زناشویی با مزه وایبر و واتس آپ

زناشویی,زناشویی با طعم وایبر,زندگی زناشویی

زناشویی,زناشویی با طعم وایبر,زندگی زناشویی

تکنولوژی آمده است. خوب یا بد ، کمتر کسی را می توانی پیدا کنی که تلفن همراهش دستش نباشد و سر و کله و تمام حواسش در آن نباشد! در مهمانی ها، در کوچه و خیابان، سر میز شام و ناهار و خلاصه همه جا، این مهمان ناخوانده حضور دارد.
با وجود شبکه های اجتماعی مانند وایبر و واتس آپ و …کانون خانواده و صفا و صمیمیت و گفتمان اعضای خانواده باهم، تحت تاثیر قرار گرفته ، به عنوان مثال از زمانی که آقای خانه از محل کار به محیط خانه می آید، سرش بر روی موبایلش است ، تا زمانی که چندین بار برای شام صدا زده شود و شاید حتی ، تلفن همراه خود را به سر سفره شام آورد، و بدین ترتیب، همسرش را ناراحت کند، خانم خانه هم همین است، در حال غذا درست کردن، رسیدگی به درس و مشق فرزندان  و شاید حتی هنگامی که فرزندانش را در آغوش کشیده ، در تمام این مدت، تلفن همراهش دستش است و دائم با آن مشغول.
در این میان بقیه اعضای خانواده، مثل مادر و پدر و همسر و شاید هم فرزندان، از این کار او شاکی می شوند و این شاکی شدن زمانی بیشتر می شود که یک یا دو نفر از اهل خانه، اهل این شبکه ها نباشند و شاید هم بلد نباشند و امکاناتش را نداشته باشند، آن وقت است که حتی با شنیدن صدای زنگ و یا آهنگِ آمدن پیامک تلفن همراه، شاکی شده و محیط خانه پر از تنش می شود.
پیام هایتان را در کنار خانواده چک کنید و باهم بخندید، اگر مطلب جالب و یا خنده داری به شما می رسد، چه اشکالی دارد که آن را برای بقیه اعضای خانه هم بخوانید، در این صورت هم همه شاد می شوند و هم اوقات دلپذیری باهم خواهید داشت

آیا تا به حال مثال چاقو را شنیده اید؟ هم می توان از آن برای پوست کندن میوه و بریدن کیک استفاده کرد و هم استفاده ناشایست، تکنولوژی هم مثل چاقوست، می توان با استفاده درست از شبکه های اجتماعی، اطلاعات خود را به روز کنیم، بخندیم و با دوستان قدیمی در ارتباط باشیم و هم می توان با استفاده نادرست، نارضایتی و کدورت در خانواده ایجاد کرد.

برای استفاده درست از این شبکه ها در کانون خانواده توصیه های زیر را به کار ببرید:
۱- وقتی به خانه برمی گردید و یا همسرتان به خانه می آید، تلفن همراه خود را به کناری بگذارید و ابتدا به سلام و احوالپرسی و گفتگو با او بپردازید، مطمئن باشید در این چند دقیقه، رئیس جمهور به شما پیامک نخواهد داد و مذاکرات هسته ای به نقطه ی تاریکی کشیده نخواهد شد، به طور کلی اول به خانواده خود اهمیت دهید و سپس به شبکه های اجتماعی.

۲- تلفن همراه خود را در حالت بی صدا قرار دهید، حال اگر هزار پیامک هم داشته باشید، هیچکسی نمی فهمد که بخواهد شاکی شود.

۳- پیام هایتان را در کنار خانواده چک کنید و باهم بخندید، اگر مطلب جالب و یا خنده داری به شما می رسد، چه اشکالی دارد که آن را برای بقیه اعضای خانه هم بخوانید، در این صورت هم همه شاد می شوند و هم اوقات دلپذیری باهم خواهید داشت و هم کسی از این که سر شما داخل تلفنتان است، شاکی نمی شود.

۴- ساعاتی خاص برای چک کردن پیام هایتان در نظر بگیرید، و تمام وقت روی تلفنتان خم نشوید، مثلا هنگامی که درون اتوبوس هستید و یا موقعی که در ترافیک مانده اید، اینها زمان مرده ی شما هستند که می توانید به نحو احسن از آن استفاده کنید.

۵- احترام سالخوردگان را داشته باشید، مخصوصا هنگامی که به خانه پدربزرگ ومادربزرگتان می روید، معمولا این عزیزان از تکنولوژی به دور هستند و با دیدن شما که همش سرتان روی تلفن همراهتان است، ناامیدی و احساس حقارت، مهمان دل های نازکشان می شود، پس دل مهمانانی که چند صباحی بیشتر در کنارتان نیستند را نشکانید.

۶- درست است که مطالب خنده دار و طنز، حجم بالایی از پیامک های اجتماعی را پوشش می دهد، اما باید سعی کنید که با استفاده از این شبکه ها، اطلاعاتتان افزایش پیدا کند و فقط هجویات نباشد، در این صورت است که هم احساس خانواده تان بهتر می شود، هم از این وقت گذاری بار بیشتری به دست خواهید آورد.
در پایان باید خاطر نشان کرد که تکنولوژی، برای راحتی انسان ها و مبادله ی آسانتر اطلاعات و برای شما ساخته شده، تکنولوژی باید در دست شما باشد، نه این که انسان را اسیر خود کند و او را از تمام روابط و علایق انسانی خویش باز دارد.
منبع:تبیان

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *