علت مرگ عارف لرستانی

TheCauseofDeathofareflorestani

خبر درگذشت عارف لرستانی، بازیگر و کمدین ۴۶ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون، صبح دیروز منتشر شد. در این مطلب به بررسی علت مرگ عارف لرستانی می پردازیم.

ایست قلبی, علت و درمان

در حالی خبر درگذشت عارف لرستانی، بازیگر و کمدین ۴۶ ساله سینما، تئاتر و تلویزیون، صبح امروز منتشر شد که جامعه هنری و هنردوستان ایرانی، هنوز از شوک درگذشت علی معلم و افشین یداللهی خارج نشده بودند. مرحوم لرستانی که فعالیت‌های هنری خود را از سال ۱۳۷۶ و با برنامه جُنگ ۷۷ آغاز کرده بود، خاطرات و دیالوگ‌های ماندگاری را با نقش‌آفرینی در سریال‌هایی مانند قهوه تلخ و ویلای من از خود به یادگار گذاشت.

یکی از مواردی که پیرامون درگذشت مرحوم لرستانی از سوی همسر وی مطرح شد، این بود که وی شب قبل از درگذشتش به دلیل سکسکه‌های ممتد و ناگهانی، به پزشک مراجعه می‌کند و بعد از دریافت آرام‌بخش، شبانه در خواب دچار حمله قلبی و ایست قلبی می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

دکتر محمدرضا زالی، فوق تخصص گوارش، درباره رابطه سکسکه با سکته قلبی می‌گوید: سکسکه نمی‌تواند به خودی خود، جزو علائم اختصاصی هیچ بیماری خاصی باشد اما سکسکه‌های ناگهانی می‌توانند یکی از نشانه‌های سکته قلبی، آلرژی و ریفلاکس معده و عصب فرنیک باشند.

سکسکه، ناشی از تحریک اعضا و اندام‌هایی است که در بخش قفسه سینه قرار دارند و مهم‌ترین آنها شامل پرده دیافراگم، معده، مری و قلب می‌شوند. به همین دلیل هم اگر فردی سابقه هریک از بیماری‌های نام برده را داشته باشد یا دچار سابقه انواع بیماری‌های قلبی باشد و ناگهان گرفتار سکسکه شود، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارد.

ایست قلبی یا ایست قلبی ریوی در پزشکی، به‌صورت توقف گردش خون شناخته می‌شود. در این حالت عضله قلب هیچ‌گونه انقباضی نداشته و قلب هیچ خروجی و جریان خونی ندارد. ایست قلبی یکی از شرایطی‌ست که ممکن است برای یک پزشک در صدور گواهی فوت قانونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

علل ایست قلبی

– بیماری شریان‌های کرونری.

– آسیستول.

– تروما.

– آمبولی ریه.

– غرق شدگی.

– خونریزی مغزی.

– مصرف بیش از حد دارو.

– کاردیومیوپاتی.

 

دکتر محمدرضا رجبی، متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، معتقد است که کمتر از یک ساعت از بروز علائم قلبی تا زمان مرگ در بیماران مبتلا به ایست ناگهانی قلبی طول می‌کشد. وی بر این باور است که ایست قلبی جوانان کمتر از ۳۵ سال به عنوان ناهنجاری‌های قلبی مادرزادی مطرح می‌شود و مشکلاتی مانند هیپرتروفی یا ضخامت دیواره قلب هم از علل شایع مرگ ناگهانی در ورزشکاران هستند. از این رو، باید نوار قلب، تست ورزش و اکوکاردیوگرافی برای ورزشکاران صورت پذیرد تا ناهنجاری‌های مادرزادی قلبی در آنها تشخیص شود. این کار می‌تواند از ایست قلبی ناگهانی آنها پیشگیری کند.

گردآوری:گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:salamatism.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *