خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

قرص ال آرژنین

ال آرژنین چیست؟

قرص ال آرژنین برای رشد و تقویت سیستم دفاعی و تقویت قلب و عروق و افزایش حجم عضلات بدن استفاده میشود. این قرص که بعنوان یک مکمل کمکی مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته است را می توانید اطلاعات دقیق تری در موردش اینجا بدست آورید.

 

ال آرژنین «L_Arginine» یک آمینواسید نیمه ضروری است و آرژنین ماده اولیه گاز نیتریک‌اکسید است که سبب گشادی عروق شده و این امر خون‌رسانی به اندام‌هایی راکه در جریان فعالیت ورزشی درگیر هستند، تسهیل نموده ودر نتیجه می تواند کارایی ورزشکار رابه ویژه در فعالیت‌های‌ هوازی افزایش دهد.

 

به گزارش تالاب همچنین این آمینواسید قادر به پاک‌سازی رادیکال‌های‌ آزاد از خون، التیام عملکرد سیگنال‌های‌ سلول‌های‌ عضلانی، رهاسازی هورمون رشد، حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و سطح نمک در بدن است.

 

بدنسازان باید بدلیل خاصیت تعدیل نمک نیز به آرژنین علاقمند باشند زیرا از دست ندادن آب زیر پوست که بدلیل احتباس آب و نمک در بدن اتفاف می‌افتد باعث میشود تا بدن ظاهری نرم و پف‌آلود داشته باشد و عضلات صاف و فاقد برآمدگی بنظر برسند. 

این مکمل برای به انجام رسیدن تعداد زیادی از پروسه‌های‌ مربوط به فیزیولوژی عضلات ضروری است. این پروسه‌ها شامل ترشح هورمون‌ها، افزایش تولید هورمون رشد، پاک‌سازی و دفع سموم تولید شده در بدن و تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابل امراض است. باید یادآور شویم که این مکمل باعث حمایت از کلسترول خوب و تنظیم متابولیسم چربی و تنظیم سطح نمک در بدن نیز میشود.

 

آرژنین قادر است تا سطح هورمون رشد را در بدن افزایش دهد و اینکار را از طریق تقویت اکسیژن مایع و پشتیبانی از فشار خون سالم انجام می دهد. بهمین دلیل مکمل آرژنین می تواند برای اشخاصی که قصد کاهش وزن دارند نیز مفید واقع شود.

 

از آنجایی که ارژنین ماده اولیه گاز نیتریک‌اکسید هست بعنوان داروی تقویت قوای جنسی هم مورد استفاده قرار میگیرد.

 

خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

خواص آرژنین برای بدن

۱-رشد ماهیچه ها

ال آرژنین به رشد عضلات کمک می‌کند، زیرا برای سنتز بیشتر پروتئین ها لازم است. زمانی که توده عضلانی افزایش مییابد، ال آرژنین به سلول های‌ عضلانی سیگنال می دهد که هورمون رشد را بیشتر تولید کند متابولیسم چربی را افزایش دهد. نتیجه کلی رسیدن به توده عضلانی خوش فرم و ملایم است که توسط بدنسازان دنبال می شود.

 

۲-استقامت

ال آرژنین با ساخت و ترشح اکسید نیتریک، استقامت و شرایط عضلات را تقویت می‌کند. هنگامیکه اکسید نیتریک آزاد می شود، رگ های‌ خونی رابا آرام کردن ماهیچه های‌ دیواره های‌ ان باز می‌کند. این موضوع فشار خون را کاهش می دهد و جریان خون رابه عضلات در طول تمرین افزایش می دهد.افزایش جریان خون به این معنی است که اکسیژن و مواد مغذی به اندازه کافی برای ماهیچه ها و برای مدت زمان بیشتری فراهم می شود. این می تواند به کاهش آسیب عضلانی، بهبودی بهتر و به حداکثر رساندن عملکرد ان ها کمک کند.

 

۳-تقویت سیستم ایمنی

این ماده به وسیله تقویت سیستم ایمنی به حفظ سلامت کلی کمک میکند. بدین صورت که رادیکال های‌ آزاد را از بین می‌برد و اثربخشی سلول های‌ سیستم ایمنی را افزایش می دهد.از آنجا که بدنسازی از طریق تنش های‌ فیزیکی مکرر حاصل می شود، شانس عفونت و آسیب عضلانی نیز افزایش مییابد، لذا مهم است که خاطرجمعی حاصل شود که سیستم ایمنی همیشه تقویت شده میماند.

 

4- التیام زخم

5- کمک به کلیه ها برای دفع مواد زائد

6- حفظ عملکرد ایمنی و هورمونی

7- آزادسازی و گشاد کردن شریان ها

8- همچنین آرژنین بعنوان یک مکمل غذایی طبیعی، مزایای قابل توجهی را برای قلب نیز فراهم می‌کند.

 

خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

آرژنین در چه مواد غذایی یافت می‌شود؟

آرژنین در آجیل و دانه‌های‌ روغنی مثل بادام زمینی و بادام به وفور یافت میشود. همچنین میتوان مقداری آرژنین در شکلات و کشمش نیز پیدا نمود.

 

این ماده آمینو اسیدی است که بدن به صورت طبیعی قادر به ساخت ان نیست و از این جهت باید از طریق منابع غذائی که سرشار از این آمینو اسید هستند، باعث می شوند که دستگاه گوارش انسان بتواند به درستی کار خودرا انجام دهد.

 

آجیل

بادام زمینی

بادام

شکلات

کشمش

 

مصرف ال آرژنین برای چه کسانی مناسب است؟

در افراد بزرگسال، آرژنین یک آمینواسید غیر ضروری محسوب میشود. برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان یک آمینواسید ضروری برای تقویت و توسعه سیستم ایمنی در دوران بلوغ محسوب می شود. بطور کلی گروه‌های‌ زیر برای دریافت این مکمل مناسب هستند:

بچه‌های‌ کمتر از هفت سال

قهرمانان

اشخاص که قصد کاهش وزن دارند

افراد مسن

افزادی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند

 

میزان مصرف مکمل ال آرژنین

بر روی عده ای از این قرص ها میزان و مقدار مصرف قرص نوشته شده است ولی در صورتی که شک دارید بهتر است به دکتر مراجعه کنید تا میزان مشخصی برای شما تجویز کند.

 

مصرف روزانه 1 الی 3 قرص در در طول روز و بین وعده های‌ غذایی پیشنهاد شده است.

 

هنوز دز واضح و مشخصی که بهترین نتیجه را در بر داشته باشد برای این مکمل مشخص نشده است بنابر این باید با استفاده از آزمون و خطا میزان مناسب را برای خود بدست آورید.

 

یک دز خفیف برای مدت یک هفته درنظر بگیرید، اگر موثر نبود و اثر جانبی نیز در پی نداشت مقدار مصرف را تا جایی افزایش دهید که سود ان به حداکثر و اثرات جانبی ان به حداقل باشد.

 

با دو بار افزایش میزان مصرف می توانید بهترین دز را برای خودتان پیدا کنید «۳-۹گرم» این روش شبیه شیوه‌ای است که عده ای از بدنسازان که مبادرت به مصرف انسولین و داروهای استروئیدی می کنند مورد استفاده قرار می دهند.

اگر احساس می کنید قادر به استفاده از روش فوق‌الذکر برای یافتن میزان دز مناسب خودتان نیستید و این روش برایتان مشکل‌ساز است می توانید از دستورالعمل مندرج بر روی بسته ‌بندی مکمل‌ها که از سوی شرکت‌های‌ تولید کننده توصیه می شوند استفاده کنید.

توجه: اغلب پودرهای پروتئینی موجود در فروشگاه‌ها با آمینو اسیدهایی نظیر آرژنین تقویت می شوند. با داشتن این پیش زمینه باید توجه ویژه‌ای به میزان آرژنینی که از منابع مختلف وارد بدن می کنید نشان دهید.

 

خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

عوارض قرص ال آرژنین چیست؟

مصرف خیلی زیاد قرص ال آرژنین می تواند منجر به اسهال، ضعف و سستی و حالت تهوع شود. همچنین افرادی که ناراحتی قلبی و یا سابقه مشکلات روحی و روانی دارند باید با دکتر معالجشان برای مصرف آرژنین به صورت مکمل مشورت کنند.

این دارو برای افرادی که احتمال بروز واکنش‌های‌ آلرژیک در ان‌ها زیاد است نباید مصرف شود.

مشکلات گوارشی

یکی از عوارض قرص L Arginine افزایش سطح اسید معده، به ویژه گاسترین است. گاسترین بیش از حد می تواند درد معده و تهوع را ایجاد کند. شما همچنین ممکن است نفخ؛ دل درد و اسهال داشته باشید.

 

۲- عکس العمل های آلرژیتیک

بعضی افراد آنافیلاکسی یا واکنش آلرژیک به ال آرژنین را تجربه می کنند. این از عوارض قرص L Arginine است. شدت آنافیلاکسی با دوز افزایش مییابد. علائم ان شامل خارش و بثورات پوستی، چشمهای متورم شده ودر بدترین حالت، تنگی نفس است. به خصوص افراد مبتلا به آسم ممکن است در دسترس این واکنش باشند.

 

۳- فشار خون

بعلت خواص ال آرژنین بعنوان یک وازودیلاتور، فشار خون پایین می تواند یکی از عوارض قرص L Arginine باشد. اگر فشار خون پایین دارید، ممکن است دچار سرگیجه، غش یا تاری دید شوید. اگر دچار علائم مربوطه شدید بلافاصله با دکتر خود تماس بگیرید.

 

۴- عدم تعادل شیمیایی

از آنجا که ال آرژنین یک اسید آمینه است، می تواند سطح شیمیایی و الکترولیت را تحت تاثیر قرار دهد که می تواند تولید پتاسیم، کلرید، کراتینین و نیترات اوره خون بدن را افزایش دهد.

 

سطح سدیم و فسفات نیز ممکن است کاهش یابد. افرادی که از مشکلات کلیوی یا کبدی رنج می‌برند، بطور خاص ممکن است در دسترس تغییرات این توازن شیمیایی قرار بگیرند و لذا هرگز نباید از مکمل ال آرژنین بدون مشورت با دکتر مصرف نمایند.

 

مصرف خوراکی ال آرژنین ممکن است باعث حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، پف کردن، نقرس، واکنش های‌ آلرژیک، ایجاد التهاب در مسیر تنفس یا وخامت علائم آسمی شود.

خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

عوارض قرص L Arginine که نیاز فوری به بررسی پزشک دارد چیست؟

مصرف ال آرژنین به‌ صورت خوراکی و موضعی عموما بی خطر درنظر گرفته می شود.

 

ال آرژنین عوارض شایعی ندارد و ممکن است گاهی اوقات ایجاد عوارض کند که خیلی بد و بعضی وقت ها حتی حیاتی است. درصورت داشتن یک یا تعدادی از این علائم و نشانه ها به دکتر مراجعه کنید.

 

علامت های‌ واکنش آلرژیک به ال آرژنین نظیر:

خارش، کهیر، جوش، قرمزی پوست، ورم، تاول و یا پوست پوست شدن، تب، خس خس کردن سینه، گرفتگی سینه و یا گلو، مشکلات تنفسی و یا کلامی، خشن شدن صدا، تورم دهان، صورت، لب، زبان و یا گلو.

 

اگر این دارو از رگ ها خارج شود ممکن است ایجاد آسیب بافتی کند. درصورت داشتن هرگونه علائم التهابی و حساسیت به دکتر مراجعه کنید.

 

مصرف ال آرژنین پس از سکته قلبی توصیه نمیشود.

 

ال آرژنین می تواند تاثیر سو بر روی آسم و آلرژی بگذارد. درصورت داشتن وضعیت آلرژیک و آسمی با دستور دکتر از این دارو استفاده کنید.

 

درصورت داشتن تب خال، به خصوص تب خال تناسلی با مشورت دکتر از این دارو استفاده نمایید.

 

خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

دیگر عوارض قرص L Arginine

همه ی ی دارو ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. اگرچه خیلی از افراد عوارض جزئی و بعضا هیچگونه عوارضی ندارند. اگر شما هرگونه علامت و نشانه ای داشتید که باعث اذیت شما و ماندگار بود به دکتر مراجعه کنید.

 

اینها تمامی عوارضی نیستند که ممکن است روی دهد. اگر شما سوالاتی را مربوط به عوارض جانبی این دارو داشتید با دکتر خود تماس بگیرید و دستور دکتری مرتبط با عوارض جانبی این دارو را دریافت کنید.

 

تعدادی گزارش دال بر واکنش های‌ منفی ال آرژنین ثبت شده است. حالت تهوع و اسهال به ندرت گزارش شده است. تلخی دهان در دوز های‌ بسیار بالا ممکن است روی دهد.

 

بعلت اثر اتساع کنندگی رگ ها ی خونی، ممکن است دچار افت فشار خون شوید. ال آرژنین هیدروکلراید وریدی، محتوای کلرایدی بالایی دارد که ممکن است ریسک ابتلا به اسیدوز متابولیک را همراه با عدم تعادل الکترولیتی در بیمار، افزایش دهد. پتاسیم پایین و نیتروژن اوره ی بالا ممکن است در بیمارانی که در کلیه و کبد دچار اختلال هستند، روی دهد.

 

سمی بودن

غلظت بالای نیتریک اسید که به وسیله ی ال آرژنین تولید می شود برای بافت مغذ سمی است.

 

خواص و مضرات قرص ال آرژنین L Arginine + طریقه مصرف ال آرژنین

تداخلات دارویی

ال آرژنین ممکن است با دارو های‌ زیر ایجاد تداخل کند:

دارو های‌ ضد انعقاد خون و ضد پلاکت، گیاهان دارویی و مکمل های‌ مرتبط

دارو های‌ شیمیایی و گیاهی فشار خون

ایسوفترنول

نیترات ها

دارو های‌ ادرار آور پتاسیمی

سیدنافیل

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *