عربستان به عراق اعلام جنگ داد

اخبار ,اخبار بین الملل ,حمله عربستان به عراق

اخبار بین الملل – دستور حرکت به سپر دفاع جزیره به سمت استان الانبار
عربستان به عراق اعلام جنگ داد؟

یک منبع آگاه در وزارت دفاع عراق در این باره گفت که بعد از آن که اخباری به گوش رسید مبنی بر این که عربستان دستورات تازه‌ای را به نیروهای سپر دفاع جزیره برای حرکت به سمت مرزهای عراق داده است، نیروهای عراقی نیز حضور خود را در مرزها تقویت کرده‌اند.

در حالی که نیروهای عراقی در استان الانبار غرب عراق در حال نبرد با نیروهای القاعده هستند و منابع خبری گزارش می دهد که پیشروی های قابل توجهی را در این منطقه داشته اند و توانسته اند بسیاری از اعضای این گروهک تروریستی را به هلاکت برسانند، عربستان سعودی که از روز نخست از برخورد ارتش عراق با دولت اسلامی عراق و شام (به اختصار داعش) در این منطقه ناخرسند بود، اکنون تهدید کرده است که در صورت ادامه این وضعیت نیروهای نظامی خود را تحت عنوان سپر دفاع جزیره وارد خاک عراق خواهد کرد.

بنا به آن چه در منابع خبری عراقی گزارش شده است، امیر سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز، معاون وزیر دفاع عربستان تهدید کرده است در صورتی که وضعیت فعلی در الانبار به همین منوال ادامه یابد، نیروهای سپر دفاع جزیره وارد استان الانبار خواهند شد تا بنا به ادعای وی این استان را از دست “صفوی های زرتشتی” نجات دهند.

هنوز این خبر در سطح رسانه های رسمی تایید نشده است اما رسانه های عراقی و وبلاگ های عراقی ها به طور گسترده ای این خبر را منتشر کرده اند و می گویند که عربستانی ها قصد دارند همانند بحرین نیروهای سپر دفاع جزیره خود را وارد الانبار کنند تا به اسم دفاع از سنی های این استان در برابر نیروهای عراقی صف آرایی کنند و با آنها بجنگند.

سپر دفاع جزیره، نیروی نظامی ای است که توسط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بحبوحه بحران بحرین توسط اعضای این شورا تشکیل شد که البته بیش از 60 درصد آن را نیروهای نظامی عربستان تشکیل می دهند.

با انتشار این خبر فعالان سیاسی نسبت به تکرار تجربه بحرین در عراق هشدار داده و برخی از آنها نیز خواسته اند تا در دفاع از نیروهای عراقی و طایفه های شیعی ایران نیز واکنش نشان داده و نیروهای بسیج را در خاک عراق مستقر کند.

پایگاه های خبری العرفان و الحدث نیوز با انتشار خبری درباره اظهارات معاون وزیر دفاع عراق آورده اند که وی به صراحت گفته است “در صورتی که وضعیت بخواهد به همین منوال در الانبار ادامه یابد نیروهای سپر دفاع جزیره وارد این استان خواهند شد تا این منطقه را از دست “صفوی های زرتشتی” نجات دهند.”

عربستان مدعی است که ایران در عراق فعالیت نظامی دارد و از نیروهای نظامی ارتش عراق حمایت میدانی می کند و باید برای دفاع از منافع خود در عراق اقداماتی انجام دهد.

در همین رابطه رسانه های عراقی مدعی اند که مقام های ارشد ایرانی در واکنش به اظهارات وزارت دفاع عربستان پیام داده اند که اگر عربستان یک وجب به سمت خاک عراق حرکت کند کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به تلی از خاکستر تبدیل خواهیم کرد.

این در حالی است که منابع عراقی می گویند عربستان در عراق به صورت غیر علنی به حمایت از القاعده و دولت اسلامی عراق و شام برخواسته و به آن برنامه ای برای حمله به اماکن مقدس عراق به ویژه کربلا و نجف داده است.

هفته گذشته وزارت دفاع عراق اعلام کرد که تونل طولانی ای را در زیر زمین نجف اشرف کشف کرده که به زیر بارگاه ملکوتی امیر المومنین حضرت علی (ع) می رسیده که القاعده قصد داشته با انباشت آن از مواد منفجره اقدام به انهدام این مکان مقدس کند.

به اعتقاد بسیاری از ناظران سیاسی عراقی بحران به وجود آمده در الانبار در حقیقت ساخته و پرداخته عربستان با هماهنگی با برخی طایفه های سنی الانبار و برخی نمایندگان سنی پارلمان عراق نظیر احمد العلوانی است تا پای عراق نیز به جنگ طایفه ای موجود در منطقه کشیده شود تا به این ترتیب جایگاه نوری مالکی، نخست وزیر شیعی عراق که از نخستین روز آغاز به کارش به عنوان نخست وزیر عراق عربستانی ها از او دل خوشی نداشته اند، تضعیف شده و حکومت شیعی در عراق سقوط کند.
روزنامه البینه نوشت که نیروهای نظامی عربستانی و عراقی در مرزهای دو کشور تحرکات خود را افزایش داده اند و اقدام به استقرار ادوات جنگی در مرزها کرده اند.

پیش از این وزارت دفاع عراق اعلام کرده بود، احمد العلوانی، نماینده سنی پارلمان عراق از استان الانبار که نقشی به سزا در تحریک تظاهرکنندگان استان الانبار علیه نوری مالکی دارد و در پی درگیری مسلحانه با نیروهای ارتش عراق بازداشت شده است، در تماس دائم با بندر بن سلطان، رئیس سازمان امنیت عربستان بوده به گونه ای که در گوشی تلفن او اس ام اس هایی از بندر دیده شده که به او دستوراتی برای تشدید بحران در استان الانبار داده بود.

در همین رابطه وبسایت روزنامه البینه نوشت که نیروهای نظامی عربستانی و عراقی در مرزهای دو کشور تحرکات خود را افزایش داده اند و اقدام به استقرار ادوات جنگی در مرزها کرده اند. یک منبع آگاه در وزارت دفاع عراق در این باره گفت که بعد از آن که اخباری به گوش رسید مبنی بر این که عربستان دستورات تازه ای را به نیروهای سپر دفاع جزیره برای حرکت به سمت مرزهای عراق داده است، نیروهای عراقی نیز حضور خود را در مرزها تقویت کرده اند.

ژنرال مزهر العزاوی، فرمانده عملیات الرافدین در این باره گفت: «فرماندهی عملیات الرافدین دستور به گسترش و استقرار ادوات نظامی از جمله توپ و تانک در طول نواری مرزی عراق با عربستان داده که شامل بیابان های الناصریه و السماوه می شود و بیم آن می رود که در هر لحظه عملیات مسلحانه ای از این مناطق صورت بگیرد.»

وی تاکید کرد، هدف از این کار تامین امنیت زیرساخت های حیاتی و استراتژیک و نهادهای دولتی از جمله چاه ها، تاسیسات و پالایشگاه های نفتی است و ما دستور به استقرار یک هنگ نظامی نیز در اطراف چاه های نفتی در استان ذی قار داده ایم.

اخبار بین الملل – دیپلماسی ایرانی

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *