راهنمایی برای تاریخ انقضای لوازم آرایشی

لوازم آرایشی دو تاریخ انقضا دارند + راهنمایی

راهنمایی برای تاریخ انقضای لوازم آرایشی

لوازم آرایشی دو تاریخ انقضا دارند + راهنمایی

مثلا اگر روی یک محصول آرایشی تاریخ ۲۰۱۵ یا ۱۳۹۵ درج می‌شود، تاریخ مصرف دوم، به شکل یک قوطی کرم با در باز، پشت محصولات آرایشی و بهداشتی درج و کنار این قوطی عددهایی مانند ۳، ۹، ۱۲ یا هر عدد دیگری نوشته می‌شود.

متاسفانه، برخی افراد هنگام خرید انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، به همه چیز آن توجه می‌کنند، جز تاریخ مصرف. آنها نمی‌دانند که نادیده گرفتن تاریخ مصرف لوازم آرایش و استفاده از محصولات تاریخ‌گذشته، چه عوارض و مشکلاتی خواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر با نحوه نگهداری و مدت زمان ماندگاری انواع لوازم آرایش، ابتدا لازم است بدانید که محصولات استاندارد داخلی یا محصولات خارجی که دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستند، دو نوع تاریخ مصرف دارند؛ تاریخ اول، همان تاریخی است که مدت زمان انقضای محصول را نشان می‌دهد. مثلا اگر روی یک محصول آرایشی تاریخ ۲۰۱۵ یا ۱۳۹۵ درج می‌شود، تاریخ مصرف دوم، به شکل یک قوطی کرم با در باز، پشت محصولات آرایشی و بهداشتی درج و کنار این قوطی عددهایی مانند ۳، ۹، ۱۲ یا هر عدد دیگری نوشته می‌شود. معنای این اعداد، آن است که در صورت باز کردن در محصول آرایشی، می‌توانید ۳، ۹ یا ۱۲ ماه آن را مصرف کنید. یعنی حتی اگر تاریخ انقضای محصول نگذشته باشد هم باید به این تاریخ انقضای دوم توجه کنید تا دچار عوارض استفاده از محصول تاریخ‌گذشته نشوید.

تاریخ مصرف نشانه چیست؟
تاریخ مصرفی که کارخانه‌های تولیدکننده انواع لوازم آرایش روی محصولات خود درج می‌کنند، براساس اصولی علمی تعیین می‌شود. محصولات آرایشی، حاوی مواد محافظت‌کننده‌ای هستند که از رشد میکروب و قارچ در مدت زمان معینی، پیشگیری می‌کنند. زمانی که تاریخ مصرف لوازم آرایش خشک یا مرطوب بگذرد، اثر این مواد محافظ هم از بین می‌رود. در این صورت، خطر رشد آلودگی‌های قارچی و میکروبی در لوازم آرایش‌ ایجاد می‌شود بنابراین‌ کاملا روشن است که استفاده از این محصولات فاسد، عوارضی برای مصرف‌کننده خواهد داشت.

درج تاریخ مصرف روی محصولات زیبایی و درمانی مانند انواع کرم‌ها، نشان‌دهنده مدت زمان اثربخشی این مواد است؛ یعنی اگر یک کرم ضد لک که ۶ ماه تاریخ مصرف دارد به‌مدت ۱ یا ۲ سال استفاده کنید، باید مطمئن باشید بعد از ۶ ماه اول، دیگر خاصیت درمانی و زیبایی نخواهدداشت و حتی می‌تواند سلامت‌تان را هم به خطر بیندازد حتی گاهی محصولات آرایشی، بهداشتی و درمانی، پس از گذشتن تاریخ مصرفشان به یک ماده مضر برای پوست تبدیل می‌شوند. ایجاد تغییرات شیمیایی در طول زمان در این محصولات و قرار گرفتن آنها در محیط‌های گرم و مرطوب، می‌تواند آنها را برای پوست ما بسیار مضر و خطرناک کند.

به دمای نگهداری از لوازم آرایش توجه کنید
دما و شرایط محیطی نگهداری از محصولات آرایشی هم بسیار مهم است. معمولا دمای مناسب برای نگهداری از تمام محصولات داخلی و خارجی استاندارد که دارای تاییدیه‌های لازم از وزارت بهداشت هستند، در کاتالوگ یا روی جعبه آنها درج شده‌است. برخی از محصولات را باید در یخچال نگهداری کرد و برخی دیگر را می‌توان در دمای زیر ۲۴ درجه سانتی‌گراد هم نگه داشت.
نکته مشترکی که درباره نگهداری مناسب از انواع لوازم آرایش برای پیشگیری از فساد زودرس آنها وجود دارد، این است که در محلی خشک و خنک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند. برخی محصولات آرایشی هم باید در جای تاریک نگهداری شوند که این مساله روی برچسب محصول عنوان می‌شود.

تغییر رنگ و بو را هم جدی بگیرید
برخی محصولات آرایشی با اینکه هنوز تاریخ مصرف دارند، تغییر رنگ و بو می‌دهند یا اجزای آنها از هم جدا می‌شود. این تغییر ظاهر، رنگ یا بو قبل از اتمام تاریخ مصرف،‌ می‌تواند نشان‌دهنده نحوه یا مکان نامناسب نگهداری از محصول آرایشی و قرارگرفتن احتمالی آن در هوای گرم یا در معرض تابش نور مستقیم آفتاب باشد. در هر صورت، محصولاتی که دچار چنین تغییراتی می‌شوند، فاسد شده‌اند و ادامه مصرف آنها به‌دلیل عوارضی که ایجاد خواهندکرد، به‌هیچ توصیه نمی‌شود.

داخل ریمل آب و چای نریزید!
برخی خانم‌ها بعد از خشک شدن ریمل یا خط چشم‌های مایع، چند قطره آب جوش یا حتی چای داخل قوطی آنها می‌ریزند در حالی که آب یا چای، به‌هیچ‌وجه استریل نیست و مقدار میکروب‌های موجود در آنها هم بررسی نشده است بنابراین همین چند قطره آب و چای می‌تواند باعث ایجاد آلودگی قارچی داخل ریمل و خط چشم شود و عوارضی مانند التهاب لبه‌های پلک، سوزش، خارش و مشکلات چشمی به‌وجود بیاورد. ریمل و خط چشم را که محصولاتی مایع هستند و خطر رشد قارچ‌ها در فضای مرطوب و تاریک آنها وجود دارد، باید در صورت اتمام تاریخ مصرف حتما دور انداخت و از افزودن مواد اضافی به آنها خودداری کرد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *