ماجرای کشیدن بخیه تازه صورت کودک به علت فقر! +جزئیات کامل

اصل ماجرای بخیه‌ کشیدن کودک اصفهانی چه بود؟

جرا بخیه تازه صورت کودک معصوم بخاطر نداری و فقر باید باز شود

/ اوج بی غیرتی یک فرد در کشیدن بخیه چانه بچه خردسال در خمینی شهر – بخیه صورت طفل

حدود دو هفته پیش ماجرایی در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر اتفاق افتاد که از سه روز گذشته شایعه‌سازی‌هایی در این‌باره به وجود آمده است.

فارس: انتشار شایعات متعدد کاذب در رابطه با باز کردن بخیه یک کودک خمینی‌شهری در شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا اصل ماجرای اتفاق افتاده در بیمارستان خمینی‌شهر  جویا شویم چراکه اساسا موضوع آن طوری نبوده که برخی رسانه‌ها بدان پرداختند.

ماجرایی که حدود دو هفته پیش در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر اتفاق افتاد و از سه روز پیش شایعه‌سازی‌هایی در این‌باره به وجود آمده و موجی از اطلاعات غلط و عکس‌های ناصحیح در شبکه‌های مجازی منتشر شد. اتفاقی که طی آن نه تنها زخم چند میلیمتری را 6 تا 10 سانت و حتی بیشتر مطرح کردند، بلکه برای بازی با افکار عمومی، بیمار را که پسربچه بود، دختری خردسال مطرح کردند و حتی برای تاثیر بیشتر محل زخم که زیر چانه و کمتر در معرض دید است را روی صورت و نیازمند به عمل زیبایی عنوان کرده بودند.

موضوعی که جز بازی با افکار عمومی و ایجاد التهاب و یا حتی برخی تسویه حساب‌های شخصی هدف دیگری را دنبال نمی‌کرد، البته با وجود همه این موارد نباید قصور پزشک و پرستار دخیل در این ماجرا را نیز کم رنگ دید، آن‌ چیزی که مشخص است در این مسئله و موارد مشابه دیگری در بیمارستان‌های کشور چنین کم‌کاری‌هایی به دلایل مختلف روی داده و می‌دهد و شاید رسانه‌ای شدن درست این ماجرا آغازی بر پایان این اتفاقات تلخ باشد.

در این باره هیچ شکی وجود ندارد که چنین اقداماتی و حتی اقدامات کمتر از این مضموم و مورد سرزنش است و کوچک‌ترین کوتاهی در امر سلامت مردم پذیرفتنی نیست. به واقع اهمیت حوزه سلامت برای یک جامعه از اصلی‌ترین مباحث و در رتبه موضوعات درجه اول است که شکل گیری طرح‌هایی نظیر طرح تحول سلامت در همین راستا است.

انتظار مردم هم از پزشکان و جامعه پزشکی که به کوچک‌ترین موضوعاتی حتی در حد یک سریال طنز تلویزیونی معترضند این است که روز به روز و همگام با افزایش تعرفه‌ها، کیفیت خدمات و احساس مسئولیت خود را افزایش دهند.

همچنین وزارت بهداشت و مسئولانی که از راه‌های دور و نزدیک در مورد این حادثه اظهار نظر کردند و مدیران را تعلیق و برکنار نمودند واجب است که نظارت خود را بر همه حوزه‌های درمانی کشور ارتقا دهند تا مشابه این اتفاق نه در اصفهان که در هیچ کجای دیگری رخ ندهد، اتفاقاتی که شاید از دید دوربین‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی دور می‌مانند.

اما موج جعلی رسانه‌ای در این اتفاق و بازی با افکار عمومی و ناراحت کردن مردم مسئله‌ای است که نباید به سادگی از آن گذشت و درد آن از اصل ماجرا کمتر نیست. اتفاقی که به یک رسم نامطلوب در کشور مبدل شده و گاه و بی‌گاه به بهانه‌های مختلف نظیر اسیدپاشی و موضوعات اجتماعی دیگر لکه بر حیثیت سرمایه اجتماعی می‌اندازد.

به نظر می‌رسد مسئولان در کنار برخورد با عاملان پزشکی این جریان باید فکری هم به حال تهدید کنندگان امنیت و روان اجتماعی بکنند.

** نمونه‌ای از تصاویر جعلی فضای مجازی

اصل ماجرای بخیه‌ کشیدن کودک اصفهانی چه بود؟

اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

** و اما تصویر اصلی از پسربچه بیمار و زخم زیر چانه

 اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

 

** و حالا اصل ماجرای بخیه‌ها در بیمارستان خمینی‌شهر چه بود؟

ظهر روز یکشنبه 15 آذرماه با حضور مادر و کودک 5 ساله به اتفاق دادستان دادسرای نظام پزشکی شهرستان به موضوع پرونده تخلف دو تن از کارکنان پزشک و پرستار بیمارستان اشرفی رسیدگی و بسیاری از ابهامات در این ماجرا برطرف شد اما بازهم طبق معمول ارائه اطلاعات غلط به افکار عمومی یکی از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی و البته رسانه‌های غیرحرفه‌ای است.

طبق اطلاعات مطرح شده در این جلسه دادرسی صدرا زاهدپور کودک 5 ساله از اهالی استان خوزستان و شهرستان ایذه ساکن خمینی‌شهر است که به علت بریدگی زیر چانه به طول 6-10 میلی‌متر هفته گذشته به همراه مادر خود به بیمارستان اشرفی مراجعه نموده و زخم وی دو بخیه می‌شود. پس از پایان مداوا به علت همراه نداشتن مبلغ 105 هزار تومان هزینه درمان، بخیه‌های این کودک مجدداً به دستور پزشک و توسط پرستار متخلف باز می‌شود.

در حال حاضر بعد از گذشت مدت زمانی از این اتفاق، زخم کودک خردسال در حال التیام و بهبودی کامل بوده و نیازی به هیچ‌گونه عمل زیباسازی و جراحی وجود ندارد و اظهارنظرها در این مورد کذب است.

موضوعی که قبل از انتشار هرگونه خبر در فضای مجازی و رسانه‌های استان در هفته گذشته برخورد قاطع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان را در پی داشته و به تعلیق پزشک و پرستار متخلف منجر شد.

** از قصوری که پذیرفته نیست تا تحریک خانواده بیمار

مسئول بخش پرستاری یکی از بیمارستان‌های اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه می‌گوید: قضیه بخیه فقط و فقط به درخواست مادر کودک در حین انجام اقدامات اولیه درمان و به دلیل عدم بیمه درمانی و تمکن مالی والدین پیش آمده و مادر این کودک به بیمارستان اعلام کرده است که پولی برای درمان ندارد و پزشکان به والدین بیمار اعلام می‌کنند که زخم شدیدی متوجه فرزندشان نشده است.

وی افزود: والدین کودک پس از اینکه متوجه می‌شوند زخم کودکشان خیلی عمیق نیست تصمیم بر بازگرداندن او از بیمارستان می‌کنند و پرونده آن کودک نیمه‌کاره رها می‌شود. حتی هیچ‌کس هیچ هزینه‌ای بابت تشکیل پرونده آن شامل ویزیت پزشک، وسایل استفاده شده و زدن یک بخیه برای آن کودک پرداخت نکرده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: والدین این کودک نزدیک به 10 روز پس از خروج از بیمارستان از طرف برخی تحریک شده‌اند که این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند تا رسانه‌ای شود؛ البته شاید قصوری اتفاق افتاده و سوء مدیریتی شده باشد اما موضوع در این حد که شایعات پیچیده شده نبوده است.

**جدیت دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان ماجرای کشیدن بخیه‌ها

حسن رحیمی نیز در رابطه با حوادث بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی شهرستان خمینی‌شهر می‌گوید: با توجه به اتفاق ناراحت‌ کننده در بیمارستان یکی از شهرهای استان اصفهان این قضیه با جدیت در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان معتقد است در این خصوص با عنوان اتهامی خودداری از کمک به مصدوم، پرونده قضایی تشکیل‌ شده و در حال رسیدگی است.

وی ضمن ابراز تأسف در این رابطه از بررسی این موضوع در دادسرای انتظامی نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تعلیق پزشک و پرستار مربوطه خبر داد.

** دستور بازداشت متخلفین بیمارستان اشرفی صادر شد

یوسف کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر با اشاره به اینکه متخلفان بیمارستان اشرفی در موضوع مداوای کودک 5 ساله، برای تکمیل پرونده و تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی بازداشت شدند، اظهار کرد: پس از احضار شاکی و اخذ اظهارات مادر و کودک 5 ساله در معاونت دادستانی شهرستان دستور احضار متهمین پرونده بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر صادر شد.

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر از رسانه‌های گروهی خواست تا زمان اعلام نهائی حکم و تشکیل دادگاه از هرگونه اظهارنظر متفرقه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بعضی به بهره‌برداری، جریان‌سازی و تخریب علیه این پرونده اقدام کرده‌اند، از ارائه اخبار تکمیلی از تحقیقات و نتیجه نهایی به مردم در آینده نزدیک خبر داد.

طبق اطلاعات کسب‌شده از یک منبع آگاه تحقیقات تکمیلی برای علت‌یابی و هدف از جریان‌سازی تخریبی به وجود آمده در فضای مجازی در خصوص موضوع پرونده بیمارستان اشرفی آغاز شده است و در آینده نزدیک اطلاعات تکمیلی به مسئولان ذی‌صلاح جهت تصمیم‌گیری ارائه خواهد شد.

** برخورد با متخلفان بیمارستان اشرفی / جریان رسانه‌ای برای یک چند میلیمتری

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه به صورت همزمان پرونده‌ای مجزا در دادسرای نظام پزشکی شهرستان تشکیل شده است، می‌گوید: مراجع قضایی و مسئولان شهرستان با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

وی  با تأکید بر اینکه این موضوع مربوط به 10 روز قبل بوده، معتقد است مسئولان شهرستان خمینی‌شهر به محض اطلاع از این تخلف علاوه بر برخورد قانونی و تعلیق متخلفان در هفته گذشته از خانواده کودک 5 ساله توسط فرماندار شهرستان دلجویی و تمام اقدامات پزشکی لازم انجام شد.

کریمی خطاب به برخی رسانه‌ها و کسانی که قصد جریان‌سازی و ایجاد خدشه به جایگاه جامعه پزشکی دارند، می‌گوید: اجازه هیچ‌گونه سوءاستفاده را توسط رسانه‌ها و افرادی که قصد موج‌سواری از این موضوع را دارند نمی‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه با مشاهده یک تخلف جریان سازی رسانه نباید باعث خدشه‌دار شدن اهالی خمینی‌شهر به عنوان شهر مذهبی و انقلابی شود، این طور اظهار نظر می‌کند: متأسفانه بعضی از افراد سودجو از طریق شبکه‌های مجازی باعث ایجاد دغدغه خاطر مردم و مخصوصاً خیرین بخش بهداشت و درمان خمینی‌شهر شده‌اند.

معاون دادستان شهرستان خمینی‌شهر با تأکید بر اینکه ریاست دادگستری و دادستان استان اصفهان با جدیت پیگیری این پرونده هستند خطاب به مردم و رسانه‌ها و جامعه پزشکان تصریح کرد: مردم شهیدپرور خمینی‌شهر و جامعه پزشکان و پرستاران اطمینان خاطر داشته باشند که با قاطعیت به این پرونده رسیدگی خواهد شد و جای هیچ‌گونه نگرانی و دغدغه خاطری در این رابطه وجود ندارد.

** آخرین وضعیت پرونده بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر/ اضافه شدن یک نفر دیگر به متهمان

بنابر این گزارش دو متهم اصلی این پرونده یعنی پزشک و پرستار اورژانس که دوشنبه شب به دستور مقامات قضایی بازداشت شدند، هم‌اکنون در حالت تعلیق به سر برده و با قرار وثیقه متناسب آزاد شده‌اند.

مهدی حاج‌باقری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خمینی‌شهر اظهار کرد: پیرو وظیفه ذاتی این سازمان پرونده متهمان بیمارستان اشرفی پس از جمع‌آوری شواهد، اطلاعات، تمام اظهارات مطلعان و متهمان تکمیل گردید.

وی از تکمیل اطلاعات پرونده خبر داده و تاکید کرد کیفرخواست لازم جهت صدور رای نهایی به هیئت بدوی نظام پزشکی شهرستان خمینی‌شهر ارسال شده است.

دادستان دادسرای نظام پزشکی خمینی‌شهر با اشاره به اینکه با قاطعیت با این قضیه برخورد کرده و اغماضی نخواهیم داشت، گفت: روز گذشته سه نفر از متهمان این پرونده شامل پرستار، پزشک و سوپروایزر تا اطلاع‌ثانوی و اعلام نتیجه و صدور رأی نهایی از کار معلق شدند.

بر اساس اظهارات حاج‌باقری در این حادثه دو نفر پزشک و پرستار اورژانس به صورت مستقیم و سوپروایزر بخش به صورت غیرمستقیم در این مسئله نقش داشته چرا که در مدیریت مالی این حادثه کوتاهی کرده و مسئول بخش با مدیریت بیمارستان هماهنگی لازم را به عمل نیاورده است.

طبق اعلام محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت به منظور بررسی این حادثه، هر دو دادگاه، تخلفات اداری دانشگاه و دادگاه نظام پزشکی، روز گذشته تشکیل جلسه داده و رسیدگی اولیه به این موضوع را آغاز کردند.

بر این اساس شب گذشته در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر بهداشت و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد که مسئولان بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و ضمنا به مسئولان حراست، بازرسی و برخی از مسئولان دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.

فیلم: شکافتن بخیه‌های بیمار خردسال به خاطر 150 هزار تومان!

——————————————————————————-

به دلیل مشکل مالی خانواده پزشک معالج پس از بخیه زدن بر روی زخم صورت این کودک دستور بازکردن بخیه را می‌دهد و این کودک را در همان حالت رها می‌کند.

دستور باز کردن بخیه های یک کودک در بیمارستان دولتی/ جراحت بی‌پولی روی صورت کودک 4 ساله

بی‌پولی یک خانواده خمینی‌شهری سبب شد تا در اثر عمل غیرانسانی کادر درمانی بیمارستان اشرفی، به جای بخیه، زخم روی زخم‌های صورت «صدرای» چهارساله جاخوش کند.
به گزارش عصرایران به نقل از مهر، اوایل هفته گذشته بود که پسر بچه‌ای به نام « صدرا زاهدپور » به دلیل جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی واقع در خمینی‌شهر در حالی مراجعه می‌کند که به دلیل عدم توان مالی خانواده این کودک برای پرداخت هزینه بخیه، پزشک معالج پس از بخیه زدن بر روی زخم صورت این کودک دستور بازکردن بخیه را می‌دهد و این کودک را در همان حالت رها می‌کند.
این درحالی است که هم بیمارستان مذکور یک بیمارستان دولتی بوده است و هم هزینه درمان این بیمار آنچنان گزاف نبوده که به خاطر آن کادر درمانی به خود جسارت، بی احترامی به حقوق بیمار را بدهند. که البته هرچند هم هزینه درمان این بیمار بالا بود اما طبق قانون و منشور اخلاق پزشکی، هیچ یک از کادر درمانی حق چنین کاری را نداشته اند.
این خبر در حالی بعد از گذشت یک هفته رسانه ای شده است که احساسات تمام مردم و رسانه ها در مورد این فاجعه انسانی جریحه دار شده و حتی وزیر بهداشت هم امروز طی مصاحبه ای در رسانه در این خصوص از وقوع این جریان ابراز تاسف کرده و از پیگیری یک تیم بازرسی در این مورد خبر داده است.
در همین رابطه، رسول بنی هاشمی، رئیس نظام پزشکی خمینی‌شهر در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اوایل هفته گذشته شاهد وقوع حادثه دلخراشی در بیمارستان اشرفی خمینی شهر بودیم، اظهار داشت: اواسط هفته قبل پس از اطلاع از این موضوع با وجودیکه هنوز خانواده «صدرا زاهدپور» به نظام پزشکی خمینی‌شهر شکایت نکرده بودند، اما در قالب مدعی العموم برای بررسی این جریان وارد شدیم و پس از برگزاری جلسات متعدد، مقرر شد فردا خاطیان این حادثه در سازمان نظام پزشکی حضور یابند.
وی در ادامه افزود: پس از بازرسی و اثبات جرم، طبق ماده ۲۰ که مبنی بر تعلیق و ابطال کار این متخلفان است، مجازات مربوطه اعمال خواهد شد.
بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر از ارائه اطلاعات بیمار به نظام پزشکی خودداری می‌کند
بنی‌هاشمی، گفت: هنوز والدین این کودک را ندیدم و حتی شکوائیه از سوی خانواده این کودک به نظام پزشکی ارسال نشده است.
وی بیان داشت: تا آنجائیکه بنده اطلاع دارم والدین این کودک از طریق فرمانداری پیگیر شکایت خود شده اند و مسیر شکایت در حال حاضر به گونه‌ دیگری طی شده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز نمی دانم که تعداد بخیه این کودک چقدر و برخی دو بخیه و برخی دیگر ۱۵ بخیه را عنوان می کنند، گفت: بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر از دادن اطلاعات بیمار حتی در حد شماره تلفن و آدرس منزل کودک خودداری کرده است.
بنی‌هاشمی با اعلام اینکه به احتمال زیاد تعلیق و ابطال کار برای افراد خاطی انجام می‌گیرد، گفت: متناسب با جرم، تعلیق و ابطال در دوره سه ماهه، شش ماهه، یکساله یا حتی کامل انجام می‌گیرد که فردا در جلسه ای با حضور خاطیان و اثبات میزان و حدت جرم، مجازات برای آنها در نظر گرفته می‌شود.
پزشک و پرستار متخلف از کار تعلیق شدند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: جامعه پزشکی استان اصفهان به خاطر وقوع حادثه بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر و تخلف کادرپزشکی این بیمارستان برای درمان یک پسر بچه عذرخواهی کرده است.
حمیدرضا طلوعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درمان این کودک را نیز در دستور کار قرار داد و صدرا تحت جراحی پلاستیک نیز قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه ابتدا این کودک مورد درمان سرپایی و بخیه زدن قرار می گیرد، ادامه داد: بنا به گزارش‌های رسیده، به دلیل ناتوانی خانواده این کودک برای پرداخت هزینه درمانی، پزشک و پرستار اقدام به باز کردن بخیه‌های کودک و از درمان وی ممانعت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در این اتفاق، اصول اخلاقی زیر سئوال رفته و منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده است، تصریح کرد: در اخبار منتشر شده به دروغ یا اشتباه این کودک به عنوان دختر معرفی شده است.
طلوعی با بیان اینکه تاکنون خانواده این کودک شکایتی به مراجع قضایی نکرده اند، تاکید کرد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به رصد و نظارت بر بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از این اتفاق مطلع شده و به طور جد آن را پیگیری کرد.
وی گفت: پزشک و پرستار دخیل در این اتفاق با حکم رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از کار تعلیق شده‌اند.
البته گفته های رئیس نظام پزشکی خمینی شهر مبنی بر مشخص نشدن میزان و شدت جرم خاطیان بیمارستان آیت الله اشرفی خمینی شهر در حالی است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره این تخلف، افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این دو نفر را به دادگاه رسیدگی به تخلف‌های درمانی و پزشکی معرفی کرده و منتظر صدور حکم نهایی هستیم.
وی با تاکید بر اینکه ما مرجع تشخیص وقوع یا عدم وقوع جرم نیستیم، تصریح کرد: احراز تخلف و احکام مربوط به آن باید توسط دادگاه صادر و به ما ابلاغ شود.
منبع: مهر

واکنش رحمتی به بازکردن بخیه های صورت کودک چهار ساله

مسئولان بیمارستان اشرفی اصفهانی در اصفهان بخیه های کودک چهارساله ای را باز کردند.

به گزارش مشرق، روزهای گذشته مسئولین بیمارستان اشرفی اصفهانی اصفهان در عین ناباوری و بی رحمی بخیه های صورت کودک چهارساله ای به نام صدرا زاهدپور را به علت نداشتن هزینه های درمان بازکردند.مهدی رحمتی کاپیتان استقلال به این واقعه تلخ واکنش نشان داده است و در پستی نوشته:

واکنش رحمتی به بازکردن بخیه های صورت کودک چهار ساله

وزیر بهداشت خبر اقدام غیرانسانی پزشک بیمارستان دولتی را تایید کرد؛

صورت کودکی که به دلیل بی‌پولی بخیه نشد

ایلنا: وزیر بهداشت اقدام پزشکی را که در یک بیمارستان دولتی بخیه‌زدن صورت یک کودک حادثه‌دیده را بعد از متوجه شدن عدم توانایی والدینش برای پرداخت پول، نیمه‌کاره رها می‌کند را تائید کرد.

صورت کودکی که به دلیل بی‌پولی بخیه نشد

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) در حاشیه سمینار پزشک پژوهشگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شنیده شده؛ شب گذشته در بیمارستانی در خمینی شهر اصفهان مادری فرزند خود را برای بخیه صورتش به اورژانس این بیمارستان می‌برد، اما پزشک اورژانس پس از اینکه متوجه می‌شود؛ این خانواده پولی ندارد، بخیه صورت این بچه را می‌کشد؛ گفت: بله، متاسفانه من هم شب گذشته از این موضوع باخبر شدم و‌‌ همان آخر شب دستور دادم حتما امروز یک تیم به آن بیمارستان برود و تحقیقات لازم را انجام دهد.

هاشمی ادامه داد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ضمن عذرخواهی، افراد متخلف در اتفاق شب گذشته را از جمله مسئول شیفت به دستگاه قضایی معرفی کرد و اگر کسانی در این موضوع متخلف باشند حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که مگر بیمارستان‌های دولتی پولی می‌گیرند که این بیمارستان درخواست پول داشته، گفت: خیر، برای من هم جای سوال بود و به همین علت تیم بازرسی را به این بیمارستان فرستادم و تا ظهر امروز این ماجرا مشخص می‌شود و امیدوارم به عدالت با افراد برخورد شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود؛ تعدادی در کرمان به علت بیماری آنفولانزا جان خود را از دست داده‌اند؛ گفت: واقعیت این است که هر سال با شروع فصل سرما بیماری آنفولانزا را داریم. در این زمینه باید به توصیه‌های بهداشتی توجه شود و در دید و بازدید‌ها مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

وی افزود: آنفولانزا همیشه بوده و الان هم هست و غیر از مراقبت کار دیگری نمی‌توان انجام داد و اگر فردی علائمی از تب و سرماخوردگی را دارد باید به پزشک مراجعه کند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا این آنفولانزای معمولی بوده گفت: بله این آنفولانزا از نوع معمولی بوده، منتهی هر سال به اصطلاح نوع آن وسیع‌تر می‌شود و همین اتفاق هم در حال حاضر افتاده است. بر اساس آماری که داریم ۲۲ نفر در کرمان جان خود را به علت بیماری آنفولانزا از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به ندرت اتفاق می‌افتد؛ کسی صرفا به خاطر آنفولانزا فوت شود، اظهار داشت: ممکن است فرد دارای نقص ایمنی و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشد و در این شرایط آنفولانزا بیشتر خودش را نشان می‌دهد و در این افراد ایجاد ناراحتی‌های تنفسی فرد را از پای می‌اندازد.

کاریکاتور/ پشت پرده بازکردن بخیه صورت کودکی در اصفهان!

طنز و کاریکاتور > کاریکاتور – در حاشیه باز کردن بخیه صورت کودکی 4 ساله که پول پرداخت هزینه بیمارستانی در اصفهان را نداشت.

کادر متخلف بیمارستان خمینی شهر برکنار شدند/ خانواده کودکی که بخیه صورتش کشیده شد، بیمه نبودند

جامعه > سلامت – ایرنا نوشت:معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده در جلسه مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کادر متخلف بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر از کار برکنار شدند.

محمد حاجی آقاجانی که برای بررسی پرونده رسیدگی به تخلف پزشکی در بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر به اصفهان سفر کرده است، افزود: در جلسه ای که با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، همچنین به مسئولان دانشگاه از جمله حراست و بازرسی که در ارائه گزارش به موقع در این زمینه تاخیر و تعلل کردند، تذکر داده شد.

وی اظهار کرد: خط قرمز ما در وزارت بهداشت، سلامت، حرمت و حقوق مردم است.

وی با بیان اینکه پزشک و پرستار مسئول در اتفاق روز ششم آذر که در بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر روی داد، برای طی مراحل قضایی به دادگاه نظام پزشکی معرفی شدند، تصریح کرد: این موضوع از طریق نظام پزشکی در حال بررسی است و این دو نفر به طور موقت از کار معلق شده اند تا رسیدگی تکمیل شود.

آقاجانی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت به دقت همه این موارد را رصد می کند افزود: درباره مسئولان اداری نیز موضوع به بخش تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارجاع شده و در حال بررسی است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در پی اتفاق ناگواری که در ارائه خدمات درمانی به کودک پنج ساله در بیمارستان خمینی شهر رخ داد، در چند روز گذشته سلسله اقداماتی از سوی وزارت بهداشت انجام شد و دو تیم کارشناسی و نظارت به این موضوع رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه امروز به همراه مدیرکل نظارت وزارت بهداشت برای پیگیری این موضوع به اصفهان سفر کرده است، افزود: ما موضوع را از نزدیک بررسی کردیم.

وی با اظهار تاسف از این مشکل پیش آمده در ارائه خدمت به این کودک تصریح کرد: بررسی اولیه حکایت از تخلف بیمارستان، پزشک و پرستار آن دارد.

آقاجانی، این اتفاق را غیر عادی خواند و افزود: انگیزه کار روشن نیست و هنوز هیچ انگیزه خاصی ثابت نشده است.

وی با بیان اینکه پزشک متخلف در بیمارستان دولتی کار می کرد و درآمد وی ارتباطی به پرداختی بیمار ندارد، تصریح کرد: براساس برنامه تحول نظام سلامت، بیمارستان رقم اندکی بین سه تا شش درصد هزینه درمان را از بیمار اخذ می کند لذا نباید انگیزه ای برای دریافت پول از بیمار وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق غیر عادی، نیاز به بررسی بیشتر دارد افزود: همچنین یک تیم روان شناسی در حال بررسی موضوع است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه جایگاه نظام سلامت و قداست پزشکی باید مورد توجه باشد، گفت: ارتباط و اعتماد بین پزشک و بیمار که بزرگترین سرمایه نظام سلامت است نباید با چنین اتفاق های استثنایی مخدوش، و فضای رسانه ای بگونه ای ایجاد شود که زحمات همه پزشکان و پرستاران کشور نادیده گرفته شود.

*** خانواده کودک بیمه نبودند

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره هزینه 150 هزار تومانی گفت: خانواده این کودک بیمه نبودند به همین دلیل هزینه درمان کودک به طور آزاد محاسبه شده بود.

وی افزود: این در حالی است که دولت یازدهم امکانات لازم را برای بیمه شدن رایگان همه مردم کشور فراهم کرده و اکنون حدود 95 درصد ایرانیان بیمه هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: وظیفه ما ارائه خدمات به بیماران اورژانسی و مجروحان ، قبل از دریافت هرگونه وجه از بیمار اعم از بیماران تحت پوشش بیمه یا آزاد، است.

به گزارش ایرنا، جمعه هفته گذشته مورخ ششم آذر ، پسر بچه ای به نام « صدرا زاهدپور » به دلیل جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر مراجعه و بصورت سرپایی و با بخیه، محل جراحت درمان می شود اما به دلیل ناتوانی خانواده این کودک برای پرداخت هزینه درمانی، پزشک و پرستار اقدام به باز کردن بخیه های کودک و از درمان وی ممانعت می کنند. پیش از این، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تخلف کادر پزشکی بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر بطور جد از سوی این دانشگاه در حال پیگیری است تصریح کرد: در این خصوص منتظر صدور حکم نهایی توسط دادگاه هستیم.

معاون دادستان شهرستان خمینی شهر نیز گفت: کادر متخلف بیمارستان اشرفی این شهرستان برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی، بازداشت شدند.

یوسف کریمی افزود: در پی مراجعه شاکی به دادستانی شهرستان خمینی شهر و استماع اظهارات مادر و کودک پنج ساله این پرونده، دستور احضار متهمان صادر شد.

وی اضافه کرد: متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی، راونه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *