محو کردن دانه‌های سیاه روی بینی

دانه‌های سیاه روی بینی,جوش سر سیاه,بینی چرب

دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند.

جوش سر سیاه
شاید داشتن یک بینی چرب و پر از دانه های سر سیاه در نگاه اول برای بیننده بیانگر این باشد که شما بهداشت فردی را رعایت نکرده اید، در صورتی که اصلا باور درستی نیست، چراکه چرب شدن بینی دلایل زیادی دارد، از جمله اینکه آندروژن ها یا هورمون های جنسی مردانه باعث می شوند غدد چربی ساز رشد کرده و فعال شوند و در نتیجه چربی بیشتری را تولید می کنند و دیگر اینکه انتقال چربی سر به بینی از طریق تماس با سر سپس به صورت؛ اما علت چربی بینی و به دنبال آن ایجاد جوش های سرسیاه هر چه باشد باید برای آن به دنبال درمانی موثر بود؛ درمانی که هم بی ضرر و هم اثربخشی خوبی داشته باشد.

ما سعی کرده ایم در اینجا نگاهی به این درمان ها داشته باشیم؛ از درمان های خانگی گرفته تا دارویی.

دانه های سرسیاه چه هستند؟
دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند.

تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست، ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژن ها)، استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست، رطوبت و آلاینده های زیست محیطی، استرس و آلرژی.

دانه‌های سیاه روی بینی,جوش سر سیاه,بینی چرب

پوست را بخور دهید
شما به یک کاسه آب، اجاق یا کتری، حوله و روغن پایه اسطوخودوس نیاز دارید. آب درون کاسه را روی اجاق یا در کتری داغ کنید.

همان طور که آب در حال جوشیدن است، صورت خود را با روش های همیشگی تمیز کنید. به محض اینکه آب جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید. کاسه آب داغ را روی یک میز بگذارید یا اگر آب را درون کتری جوش آورده اید، آن را درون کاسه ای بریزید.

حالا چند قطره روغن اسطوخودوس به آب جوشیده بیفزایید. البته می توانید از اسطوخودوس خشک شده نیز استفاده کنید. اگر به رایحه نعناع یا رزماری نیز علاقه دارید، می توانید چند قطره از این مواد را به آب اضافه کنید. اجازه دهید آب کمی خنک شود.

 

روی کاسه آب خم شوید. اگر بخار آب خیلی داغ است، فاصله صورت خود را با آب بیشتر کنید یا صبر کنید آب خنک تر شود؛ البته یادتان باشد که آب همچنان باید بخار داشته باشد.

حالا حوله را روی صورت خود بیندازید، طوری که مثل چادری روی سر شما و بخار آب قرار گیرد. حداقل بین 5 تا 10 دقیقه صورت خود را درمعرض بخار آب قرار دهید. گاهی صورت خود را به چپ و راست حرکت دهید تا بخار به تمام پوست صورت تان برسد.

وقتی کارتان تمام شد، صورت خود را اول با آب ولرم و بعد با آب سرد بشویید و آن را خشک کنید. این آبکشی نهایی باعث شسته شدن تمام آلودگی های موجود روی پوست شده و آبکشی با آب سرد نیز باعث بسته شدن منافذ پوست می شود. حالا می توانید از کرم مرطوب کننده غیرچرب استفاده کنید.

هشت بار آب درمانی
برای درمان حتما صورت خود را حداقل 5 و حداکثر هشت بار در روز با آب خالی و ولرم بشویید. از مواد تمیز کننده موثر برای از بین بردن میکروب ها در پوست استفاده کنید. عسل یک تمیز کننده طبیعی برای پوست است.

اگر شما از مواد شیمیایی برای درمان چربی پوست تان اسـتفاده می کنیـد، به شــما توصیـه می کنیـم از مرطوب کننده ها و از لوازم آرایشی کمتر استفاده کنید.

اگر خواهان استفاده از مرطوب کننده ها هستید، از مرطوب کننده های بدون تونر استفاده کنید. آبلیمو دارای خواص اسیدی است و مانع اثرات سبوم یا چربی می شود. همچنین از آبلیمو برای کنترل و حذف چربی زیاد روی بینی استفاده کنید.

جوش ها را خشک کنید
طبق مطالعاتی که در سال 2010 در مجله بین المللی زیبایی و پوست منتشر شد؛ ماست خواصی دارد که مانع رشد باکتری های عامل آکنه می شود. به خصوص اینکه ماست خنک می تواند التهابات، درد و خارشی را که به دلیل آکنه ها به وجود آمده است آرام کند و شما می توانید هم به تنهایی ماست را روی پوست بگذارید و هم آن را با مواد طبیعی ضدآکنه دیگر مخلوط کنید و به صورت ماسک روی چهره بگذارید.

آرد جو دو سر یکی از لایه بردارهای طبیعی است که مانع مسدود شدن منافذ پوستی می شود و علاوه بر این می تواند جوش ها را نیز خشک کند. کافی است مقداری آرد جو دوسر را با مقداری ماست مخلوط کنید و روی جوش ها بگذارید و اجازه دهید مخلوط حدود 20 تا 30 دقیقه باقی بماند تا خشک شود.

این روش های خانگی را هم امتحان کنید
یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین مخلوط کنید و روی مناطق موردنظر یعنی جاهایی که دانه های سرسیاه دارد، بگذارید. بعد از اینکه محلول روی صورت خشک شد با آب گرم آن را بشویید. اسیدیته موجود در آبلیمو می تواند کمک فراوانی به درمان و بیرون کشیدن این دانه های سرسیاه کند.

راه دیگر این است که در یک کاسه کوچک میزان مساوی از نمک، آبلیمو و عسل را با هم مخلوط کنید و بعد این مخلوط را خیلی ملایم با حرکات دورانی روی دانه های سرسیاه ماساژ داده و اجازه دهید 10 دقیقه باقی بماند. در واقع با این روش شما یک اسکراب ساخته اید که می تواند کمک فراوانی به پاک کردن دانه های سرسیاه کند.

اما حواس تان باشد از این مخلوط تنها هفته ای یک تا دو بار استفاده کنید، چون ممکن است باعث التهاب پوستی شود.
منبع: مجله سیب سبز

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *