به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، اوایل پاییز امسال مردی با حضوردر شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دستبرد شبانه سارقان به مغازه‌اش خبر داد.

وی به قاضی پرونده گفت: امروز هنگام باز کردن در مغازه‌ام، مشاهده کردم در مغازه با دیلم تخریب و مقداری اجناس و پول‌های موجود در آن سرقت شده که ارزش اموال دزدی 10 میلیون تومان بوده است.

همزمان با این شکایت با دستور قضایی، تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان آغاز شد. این درحالی بود که چند مغازه‌دار دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی مشابه مطرح کردند. ماموران در تحقیق از این افراد متوجه شدند که مغازه‌های آنها نیز به شیوه مشابه سرقت شده است. بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد احتمال این‌که سرقت‌ها سریالی و توسط اعضای یک باند رخ داده باشد، وجود دارد.

جست‌وجوها در این‌باره ادامه داشت تا این‌که ماموران رد یک دزد حرفه‌ای را در این پرونده‌ها به دست آوردند که چندی پیش از زندان آزاد شده و جرایمش را از سر گرفته بود. همزمان با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد در این مدت پول‌های بسیاری به حساب دزد حرفه‌ای منتقل شده و او موجودی حسابش را به حساب یک زن انتقال داده و این زن هم دوباره پول‌ها را به حساب او واریز کرده است.

با هماهنگی قضایی این زن شناسایی و چند روز پیش بازداشت شد. او پس از انتقال به پلیس آگاهی، به افسر تحقیق گفت: این پول‌ها متعلق به پسر همسایه‌مان بود. او چند بار به خانه‌مان آمد و با ادعای این‌که حساب بانکی‌اش دچار مشکل شده، از مادرشوهرم اجازه خواست تا مدتی پول‌هایش را به حساب او واریز کند.

وی ادامه داد: اما چون مادرشوهرم سواد نداشت، با اصرار پول‌هایش را به حساب من واریزکرد و قرار شد وقتی حساب بانکی‌اش درست شد، پول‌ها را به حساب او بازگردانم. من هم به خواسته‌اش عمل کردم. گمان نمی‌کردم این پول‌ها دزدی است.

در این مرحله ماموران با اطلاعاتی که از این زن به دست آوردند، دریافتند دزد حرفه‌ای برای رد گم کردن از این زن سوءاستفاده و اقدام به پولشویی کرده است.

 

منبع:رکنا