عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

حقایقی جالب درباره دنیای طبیعت؛

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

اگر از زاویه‌ی دیگری به زندگی حیوانات و گیاهان نگاه کنید متوجه می‌شوید که نکات شگفت انگیزی در مورد آن‌ها وجود دارد.

 شاید تصور کنید چیز‌های زیادی درباره‌ی حیوانات، گیاهان و حشرات می‌دانید، اما اگر از زاویه‌ی دیگری به زندگی آن‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که نکات شگفت انگیزی در مورد آن‌ها وجود دارد. تصورش سخت است، اما آن‌ها هم مثل ما با هدف و برنامه‌ای روزانه زندگی می‌کنند. مثلا ۲۲۷۰۰ زنبور باید تمام طول عمرشان فعالیت کنند تا به اندازه‌ی یک شیشه‌ی کوچک عسل تولید شود. در ادامه به حقایقی شگفت انگیز درباره‌ی دنیای طبیعت می‌پردازیم.

۱- عنکبوت‌ها برای حفظ بقا، عروسک خیمه شب بازی‌ای شبیه به خود می‌سازند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

عنکبوت‌های سیکلوسا از خانواده‌ی عنکبوت‌های کروی بافنده هستند و زندگی بسیار جالبی در کشور پرو دارند. آن‌ها علاوه بر اینکه شکار خود را به دام می‌اندازند، از شیوه‌های خلاقانه‌ای برای بقا استفاده می‌کنند. این عنکبوت‌ها نمونه‌ای ساختگی از خود را طعمه قرار می‌دهند! آن‌ها این کار را با چنان مهارتی انجام می‌دهند که دانشمندان مطمئن نیستند این همان گونه‌ی سیکلوسا است یا گونه‌ای جدید و باهوش تر.

این عنکبوت‌ها با استفاده از برگ‌ها و حشرات خشک شده، نمونه‌ای از خود را می‌سازند و آن را چنان حرکت می‌دهند که انگار یک عروسک خیمه شب بازی است. آن‌ها با این کار حواس موجودات شکارچی را پرت می‌کنند و در این حین در محل امنی مخفی می‌شوند.

۲- قارچ‌های هوشمند حرکت و برنامه ریزی می‌کند و رژیم غذایی دارند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

آزمایش‌های انجام شده بر روی قارچ فیزاروم پلیسفلم نشان داد این قارچ از هوش ویژه‌ای برخوردار است و نه تنها می‌تواند تفکر کند بلکه قادر به برنامه ریزی هم هست. این قارچ در صورتی که هدفی (ماده‌ی غذایی) وجود داشته باشد، می‌تواند کوتاه‌ترین راه به بیرون یک هزارتو را پیدا کند، مسیر حرکتش را به خاطر بسپرد و به حرکات تکرار شونده واکنش نشان دهد.

این قارچ با استفاده از بخش زنده‌ی خود به نام پروتوپلاسم، به عقب و جلو حرکت می‌کند و این چرخه حدود دو دقیقه طول می‌کشد.

دانشمندان هوش این قارچ‌ها را قابل قیاس با هوش حشرات هوشمندی مثل مورچه‌ها می‌دانند. نکته‌ی جالب این است که قارچ فیزاروم پلیسفلم نه مغز دارد و نه سیستم عصبی.

فیزاروم پلیسفلم نمونه‌ای عالی از نیروی اراده است، چون این قارچ‌ها هر غذایی را نمی‌خورند و در مصرف کربوهیدرات و پروتئین تعادل دارند چرا که به این مواد برای زنده ماندن و حفظ سلامتی نیاز دارند.

۳- پرندگان می‌توانند مست کنند و آواز‌های مستانه سر دهند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

محققان امریکایی با تحقیق بر روی فنچ‌های گونه‌ی آمادین پی بردند الکل بر روی توانایی‌های آواز خوانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد. آن‌ها در این حالت، تن صدایی غیر معمولی دارند، از ریتم خارج می‌شوند و مثل همیشه آواز نمی‌خوانند.

در زیستگاه‌های طبیعی به ندرت می‌توان پرنده‌ای را پیدا کرد که تحت تأثیر الکل باشد و اگر چنین موردی پیدا شود، عمدتاً به دلیل مصرف توت‌های تخمیر شده اتفاق می‌افتد. همچنین ممکن است پرندگان میوه‌ی رسیده‌ای را بخورند، اما میوه بعداً درون بدن شان تخمیر شود. این مسأله به دستگاه گوارش آن‌ها بستگی دارد. پرندگان مست ممکن است کنترل حرکات خود را از دست بدهند و حتی سعی کنند روی زمین بی حرکت بمانند، یعنی شبیه به رفتار‌هایی که انسان‌ها در زمان مستی دارند.

۴- سگ‌ها هم عاشق می‌شوند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

دانشمندان ثابت کرده اند که سگ‌ها عشقی خالص به صاحبان شان دارند. این حیوانات وقتی با انسان‌ها یا دیگر سگ‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، بدن آن‌ها اکسی توسین تولید می‌کند که به هورمون عشق معروف است. این هورمون در آن‌ها مشابه احساسی را ایجاد می‌کند که انسان‌ها در زمان تجربه‌ی آغوش و بوسه دارند.

سگ‌ها می‌توانند هم عاشق صاحب خود و هم عاشق سگ‌های دیگر شوند. این حیوانات درست مانند انسان ها، دلتنگ کسی که دوستش دارند می‌شوند و احساس تنهایی می‌کنند.

۵- گربه‌ها تصور می‌کنند انسان‌ها گربه‌هایی بزرگ هستند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

زیست شناسان بریتانیایی با تحقیقاتی چند ساله بر روی رفتار‌های گربه‌ها به این نتیجه رسیدند که این حیوانات تصور می‌کنند صاحبان شان گربه‌هایی بزرگ، اما مهربان هستند.

به همین خاطر است که وقتی موشی را شکار می‌کنند آن را به عنوان هدیه برای شما می‌آورند.

۶- مهاجرت سالانه‌ی خرچنگ‌های جزیره‌ی کریسمس از فضا دیده می‌شود

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

هر ساله در ماه نوامبر یا دسامبر در جزیره‌ی کریسمس استرالیا نزدیک به ۱۲۰ میلیون خرچنگ برای تخم گذاری از جنگل‌های گرمسیری به سواحل اقیانوس هند مهاجرت می‌کنند. این منظره شبیه به یک فرش قرمز عظیم است. این خرچنگ‌ها حرکت خود را با اولین بارش باران شروع می‌کنند که آن‌ها را در طول مسیرشان زنده نگه می‌دارد و باعث می‌شود آب بدن شان را از دست ندهند. تمام خرچنگ‌ها تنها ظرف ۱۸ روز به مقصد می‌رسند.

مردم استرالیا تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند به این خرچنگ‌ها کمک کنند. آن‌ها بزرگراه‌ها را می‌بندند و پل‌های مخصوصی می‌سازند تا مطمئن شوند که بیشتر جمعیت خرچنگ‌ها به سلامت به اقیانوس می‌رسند.

۷- گاو‌های ماده با یکدیگر دوست می‌شوند و حتی بهترین دوست شان را انتخاب می‌کنند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

دوستی واقعی در دنیای حیوانات هم وجود دارد و رابطه‌ی میان گاو‌های ماده نمونه‌ی خوبی از این مسأله است. زیست شناسان بریتانیایی به این نتیجه رسیدند که گاو‌های ماده از دوران کودکی با دیگر گاو‌های ماده ارتباط برقرار می‌کنند و در زمان جدایی از یکدیگر مضطرب می‌شوند.

به گفته‌ی دانشمندان، حفظ رابطه‌ی دوستی گاو‌های ماده و قرار دادن گاو‌های دوست در کنار یکدیگر می‌تواند منجر به بیشتر شدن شیر آن‌ها شود. همچنین وقتی گاو‌های ماده وارد گله‌ی جدیدی می‌شوند، این کار می‌تواند از اندوه آن‌ها کم کند.

۸- بعضی گل‌ها برف‌ها را ذوب می‌کنند تا هر چه زودتر از طریق حشرات گرده افشانی کنند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

فقط انسان‌ها نیستند که دوست دارند از هم نوعان شان جلو بزنند و اولین باشند و این مسأله در دنیای طبیعت هم وجود دارد. کلم گندو نوعی گل است که می‌تواند دمای خود را تغییر دهد و آن را بین ۱۵ تا ۳۵ درجه‌ی سانتیگراد نگه دارد. به این توانایی گرمازایی در بدن گفته می‌شود.

کلم گندو برف‌های اطرافش را ذوب می‌کند تا مطمئن شود که در صف گرده افشانی زود هنگام بهاری اولین است. همچنین این گیاه از رایحه‌ای خاص برای جذب بیشتر حشرات استفاده می‌کنند.

۹- مار هاگنوز بازیگر کمدی تمام عیاری است

 

مار هاگنوز نوعی مار غیر سمی است که در امریکا یافت می‌شود. یکی از ویژگی‌های جالب این مار‌ها حالت بامزه‌ی صورت شان است که اغلب انگار لبخند می‌زنند. در موارد زیادی، از مار‌های هاگنوز به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند.

این مار‌ها وقتی احساس خطر می‌کنند، به پشت می‌خوابند، زبان شان را بیرون می‌اندازند و با استفاده از غده‌های درون بدن شان بوی ناخوشایندی از خود منتشر می‌کنند تا شکی وجود نداشته باشد که مرده اند. اگر جسدشان را به شکم برگردانید، دوباره بدن شان را به پشت می‌چرخانند تا به شما نشان دهند که حتما مرده اند!

۱۰- اگرچه حلزون‌ها تخم گذاری می‌کنند، اما همه‌ی آن‌ها دو جنسیتی هستند

از عاشق شدن سگ‌ها تا تصورات ذهنی گربه‌ها درباره انسان

بیشتر گونه‌های حلزون نرماده یا دوجنسیتی هستند. با این حال، آن‌ها برای تخم گذاری باید جفت گیری کنند. بعد از جفت گیری هر دو حلزون باردار می‌شوند و هر دو توانایی تخم گذاری دارند. بعضی حلزون‌ها در یک فصل مانند نر‌ها و فصل بعد مانند ماده‌ها رفتار می‌کنند.

منبع: روزیاتو

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *