شغل سگی در تهران با دستمزد نجومی ! + عکس

شغل سگی در تهران با دستمزد نجومی ! + عکس
430
دسته‌بندی نشده

حیوان گردی شغل جدیدی است که این روزها در تهران پیدا شده است که صاحبان این حیوانات حاضرند ساعتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای گشتن حیواناتشان هزینه کنند.

پدیده سگ گردانی اخیراً در بسیاری از نقاط کشور مد شده است که این موضوع نشأت گرفته از بیکاری و نبود شغل نیست، بلکه می توان آن را ناشی ازتقلید ازفرهنگ و زندگی غربی دانست.

موضوع نگهداری از حیوانات خانگی یا پدیده سگ گردانی که در شمال تهران به کرات مشاهده می شود، بیشتر برای خود نمایی است. صاحبان این حیوانات آنها را قیمت های بالا خریداری و نامگذاری های عجیب و غریب روی آنها می گذارند، که این موضوع سلامت و امنیت شهروندان را هم به خطر انداخته است.

اسم این شغل« حیوان گردانی» است. شغلی که در سایه تب داغ حیوان دوستی و همزیستی با حیوانات شکل گرفته و هر روز رنگ و لعاب بیشتری به خود می گیرد. آگهی این شغل نه در روزنامه همشهری یافت می شود و نه به صورت رسمی اطلاع رسانی می شود، بلکه به صورت کاغذ های پرینت شده به در و دیوار در محله های شمال شهر تهران دیده می شود و راه دوم یافتن این شغل آشنایی با دوستان و آشنایانی است که حیوان خانگی دارند.

این کسب و کار جدید در مناطق شمال پایتخت رواج یافته است. شغلی که در آمد روزانه حاصل آن بیش از سایر مشاغل تعریف نشده اجتماعی است.یعنی چیزی حدود 100 هزار تومان برای هر ساعت گشت وگذار با حیوانات در فضاهای سبز و عمومی شمال ‏شهرباید هزینه شود.

شاید در ظاهر تصور شود که این پیشه متقاضی زیادی ندارد، اما واقعیت چیز دیگری است و هر روز به تعداد شاغلان افزوده می شود. نکته جالب اینجاست که اصول استخدام این شغل هم مانند سایر مشاغل نیازمند مدارک شناسایی مانند کارت ملی، شناسنامه و حتی سفته با قیمت های مختلف است، چرا که کارفرمایان این مشاغل می گویند قیمت حیواناتشان بسیار گران است و برای اینکه حیوان را به نیروی کار برای گرداندن در پارک بسپارند باید سفته یا وثیقه محکمی بگیرند. اما در این میان هم هستند از خانواده‌هایی که برای اینکه حیوانشان را برای گشتن در شهر به نیروی کار بسپارند، وثیقه یا مدرکی از آنها نمی گیرند.

از دیگر شرایط لازم برای این شغل داشتن ظاهری مرتب و شیک است،یکی از وظایف این دسته از نیروی کار یاددادن دستشویی کردن در جای مناسب و حرف گوش دادن و بازی کردن در پارک است.

شغل حیوان گردی

درآمد این شغل اما بسیار مطلوب است. یکی از جوانانی که با ظاهری آراسته بند قلاده کتفی سگ را می کشد، درباره شغلش می گوید:« با وجو اینکه ممنوعیت زیادی در ارتباط با نگهداری و گرداندن حیوانات خانگی وجود دارد، اما حدود یک سال است که از این شغل درآمد زایی دارم، اگر شرایط جور باشد، حداقل روزی 300 هزار تومان درآمد دارم.

فعالیت در این حرفه مانند مشاغل دیگر آداب و شرایط خاص خود را دارد. وی درباره شرایط کارش می گوید:«یکی از شرایط این شغل، داشتن ظاهر مرتب و تمیز است. شاید ‏مسخره به نظر بیاید اما واقعیت این است که حیوان‌گردانی تخصص می‌خواهد. این‌که شما شناخت کلی از ‏حیوان داشته باشید، خلق و خوی آنها را با توجه به‌نژادشان بشناسید و از نحوه ‏ارتباط گرفتن با آنها مطلع باشید، چیز کمی نیست. مثلاً خود من زمانی که به واسطه یکی از دوستانم ‏مشغول حیوان‌گردانی شدم، چند کتاب خواندم و کلی پرس‌وجو کردم.»‏

برخی از متقاضیان این شغل دانشجویان هستند، یکی از این دانشجویان می گوید: «هزینه های تحصیل به قدری است که هر دانشجویی را به فکر کار پاره وقت می اندازد . دریکی از شبکه های مجازی به دنبال شغل می گشتم که با یک آگهی برای این شغل مواجه شدم، اول فکر می کردم که این شغل سرکاری است اما بعد از آن متوجه شدم که این شغل واقعیت دارد، هستند افرادی که پول زیادی دارند و برای حیوانات خود پرستار جهت مراقبت می گیرند و از سوی دیگر برای تفریح حیوانات خود نیز هزینه می کنند.

به گزارش تسنیم، جدای اینکه این شغل در تهران در حال گسترش است اما حسب تبصره ماده 3 آئین نامه اجرایی قانون آپارتمان ها ، نگهداری از حیوانات اعم از اهلی و وحشی در قسمت های مشاع اماکن ممنوع بوده و در قسمت های اختصاصی نیز چنانچه از نظر قوانین بهداشتی احتمال ایجاد بیماری از طریق حیوان وجود داشته باشد و یا نگهداری حیوانات به هر دلیلی نسبت به همسایه ها ایجاد مزاحمت نماید موضوع قابلیت پیگیری و مجازات قانونی خواهد داشت.

مضافاً اینکه برابر ماده 3 آئین نامه امور خلافی مصوب 22/5/1324 که همچنان دارای اعتبار قانون است اشخاصی که در پیاده روها و معابر از طریق نگهداری حیوان در عبور و مرور مردم و عابرین مزاحمت ایجاد می نمایند و هم چنین بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود ، تخلف قانونی محسوب شده و موضوع می تواند از کانال مراجع قانونی پیگیری شود.

علاوه بر این موضوع شهرداری موظف ‌است، سگ‌های ولگرد و مزاحم را جمع‌آوری و بعد از واکسیناسیون و عقیم‌سازی در طبیعت اطراف تهران ‌رهاسازی کند، اما این کار انجام نمی شود.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *