عکس هایی ازگسترش بدحجابی درقم !

1205289581-parsnaz-ir

عکس هایی ازگسترش بدحجابی درقم !

جریانهای دینی یکی از مولفه هایی است که حکومتهای دنیا در بعضی از نقاط خاص بنا به مصالحی در وضع قوانین آنها را دخیل میکنند …

 


بی باک – جریانهای دینی یکی از مولفه هایی است که حکومتهای دنیا در بعضی از نقاط خاص بنا به مصالحی در وضع قوانین آنها را دخیل میکنند . در این میان رعایت ظواهر اسلامی به خصوص حجاب یکی از نکاتیست که در بسیاری از کشور های اسلامی مورد توجه قرار میگیرد.

اما متاسفانه این روزها درسایه بی توجهی و تسامح مسئولین در قلب تشیع و در کنار حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) شاهدصحنه هایی از بد حجابی هستیم که دل هر مومن متدینی را به درد می آورد . البته این نکته قابل توجه است که بخشی از این هنجار شکنی ها توسط زائرین به وقوع مپیوندد اما بخش عظیمی از این بد حجابی ها متعلق به زنان و دخترانیست که مادران آنها سالهای سال حتی درزمان کشف حجاب رضاخانی دست از حجاب خود نکشیدند.

کاش مسئولین محترم شهر با خواندن حرکت قهرمان بزرگ نهی از منکر مرحوم آیت الله بافقی که یک تنه درایوان آینه حرم مقابل ورود بدون حجاب زن رضاخان ایستاد و بعد از آن رنج سالها تبعید و زندان را به جان خرید از آن مجاهد بزرگ درس میگرفتند و برای این وضع قم فکری میکردند .

بیش از این توضیح لازم نیست و تصاویر خود گویای گسترش بدحجابی در ام القرای جهان اسلام میباشد.

لازم به ذکر است همان گونه که در خیابان های قم به نظر می رسد, هنوز اکثریت جامعه زنان و دختران قمی به حجاب و مسائل عفت عمومی پایبند هستند اما اگر مسئولین امر در برخورد و ساماندهی وضعیت فعلی کوتاهی کنند یقیناً با شکسته شدن قبح بدحجابی، نسل آینده از این مخاطرات مصون نخواهند بود.

1

2

3

جریان مبارزه مرحوم بافقی با زن رضا خان

در شبِ اول فروردین سال ۱۳۰۶ ش، به هنگام تحویل سال، همسر بی‏شرم رضاخان به همراه عده‏ای از زنان درباری با وضعی زننده و دور از عفت، به آستانه حضرت معصومه(س) در قم رفته و در ایوان آینه جای گرفتند. چون زنان درباری بدون حجاب، وارد حرم شده بودند، یکی از وعاظ به طرز حجاب آنان اعتراض کرد. در این حال، عالم پرهیزگار و شجاع. شیخ محمدتقی بافقی بر آنان شورید و مردم را نیز علیه آنان وادار به اعتراض نمود. وقتی که این خبر را به رضاخان گزارش نمودند، وی در روز دوم فروردین با حالتی غضبناک به اتفاق عده‏ای از مسؤولان نظامی وارد قم شد و یکسره به سمت حرم رفته، دستور ضرب و شتم روحانیان و آیت‏اللَّه بافقی را صادر کرد. رضاخان سپس دستور داد که آیت‏اللَّه بافقی را به شهر ری تبعید نمایند. سرانجام چند سال بعد این عالم مجاهد، پس از اخراج رضاخان از ایران به قم بازگشت. برخی از محققان، واکنش تند آیت‏اللَّه بافقی را نسبت به حضور زنان بی‏حجاب در حرم حضرت معصومه(س) سببِ نزدیک به هشت سال تأخیر در اعلام رسمی کشف حجاب می‏دانند. همچنین، شجاعت آیت‏اللَّه بافقی در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی در حوزه علمیه قم بر جای نهاد به طوری که امام خمینی(ره) در درس اخلاقی که در دهه ۱۳۲۰-۱۳۱۰ در قم می‏دادند، آیت‏اللَّه بافقی را نمونه‏ای ذکر می‏کردند که باید سرمشق قرار گیرد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *