سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی در تازه‌ترین شاهکار خود در یکی از شبکه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران حاضر شد.

محمد تقوی بازیکن دهه هفتاد فوتبال ایران پس از اینکه به بهانه حضور در کلاس‌های مربیگری از ایران خارج شد سال‌های زیادی را در بیرمنگام انگلیس سپری کرد و در یکی دو سال گذشته دوباره در فوتبال ایران حضور پیدا کرد.

محمد تقوی در ابتدا قصد داشت با حضور در تیم فوتبال استقلال تهران و کادر فنی این تیم پا به فوتبال بگذارد، اما مسئولان وقت استقلال با توجه به رزومه این فرد از حضور وی در کادر فنی جلوگیری کردند و پس از آن به تیم فوتبال پدیده مشهد پیوست.

او در تیم فوتبال پدیده دستیار مهاجری بود و البته در نهایت به جدایی از این تیم ختم شد.

حضور جان توشاک در تیم فوتبال تراکتور سازی مصادف با حضور این مربی در کادر فنی تیم تبریزی شد و در نهایت با جدایی جان توشاک به دلیل نتایج ضعیف تراکتور سازی فرصت یافت تا در غیاب توشاک هدایت تیم فوتبال تراکتور سازی را بدست بگیرد البته برای هیچکس مشخص نشد که چرا برای وی حکم سر مربیگری صادر نشد! اما در نهایت پول‌های دریافتی از فوتبال ایران را با خود به انگلیس بُرد تا دِین خود را به آن‌ها ادا کند.

محمد تقوی با پیشینه همکاری با رسانه‌های معاند و به عنوان کارشناس بار‌ها در این شبکه‌ها حاضر شد تا نشان دهد به جمهوری اسلامی تعلق خاطری ندارد تا اینکه این بار و در تازه‌ترین اقدام در شبکه اینترنشنال حضور یافت البته در کنار او جلال طالبی سر مربی تیم مفوتبال ایران در سال ۱۹۹۸ نیز حضور داشت، اما او سال هاست از ایران رفته است.

شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال یک شبکه کاملا ضد ایرانی است، شبکه‌ای که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران و با هدف به هم ریختن شرایط اجتماعی و سیاسی کشور با هزینه سعودی‌ها افتتاح شد.

روال حضور کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی در این شبکه بر یک اصل مهم پایدار است اصلی که بر مبنای ممنوعیت انتقاد از سعودی‌ها و اسرائیل است.

محمد تقوی در ایران حضور داشت و مسئولان فدراسیون فوتبال باید زودتر از این‌ها به این موضوع رسیدگی می‌کردند و کمیته اخلاق موظف بود در مورد این فرد تحقیقات لازم را انجام دهد و در صورت نیاز مجوز فعالیت وی را باطل کند، هر چند که این کمیته بیش از اینکه به مسائل اینچنینی حساس باشد دنبال قلیان کشیدن و خالکوبی بازیکنان است.

اگرچه تقوی بار‌ها عنوان کرده است که بحث اقامت در انگلیس ارتباطی به مراوداتش با شبکه‌های معاند ندارد، اما پر واضح است که سابقه فوتبالی تقوی آنقدر قدرتمند نیست که انگلیس به این دلیل به او اقامت و تابعیت این کشور را بدهد، اما پس از حضور پررنگ در رسانه‌های معاند او به عضویت انجمن ورزشی‌نویسان انگلیس درآمد و این موضوع امروز بهانه وی برای دریافت اقامت انگلیس است.

مدیران فوتبال ایران در حالی خود را به خواب خرگوشی زده‌اند که اگر جُرمشان بیشتر از تقوی نباشد کمتر نیست و چشم‌های بسته آن‌ها باعث اتفاقات عجییب و غریب در این روز‌های فوتبال ایران است.

اتفاقی که در روز‌های سخت جنگ تحمیلی و جنگ نرم مخالفان ایران با همکاری سلطنت‌طلب‌ها نیفتاد، این روز‌ها با شبکه ایران اینترنشنال کلید خورده است و ما تریبون را در همین سالی که گذشت در اختیار افراد وطن‌فروشی همچون تقوی قرار دادیم تا خوراک این شبکه‌ها را تامین کنند.

محمد تقوی به راحتی وارد ایران شد، در یک تیم پر طرفدار سرمربیگری کرد، از ایران خارج شد و در شبکه ایران اینترنشنال به عنوان کارشناس حضور یافت تا در سکوت خبری فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق ما هنوز دنبال راه‌حلی برای کنار گذاشتن متعهد‌های فوتبال به نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

حمیسی رئیس حراست فدراسیون فوتبال در مورد این اتفاق گفت: ما در این باره بررسی لازم را انجام خواهیم داد.