علت شکایت صدا و سیما از آپارات

%d8%b4%da%a9%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a2%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa

ماجرای شکایت صدا و سیما از سایت آپارات

در روزهای گذشته خبری مبنی بر شکایت صداوسیما از سایت آپارات در رسانه ها منتشر شد و به تبع آن مدیر سایت آپارات توضیحاتی را درباره این شکایت و اینکه حتی اتهام مربوط به آن تفهیم هم نشده بیان کرد.

در تازه ترین واکنش به این خبر حامد معینی، مدیرکل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان صداوسیما، شکایت سازمان صداوسیما از «سایت آپارات» را تأیید کرد و درباره دلیل این شکایت به “شرق” گفت:این خبر صحت دارد اما منتشرکنندگان آن به موضوع شکایت اشاره ای نکرده اند و موضوع به گونه ای طرح شده که گویی سازمان صداوسیما قصد دارد مانع فعالیت چنین سایت هایی شود درحالی که در واقع چنین نبوده و براساس تکالیف مقرر در اسناد بالادستی ازجمله تکلیفی که در پیوست حکم ریاست سازمان صداوسیما و در ابلاغی که به ریاست محترم جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته، مسئولیت تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، صدور مجوز و نظارت بر فعالیت همه فعالان این حوزه بر عهده سازمان صداوسیما گذاشته شده است.

براساس اظهارات معینی شکایت مذکور مربوط به سال گذشته بوده و از دو جنبه خواستار احقاق حقوق سازمان صداوسیما شده؛ یکی نقض حقوق مالکیت فکری سازمان صداوسیما و دیگری از باب اینکه چنین سایت هایی ازجمله سایت آپارات، مجوزهای لازم برای فعالیت در عرصه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را از سازمان صداوسیما دریافت نکرده اند.

سایت آپارات

نیاز به مجوز صداوسیما دارند

مدیرکل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان صداوسیما، درباره موضوع شکایت صورت گرفته افزود:سازمان صداوسیما قصد متوقف کردن فعالیت چنین سایت هایی را ندارد لکن اصولا هر فعالیت فرهنگی یا تجاری در فضای واقعی و مجازی نیازمند اخذ مجوز بوده و ارائه خدمات فضای مجازی در عرصه صوت و تصویر فراگیر هم نیاز به اخذ مجوز از سازمان صداوسیما دارد که مالکان سایت آپارات با وجود اخطار های قبلی این مجوز را اخذ نکرده اند. پیرو شکایت هایی که قبلا دراین زمینه صورت گرفته، برخی از فعالان که مجوزهای لازم را از سازمان اخذ کرده اند مشکلی برای ادامه کار ندارند اما سایت آپارات تاکنون نسبت به این موضوع اقدامی نداشته است.

آپارات

جزییات شکایت صدا و سیما از سایت آپارات

بدون مجوز از محتوای صداوسیما استفاده کرده اند

معینی در ادامه افزود:مشکل دیگر سایت آپارات این است که از محتوای سازمان صداوسیما که برای تأمین آنها هزینه درخور توجهی صرف شده بدون کسب مجوز های لازم استفاده می کند. برخلاف اخطارهای مکرر سازمان، تولیدات رسانه ملی را بازنشر و حقوق مالکیت فکری سازمان صداوسیما را نادیده گرفته و تولیدات آن را در فضای مجازی در دسترس عموم قرار می دهد بدون اینکه عواید مالی آن را به دارندگان حقوقشان منتقل کرده یا آنها را در کنار محتواهایی که مورد تأیید سازمان نیستند، قرار ندهد.

به گفته مدیرکل مالکیت فکری و حقوق بین الملل سازمان صداوسیما، انتشار هر محتوایی در سایت آپارات، چرخه بهره برداری های مادی آتی و منافع اقتصادی آن را متوقف می کند و ازآنجاکه روش های مختلف بهره برداری اقتصادی از دارایی هایی فکری در همه دنیا وجود دارد و سازمان صداوسیما هم به آنها اندیشیده و دراین باره برنامه ریزی های لازم را انجام داده، انتشار رایگان و بدون مجوز در سایت هایی مانند آپارات، به منافع مشروع سازمان صداوسیما و دارندگان حقوق مادی و معنوی آنها لطمه جبران ناپذیری را وارد می کند.

لوگوی آپارات

شکایت صدا و سیما از آپارات

جایگزین آپارات را هم راه می اندازیم

یکی از مواردی که سایت آپارات یا منتشرکنندگان خبر شکایت صداوسیما از این سایت سعی در اثبات آن دارند، انحصارطلبی رسانه ملی در زمینه عرضه محصولات سمعی و بصری است.

معینی این مسئله را کاملا رد کرد و درباره دلایل رد انحصارطلبی سازمان صداوسیما توضیح داد:ازجمله مأموریت هایی که برای سازمان تعریف شده، راه اندازی آی پی تی وی است؛ اپراتورهای این رسانه نوین مشخص شده، مجوزهای لازم برای فعالیت آنها صادر شده، قراردادها در حال انعقاد است و حتی برای سایت هایی مانند آپارات هم در آینده ای بسیار نزدیک سرویس های جایگزین وجود خواهند داشت. سرویس تلویزیون تعاملی رسانه ملی و اپراتورهای منتخب آی پی تی وی خدمات کامل و گسترده تری را که شامل خدمات سایت آپارات نیز هست ارائه کرده و اگر آپارات مجوز فعالیت را دریافت نکند و فعالیتش متوقف شود، کاربران به یوتیوب یا دیگر سرویس های مشابه خارجی نیاز نخواهند داشت.

وی ادامه داد:البته مقدمات جلوگیری از تحقق چنین تخلف هایی در سرویس های خارجی نیز در اداره کل مالکیت فکری و حقوق بین الملل فراهم شده و در آینده از نقض حقوق مالکیت فکری سازمان به وسیله آنها، نیز جلوگیری خواهد شد اما مزیت سرویس های داخلی در این است که امکان دریافت مجوز برای سایت ها و سامانه هایی که دراین زمینه فعال هستند از سوی سازمان صداوسیما فراهم شده است.

علت شکایت صدا و سیما از آپارات

منبع : سینماروزان

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *