مساجد مشهور و باشکوه دنیا +تصاویر دیدنی

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر
360
دسته‌بندی نشده

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مساجد مشهور و باشکوه دنیا +تصاویر دیدنی

پذیرش این مساله که وجود مساجد گنبدها مناره‌ها در بافت یک شهر نمی‌تواند به معنای اسلامی بودن آن شهر باشد این امر را بدیهی می‌سازد. مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است. شما می توانید مساجد معروف و باشکوه دنیا را در با اطلاعاتشان در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

 

مسجد که یکی ار مکان‌های مقدس اسلامی است به معنای محل سجده، برگرفته از سجود و در اصطلاح، به محلی اطلاق می‌شود که جایگاه عبادت و خضوع در برابر حق تعالی است.

 

مهمترین نقش مسجد، مرکزیت بخشی به عبادت مسلمانان در زمینی پاک و مطهّر و تعریف شده برای خداوند است. محیطی که انسان ناپاک نباید به آن وارد شود و فضا و زمینش بایستی از هر گونه پلیدی مصون باشد. در قرآن، مسجد به معنای اعم نیایشگاه خداوند به کار رفته است

 

باید در عناصر و مولفه‌های دیگری که نه تنها کالبد بلکه روح و هویت شهرها را می‌سازند به دنبال نشانه‌هایی از زیست مسلمانان و الگوهای یک شهر اسلامی بود. گالری تصویری از چند مسجد بزرگ، مشهور و زیبای دنیا را در ادامه ایمیل می بینید.

 

مسجدالحرام در مکه

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مسجدالحرام مهم‌ترین مسجد تاریخ اسلام است. این مسجد با ۳۵۰ هزار مترمربع بزرگ‌ترین مسجد جهان است. مسجدالحرام در قرن شانزدهم میلادی ساخته شد و دارای ۹ مناره است.

 

کعبه در دل این مسجد قرار دارد. مسجدالحرام در حال حاضر توسعه می‌یابد و قرار است پس از پایان توسعه آن تا یک میلیون نفر را در خود جای دهد.

 

مسجدالنبی در مدینه

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مسجد النبی با ورود حضرت محمد(ص)، پیامبر اسلام به مدینه در عربستان پایه‌گذاری شد. مسجدالنبی که آن را مسجد نبوی یا مسجد پیغمبر نیز می‌نامند، دومین مسجد مقدس مسلمانان جهان و از مهم‌ترین زیارتگاه‌های مسلمانان است.

 

آرامگاه پیامبر اسلام در این مسجد قرار دارد. این مسجد را حرم نبوی یا حرم محمدبن عبدالله نیز می‌نامند. مسجدالنبی در سال نخست هجری ساخته شده و گلدسته‌های آن ۱۰۵ متر ارتفاع دارند.

 

مسجدالاقصی

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مسجدالاقصی در منطقه قدیمی بیت‌المقدس (اورشلیم) و در جنوب شرقی این شهر واقع شده و پس از مسجدالحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه سومین مسجد مهم مسلمانان جهان است.

 

این مسجد با ۵ هزار مکان عبادت، جزو مساجد بزرگ جهان نیست، اما گنبد زیبا و تاریخی آن، این مسجد را بسیار پراهمیت کرده است.

 

مسجد حسن دوم در کازابلانکا

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

این مسجد در شهر کازابلانکا در ساحل اقیانوس اطلس به مناسبت شصتمین سالگرد تولد پادشاه پیشین مراکش ساخته شده و نام او را نیز برخود دارد. این مسجد در سال ۱۹۹۳ افتتاح شد.

 

مناره‌های این مسجد با ۲۱۰ متر ارتفاع در جهان اسلام بی‌نظیرند، اما مساحت این مسجد چندان وسیع نیست.

 

مسجد شیخ زاید در ابوظبی

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

این مسجد در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح شد و هشتمین مسجد بزرگ جهان است. نام کامل این مسجد “الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان”، بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات است که در همین مسجد دفن شده ‌است.

 

گنبد اصلی این مسجد ۳۲ متر قطر دارد و گفته می‌شود در جهان بی‌نظیر است. فرشی به مساحت حدود ۵‌ هزار مترمربع در کف این مسجد گسترده شده که بزرگ‌ترین فرش جهان به حساب می‌آید و به دست هنرمندان ایرانی بافته شده است.

 

مسجد شهر رم

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

در شهر رم در مرکز مسیحیت جهان نیز مسجدی عظیم قرار دارد. این مسجد ۳۰ هزار مترمربع مساحت دارد.

 

مسجد شهر رم مرکز فرهنگ اسلامی در ایتالیا نیز هست و خدمات فرهنگی و اجتماعی فراوانی در اختیار مسلمانان سنی و شیعه این کشور قرار می‌دهد. این مسجد که ساختمان‌اش بیش از ۱۰ سال به طول انجامید، در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد.

 

مسجد احمد قدیروف در گروزنی

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مسجد احمد قدیروف در گروزنی مرکز جمهوری خودمختار چچن است. این مسجد نام احمد قدیروف مفتی سابق و رئیس جمهوری پیشین چچن را بر خود دارد؛ رئیس جمهور یادشده در سال ۲۰۰۴ در جریان حمله‌ای کشته شد.

 

ساخت این مسجد به خاطر جنگ‌های داخلی در چچن چندبار متوقف شد. این مسجد را کارفرمایانی از کشور ترکیه ساختند و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. گفته می‌شود این مسجد در مقابل زمین‌لرزه مقاوم است.

 

مسجد قل شریف در قازان

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

نام مسجد قل شریف یادآور آخرین امام جماعت قازان پیش از فتح روسیه است. این مسجد در کنار کلیسای جامع مسیحیان تاتارستان قرار دارد و نمادی از نزدیکی و ارتباط فرهنگی میان مسلمانان و مسیحیان در این منطقه از جهان است.

 

مسجد قل شریف پس از ۹ سال ساخت‌و‌ساز در سال ۲۰۰۵ میلادی افتتاح شد.

 

بزرگ‌ترین مسجد برلین

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مسجد شهید لیک در منطقه نوی‌کلنِ برلین مجموعه‌ای است از مسجد و مرکز فرهنگی. این مسجد در مراسم مختلف می‌تواند ۱۵۰۰ نفر را پذیرا شود. یوآخیم گاوک، رئیس جمهوری آلمان، در پائیز سال ۲۰۱۲ از این مسجد بازدید کرد.

 

مسجد جامع مسکو بزرگ‌ترین مسجد جامع اروپا

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

مسجد جامع مسکو روز چهارشنبه (۲۳ سپتامبر / اول مهر) گشایش یافت. این مسجد ۶ طبقه مساحتی حدود ۲۰ هزار مترمربع دارد و قرار است پذیرای ۱۰هزار نفر در درون و دست‌کم ۱۰هزار نفر در حیاط پیرامون باشد.

 

در مراسم گشایش این مسجد جامع ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان، محمود عباس، نماینده ایران و کشورهای مسلمان‌نشین فدراسیون روسیه حضور داشتند.

 

یک مسجد بزرگ به‌جای مساجد کوچک در مناطق گوناگون

مساجد معروف و باشکوه دنیا در قالب تصویر

از ۳۱ هزار مترمربع مساحت مسجد حدود ۱۹ هزار متر مربع آن به چند صحن بزرگ و کوچک و همچنین یک مهمانسرا اختصاص یافته است. این ساختمان ۲۰ برابر بزرگ‌تر از مسجد جامع پیشین است که در سال ۱۹۰۴ در همین محل احداث شده بود.

 

مسجد جامع مسکو ۶ طبقه دارد و دارای ۷ گلدسته و گنبد است. مناره‌ها با ارتفاع بیش از ۷۰ متر از دورترین نقاط شهر نیز قابل رؤیت هستند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *