ماسک های ساده و راحت برای پوست های چرب

ماسک, پوست صورت, پوست چرب

آیا پوست شما همیشه چرب و براق است؟ آیا ازجوش های سرسیاه و سرسفید رنج میبرید؟آیا منافذصورتتان (نه تنها در پیشانی بلکه در چانه و بینی) قابل مشاهده هستند؟ اگراین چنین است پس پوستتان چرب است.

با ما همراه باشید تا با چند ماسک ساده خانگی بتوانید منافذ باز پوستتان را پاکسازی کنید و ازجوش های پوستی جلوگیری کنید و با اینکار از برا قی و چربی پوستتان کم کنید.

در اینجا قبل از استفاده از ماسک ها،  برای پوست چرب چند نکته را به خاطر داشته باشید:
۱- بهترین زمان استفاده از ماسک های دست ساز بلافاصله بعد از درست کردن آن است. اگربیش از مقدار مورد استفاده درست کردید، می توانید به مدت یک هفته در یخچال آنرا نگهداری کنید.

۲- شمانمی توانید ماسک را بیش از زمان گفته شده نگهداری کنید.

۳- افرادی که پوست های چرب دارند حداقل دو بار در ماه باید از این ماسک استفاده کنند.

۴- درحالیکه منتظرید تا بعد از زمان مورد نظرماسک را از صورتتان پاک کنید، از این فرصت برای تمدد اعصاب(ریلکسیشن)استفاده کنید. دراز بکشید و چشمانتان راببندید. صفحه ای از کتابی که به آن علاقه دارید را بخوانید و خلاصه اینکه کاری راکه شما را آرام می کند انجام دهید.

۵- کسانی که پوست چرب دارند، باید دوبار در روز صورتشان را با پاک کننده های فاقدچربی شستشودهند.

۶- بهترین پاک کننده برای پوست چرب آبلیمواست. ازیک تکه پارچه کتان برای استفاده از آبلیمو روی پوستتان استفاده کنید.

۷- اگرپوستتان چرب است باید از مرطوب کننده های غیرچرب استفاده کنید.

خیاروماست: بهترین ماسک برای پوستهای چرب است. خیار نه تنه پوست را تسکین می دهدبلکه چروک های پوست رانیزکاهش می دهد. یک خیار را بشویید و پوست آن رابگیرید و نصف آن را همراه بایک قاشق غذاخوری ماست داخل مخلوط کن بریزید.دستگاه را روشن کنید تا مخلوطی یکدست بدست آید.

ماسک آماده شده رابه تمام صورت به غیراز دور چشمها بزنید و ده الی پانزده دقیقه روی پوست بماند وبعد باآب ولرم آنرا بشویید.

ماسک توت فرنگی و ماست:  هم یکی دیگراز ماسک های خیلی خوب برای پوست چرب است.

ماست به طورطبیعی یک لایه بردار برای پوست محسوب می شود.
چهار عددتوت فرنگی رسیده و تمیز را در یک کاسه بریزید. از یک چنگال برای له کردن آن استفاده کنید. یک قاشق چایخوری ماست به آن اضافه کنید و هم بزنید تامخلوط یکدست بدست آید. مخلوط را به صورتتان بزنیدوبعد از حدودا ده الی پانزده دقیقه آن رابا آب گرم بشویید.

لیمو و بلغور جو دوسر: نیزاز دیگرماسک های طبیعی برای پوست های چرب است. لیمو به سفت شدن و روشن ترشدن پوست شما کمک می کند.

یک فنجان بلغور جو دوسررا با یک قاشق  آبلیمو و یک قاشق ماست ساده را در مخلوط کن بریزید و ترکیب کنید و به مدت ده الی پانزده دقیقه ماسک را روی صورتتان بزنید و با آب ولرم بشویید.

سیب و عسل: هم ماسک دیگری برای پوستهای چرب است. عسل یک داروی طبیعی برای جمع کردن و سفت کردن پوست است.

یک سیب را بشویید پوست بگیرید و نصف کنید و به همراه سه قاشق غذاخوری عسل در مخلوط کن بریزید و ترکیب نرم شده آن رابه مدت ده الی پانزده دقیقه روی صورت بزنید وبعد با آب ولرم آبکشی کنید.

مقابله باجوش های سرسیاه:
جوش های سرسیاه درافراد با پوست های چرب یک پدیده طبیعی است.برای رهایی از شر جوش ها دو یا سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با همان مقدارآب درظرفی مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را به مدت سه دقیقه روی پوستتان ماساژدهید و سپس با آب ولرم بشویید.

امروزه ده ها محصول برای پوست های چرب در بازار وجوددارند، اما ماسک های خانگی اگربهتر ازآنها نباشندبه اندازه آنها برای ما کارایی دارند. علاوه براین همه ماسک های موجود در بازار حاوی مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده هستند که ماسک های خانگی به صورت کاملا طبیعی عمل می کنند.
منبع: آرایشیک

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *