی نکرده این گناه قبیح روانجام بدم ،این در حالی هست که این علاقه ی من از ارتباط با یک نامحرم هم بیشتره،لطفا در این زمینه من را راهنمایی کنید.
پاسخ:پناه برخدا- به خدا التماس کنید تاتوفیق خویشتن داری در مورد این ارتباط نامشروع را به شما عنایت بفرماید. ارتباط نامشروع گناه بسیار بزرگی است که که طبق روایات در آن 6 گرفتاری وجود دارد: 3تای آنمربوط به دنیا و سه تای آن مربوط به آخرت است. سه گرفتاری دنیا عبارتند از: نورانیت چهره از بین می رود. 2- موجب فقر و قطع روزی می شود. 3- عمر انسان کوتاه و بی برکت می گردد. گرفتاری آخرت عبارتند از: موجب خشم و غضب خداوند می شود. 2- از انسان به سختی حسابرسی می کنند. 3- موجب عذاب ابد و همیشگی در جهنم می گردد. خصوصا اینکه چنین ارتباط نامشروعی با محارم انسان باشد که جزا و کیفر آن شدیدتر است. الان ماه ذی القعده است ماه استجابت دعا و قبول توبه. از خداوند بزرگ بخواهید توفیق تقوا وعمل صالح را به شما عنایت کند و شما را از وسوسه های شیطان ایمن گرداند.
*****
سؤال: دوست من تازه ازدواج کرده و همسر او با یکی دیگه ارتباط داشته و هنوزم دارد و اینکه دوستم توانایی روابط جنسی با همسرش نداره و دوستم ارتباط همسرش با طرف مقابل را می دونه و از این رابطه راضی است می خواستم بپرسم همسرش با طرف مقابل می تواند صیغه کند یا اینکه حرام است ؟
پاسخ: باید از چنین رفتارهایی به خدا پناه برد. اولا دوست شما از نظر توانایی جنسی ناتوان است آیا غیرت هم ندارد؟ آن فرد پلیدی که با همسر دوست شما ارتباط نامشروع برقرار کرده اگر دارای همسر باشد عملش زنای محصنه است و حکمش اعدام می باشد.
*****
سؤال: یکی از دوستان اینجان به طور ناخواسته به خواهر خانم خود نزدیکی نموده است و دچارناراحتی شدیدی شده است چگونه این فرد خود را از این گناه پاک کند و حکم ان چیست لطفا راهنمایی نمایید
پاسخ: تنها کار این است که از این گناه بسیار زشت توبه واقعی نماید و استغار فراوان انجام دهد. جای تعجب است که چگونه ضعف ایمان موجب این حرکات می شود و…
*****
سؤال: رابطه بانامحرم ازطریق اینترنت یاتلفن،درصورتی که دوطرف رابطه همدیگرروندیده باشند وحتی دردوشهرمتفاوت باشند ومسائلی که دررابطه مطرح میشه غیراخلاقی وغیرشرعی نباشه ولی خانواده ها هم خبرازاین رابطه نداشته باشند چه حکمی داره؟
پاسخ:دخترم بطور کلیارتباط با نامحرم درغیر موارد ضرورت جایز نیست و شما چنین ارتباطی را برای رضای خدا و اولیاء دین علیهمالسلام ترک نمایید مطمئن باشید خداوند برایتان به خیر جبران خواهد کرد.
*****
سؤال: من پسری 20 ساله هستم چند روز قبل بادختری رابطه جنسی نامشروع برقرار کردم(البته در این رابطه جنسی هیچ گونه دخول ونزدیکی رخ نداد بلکه فقط رابطه سطحی بود) حال آن دختر قصد ازدواج با فرد دیگری داردآیا باید عده نگه دارد؟
پاسخ: پسرم از اینکار توبه و استغارنمایید اگر هیچ گونه دخولی صورت نگرفته عده ندارد و می تواند ازدواج نماید.
*****
سؤال: آیا از لحاظ منطقی دلیلی مبنی بر اینکه پسران مجرد حق دوستی معتدل (نه به قصد لذت و غیره و اعمال نامشروع) با دختران راندارند وجود دارد زیرا برای آنها که هنوز بی مهری به همسر معنی ندارد و هنوز درمرحله ی انتخابند
پاسخ: پسرم دلیل دینی و به قول شما منطقی نادرستی این کار زیاد است که برای اطلاع باید کتب اخلاقی پیرامون عفت و پاکدامنی رامطالعه بفرمایید اما دلیلی که هر وجدان پاکی می پذیرد این است که آیا اگر کسیخواهان چنین ارتباطی است خودش دختر یا خواهر داشته باشد اجازه می دهد که کسی باآنها ارتباط و دوستی معتدل برقرار کند؟؟؟!!!
*****
سؤال: با سلام اگر فرد مذکر مجردی با زن شوهردار زنا کند راه جبران آن جز توبه چیست؟ این فرد می خواهد از عذاب وجدان و خشم خدادر امان باشد
پاسخ: پسرم! اگر جداً پشیمان باشید توبه محقق شده است زیرا در حدیث آمده ندامت و پشیمانی توبه است. بنابراین شما چنین کاریرا ترک نمایید و مراقب چشم و دل خود باشید هر شب سوره واقعه و هر روز سوره یاسین رابخوانید نمازهایتان را حتی المقدور اول وقت بخوانبد خصوصا نماز صبح را. خداوندارحم الراحمین و بخشنده است به رحمت بیکران پروردگار پناه ببرید. موفق باشید
*****
سؤال: اگر مرد مجرد یک دختر(مجرد) را از عقب بکند زنا محسوب می شود یا نه؟ در کل زنا از جلو کردن است یا از عقب کردن هم جزء زنامیباشد؟
پاسخ: پسرم ببخشید که با صراحت این مطلب رو به شما می گم: شما بهتر بود از تعابیر بهتری برای طرح سوال استفاده می کردید اسم شما مهدی است و هم نام آقایمان حضرت مهدی علیه السلام. بنابراین از بکاربردن اصطلاحاتی که شیوه غیرصالحان هست خودداری کنید.
آمیزش از عقب یا جلو اگربا همسر دائم یا موقت باشد زنا محسوب نمی شود ولی اگر با فرد نامحرمی باشد یقین زنا است و گناه کبیره می باشد و مجازات شرعی آن بسیار سنگین است. از طرفی اگر آن دختر بخواهد با شخص دیگری ازدواج نماید اگر صیغه است باید فسخ گردد و ان دختر عده نگهدارد و اگر نعوذبالله زنا کرده باز هم باید عده نگهدارد و عده ان : دوبار پریودشدن است.وگرنه ازدواجش با هرکس باطل و حرام خواهد بود.
*****
سؤال: زنا در چه صورت صحیح است و در چه صورت گناهه؟
پاسخ: زنا در هیچ صورتی صحیح نیست. (زنا یعنی ارتباط نامشروع و حرام با نامحرم) گناه زنا و آثار وضعی بد آن زیاد است فقط به یک روایت اشاره می شود : امام صادق علیه السلام از پدرش امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمود: زنا شش اثر [بد] دارد!!! سه اثر در دنیا و سه اثر در آخرت سه اثر دنیایی عبارتند از:
سه اثر در دنیایی عبارتند از:
1) رفتن نورانیت از صورت؛ 2) کم شدن رزق و روزی؛ 3) نزدیک شدن هلاکت و نابودی.
سه اثر آخرتی عبارتند از:
1)مبتلا شدن به خشم خدا؛ 2) سختی حساب قیامت؛ 3) ماندن همیشگی در آتش جهنم.«کافی-ج 5-ص 541»
*****
سؤال: فردی درگذشته دربدو نوجوانی زنامیکرده حالادیگرتکرارنمیکند وتوبه کرده آیابخشیده شده است؟
پاسخ: کسی که در گذشته اش گناه کرده و دیگر به آن گناه بر نگردد واقعاٌ توبه کرده و خدای آمرزنده هم او را خواهد آمرزید ؛ در حدیث آمده: زنی نزد نبی گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آمد و عرض کرد یا نبی الله ، زنی فرزندش را به قتل رسانیده است آیا برایش توبه هست؟ حضرت (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود : قسم به کسی که جانم در دست اوست ! اگر او هفتاد نبی را هم به قتل برساند و توبه کند و از کرده اش واقعاٌ پشیمان شده باشد و خداوند هم از قلب او آگاه باشد که هرگز به آن گناه بر نمی گردد؛ توبه اش را قبول کند و از او بگذرد ، بدرستی که راه توبه ازمشرق تا مغرب باز است و کسی که از گناهی توبه کند مانند آن است که گناهی نکرده است؛ بنابراین خدای رحمان و آمرزنده گناهان بندگانش را که واقعاٌ پشیمان باشند می آمرزد.
*****
سوال: من از کسی شنیدم که گفت در رساله نوشته که اگر به خاله یا عمه ی خود نزدیکی(زنا) کنید در صورتی گناه ندارد که با دختر آن ازدواج کنی آیا درست است یانه؟ نام مرجع: آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ: مطلبی که شما از کسی شنیده اید صحیح نیست و در هیچ رساله ای نیامده و به عکس اگر کسی -نعوذ با لله- با عمه یا خاله اش زنا کند! ازدواج برای ابد و همیشه با دخترش حرام است.
*****
سؤال: آیا میتوان زنی که زنا کار بوده را بدون عده به صیغه در بیاوریم یااین که اصلا زن زنا کار باید عده نگه دارد یانه؟ نام مرجع:آیت الله فاضل لنکرانی(مدظله)
پاسخ: طبق نظر حضرت آیت الله فاضل بنابراحتیاط واجب لازم است عده نگه دارد.
*****
سؤال: برای جبران گناه کبیره چون عمل زنا باید چکار کرد وازکجابدانیم خداوند گناه مارابخشیده است؟؟
پاسخ: گناهان هر چه بزرگ باشند در صورتی که از آنها واقعاً توبه شود یقیناً بخشوده می گردد و خداوند آثار گناه را از زندگی انسان محو می کند «یمحوا الله ما یشاء». باید به رحمت خدا امیدوار بود و ناامیدی از رحمت خدای رحمان خود گناهی است بزرگتر. در هر صورت باید از خدا ترسید ولی بیشتر باید به رحمت خداوند امید داشت « یا من سبقت رحمته غضبه» .
*****
سؤال: اگر کسی توبه کند وقسم به ابوالفضل یاد کند که دیکر زنا نمیکند بعد از قسم بار دیگر این عمل بد را انجام دهد حکم ان چیست؟
پاسخ:هر چند توبه شکسته شده است ولی لازم و واجب است بار دیگر توبه کرده و ترک این خلاف بزرگ را نمود زیرا تجاوز به نوامیس دیگران و انجام زنا موجب نگون بختی و تیره روزی و تنگ شدن رزق و برکت زندگی می شود و از همه مهمتر زناکار از درگاه خداوند و اولیاء خداوند رانده می شود و لطف خداوندی را در صحنه های زندگی خود از دست می دهد پس لازم است حتما مجددا توبه کنید و رعایت حرمت مولا اباالفضل العباس علیه السلام را گرفته واگر او برای قرب به خدا و حفظ دین خدا از دو دست و چشم و جان خود گذشت ما لااقل از هوس نامشروع خود بگذریم. انشاء الله توبه فعلی شما به احترام نام اباالفضل العباس علیه السلام واقعی باشد و از لطف آن حضرت بهره مند گردید. در رعایت تقوا و رعایت شرایط ایمانی موفق باشید.

سوال (1: خنده ی بلند دختر جوان در برابر نامحرم چه حکمی دارد؟آیا اگر نامحرم به سن پدر ایشان باشد باز هم حکم همین است؟ یکی از همکلاسی های کلاس فوق برنامه من دختری است که سر هر موضوع پیش پا افتاده ای دقایق طولانی قهقهه های بلند به راه می اندازد . با توجه به اینکه معلم هم پسر جوانی است و اینکه به آن دختر گفتیم و گفت نمی توانم خودم را کنترل کنم شرکت این خانم در این کلاس ها چه حکمی دارد؟ آیا ما هم که بی تقصیریم اگر ناچار باشیم با این خانم به کلاس ها برویم (چون هزینه بالاست و اگر بخواهیم خصوصی بگیریم نمی شود) برای ما حکم مجلس گناه را دارد؟
سوال 2): یک سری مسابقات پیشرفت درسی بود و من چون می دانستم این خانم اگر بیاید بازهم سبک بازی در می آورد به اواطلاع ندادم آیا این نامردی است و من گناه کرده ام یا وظیفه ی شرعی من بوده که پای ایشان را به جایی که نامحرم هست باز نکنم؟

سوال 3): ضمنا ما چون با این خانم خانواده هایمان آشنا هستند و مسیرمان یکی است هر دفعه نوبتی یکی از والدینمان می اید دنبالمان اما من به شدت از این خانم متنفرم و به خاطر همین کارهایش دوست ندارم با او معاشرت داشته باشیم اما پدر مادرم می گویند تو وظیفه ای از بابت گناهان او نداری و نباید اینطور رفتار کنی باید با هم دوست باشید. آیا اگر من خیلی به ایشان محل نذارم یعنی رفتار عدای داشته باشم اما مثلا وقتی میخاد با ما به خانه بیاید او را جا بذارم و نیارم این گناه دارد؟ سوال اخیر را یک دختر گفت که از شما بپرسیم چون همه از دست خانم مذکور ناراحت هستیم. لطفا ددیدگاه های آیت الله مکارم رانیز بگویید.

پاسخ (1): خدا را شکر که امثال شما جوانان متدین, با وقار و وزین را در کلاسهای دانشگاه داریم؛ پسرم انشاءالله این وزانت و دیانت تا پایان دانشگاه و تا پایان عمر بابرکتتان همواره زینت شما باشد مراقب و مواظب خودتان باشید. اما پاسخ سوالتان: خنده آن دختر سبک اگر مهیج باشد برای ایشان جایز نیست و استماع و گوش کردن آن برای همکلاسیها اگر مهیج شهوت باشد نیز جایز نمیباشد و اما سماع و شنیدن غیر اختیاری اگر مهیج شهوت نباشد اشکال ندارد و اگر مهیج باشد اولا آن دختر را نهی از منکر کنید و اگر گوش نمیکند بقیه حتی المقدور حضور نداشته باشند. یا تشویق و همراهی نکنند درهر صورت برای کسانی که موافق نیستند و تمایلی به حرکات سخیف آن خانم ندارند گناهی نیست.

پاسخ(2): شما به ایشان اطلاع دهید و بلکه با هدایت و اشراف شما خواهران و برادران دانشجو ایشان هم متنبه شوند. چون پدرمادر ایشان نیز برای دانشجوئی ایشان هزینه کردند و آنها گناهی ندارند.

پاسخ(3) : منطق آنها که میگویند وظیفه ای از بابت گناهان او نداری اشتباه هست و بدتر اینکه میگویند باهم دوست باشید پسرم صمیمی نبودن شما با ایشان کار بسیار پسندیده ای هست ولی جا گذاشتن او مناسب نیست و مطالبی که خدمتتان ارسال شد مطابق معارف اسلام و نظر همه مراجع عظام میباشد.
*****
سؤال: 20 سال سن دارم بارها با خاله ام از سن 18 سالگی رابطه جنسی داشته ام و کماکان این رابطه ادامه دارد مرا راهنمایی کنید میتوانم دیگر این کار راانجام ندهم یا خیر خیلی کارها را انجام داده ام، ولی نتیجه نگرفتم و از نظر فقهی چه حکمی دارد؟
پاسخ: بسیار از این حرکت غیر اخلاقی و نامشروع متأثر شدیم و از عاقبت معنوی آن به خدا پناه ببرید و توبه و ترک کنید، در هر صورت چنانچه ایشان دختری داشته باشد ازدواج شما با دختر همین خاله حرام ابد است. و حکم کسی که با محارم خود زنا کند اعدام است این مطلب را به کسی بازگو نکنید و بین خود و خدا توبه کنید و ایشان را نیز وادار به توبه کنید، خداوند توفیق جبران این گناه بس بزرگ را به شما عنایت کند

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *