سوسک ریز, دفع دائمی سوسک ریز, دستگاه سوسک ریز

دستگاه سوسک ریز, سوسک ریز و تکثیر ان] دستگاه دفع کننده سوسک ریز 2

سوسک ریز

اگر منزل شما هم دچار آفت سوسک شده و دنبال راهکاری برای از بین بردن آنها می گردید این مطلب را بخوانید.
این نوع سوسک ها بیشتر در خانه ها یافت مى شوند.
آنها گذشته از ظاهر نازیبایشان به جهت آنکه در فاضلاب و چاه ها زاد و ولد مى کنند،
از جمله آلوده ترین حشرات خانگى نیز به شمار مى آیند.
بنابراین مبارزه با سوسک هاى خانگى به خصوص در فصل بهار که زمان تخم ریزى همه حشرات است،,از جمله اقدامات بسیار ضرورى در خانه محسوب مى شود.

قبل از آموزش و راه های از بین بردن حشرات موزی بخصوص سوسک این دستگاه را به شما معرفی می کنیم صددرصد تضمینی

سوسک و حشرات موزی

قیمت : ۱۵۰۰۰ تومان

سوسک ها از گونه حشرات هستند و تا کنون بیش از ۳۰۰۰۰۰ نوع سوسک در دنیا شناخته شده است.برخی از این حشرات به کوچکی سر سوزن! و برخی دیگر بسیار بزرگ می باشند که بزرگترین سوسک متعلق به آفریقا ٬ با طول بیش از ۱۰ سانتی متر و وزن ۱۰۰ گرم می باشد.در زمان های ما قبل تاریخ همه سوسک ها دارای دو جفت بال بودند٬ اما پس از گذشت میلیون ها سال ٬ جفت جلویی تغییر شکل داد و به صورت پوششی سخت و محکم برای جفت زیرین در آمد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛شکم بند بند وبیضی شکل، بالهایی که بطور متقاطع روی شکم قرار گرفته اند، رنگ قهوه ای بلوطی یا سیاه و اندازه ای بین یک تا پنج سانتیمتر مشخصاتی است که سوسک های منازل را به یاد ما می آورد. سوسک های منازل یا به اصطلاح علمی تر سوسری ها  مانند خیلی از موجودات زنده دیگر اقسام متعددی دارند ولی سه نوع زیر بیشتر در اماکن و منازل دیده می شود .
۱-سوسری آمریکائی : این حشره به طول ۷/۲ تا ۵/۲ سانتیمتر و به رنگ قرمز متمایل به قهوه ایست ولی بالهای آن کاملاً رشد یافته است .
2- سوسری آلمانی : سوسری آلمانی یکی از کوچکترین سوسری های خانگی است، بدن آنها بین ۱۵-۱۰ میلی متر و به رنگ زرد طلائی تا قهوه ای مایل به زرد است. رنگ نرها روشن تر از ماده ها یعنی قهوه ای مایل به زرد روشن می باشد. همچنین ماده ها درشت تر از نرها هستند.  این گونه به بسیاری از سموم مقاوم شده است.
3- سوسری شرقی : سوسری شرقی به طول حدود ۵/۲ سانتیمتر ، برنگ تیره ، مسطح و پهن و با بالهای کوتاه است.
دستگاه سوسک ریز, سوسک ریز و تکثیر ان] دستگاه دفع کننده سوسک ریز 3

راه از بین بردن سوسک ریز

نحوه زندگی سوسری ها
سوسک ها پس از ورود به اماکن و مستقرشدن در محل مناسب شـروع به تخم ریزی می کنند. تخم سوسک به تـعـداد شـانزده تـاچهل و هشت عدد می باشد که درون پوشش یا کپسولی قهوه ای و لوبیا مانندشامل دوردیف مـوازی اتاقکهای حاوی تخم به نـام اائوتک(Ootheca) قراردارد.
سوسری ها این کپسول ها را در محلهای تاریک و  دور از چشم در شکاف ها و درزها گذاشته و یا به  سطوح زیرین مـیز وصندلی یا تختخواب ا،جعبه  چوبی و دیگر وسایـل بسته بـندی شده  می چسبانند.
کپسول ها بتدریج بزرگ شده، پس از مدتی سوسک های جوان سفیدرنگ کوچک بدون بال از درون آن خارج می شوند.
از ابتدای  تخـم ریزی تا خارج شدن نوزاد سـوسک (نـمف)،   سی تا پنجاه روز طول می کشد. سوسری بالغ چند ماه تا یکسال زندگی می کند و در این مدت  عمل تخم ریزی چندین بار تکرار می شود.
سوسری ها چه می خورند؟
این حشرات مواد شیرین و نشاسته ای را ترجیح میدهند. آنها از شکر و شکلات های شیرین، شیر، پنیر، گوشت، نان و سایر غلات و نیز از مقوا، جلد کتاب، چوب های روی سقف، کفی کفش، لاشه سوسری های مرده و فلج، خون خشک شده و تازه، مدفوع، خلط، ناخن دست و پای افراد مریض و خوابیده تغذیه می کنند.
سوسک های منازل چه مکان هایی را دوست دارند؟
سوسری ها گرما را دوست دارند و پشت رادیاتورها و لوله های آب گرم مخفی می شوند.
روزها در شکاف و درز دیوارها، چهارچوب درها ومبل ها پنهان می شوند. نقاط تاریک مانند: تختخواب، پشت یخچال و اجاق خوراک پزی و ظروف آشپزخانه، کابینت ها، توالت، حمام – لوله بخاری، محل نگهداری حیوانات، زیرزمین ها، داخـل تلویزیون و رادیو و دیگر وســایل الکــتریکی، آبروها و سیستم فاضلاب محل اختفای سوسک ها است .
گروهی از سوسری هااز طریق راه رفتن و پرواز حرکت کرده و نیز همراه وسایط حمل و نقل، کشتی و هواپیما مسافت های طولانی را طی میکنند. مجاری فاضلاب، وسایل بسته بندی شده، جعبه بطری های نوشابه، کیسه های سیب زمینی و پیاز و سایر مواد غذایی که بگونه ای نامناسب انبار شده اند، اماکن و منازل آلوده مجاور، – دودکش بخاریها، راههای انتقال این حشرات هستند.
 شب هنگام فعالیت  می کنند در مواردی  که آلودگی شدید باشد یا بشدن گرسنه باشند در طول روز نیز مشاهده می شوند.
**اهمیت پزشکی و مبارزه با سوسری ها
سـوسـری ها از آفات مهمی محسوب می شوند که از کثافات، غـذاهای فـاسد، پارچه و چسب کتاب تغذیه نموده، قسمتی از غــذای هضم نشده خود را برمی گردانند، به دفع مدفـوع روی غذا عادت دارند، از دهان و غدد خود ماده ای ترشح می کنند که در مسیر حرکت آنها و منابع غذاییشان بوی ماندگار و نامطبوعی ایجاد می کنند.
ســوســری ها با آلــوده کردن کـردن مـواد غذایی از طـریق عـوامـل بیمـاری زای مـوجود در توالت ها، زباله ها، و . . .، عامل انتقال :
– بیماری های باکتریایی: -اسهال – دیسانتری -وبا -تب تیفوئید
– بیماری های ویروسی: -فلج اطفال
– حمل تخم کرم های انگلی و نیز واکنش های آلرژیک مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم پلک و ناراحتی های تنفسی را ایجاد می کنند.
نحوه مبارزه:
برای مبارزه در نظر داشته  باشید که سوسری ها ( سوسک ها ) برای ادامه زندگی نیازمند آب غذا و پناهگاه هستند می توان با بکارگیری روش های زیر ، دسترسی این حشره را به آب ، غذا و پناهگاه کم نموده و بطور موثری آلودگی را کاهش داد.
کاهش منابع غذا :
-زباله  ها را در داخل کیسه های نایلونی غیر قابل نفود و سپس کیسه را در داخل زاله دانی درب دار قرار دهید زباله دان باید به صورتی باشد که در ان کاملاً بسته شود.
-هر شب قبل از ساعت ۹ زباله ها را از منزل خارج کنید و کیسه زباله را در مکانی دور از رفت و آمد مردم قرار دهید تا جمع اوری و دفع شود به یاد  داشته باشد که در کیسه را محکم گرده بزنید.
-مواد غذایی را یا در داخل یخچال و یا داخل ظرف دردار نگهداری کنید.
-باقیمانده مواد غذایی در حین طبخ یا صرف غذا را جمع آوری کنید.
-سکوها وقفسه های آشپزخانه را بخوبی تمیز کنید و انها را پاکیزه نگه دارید.
-سطح به خصوص کف آشپزخانه را بطور مرتب تمیز نمائید.
-سایل شستشوی ظروف غذا مثل سیم ظرفشوئی و اسکاچ را پس از هر بار استفاده بشوئید.
-چربی موجود بر هواکش ها و دیوا را بخوبی تمیز کنید .
-کلیه درزها و شکاف های موجود بر دیوار ، کف ، سقف ، درزهای میان پله ها و غیره را با مصالح ساختمانی مناسب مسدود کنید .
-بندهای موجود میان کاشی ها ، دیوار و کف حاشیه اطراف قرنیز ها را پر و بند کشی کنید.
-قفسه های آشپزخانه ( کابینت ها ) را از نوع پایه دار انتخاب  کنید تا زیر آن ضمن تبادل هوا ، بسادگی قابل شستن و تمیز کردن باشد.
کاهش منابع آب :
-کف شوی فاضلاب رو ها بخصوص کف شوی آشپزخانه را به توری مخصوص ( درپوش ) مجهز نمائید.
-آب موجود در زیر گلدانی های منزل یا محل کارتان را تخلیه کنید.
-ظروف تهیه و صرف غذا را در اسرع وقت بشوئید هرگز انها را در طول شب نشسته باقی نگذارید اگر شستن طروف بلافاصله مقدور نیست آنها را در یک محل شوینده را بخیسانید تا در فرصت مناست شسته شوند .
-طروف شسته شده را بلافاصله خشک کنید تا از جمع شدن باقیمانده آب حاصل از شستشو در انها جلوگیری شود.
-شیر هایی را که چکه می کنند تعمیر کنید.
دستگاه سوسک ریز, سوسک ریز و تکثیر ان] دستگاه دفع کننده سوسک ریز
سم پاشی:
علاوه بر به کارگیری موازین بهسازی، با استفاده از سموم حشره‌کش نیز می‌توان به مبارزه با سوسکها پرداخت که این روش با توجه به ایجاد آلودگی محیط زیست به عنوان آخرین روش برای مبارزه با سوسکها تلقی می‌گردد.
اگرچه وجود سوسکها در اماکن موجب بروز مخاطرات بهداشتی فراوان می‌گردد اما خطرات ناشی از استفاده از ترکیبات سمی برای از بین بردن آنها بخصوص در صورتی که با رعایت کامل جوانب احتیاط نباشد به مراتب بیشتر از وجود سوسکهاست.
نوع سم و نحوه سمپاشی باید توسط افراد ورزیده و متخصص این امر انتخاب گردد و سمپاشی باید توسط این افراد انجام شود. هنگام سمپاشی باید کلیه موازین احتیاطی رعایت گردد.
لازم است قبل از سمپاشی محلهای مورد نظر تمیز و در صورت امکان شستشو گردند و مواد غذایی، ظروف غذاخوری، وسایل کودکان و وسایل خواب و پرندگان باید از محل خارج یا روی آنها کاملاً پوشانیده شود.
برای مبارزه با سوسکها، یک بار سمپاشی محلهایی که زود به زود شسته می‌شود و استفاده از سمومی که اثر ابقائی آنها کم است کافی نمی‌باشد و ممکن است کپسولهای تخم موجود در محل که پنهان می‌باشند به تدریج باز شوند، بنابراین لازم است سم بیش از ۲-۳ ماه روی سطوح باقی بماند و یا در صورت شستشوی محل، سمپاشی باید تکرار گردد.

http://www.takshop91.biz/uploads/973_1383771476.jpg


قیمت : 15000 تومان

سوسک ریز , ازبین بردن سوسک دستشویی, سوسک, سوسک آشپزخانه, سوسک آلمانی, سوسک اشپزخونه, سوسک توالت, سوسک حمام, سوسک ریز, سوسک ژاپنی, سوسک کابینت, سوسکهای کوچک, کشتن سوسکها

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *