زیاده‌روی در مصرف جگر،کبد را به خطر می‌اندازد

جگر,تغذیه

عده‌ای جگر را به دلیل داشتن ویتامین A بالا به طور مرتب مصرف می‌کنند اما افزایش تدریجی مصرف ویتامین A موجب آسیب به کبد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت بهداشت، سمانه عزیزی،کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت: جگر منبع خوبی از ویتامین A است که در صورت مصرف صحیح می‌تواند در سلامت پوست و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها موثر باشد.

وی جگر سیاه را از مواد پروتئینی برشمرد که منبع خوب آهن و ویتامین B12 است و اظهار کرد: میزان آهن جگر از گوشت قرمز بیشتر است و وجود این ترکیبات در جگر موجب شده کارشناسان تغذیه خوردن جگر را به میزان معین، به افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن و آنمی ناشی از کمبود  B12 (آنمی پرنیشیوز) توصیه کنند.

کلسترول جگر 2 برابر بیشتر از گوشت قرمز کم‌چرب است

این کارشناس تغذیه با اشاره به کلسترول بالای موجود در جگر، ابراز داشت: کلسترول موجود در جگر، دو برابر بیشتر از گوشت قرمز کم‌چربی است و 120 گرم جگر سرخ شده، 500 میلی‌گرم کلسترول دارد؛ در حالی‌که بهتر است مصرف کلسترول روزانه از 300 میلی‌گرم تجاوز نکند.

عزیزی از دیگر مواردی را که باید در خصوص مصرف جگر مورد توجه قرار گیرد، سلامت و بهداشت آن عنوان کرد و گفت: پس‌مانده آنتی‌بیوتیک‌هایی که به حیوان داده می‌شود، در جگر حیوان تجمع یافته و این لزوم رعایت جوانب احتیاط برای مصرف این ماده غذایی را ضروری می‌سازد.

وی تأکید کرد: بهداشت، سلامت و تازه بودن جگر، تهیه از مراکز معتبر و پخت صحیح و کامل آن برای جلوگیری از انتقال عوامل بیماری‌زا در بدن نیز باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

 

منبع:farsnews.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *