سقوط هواپیمای بوئینگ 707 در کرج + عکس

سقوط-هواپیمای-بوئینگ (3)

یک فروند هواپیمای باری بوئینگ 707 در حوالی فرودگاه فتح کرج در شهرک مسکونی زیبادشت صفادشت سقوط کرده است. در ادامه اولین عکس ها از سقوط هواپیمای قرقیزستانی و جزئیات این حادثه را ملاحظه می فرمائید

سقوط هواپیمای بوئینگ 707 در کرج

فارس: لحظاتی پیش سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ داد و یک فروند بوئینگ 707 باری که از بیشکک قرقیزستان عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند.

مسئولان می گویند دومین اشتباه خلبان 707 این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می کند.

ظاهرا این هواپیمای باری مربوط به خطوط هوایی ایران نبوده است.

رئیس اورژانس تهران: طبق اطلاعات اولیه هواپیما دارای 8 تا 9 نفر خدمه پروازی بوده است.

اولین عکس از سقوط هواپیما در کرج

سقوط هواپیمای بوئینگ 707 در کرج + عکس

هواپیمای بوئینگ 707 در حوالی فرودگاه فتح کرج دچار سانحه شده است و محوطه را دود سیاهی فرا گرفته است.

دود ناشی از حادثه برای هواپیمای بوئینگ 707 در فرودگاه فتح کرج

سوختن هواپیمای بوئینگ 707 پس از سقوط در فرودگاه فتح کرج

سقوط هواپیمای بوئینگ 707 در کرج + عکس

سقوط هواپیمای قرقیزستانی در شهرک مسکونی زیبادشت

ایسنا: بوئینگ 707 یک هواپیمای جت تجاری باریک پیکر دوربرد با اندازهٔ متوسط است که دارای چهار موتور جت است.

فرماندار فردیس گفت:هواپیمایی که امروز صبح در زیبادشت سقوط کرد متعلق به قرقیرستان بوده است.

ابوالفضل اینانلو  گفت:هواپیمایی که صبح امروز در زیبادشت و در حوزه شهرستان فردیس سقوط کرد متعلق به کشور قرقیزستان بوده که به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بوده و در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرده است.

مشخصات فنی هواپیمای سقوط کرده در شهرک مسکونی زیبادشت کرج

بوئینگ 707 یک هواپیمای جت تجاری باریک پیکر دوربرد با اندازهٔ متوسط است که دارای چهار موتور جت است و توسط شرکت بوئینگ طراحی و ساخته شده. از این هواپیما در فاصلهٔ بین سال های 1958 تا 1979 به تعداد 1010 فروند ساخته و تحویل شده است. این پرنده در نزد عموم به صورت هفت صفر هفت (به انگلیسی:Seven oh Seven) تلفظ می شده است. این هواپیما در میان گونه های مختلف خود بین 140 تا 219 مسافر ظرفیت داشته و بُرد آن بین 4630 تا 10650 کیلومتر است.

707 لقب اولین هواپیمای جت ساخت بوئینگ را دارد و بال های آن متمایل و مجهز به غلاف موتور طراحی شده است. 707 اولین هواپیمای مسافربری جت طراحی شده نبود اما اولین نمونه ای بود که به موفقیت تجاری دست یافت. تسلط کامل بر حمل و نقل هوائی مسافری در دههٔ 60 میلادی و همچنین حضور مستمر در دههٔ 70 به بوئینگ 707 اعتبار پیشتاز بودن در عصر جت را بخشید.

این هواپیما بوئینگ را به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان هواپیمای مسافربری در دنیا مطرح کرد و منجر به تولید مجموعهٔ جت های تجاری با اسم 7X7 شد. هواپیماهای 720، 727، 737 و 757 که بعدها ساخته شدند عناصر طراحی مشترک زیادی در بدنه با بوئینگ 707 دارند.

707 از هواپیمای بوئینگ 80–367 توسعه یافت و پیش نمونهٔ آن در سال 1954 پرواز کرد. بزرگتر کردن ابعاد کابین و برخی دیگر از بهبودها منجر به تولید اولیهٔ بوئینگ 120–707 شد که از موتور توربوجت JT3C شرکت پرت اند ویتنی نیرو می گرفت و در تاریخ 20 دسامبر 1957 پرواز کرد. شرکت پان آمریکن در 26 اکتبر سال 1958 از این هواپیما در خطوط هوائی خود استفاده نمود. در سال 1959 گونه های کوچک و برد بلند 138–707 و همچنین کشیدهٔ 320–707 به خدمت درآمدند. یک گونهٔ کوچکتر با برد کم نیز در سال 1960 با نام 720 به پرواز درآمد. 420–707 یک گونه با طول بیشتر از 707 بود که با موتورهای توربوفن کانوی رولزرویز پرواز می کرد و در 1960 معرفی شد. همچنین گونه های 707-120B و 320B-707 نیز در سال های 1961 و 1962 با موتور توربوفن JT3D به تولید رسیدند.

707 برای پروازهای داخلی، بین قاره ای و بین اقیانوسی و همچنین حمل بار و کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار گرفته است. یک گونهٔ قابل تبدیل مسافری-باری با نام 707-320C نیز در سال 1963 وارد خدمت شده و گونه های مسافری نیز به نموهٔ باری تبدیل شده اند. نمونه های نظامی شامل هواپیمای آواکس ای-3 سنتری و هواپیمای وی آی پی سی-137 استراتولاینر می باشد. بوئینگ 1011 فروند از این هواپیما که شامل گونهٔ 720 هم می باشد را تولید کرده است که در کنار آن بالغ بر 800 نسخه از گونهٔ نظامی هم در اختیار مشتریان قرار گرفته است. تا ژولای 2013 ده فروند بوئینگ 707 تجاری هنوز در خدمت بوده اند.

واکنش فرودگاه بیشکک قرقیزستان به سقوط هواپیمای باری در ایران

تسنیم: سخنگوی فرودگاه بین المللی «مناس» بیانیه ای درباره سقوط یک فروند هواپیمای باری 707 که از این فرودگاه پرواز کرده بود صادر کرده است.

سخنگوی فرودگاه بین المللی «مناس» واقع در بیشکک قرقیزستان در بیانیه ای گفته هواپیمای باربری که دوشنبه در ایران سقوط کرد از این فرودگاه پرواز کرده بود. وی گفته این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی پیام (پیام ایر) بوده است.

یک فروند هواپیمای باری 707 هنگام فرود در فرودگاه فتح دچار سانحه شد. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفته که این هواپیما دچار آتش سوزی شده است.

روابط عمومی ارتش طی بیانیه ای اعلام کرد:صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت برای کمک در طرح مردم یاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

خروج 2 جسد سالم و قابل شناسایی از هواپیمای سقوط کرده

تسنیم: مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز گفت:تاکنون 2 جسد از هواپیمای سقوط کرده در شهرک زیبادشت بیرون آورده شده است که سالم و قابل شناسایی است.

دو جسد سالم از حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ در صفادشت کرج

دکتر حمید داوودآبادی مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز در رابطه با وضعیت جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای ارتش در محدوده استان البرز گفت:از 15 یا 16 سرنشینی که هواپیما داشته است 2 جسد به صورت سالم و قابل شناسایی بیرون آمده و کاور شده و یک نفر هم که گویا مهندس پرواز است زنده بیرون آمده است.

وی از حضور نیروهای پزشکی قانونی در محل حادثه خبر داد و گفت:با توجه به اینکه بار هواپیما گوشت بوده است، ما نظارت می کنیم که قطعات اجساد و وسایل مربوط به آنها پراکنده نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز درباره منزل مسکونی که هواپیما با آن برخورد کرده است نیز گفت:این منزل خالی از سکنه بوده است.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *