رگ غیرتی که برای زلیخا فشن جوش نیامد

اخبار,روزنامه آسمان,روزنامه کیهان

اخبار سیاسی – فرق آسمان و کیهان برای مدعیان رگ غیرتی که برای زلیخا فشن جوش نیامد

مقایسه ی تفاوت واکنش برخی رسانه های منسوب به اصولگرایی به دو اشتباه فاحش در روزنامه ی اصولگرای کیهان و روزنامه ی اصلاح طلب آسمان، نشان دهنده ی غیر واقعی بودن «رگ غیرت» و پررنگ بودن «سیاست» در این واکنش هاست.

به گزارش انصاف نیوز، اشتباه فاحش انتشار جمله ای درباره ی قصاص در روزنامه ی آسمان چنان واکنش خبرگزاری فارس و تعدادی دیگر از رسانه ها را برانگیخت که در نگاه اول به نظر می رسد ناشی از به جوش آمدن رگ غیرت این رسانه هاست، اشتباهی که به سرعت با توضیح و عذرخواهی مسوولان این روزنامه همراه بود ولی این رسانه ها آن را نپذیرفتند.
نوع پرداختن این رسانه ها در ساعات اولیه باعث برخورد سریع قضایی، توقیف و بازداشت مدیرمسوول آن شد؛ و البته احساسات پاک دینی و نگرانی هایی از این منظر صرفا مربوط به پرداختن این رسانه ها نیست.

اما مهرماه سال گذشته، همین رسانه ها به انتشار کاریکاتوری توهین‏آمیز و غیر قابل قبول در مجله ی “کیهان کاریکاتور” عنوان «زلیخا فشن» تقریبا «هیچ» واکنشی نداشتند، و رگ غیرتشان به جوش نیامد، رگ غیرتی که در مقایسه نمی توانست کمتر از مورد اخیر باشد.

 

سکوت آن روز شاید به خاطر این بود که حسین شریعتمداری سرپرست موسسه ی کیهان است و کیهان اصلی ترین رسانه ی جریان تندرو است که خود در موارد مشابه پیش قدم در بهانه جویی علیه رسانه هایی است که قرار است متهم به بی دینی شوند، اما در کاریکاتور زلیخا خاتون یکی از توهین آمیزترین طرح ها را به چاپ رسانده بود.
سرنوشت آن البته بسیار متفاوت بود، شریعتمداری با انتشار توضیحی، مسوولیت آن را نپذیرفت و آن را «کج سلیقگی در انتخاب سوژه» خواند و گفت که در صورت «احتمال برداشت سوء»، از کسانی که برداشتشان غلط است پوزش می خواهد! در صورتی که محتوای طرح به صراحت داستان حضرت یوسف (ع) را تداعی می کرد و کوچک ترین برداشت متفاوتی در آن باره نمی شد.
کیهان پیش از برخورد قانونی، مجله را متوقف کرد و سپس هیات نظارت نیز به آن رسیدگی کرد، اقدامی که در مورد آسمان نیز چنین انتظاری می رفت؛ در حالی که توقیف و بازداشت در مورد اخیر به سرعت اتفاق افتاد. اخبار سیاسی – انصاف نیوز

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *