چرا رئیس جمهور به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم نمی رود؟

 تا همین چندی پیش حسن روحانی رئیس جمهور در یک رسم پسندیده معمولاً عصرهای چهارشنبه را به دیدار خانواده های شهدا و جانبازان می رفت. در محله های معمولاً جنوبی تهران درب خانه ها را می کوفتند و رئیس جمهور و هیات همراه دقایقی را میهمان سفره بی ریای خانواده های شهدا می شدند.

به گزارش افکارنیوز، رئیس جمهور بارها بر سر بالین جانبازان حاضر شد و از تلاش های آنان در ۸ سال دفاع مقدس و جانبازی قدردانی کرد. این رسم پسندیده ریاست جمهوری مدت ها است نه تنها به فراموشی سپرده شده و دیگر رئیس جمهور یادی از شهدا و جانبازان نکرده است بلکه حالا یک سوال جدید هم مطرح می شود و آن هم اینکه چرا حسن روحانی تاکنون به دیدار خانواده های شهدای مدافع حرم نرفته است؟

چندی پیش گلاییه های پدر یکی از شهدای مدافع حرم در رسانه ها بازتاب یافت که نشان می داد این شهدا تا چه اندازه مورد بی مهری دستگاه های دولتی قرار گرفته اند. پدر این شهید که فرزندش متولد ۷۹ بود، گفت می‌خواهند بچه مرا ببرند در یک بیابان دفن کنند و اجازه نمی‌دهند پیکرش در گلزار شهدای اصلی دفن شود. یکی از رزمنده های مدافع حرم سخنان این پدر شهید را تایید کرده و به خبرگزاری فارس گفته است: متأسفانه باید بگویم این پدر شهید حق داشت. این شهدا قرار بود در مکانی بیابانی و در ۵ کیلومتری شهر، در جایی دفن شوند که تنها یک تابلوی ساده با عنوان «قطعه ایثارگران» داشت؛ بدون هیچ ساخت و سازی! نه از آب و برق خبری بود و نه حتی جاده‌ای برای رفت‌ و آمد..

سوالات درباره موضوع دولت پیرامون شهدای مدافع حرم هنگامی بیشتر شد که مشخص شد وقتی رئیس جمهور به استان سمنان سفر کرده بنرهای شهدای مدافع حرم از این شهر جمع آوری شده است!

یه نظر می رسد دولت نه تنها در مقابل دفاع از حرم اهل بیت در سوریه موضوع همراهی با دیگر نهادهای نظام ندارد بلکه تا اندازه زیادی تلاش می کند این مسئولیت را تنها متوجه بخش های نظامی کند. مسئولیتی که قاعدتاً باید تمام بخش های نظام درگیر انجام آن باشند.