فرهاد مجیدی هم کفش‌هایش را آویخت

فرهاد مجیدی هم کفش‌هایش را آویخت

فرهاد مجیدی، یکی از محبوب‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال، بازیکنی که با خاطرات دو نسل از هواداران استقلال عجین شده است، یک بار دیگر و در اقدامی غیر قابل پیش‌بینی از میادین فوتبال خداحافظی کرد…

مجیدی سال گذشته و پس از اینکه درهای استقلالی که امیر قلعه‌نویی سکاندارش بود به دلایل مختلف به رویش بسته شد، در هفتمین روز از هشتمین ماه سال از فوتبال خداحافظی کرد؛ تصمیمی که خیلی دوام نیاورد و مجیدی با این ادعا که اگر یک هوادار هم از بازگشت من به استقلال خوشحال شود، به تیم محبوبم بر می‌گردم، دوباره برگشت تا در نهایت یک کاپ قهرمانی دیگر را در پایان فصل بالای سر ببرد.

*آغاز راه جوانی
مجیدی ۳۷ ساله دوران بازیگری خود را با جوانان کشاورز آغاز کرد و پس از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. وی در ادامه به طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین پیوست و دوباره پس از ۸ ماه حضور در این تیم به تیم بزرگسالان بهمن، تیمی که فرهاد کاظمی مربی‌اش بود بازگشت.

مجیدی در تیر ماه سال ۷۶ در حالی که تنها ۲۰ سال سن داشت یک بار دیگر به طور قرضی راهی استقلال شد و در اولین سال حضور در این تیم، عنوان قهرمانی را به دست آورد تا پس از فصل اول حضور در جمع آبی‌پوشان، رضایت‌نامه دائمی‌اش برای استقلال صادر شود.

مجیدی پس از یک فصل دیگر حضور در استقلال و کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا برای مدتی راهی راپیدوین شد و ۷ گل هم برای تیم اتریشی به ثمر رساند.

فرهاد در سال ۷۹ برای مدت کوتاهی دوباره راهی استقلال شد و پس از آن برای چندین سال پیاپی پیراهن تیم‌های اماراتی را بر تن کرد که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به الوصل اشاره کرد. الاهلی، العین و النصر سایر تیم‌هایی بودند که مجیدی برای آنها در سال‌های حضورش در امارات به میدان رفت.

*بازگشت دوباره و روزهای اوج
فرهاد مجیدی در بازگشت مجدد خود به استقلال در سال ۸۶ موفق شد با بازی‌های درخشان خود به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی در همان سال و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران یک سال پس از حضور دوباره در استقلال را با این تیم به دست آورد.

*روزی که دست استقلالی‌ها در حنا ماند
فرهاد مجیدی در پایان نیم فصل ۹۱-۹۰ لیگ ایران در حالی که به عقیده کارشناسان در صورت باقی ماندن در استقلال می‌توانست یک قهرمانی دیگر را به همراهی این تیم تجربه کند و البته در جالی که در پایان نیم فصل استقلال اختلاف امتیازی زیادی با سایر حریفانش داشت به دلایلی که هنوز برای هواداران استقلال نامشخص و پنهان مانده است با قراردادی چهار ماهه به تیم الغرافه قطر پیوست.

*مجیدی و نمادی که ماندگار شد
مجیدی که در ۴ ماه حضور خود در الغرافه ۷ گل هم برای تیم قطری به ثمر رسانده بود به همراه این تیم جام حذفی قطر را هم کسب کرد. با این حال پررنگ ترین ثمره حضور او در قطر دیدار تیمش با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در تهران بود که پس از تعویض با نشان دادن عدد ۴، این نماد را برای هواداران تیمش جا انداخت.

*شاگرد مکتب حجازی، دوباره شاگرد امیر شد
مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و با وجود پیشنهادات زیاد از تیم‌های اماراتی و ایرانی از جمله پرسپولیس و در حالی که حضورش در استقلال به بن بست خورده بود از میادین خداحافظی کرد اما در ادامه شرایط برای بازگشت کاپیتان مهیا شد و او یک بار دیگر شماره ۷ پیراهن تیم محبوبش را بر تن کرد و در نهایت یک بار دیگر در پایان فصل کاپ قهرمانی استقلال در لیگ برتر را بر فراز ورزشگاه آزادی به اهتزاز درآورد.

مجیدی در حالی دوباره شاگرد قلعه‌نویی شد که پیش از آن و در زمان خداحافظی‌اش گفته بود شاگرد مکتب حجازی است.

 

 فرهاد مجیدی,خداحافظی فرهاد مجیدی
*41 بازی ملی و ۱۰ گل زده
مجیدی اولین بار در سن ۲۰ سالگی به منظور حضور در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ در امارات توسط محمد مایلی‌کهن به تیم ملی دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در برابر کویت و در سال ۱۳۷۵ انجام داد. این مهاجم ۵ مهر ۱۳۹۰ هم با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال را از بازی‌های ملی اعلام کرد.

مجیدی پس از ۴۱ بازی ملی و ۱۰ گل ملی که بدون شک یکی از مهم‌ترین آنها گل به تیم ملی اتریش بود، با تیم ملی هم خداحافظی کرد.

*بهترین گلزن آسیایی
فرهاد مجیدی، کاپیتان استقلال که البته بیشتر عمر فوتبالی خود را در خارج از ایران سپری کرده و در سن ۳۷ سالگی همچنان مانند یک ستاره در خط حمله آبی‌ها می‌درخشید و بارها در فصل جاری ناجی استقلال شده بود با ۳ گلی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند با ۲۳ گل به عنوان بهترین گلزن آسیایی استقلال شد.

در این بین مجیدی ۱۴ گل را در لیگ قهرمانان آسیا و ۹ گل دیگر را در رقابت‌های جام در جام باشگاه‌های آسیا به ثمر رساند.

*مجیدی در دربی‌ها
فرهاد مجیدی در ۱۵ دربی که تجربه حضور در آنها را داشته است تجربه زدن ۴ گل به این تیم را دارد.

او در دربی‌های ۶۷، ۶۸، ۶۹ و ۷۱ سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد که از معروف‌ترین آنها می‌توان به گل دقیقه ۹۰ وی در دربی ۶۹ اشاره کرد که برتری یک بر صفر برای استقلال و شعار معروف آی بدو آی بدو را به همراه داشت.

 

 فرهاد مجیدی,خداحافظی فرهاد مجیدی
*افتخارات باشگاهی:
-قهرمانی در جام آزادگان ۷۷–۷۶ به همراه تیم استقلال تهران
-قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ به همراه تیم العین امارات عربی متحده
-قهرمانی در لیگ امارات ۲۰۰۷–۲۰۰۶ به همراه تیم الاهلی
-قهرمانی در جام حذفی ۸۷–۸۶ به همراه تیم استقلال تهران
-قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸–۸۷ به همراه تیم استقلال تهران
-قهرمانی در جام حذفی قطر ۲۰۱۲–۲۰۱۱ به همراه تیم الغرافه قطر
-قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲–۹۱ به همراه تیم استقلال تهران

*افتخارات فردی:
بهترین بازیکن لیگ دهم ایران:
در نظرسنجی برنامه ۹۰ که در پایان لیگ دهم ایران انجام شد فرهاد مجیدی با رای اکثریت مخاطبین این برنامه به عنوان بهترین بازیکن لیگ دهم ایران انتخاب شد.

مرد سال ۸۹ فوتبال ایران: 
وی همچنین در نظرسنجی دیگر برنامه نود با رأی بینندگان به عنوان مرد سال ۸۹ فوتبال ایران انتخاب شد.

برترین گلزن تاریخ لیگ آسیا در جمع بازیکنان ایرانی:
فرهاد مجیدی با به ثمر رساند ۲۳ گل در ادوار مختلف مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم اکنون رکورد دار بهترین گلزن ایرانی در این مسابقات است.

نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۰:
کنفدراسیون فوتبال آسیا نام وی را به عنوان یکی از نامزدهای بهترین بازیکن سال ۲۰۱۰ در لیست اولیه خود قرار داد.

تنها فوتبالیست ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ به همراه العین

محبوب ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۱:
وی در نظرسنجی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) به عنوان محبوب ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد. همچنین فدراسیون بین‌المللی آمار تاریخ فوتبال با ارسال نامه از فرهاد مجیدی برای حضور در مراسم گالا ۲۰۱۰ و دریافت جایزه این فدراسیون دعوت به عمل آورد.

سومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران:
فرهاد مجیدی با ۹۰ گلی که برای استقلال به ثمر رسانده است سومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه به شمار می‌رود.

*حرف پایانی..
مجیدی امروز از میادین فوتبال در حالی خداحافظی می‌کند که به طور قطع نه تنها یک هوادار بلکه تمام هواداران استقلال از این تصمیم وی شوک زده و ناراحت هستند و مشخص نیست در حالیکه روزی کاپیتان محبوب استقلال به خاطر شادی دل یک هوادار برگشت، چرا امروز دیگر شکستن دل تمام هواداران برایش مهم نیست و یک بار دیگر درست در روزهایی که استقلال به وجودش برای رسیدن به یک عنوان قهرمانی دیگر و بزرگی کردن در آسیا نیاز دارد، می‌‌خواهد عطای حضور در استقلال را برای همیشه به لقایش ببخشد./فارس

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *