سفارت عربستان در تهران به آتش کشیده شد

خبرنگار عصرایران از مقابل سفارت عربستان در تهران گزارش داد: معترضین به سفارت عربستان حمله کرده و اقدام به تخریب این سفارت کرده اند… معترضین پرچم کنسولگری عربستان سعودی در مشهد را پایین کشیدند.
خبرنگار عصرایران از مقابل سفارت عربستان در تهران گزارش داد: معترضین اعدام آیت الله شیح نمر، به سفارت عربستان حمله کرده و اقدام به تخریب این سفارت کرده اند. آنها همچنین این سفارتخانه را به آتش کشیده اند.

تجمع کنندگان شعار “مرگ بر ال سعود” ، “شیخ نمر راهت ادامه دارد” ،”سفارت سعودی تعطیل باید گردد” سر می دهند . پلیس از دقایقی قبل حلقه امنیتی اطراف سفارت ایجاد کرده است و تلاش می کند تجمع کنندگان را متفرق کند. دود غلیظ از ساختمان سفارت در حال خارج شدن است و سفارت کاملا در آتش سوخته است هم اکنون در کنترل مامورین انتظامی است.
معترضین با کوکتول مولوتوف به نیروهای پلیس حمله کرده و تعدادی از مامورین ناجا دچار سوختگی شده است .
خبرنگار ما از بازداشت چند مهاجم به سفارت خبر داد هم اکنون ماموران شهرداری در حال نظافت محل سفارت هستند.

حمله به کنسولگری در مشهد

گروه کثیری از شهروندان مشهدی عصر امروز با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری عربستان در این شهر اقدام حکومت ریاض در اعدام شیخ نمر روحانی شیعه سعودی را محکوم کردند.

همزمان خبرهای تایید نشده درباره حمله معترضین به ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران و آتش زدن بخش هایی از آن منتشر شده اما هنوز از سوی منابع رسمی یا مستقل تایید نشده است.

به گزارش عصرایران، ایرنا نوشت: “معترضین در مشهد با تجمع مقابل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در مشهد، زیر بارش باران با سر دادن شعارهایی همچون ‘حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، مرگ بر سلفی و مرگ بر تکفیری’ و در دست پارچه نوشته هایی با مضمون ‘ما تا آخر ایستاده ایم’ جنایت آل سعود را محکوم کردند.”
ایرنا افزود: “شهروندان مشهدی همچنین با در دست داشتن تصاویری از شهید آیت الله نمر و سر دادن شعار ‘سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن’ خواستار واکنش جهانی به خصوص مسلمانان نسبت به اقدام تفرقه افکنانه رژیم آل سعود شدند.”

سایت اینترنتی روزنامه ایران هم نوشت: “معترضین پرچم کنسولگری عربستان سعودی در مشهد را پایین کشیدند.”

تشکیل حصار انسانی از نیروهای یگان ویژه مقابل سفارت عربستان

شعار معترضان: سفارت سعودی تعطیل باید گردد…شیخ نمر راهت ادامه دارد

اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از حمله معترضان به اعدام شیخ نمر به سفارت عربستان در تهران خبر می دهند.
به گزارش نامه نیوز، از ظهر امروز شنبه و ساعاتی پس از اعلام خبر اجرای حکم اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه در عربستان، معترضان به این اقدام عربستان در مقابل کنسولگری این کشور در مشهد و سفارت ریاض در عربستان تجمع کردند.

خبرها و تصاویر منتشر شده از حمله معترضان به کنسولگری عربستان و به آتش کشیده شدن بخشی از ساختمان کنسولگری حکایت می کنند. معترضان پرچم عربستان سعودی را نیز پایین کشیدند.

از سوی دیگر، ساعتی پیش نیز تصاویری از شکسته شدن درب سفارت عربستان در تهران و ورود معترضان به درون سفارت و به آتش کشیدن آن در شبکه های مجازی منتشر شده است.

این در حالی است که عصر امروز شنبه سفیر ایران در عربستان به وزارت خارجه این کشور احضار و و ضمن تسلیم یادداشت اعتراض آمیزی مسئولیت کامل حمایت از سفارت این کشور در تهران و کنسولگری آن در مشهد و همچنین حمایت از تمامی منتسبین این سفارت خانه را متوجه دولت ایران دانست.

وزارت کشور عربستان صبح روز شنبه با صدور بیانیه ای از اعدام شیخ باقر النمر، روحانی برجسته شیعه این کشور و 46 نفر دیگر خبر داد.

– نیروهای آتش نشانی در حال خاموش کردن آتش در طبقات سفارت هستند.

-هنوز عده‌ای از معترضان در اطراف سفارت حضور دارند / نیروی انتظامی اجازه نزدیک شدن به سفارت را نمی‌دهد.

– آغاز عملیات حصار کشی در برابر سفارت عربستان در تهران

-تا دقایقی دیگر وزارت خارجه اطلاعیه رسمی منتشر می کند

– خبرنگاران حاضر در مقابل سفارت عربستان از تشکیل حصار انسانی از یگان ویژه مقابل سفارت عربستان خبر می دهند.

– بر این اساس دود غلیظی از طبقات سفارت عربستان خارج می شود و هزاران نفر از معترضان همچنان در مقابل سفارت عربستان تجمع کرده اند.

– معترضان شعار شیخ نمر راهت ادامه درد ..مرگ‌بر‌ال سعود ملعون..سفارت‌سعودی تعطیل‌باید گردد ، سر می دهند

تغییر نام خیابان سفارت عربستان به شیخ نمر

مجید یراق بافان مجری سیما در پیشنهادی به شهردار و اعضای شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نام خیابانی را که سفارت عربستان سعودی در آن قرار دارد به نام شهید نمر باقر النمر تغییر دهید.
وب سایت مشرق:‌ مجید یراق بافان مجری سیما در پیشنهادی به شهردار و اعضای شورای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: نام خیابانی را که سفارت عربستان سعودی در آن قرار دارد به نام شهید نمر باقر النمر تغییر دهید.

تغییر نام خیابان سفارت عربستان به شیخ نمر

پیام روحانی به مناسبت شهادت شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.
رییس جمهوری در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر، این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی دولت عربستان را محکوم و در راستای سیاستهای فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقر النّمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی بوجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیر اسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهای اخیر منجر به بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است.

مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.

خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزّت عنایت فرماید.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *