فیلم غیراخلاقی شاخ و دم ندارد گلشیفته فراهانی خانم!

فیلم غیراخلاقی شاخ و دم ندارد گلشیفته فراهانی خانم!

فیلم جدید بازیگر بدنام اخراجی

 

علی پرندین ـ گلشیفته فراهانی که متولد ۱۹ تیر ۱۳۶۲ در تهران است کار خود در سینما را در سال ۱۳۷۶ با فیلم “درخت گلابی” به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد. وی که فارغ‌التحصیل رشته موسیقی است در فیلم‌های دیگری نظیر مانه، بوتیک، اشک سرما، به نام پدر، میم مثل مادر، گیس بریده، سنتوری و درباره الی نیز حضور داشته است. او که جوان‌ترین بازیگری است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را در سن ۱۴ سالگی به دلیل بازی در فیلم “درخت گلابی” دریافت کرده ‌است برای فیلم اشک سرما برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما شد و برای فیلم بوتیک جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره بزرگ سه قاره (در نانت فرانسه) را بدست آورد.

به گزارش بولتن نیوز، در چند سال اخیر برای ایرانیان شاید هیچکس به اندازه گلشیفته فراهانی در دنیای بازیگری خبرساز نشده است.گلشیفته فراهانی وشقایق فراهانی دختران بهزاد فراهانی هستند که به تبعیت از پدر خویش به وادی هنر پای نهادند.

بهزادفراهانی یکی از پیشکوتان عرصه بازیگری ایران است که قطعا کسوت وی در هدایت دخترانش به این سمت وسو نقش اساس را ایفا نموده است.

در سالیان دورتر ابتدا این شقایق فراهانی بود که به شهرت رسید وسپس خواهر کوچکتر وی به عنوان یک بازیگر با بازی در فیلمهای متعدد به سینمای ایران معرفی شد. وی با بازی در فیلم “اشک سرما” در نقش یک دختر کرد در کنار پارسا پیروز فر، توانست تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از هشتمین دوره جشن خانه سینما به دست آورد.

اصولا در دنیای فیلم و سینما علی الخصوص سینمای تجارتی، زیبایی های ظاهری برای ورود وتداوم فعالیت بازیگر مؤلفه ای مؤثر می باشد که دختران بهزاد فراهانی از آن بهره مند بودند.

گلشیفته فراهانی در اوج شهرت در کارش، به همراه ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، رعنا آزادی ور، احمد مهرانفر، صابر ابر و …یکی از بازیگران فیلم معروف “درباره الی” اثر مشهور اصغر فرهادی بود که تمامی عوامل این مجموعه با موفقیتها و جوایز متعددی که این فیلم در جشنواره های بین المللی به دست آورد،به شهرت بیشتری دست یافتند.

اما یکی از فیلمهای موفقی که گلشیقته فراهانی درآن ایفای نقش نمود، “میم مثل مادر” ساخته تحسین برانگیز مرحوم رسول ملاقلی پور بود. میم مثل مادر که در سال ۱۳۸۵ ساخته شده ، فیلمی درژانر دفاع مقدس است. این فیلم بنا به تشخیص کمیته‌ای از بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نماینده ایران در اسکار ۲۰۰۷ انتخاب شد.

در “میم مثل مادر” گلشیفته فراهانی در نقش سپیده بازی میکند. سپیده دورانی در جنگ پرستار بوده و آنجا در معرض بمب های شیمیایی واقع شده است. حالا چندین سال از این واقعه می گذرد. سپیده با یک دیپلمات ازدواج کرده و باردار است. در اواسط حاملگی متوجه می شود فرزندش به دلیل اثر داروهای شیمیایی ناقص الخلقه خواهد شد. شوهر اصرار بر سقط جنین دارد. اما سپیده حتی به بهای طلاق شوهر بچه را حفظ می کند. بچه به دنیا می آید و طبق پیش بینی پزشکان ناقص می شود. سپیده او را بزرگ می کند و از او یک نوازنده چیره دست ویولون می سازد. اما خود به دلیل جراحات بی حد شیمیایی جان می سپارد.

نقش کودک ناقص الخلقه را نیز یک کودک ایلامی به نام “علی شادمان” بازی کرد.

میم مثل مادر فیلمی موفق وبه شدت تاثیر گذار بود. تماشای این فیلم تاثیر گذار باعث شد تا از آن زمان ناخودآگاه احترام ویژه ای برای گلشیفته فراهانی” قائل باشم.

روزگار به خوبی برای گلشیفته در حال گذر بود تا اینکه خبر آمد که گلشیفته ایران را ترک کرده است. گلشیفته در حالی از ایران رفت که یک بازیگر موفق ومشهور بود.

پس از آنکه گلشیفته فراهانی بازیگر سینمای ایران در سال ۸۷ با بازی در فیلم “یک مشت دروغ” به جمع بازیگران هالیوودی پیوست اخبار ضد و نقیض زیادی در رابطه با خداحافظی این هنرپیشه از سینمای ایران منتشر شد. بازیگر فیلم «میم‌ مثل مادر» که به‌همراه همسرش، «امین مهدوی» در فرانسه زندگی می‌کنند، در فیلم «مجموعه دروغ‌ها» ساخته «ریدلی اسکات» نقش پرستاری به‌نام «عایشه» را در مقابل «لئوناردو دی‌کاپریو» بازی کرد.

در فاصله این سالها گلشیفته به تناوب با اقدامات خود خبرساز بوده است.انتشار عکس نیمه برهنه گلشیفته فراهانی در مجله‌ی مادام فیگارو از جمله اخباری بود که واکنش های متعددی در در انتقاد از این حرکت به دنبال داشت.

همچنین گلشیفته در این سالها در چند فیلم بازی کرده است که هر کدام در جای خود انتقاداتی را متوجه او کرد.

فیلم جای اژدها فیلمی به کارگردانی رولند جفی و بازیگری گلشیفته فراهانی در نقش لیلا محصول سال ۲۰۱۱ است. فراهانی در پروژه کارگردان رولند جافی که یک فیلم درام است،در نقش لیلا با او همکاری می‌‌کند.

گلشیفته فراهانی در فیلم “جای اژدها” براحتی دوگاری اسکات بازیگر مرد فیلم را می بوسد و با لباس خواب در کنار وی در تختخواب هتل می خوابد و صحنه های نیمه برهنه وی با دوگاری اسکات که نقش دوست پسر وی را دارد، سکانس های دیگر فیلم را شکل داده اند.

 

گلشیفته فراهانی همچنین در فیلمی به نام «اگر بمیری می کشمت» به کارگردانی “هینر سلیم” کرد تبار ساکن فرانسه در ۲۱مارچ ۲۰۱۱- (اول فروردین سال ۹۰) نیز بازی کرد.

گلشیفته فراهانی در این فیلم نقش اول زن را بازی می کند . او در این فیلم در نقش “سیبا” دختری کرد تبار بازی می کند که بعد از مرگ نامزدش در پاریس سرگردان می شود.

فیلم در حال نمایش دو فرهنگ افراد مهاجر کرد و فرانسویان است و به همین سبب گلشیفته فراهانی در این فیلم به دو زبان کردی و فرانسه حرف می زند .

اما گلشیفته فراهانی در ادمه سقوط و انحطاط خود در جدیدترین فیلمش در نفش یک فاحشه افغانی ظاهر شده است.

نویسنده فیلم نامه آن که یک افغانی است، ادعا می کند: “هنر، استعداد، شهامت و چهره زیبایش همه باعث شد که رابطه خوبی بین ما ایجاد شود و چیزهایی که من می خواستم، او درک می کرد و توانست با بازی و چهره اش آن را اجرا کند.”

البته گلشیفته فراهانی در مصاحبه ای پیش از این به بی بی سی درباره نقش فوق العاده! خود گفته بود: «این نقش آنقدر جذاب است که هر بازیگر زنی دوست دارد آن را بازی کند.»

امروز که این فیلم را نگاه کردم بسیار متاسف شدم .صحنه های که در آن گلشیفته فراهانی بازیگر نقش روسپی این فیلم با یک جوان افغانی همبستر می شود تا نقش تن فروشی خود در فیلم را به خوبی ایفا کرده باشد.در جایی از فیلم وی بدن خود را به صورتی کاملا عریان در معرض نمایش میگذارد.

آیا این معنای هنر است؟

در هالیوود یکی از مراحل برای افرادی که تست بازیگری می دهند، برهنگی تمام و کمال و بررسی جاذبه های بد و اندامی آنان است وحتی به صورت عملی به وسیله انتخاب کنندگان باید مورد تست بد قرار گیرند.

برخلاف تصور بسیاری در دنیای غرب هم، هر کسی تن به چنین تست هایی نمی دهد وفقط عده معدودی هستند که از خود می گذرند و ابزار سینمای تجاری و سودمحور هالیوود قرار می گیرند.

بعد از اندک زمانی که آن شاخصه ها را ازدست بدهی دیگر هیچکس از تو سراغی نمی گیرد در حالیکه مهمترین سرمایه وجودی خویش را بر سر آن به ظاهر موفقیت های مقطعی هزینه کرده ای.

آنگاه به خود آئی ولی خسرانی را خودت برای خودت به ارمغان آورده ای هیچگاه نمی توانی جبران کنی.

گلشیفته باید بداند ارزشهای انسانی را زیر پای نهادن و گوهر عفت خویش از اعتبارساقط کردن را به هیچ روی هنر نمیتوان نام نهاد.

ضمن اینکه پشت پا زدن به موازین شرعی و انسانی و گرفتار آمدن در انحطاط اخلاقی او را از محبوبیت که آرزوی بسیاری از بازیگران است، نه تنها دور کرده بلکه نتیجه عکس دارد.

در پایان امیدواریم تجربه تلخ گلشیفته فراهانی برای هیچ هنرمند دیگری تکرار نشود

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *