شناسایی موقعیت افراد در تلگرام

موقعیت افراد در تلگرام قابل شناسایی است
314
دسته‌بندی نشده

امروزه با گسترش ابزارهای پیام رسانی، بسیاری از افراد برای ارتباطات خود از این پیغام رسان ها استفاده می کنند؛ اما در این بین هستند افرادی که با توجه به ناشناس بودن در جامعه مجازی دست به برخی اقدامات سواستفاده گرانه زده به گمان اینکه موقعیت و یا هویت آنها قابل ردگیری و شناسایی نیست. در ادامه به بررسی چگونگی شناسایی موقعیت مکانی افراد در پیام رسان تلگرام می پردازیم. با ما همراه باشید.

کلیک – هر فردی که بخواهد به اینترنت متصل شود، فارغ از هر دستگاهی که با آن کار می کند(گوشی، لپتاپ،تبلت، کامپیوتر و …) نیاز به یک شناسه دارد که به آن شناسه در اینترنت IP گفته می شود که بر دو نوع استاتیک و داینامیک وجود دارد. عموم کاربران با اخذ یک ip داینامیک از ISP خود(شرکت ارائه دهنده اینترنت) که به طور اتوماتیک هم توسط مودم انجام می شود، وارد اینترنت می شوند و جدول مک آدرس هر کارت شبکه ای نزد ISP مربوطه نگهداری می شود. در واقع هنگامی که فردی درخواست استفاده از ADSL شرکتی می نماید؛ ابتدا مشخصات هویتی و آدرسی که قرار است خط ADSL برای آنجا راه اندازی شود از جانب نماینده شرکت ارائه دهنده اینترنت اخذ می شود و سپس پس از انجام تنظیمات مودم منطبق با زیرساخت آن شرکت، خط ADSL برای آن آدرس پستی تخصیص داده می شود. نکته حائز اهمیت در همین قسمت نهفته است چرا که هر وسیله یا دستگاهی که بخواهد به اینترنت متصل شود یک آدرس فیزیکی به نام مک ادرس دارد که این آدرس در تمام جهان برای هر کارت شبکه ای منحصر به فرد می باشد و با هر بار اتصال دستگاه کاربر به اینترنت در واقع شرکت ارائه دهنده اینترنت لیست مک آدرس مشترکینی که وصل هستند را در اختیار دارد و در مواقع ضرورت و یا درخواست پلیس فتا می تواند ریز عملکرد کاربر(از چه سایت هایی بازدید نموده اید، چه ساعتی به اینترنت وصل شده اید و …) را به آنها را ارائه کند. لازم به ذکر است مسئولیت هر موردی مربوط به دارنده خط تلفن و آدرس پستی اعلام شده در ابتدای درخواست اینترنت است.

کاربران تصور نکنند که با استفاده از روش هایی مثل استفاده از پروکسی و یا VPN قادرند محل اتصال خود به اینترنت را مخفی کنند چرا که این موارد فقط از جهت نرم افزاری این کار را انجام می دهند و به لحاظ سخت افزاری قادر به تغییر مک آدرسی که با آن به اینترنت وصل می شوند، نیستند. پس هرگونه فعالیت کاربران در فضای مجازی با استفاده از گزارش هایی که در سرور ISP ها تولید می شود به سادگی قابل رصد و ردیابی است و می توان اطلاعات هویتی و آدرس پستی افرادی که اقدام به مزاحمت کرده اند را با پیگیری به دست آورد.

راه دوم با چاشنی کمی شانس و احتمال

اما افراد خود نیز می توانند تا حدودی به منطقه افراد ناشناسی که در فضای مجازی و علی الخصوص پیام رسان تلگرام با آنها در ارتباط هستند دسترسی داشته باشند، برای اینکار در ابتدا با فرد مورد نظر به تبادل چند پیام بپردازید تا مطمئن شوید، یکی از ارتباطاتی که در مرحله بعد در صفحه نمایش داده می شود مربوط به آن فرد است و نه افراد دیگری که در همان لحظه ممکن است به شما پیغام داده باشند. سپس به صفحه command promp رفته و دستور netstat -n را در آن تایپ کنید:

چند IP در صفحه به شما نمایش داده می شوند با شماره پورت های مربوطه که از طریق آن پورت ها، اپلیکیشن های مختلف در سیستم شما با دنیای اینترنت در ارتباط هستند. مثلا در مورد بالا IP سرور های تلگرام و سرور های گوگل و فرد مورد نظر در بین IP های لیست شده وجود دارند. به خاطر داشته باشید که ازین IP ها داینامیک هستند و ممکن است چندین مورد در سراسر جهان همزمان آنلاین باشند و در مرحله بعد تمامی افراد آنلاین با این IP به شما نشان داده خواهد شد. برای پیدا کردن آدرس دقیق فرد مورد نظر نیاز به Private IP است که نزد ISP ها نگهداری می شود و با فناوری NAT و پیاده سازی فایروال های قوی، مانع از دیدن این آدرس های محرمانه توسط دیگران می شوند تا اطلاعات شخصی و خصوصی افراد از دست نرود. البته روش هایی برای دستیابی به این ادرس ها نیز وجود دارد که افرادی خاص با ابزاری خاص قادر به دستیابی به آن هستند که کاربران این افراد را با نام هکر می شناسند!

حال اگر کاربر حرفه ای نیستید و به مفاهیم شبکه و اینترنت و IP ها تخصص ندارید، می توانید تک تک این IP ها که در ستون foreign Address مشاهده می نمایید را در سایت www.iplocation.net وارد کرده و موقعیت جغرافیایی احتمالی فرد مورد نظر را شناسایی نمایید.
ردیابی مکان طرف مقابل در تلگرام

با جستجوی هر IP چند سطر به شما نمایش داده می شود و در هر سطر در هر قسمت یک Latitude و یک Longitude در اختیار شما قرار می گیرد که موقعیت دقیق ISP مربوط به آن کاربر است. و در واقع آن کاربر به آن ISP برای اتصال به اینترنت متصل شده است و شما می توانید این مشخصات را در یکی از سایت های مرتبط با سازمان فضایی آمریکا(ناسا) وارد کرده (لینک سایت) و از این طریق موقعیت شرکت اینترنت ارائه دهنده اینترنت به فرد مورد نظر را شناسایی و با پیگیری از همان ISP در صورت داشتن مجوزهای لازم قضایی، به سرعت به مشخصات هویتی و آدرس فرد مورد نظر دست یابید.

در پایان لازم به ذکر است روش دوم تنها می بایست با دقت انجام شود و حتی الامکان در تایمی از روز انجام شود که امکان ارسال چندین پیام از دوستان برای شما کم می باشد؛ و در نهایت این روش به شناسایی منطقه فرد مورد نظر کمک می کند و باز هم برای به دست آوردن اطلاعات مکانی فرد مورد نظر می بایست به ISP مربوطه مراجعه نمایید چرا که شما هنوز آدرس IP حصوصی فرد مورد نظر را در اختیار ندارید تا مکان دقیق آن را شناسایی نمایید.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *